Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#91 Post autor: tramwajem » 31 sie 2011, o 18:49

Chris pisze:Jodłowa? Do której żeby dojechać, trzeba cofać się z powrotem z alej? Wspaniałe połączenie.
Przecież za koszt jednej linii tramwajowej zbudowano most Zwierzyniecki, który swego czasu miał "odkorkować" Aleje.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#92 Post autor: Chris » 31 sie 2011, o 22:45

Nie ma to jak odpowiedź na temat.

Nie wiem co ma piernik do wiatraka, nie wchodzę w Offtop.
Patrząc na komunikację nieco z boku...

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#93 Post autor: rafaello » 5 sie 2014, o 08:14

Powstanie III Obwodnica miasta w najbliższym czasie? Ponoć toczą sie poważne rozmowy Prezydenta Krakowa w tej sprawie. :wow:

Tak donosi dzisiejszy Diennik Polski. W Krakowie tunel jak w Alpach:
Jest realna szansa budowy w Krakowie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce. Zostałby on przebity pod korytem Rudawy i Wzgórzem bł. Bronisławy, na którym znajduje się kopiec Kościuszki. Wprawdzie za gminne pieniądze uda się to dopiero w latach 2022-2032, ale współpraca z państwową spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR) może przyspieszyć sprawę nawet o 10 lat.
Aż 3 mld zł potrzebne na trzy trasy domykające trzecią obwodnicę to prawie tyle, co roczny budżet Krakowa. Tak kosztownych inwestycji drogowych w mieście jeszcze nigdy nie prowadzono. Szansą ma być współpraca z państwową spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR). Ale nawet jeśli nie dojdzie do porozumienia, Kraków ma inne pomysły. W grę wchodzi np. powierzenie zadania Agencji Rozwoju Miasta, która zaciągnęłaby kredyt. Może się to okazać tańszym rozwiązaniem.
Pozostałe informacje w artykule. :]


Źródło:http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#94 Post autor: pablo » 5 sie 2014, o 09:57

Widać, że zbliżają się wybory samorządowe. Trzeba się wykazać, że coś się planuje: metro, tunele i inne wykopki. :P

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2352
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#95 Post autor: DaroKRK » 5 sie 2014, o 10:52

Pewnie. Budujmy tunele, budujmy inne mniej potrzebne rzeczy i jednocześnie nie przeznaczajmy pieniędzy na remonty ulic i torowisk i zachęcajmy ludzi jak najbardziej do komunikacji miejskiej.

Koszty budowy takiego tunelu pomijając dofinansowanie z UE pokryłyby koszty remontów kilku odcinków torowisk i jeszcze by zostało na inne rzeczy, no ale :wall:

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#96 Post autor: I.G.I » 5 sie 2014, o 11:49

DaroKRK pisze:Pewnie. Budujmy tunele, budujmy inne mniej potrzebne rzeczy i jednocześnie nie przeznaczajmy pieniędzy na remonty ulic i torowisk i zachęcajmy ludzi jak najbardziej do komunikacji miejskiej.

Koszty budowy takiego tunelu pomijając dofinansowanie z UE pokryłyby koszty remontów kilku odcinków torowisk i jeszcze by zostało na inne rzeczy, no ale :wall:
Akurat trasa Pychowicka-Zwierzyniecka jest jedną z kluczowych inwestycji w ramach III obwodnicy, więc nie widzę sensu narzekania.
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2352
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#97 Post autor: DaroKRK » 5 sie 2014, o 12:28

Kluczowych inwestycji jest wiele, tyle że TO miasto ma problem z ich realizacją :) więc czasem lepiej wziąć się za bardziej przyziemne rzeczy :)

Zobaczymy co będzie, życie zweryfikuje za kilkanaście lat co było potrzebne a co nie :) oby jednak inwestycje były jak najbardziej przemyślane.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3373
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#98 Post autor: lukaszpdg » 9 cze 2015, o 23:44

Konsultacje społeczne w sprawie budowy Trasy Zwierzynieckiej i Trasy Pychowickiej

http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/5853 ... chowickiej

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#99 Post autor: Lw25 » 9 cze 2015, o 23:56

Nareszcie! No to co teraz? ATW i 29 listopada jako 2x2 Vmax 50 i Tempo 30 w obrębie 3 obwodnicy? :sweet: :devil:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2608
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#100 Post autor: scyzor663 » 10 cze 2015, o 00:19

A gdzie ten zapowiadany P&R i przedłużenie linii tramwajowej z Salwatora ?

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#101 Post autor: Sgriffin » 10 cze 2015, o 08:23

Lw25 pisze:Nareszcie! No to co teraz? ATW i 29 listopada jako 2x2 Vmax 50 i Tempo 30 w obrębie 3 obwodnicy? :sweet: :devil:
Bez przesady, to nadal jest ważny ciąg międzydzielnicowy. Na pewno przydał by się dobry remont infrastruktury autobusowej, w tym wprowadzenie osobnych przystanków dla prywatnych i MPK, ale takie rzeczy to sobie w Korei Północnej wprowadzaj.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#102 Post autor: Lw25 » 10 cze 2015, o 11:00

Pokrycie większości miasta strefą tempo 30 to pomysł z Europy, nie z Azji.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
slowak99
Specjalista
Posty: 194
Rejestracja: 28 lis 2013, o 15:29
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#103 Post autor: slowak99 » 10 cze 2015, o 20:52

Naszemiasto.pl Kraków pisze: Odcinek 1: od Ronda Ofiar Katynia do skrzyżowania ul. Armii Krajowej z ul. Zarzecze – rozbudowa ul. Armii Krajowej do przekroju 2x3 pasy ruchu.
Zastanawia mnie fakt, gdzie chcą upchnąć po trzecim pasie na wysokości wiaduktów kolejowych? Oprócz tego mam szczerą nadzieję, że trzeci pas zostanie przeznaczony na buspas.

Ponadto:
Naszemiasto.pl Kraków pisze: Odcinek 3: od ul. Odlewniczej do ul. Księcia Józefa – budowa tunelu (2x3) pod rzeką Rudawą i wzgórzem Św. Bronisławy długości ok. 2.4 km.
ciekaw jestem ile wyniesie wartość całego projektu. Ww. tunel będzie musiał być budowany metodą górniczą, a to znacząco podnosi koszty. W planach jest m.in. także kilka skrzyżowań dwupoziomych i most na Wiśle.
Absolutnie popieram projekt dokończenia III obwodnicy, tylko jakby boję się o kondycję finansową miasta.
Nie może być tak, że będzie , jak było.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#104 Post autor: Cukier » 10 cze 2015, o 21:34

slowak99 pisze:Zastanawia mnie fakt, gdzie chcą upchnąć po trzecim pasie na wysokości wiaduktów kolejowych? Oprócz tego mam szczerą nadzieję, że trzeci pas zostanie przeznaczony na buspas.
Na stronie ZIKiTu w linku podanym przez lukaszpdg jest paczka ze schematami. Generalnie ilość pasów ruchu przeraża, choć w sumie to obwodnica a nie trasa radialna, więc jakoś idzie to przełknąć.

Natomiast w pełni zgadzam się z oburzeniem scyzora, że zniknięcie z projektu trasy tramwajowej do Przegorzał i parkingu P+R zlokalizowanego tamże jest skandaliczne.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#105 Post autor: Sgriffin » 10 cze 2015, o 23:33

Pasów ruchu musi być dużo ponieważ:
a) przeniesie duży ruch z ATW
b) przeniesie duży ruch z IV obwodnicy (co nie do końca jest korzystne)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”