
BOMBARDIER NGT6 i NGT8
Moderator: Moderatorzy
Bombardier NGT6 i NGT8
Skąd im się wzięły te dwie tony, jak to jest kwestia wywalenia urządzenia, które na dachu już jest i wstawienia na jego miejsce niewiele cięższego? 

Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7569
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Bombardier NGT6 i NGT8
No i przede wszystkim flexity classic to flexity classic... Wozy z tej rodziny bywają klimatyzowane, znaczy, że się da...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Bombardier NGT6 i NGT8
Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
-
- Specjalista
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:21
- Lokalizacja: Kraków
Bombardier NGT6 i NGT8
Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Bombardier NGT6 i NGT8
A wyświetlają czy jak zwykle nie działa i tylko reklamy lecą?konstal105na pisze:Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Bombardier NGT6 i NGT8
W sensie przy podejściu MPK zakładasz optymistycznie, że w ogóle działają? 

Bombardier NGT6 i NGT8
Nie, zakładam, że nie działają, ale mam promyk nadziei, że może przez przypadek działa. 

Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Bombardier NGT6 i NGT8
To nie są wyświetlacze podsufitowe z reklamami, tylko boczne "choinki" - o takie, tylko bez minigolfa.Lw25 pisze:A wyświetlają czy jak zwykle nie działa i tylko reklamy lecą?konstal105na pisze:Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Bombardier NGT6 i NGT8
Jestem zaskoczony. 

Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Bombardier NGT6 i NGT8
To co na nich jest, skoro nie ma minigolfa? Zdjęcia automatów z daszkami przed deszczem, czarny ekran z błędem systemu czy numer linii i dzisiejsze imieniny? 
Kurde, nawet we Lwowie(!) w elektronach jest już lepsza informacja pasażerska, niż w krakowskim MPK... We Lwowie to choinka z całą trasą i możliwościami przesiadek + działające zapowiadanie głosowe + info o przystankach na wyświetlaczach. Rocket science dla MPK w Krakowie niestety... Ba, nawet w starych rozlatujących się tatrach o wiele częściej można usłyszeć prawidłowe zapowiadania głosowe, niż w Krk...
Trochę smutne, że MPK zaczyna się oceniać pod kątem informacji pasażerskiej w porównaniu do innych miast nie w kontekście "zachodu", czy nawet innych miast w PL, a raczej w porównaniu do... Ukrainy, Białorusi itd... gdzie co istotne, bardzo często Kraków (MPK) wcale nie wypada lepiej
Po prostu takiego dna, jakie w kontekście SIP prezentuje miejski przewoźnik naprawdę trzeba się już nieźle naszukać...

Kurde, nawet we Lwowie(!) w elektronach jest już lepsza informacja pasażerska, niż w krakowskim MPK... We Lwowie to choinka z całą trasą i możliwościami przesiadek + działające zapowiadanie głosowe + info o przystankach na wyświetlaczach. Rocket science dla MPK w Krakowie niestety... Ba, nawet w starych rozlatujących się tatrach o wiele częściej można usłyszeć prawidłowe zapowiadania głosowe, niż w Krk...
Trochę smutne, że MPK zaczyna się oceniać pod kątem informacji pasażerskiej w porównaniu do innych miast nie w kontekście "zachodu", czy nawet innych miast w PL, a raczej w porównaniu do... Ukrainy, Białorusi itd... gdzie co istotne, bardzo często Kraków (MPK) wcale nie wypada lepiej

Ostatnio zmieniony 10 lis 2019, o 17:38 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.
Bombardier NGT6 i NGT8
I po co te informacje o przesiadkach? Gdyby były dynamiczne, to ok, ale statyczne dane są jeszcze gorsze niż ich brak, bo złe dane wprowadzają w błąd. A objazdy w Krakowie są raczej codziennością. Jeszcze jak objazdy można wytłumaczyć "ustnie", tak w sytuacjach awaryjnych nic by zmiany przesiadek nie wytłumaczyło.
MKM-owie to jednak wielkie: 

-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Bombardier NGT6 i NGT8
Po to, że jeśli tramwaj/autobus jedzie normalną trasą to wiesz gdzie i na co możesz się przesiąść...? I Lwów nie wynalazł tu nic nowego, bo to również w pewnym sensie standard w wielu miastach...
I nie mówię o zapowiedziach dot. przesiadek (jak np. w Wiedniu), a o "choince" z trasą przejazdu i numerami linii zaznaczonymi przy przystankach
W Krk zapewne w 2137 roku, jeśli MPK będzie jeszcze istnieć
I nie mówię o zapowiedziach dot. przesiadek (jak np. w Wiedniu), a o "choince" z trasą przejazdu i numerami linii zaznaczonymi przy przystankach

W Krk zapewne w 2137 roku, jeśli MPK będzie jeszcze istnieć

Bombardier NGT6 i NGT8
Zapewne zwłaszcza w sytuacji, w której tramwaj, na który się chcesz przesiąść, pojedzie objazdem, bo spłonął/został ostrzelany/wykoleił się/padło napięcie/wybrzuszyła się szyna/padła zwrotnica/etc i dopiero na planowanym przystanku się dowiesz o przesiadce.kot_feliks pisze:Po to, że jeśli tramwaj/autobus jedzie normalną trasą to wiesz gdzie i na co możesz się przesiąść...?
Bo w "różnych miastach europejskich" taka informacja, jak się wyświetla, to jest na ogół albo dynamiczna, albo chociaż są komunikaty dodatkowe lub wyłączenie jej w sytuacjach awaryjnych. A na przypadkach miast, które zapodają fałszywą informację w przypadkach awaryjnych, nie ma co się wzorować.
Myślę, że jednym z ciekawszych przypadków jest Londyn, gdzie dynamiczna informacja pasażerska w momentach najgorszego tłoku kieruje nawet drogami bardziej naokoło, żeby natężenie ruchu między liniami metra było równomierne. Więc dostosowują się nie tylko do sytuacji na torach, ale nawet do natężenia ruchu w tunelach pieszych między stacjami metra!
A ty o jakichś statycznych, niepotrzebnych, wprowadzających w błąd komunikatach mówisz.
MKM-owie to jednak wielkie: 

Bombardier NGT6 i NGT8
Może być dynamiczna, ale niedasie. Przecież SIP jest podpięty do internetu, tylko nic z tego nie wynika.PanA pisze:I po co te informacje o przesiadkach? Gdyby były dynamiczne, to ok, ale statyczne dane są jeszcze gorsze niż ich brak, bo złe dane wprowadzają w błąd. A objazdy w Krakowie są raczej codziennością. Jeszcze jak objazdy można wytłumaczyć "ustnie", tak w sytuacjach awaryjnych nic by zmiany przesiadek nie wytłumaczyło.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Bombardier NGT6 i NGT8
No wiem, ale nie ma co oczekiwać, że przesiadki by działały dynamicznie, kiedy jakieś 4/5 informacji nadal jest statyczna, o ie w ogóle wyświetlane.
Informacja na ekranach tak, ale niech nie wprowadza w błąd. Jedna prosta zasada, nie jestem na anty, ale kieruję się realizmem.
Bo to mnie wk
ia w polskich systemach informatycznych, że jest to zabawka, która działa do pierwszego problemu, w którym właśnie powinna być strategiczna. Czyli totalnie na odwrót. To ekran powinien działać wtedy, kiedy nie działa papier, a w Polsce, w tym w Krakowie, jest na odwrót.
Informacja na ekranach tak, ale niech nie wprowadza w błąd. Jedna prosta zasada, nie jestem na anty, ale kieruję się realizmem.
Bo to mnie wk



MKM-owie to jednak wielkie: 
