Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 sty 2020, o 08:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2011, o 17:49 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Chris napisał(a):
Jodłowa? Do której żeby dojechać, trzeba cofać się z powrotem z alej? Wspaniałe połączenie.

Przecież za koszt jednej linii tramwajowej zbudowano most Zwierzyniecki, który swego czasu miał "odkorkować" Aleje.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sie 2011, o 21:45 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 03:00
Posty: 605
Lokalizacja: Kraków
Nie ma to jak odpowiedź na temat.

Nie wiem co ma piernik do wiatraka, nie wchodzę w Offtop.

_________________
Patrząc na komunikację nieco z boku...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 07:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Powstanie III Obwodnica miasta w najbliższym czasie? Ponoć toczą sie poważne rozmowy Prezydenta Krakowa w tej sprawie. :wow:

Tak donosi dzisiejszy Diennik Polski. W Krakowie tunel jak w Alpach:

Cytuj:
Jest realna szansa budowy w Krakowie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce. Zostałby on przebity pod korytem Rudawy i Wzgórzem bł. Bronisławy, na którym znajduje się kopiec Kościuszki. Wprawdzie za gminne pieniądze uda się to dopiero w latach 2022-2032, ale współpraca z państwową spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR) może przyspieszyć sprawę nawet o 10 lat.


Cytuj:
Aż 3 mld zł potrzebne na trzy trasy domykające trzecią obwodnicę to prawie tyle, co roczny budżet Krakowa. Tak kosztownych inwestycji drogowych w mieście jeszcze nigdy nie prowadzono. Szansą ma być współpraca z państwową spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR). Ale nawet jeśli nie dojdzie do porozumienia, Kraków ma inne pomysły. W grę wchodzi np. powierzenie zadania Agencji Rozwoju Miasta, która zaciągnęłaby kredyt. Może się to okazać tańszym rozwiązaniem.


Pozostałe informacje w artykule. :]


Źródło:http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3529507,krakow-planuje-tunel-jak-w-alpach,id,t.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 08:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Widać, że zbliżają się wybory samorządowe. Trzeba się wykazać, że coś się planuje: metro, tunele i inne wykopki. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 09:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2337
Lokalizacja: Kraków
Pewnie. Budujmy tunele, budujmy inne mniej potrzebne rzeczy i jednocześnie nie przeznaczajmy pieniędzy na remonty ulic i torowisk i zachęcajmy ludzi jak najbardziej do komunikacji miejskiej.

Koszty budowy takiego tunelu pomijając dofinansowanie z UE pokryłyby koszty remontów kilku odcinków torowisk i jeszcze by zostało na inne rzeczy, no ale :wall:

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 10:49 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:03
Posty: 1167
Lokalizacja: Krowodrza
DaroKRK napisał(a):
Pewnie. Budujmy tunele, budujmy inne mniej potrzebne rzeczy i jednocześnie nie przeznaczajmy pieniędzy na remonty ulic i torowisk i zachęcajmy ludzi jak najbardziej do komunikacji miejskiej.

Koszty budowy takiego tunelu pomijając dofinansowanie z UE pokryłyby koszty remontów kilku odcinków torowisk i jeszcze by zostało na inne rzeczy, no ale :wall:


Akurat trasa Pychowicka-Zwierzyniecka jest jedną z kluczowych inwestycji w ramach III obwodnicy, więc nie widzę sensu narzekania.

_________________
Wiślacka {5} Krowodrza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2014, o 11:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2337
Lokalizacja: Kraków
Kluczowych inwestycji jest wiele, tyle że TO miasto ma problem z ich realizacją :) więc czasem lepiej wziąć się za bardziej przyziemne rzeczy :)

Zobaczymy co będzie, życie zweryfikuje za kilkanaście lat co było potrzebne a co nie :) oby jednak inwestycje były jak najbardziej przemyślane.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2015, o 22:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3173
Lokalizacja: Kraków
Konsultacje społeczne w sprawie budowy Trasy Zwierzynieckiej i Trasy Pychowickiej

http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/5853 ... chowickiej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2015, o 22:56 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 3006
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Nareszcie! No to co teraz? ATW i 29 listopada jako 2x2 Vmax 50 i Tempo 30 w obrębie 3 obwodnicy? :sweet: :devil:

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2015, o 23:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2602
Lokalizacja: Krowodrza Górka
A gdzie ten zapowiadany P&R i przedłużenie linii tramwajowej z Salwatora ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 07:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2024
Lokalizacja: Kreuzberg
Lw25 napisał(a):
Nareszcie! No to co teraz? ATW i 29 listopada jako 2x2 Vmax 50 i Tempo 30 w obrębie 3 obwodnicy? :sweet: :devil:
Bez przesady, to nadal jest ważny ciąg międzydzielnicowy. Na pewno przydał by się dobry remont infrastruktury autobusowej, w tym wprowadzenie osobnych przystanków dla prywatnych i MPK, ale takie rzeczy to sobie w Korei Północnej wprowadzaj.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 10:00 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 3006
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Pokrycie większości miasta strefą tempo 30 to pomysł z Europy, nie z Azji.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 19:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2013, o 15:29
Posty: 194
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Odcinek 1: od Ronda Ofiar Katynia do skrzyżowania ul. Armii Krajowej z ul. Zarzecze – rozbudowa ul. Armii Krajowej do przekroju 2x3 pasy ruchu.

Zastanawia mnie fakt, gdzie chcą upchnąć po trzecim pasie na wysokości wiaduktów kolejowych? Oprócz tego mam szczerą nadzieję, że trzeci pas zostanie przeznaczony na buspas.

Ponadto:
Odcinek 3: od ul. Odlewniczej do ul. Księcia Józefa – budowa tunelu (2x3) pod rzeką Rudawą i wzgórzem Św. Bronisławy długości ok. 2.4 km.

ciekaw jestem ile wyniesie wartość całego projektu. Ww. tunel będzie musiał być budowany metodą górniczą, a to znacząco podnosi koszty. W planach jest m.in. także kilka skrzyżowań dwupoziomych i most na Wiśle.
Absolutnie popieram projekt dokończenia III obwodnicy, tylko jakby boję się o kondycję finansową miasta.

_________________
Nie może być tak, że będzie , jak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 20:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10845
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
slowak99 napisał(a):
Zastanawia mnie fakt, gdzie chcą upchnąć po trzecim pasie na wysokości wiaduktów kolejowych? Oprócz tego mam szczerą nadzieję, że trzeci pas zostanie przeznaczony na buspas.

Na stronie ZIKiTu w linku podanym przez lukaszpdg jest paczka ze schematami. Generalnie ilość pasów ruchu przeraża, choć w sumie to obwodnica a nie trasa radialna, więc jakoś idzie to przełknąć.

Natomiast w pełni zgadzam się z oburzeniem scyzora, że zniknięcie z projektu trasy tramwajowej do Przegorzał i parkingu P+R zlokalizowanego tamże jest skandaliczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 22:33 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2024
Lokalizacja: Kreuzberg
Pasów ruchu musi być dużo ponieważ:
a) przeniesie duży ruch z ATW
b) przeniesie duży ruch z IV obwodnicy (co nie do końca jest korzystne)

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL