Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 sty 2020, o 08:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 cze 2015, o 22:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2602
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Sgriffin napisał(a):
a) przeniesie duży ruch z ATW

Dlatego należy ograniczyć ilość pasów na ATW bo inaczej zamiast nam ubyć ruchu w mieście to go przybędzie ( to co się przeniesie z ATW na III obwodnicę szybko z nawiązką się znowu pojawi na ATW jeśli nie ucywilizujemy tej alei ).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2015, o 22:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10845
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
W trasie zwierzynieckiej trochę brakuje węzła z ul. Królowej Jadwigi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 07:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
W trasie zwierzynieckiej trochę brakuje węzła z ul. Królowej Jadwigi.

Jak tunel, to tunel. Po co organizować węzeł z Królowej Jadwigi? :O Ewentualnie jakiś zjazd. ^_^

scyzor663 napisał(a):
Dlatego należy ograniczyć ilość pasów na ATW bo inaczej zamiast nam ubyć ruchu w mieście to go przybędzie ( to co się przeniesie z ATW na III obwodnicę szybko z nawiązką się znowu pojawi na ATW jeśli nie ucywilizujemy tej alei ).

Otóż to. Po otwarciu trasy Zwierzynieckiej, bo wcześniej to tam by nastąpił armagedon, z alejami trzeba by było zrobić tak. Jak aleje mają po 3 pasy ruchu w każdą stronę, to na jednym pasie normalnie utrzymać ruch aut, skutkiem czego auta by się poruszały po jednym pasie w każdą stronę a na drugim pasie buspas, a na trzecim droga rowerowa.

Ale dość fantazjowania. Ja się zastanawiam jak ta trasa Pychowicka by mogła przejść przez Ruczaj, bo ja czarno to widzę. :hmm:
https://www.google.pl/maps/@50.0288224, ... a=!3m1!1e3

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 09:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2013, o 15:29
Posty: 194
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Mistrzejowiczanin napisał(a):
na jednym pasie normalnie utrzymać ruch aut, skutkiem czego auta by się poruszały po jednym pasie w każdą stronę a na drugim pasie buspas, a na trzecim droga rowerowa.

Jeśli już, to autobusy powinny jeździć skrajnym prawym. Jakkolwiek się z Tobą poza tym zgadzam, tak nie wierzę w taką szczodrość naszych władz.

_________________
Nie może być tak, że będzie , jak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 11:54 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
slowak99 napisał(a):
Jeśli już, to autobusy powinny jeździć skrajnym prawym.

Nie pisałem tu konkretnie na którym pasie będzie co. Jednakże tak powinno być jak żeś napisał, z racji przystanków. A DR na środku. :)

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 12:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2024
Lokalizacja: Kreuzberg
Bez tramwaju na alejach można pomyśleć o autobusie "pod prąd".

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 16:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10845
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Sgriffin napisał(a):
Bez tramwaju na alejach można pomyśleć o autobusie "pod prąd".

W sensie kontrabuspasy na obu jezdniach a przystanki na wyspie?

Mnie się podoba koncepcja już nie wiem czyja, ale zakładająca przeznaczenie jednej jezdni ATW (niech będzie że zachodniej) na jezdnię dla samochodów - po jednym pasie ruchu w każdą stronę, zaś drugą jezdnię przeznaczyć na korytarz tramwajowo-autobusowy. Natomiast co zrobić z ruchem rowerowym pewnie już najlepiej wiedzą rowerowi specjaliści.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2015, o 18:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2024
Lokalizacja: Kreuzberg
Tak, coś w stylu południowo-amerykańskich BRT. Z drugiej strony jak już inwestujemy to jednak najlepiej tramwaj ;)

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2015, o 08:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2098
Lokalizacja: Kraków
Przecież ta trasa przy obecnej polityce miasta nie powstanie przez kolejne 20 lat... :/

Oficjalny powód to "nie ma pieniędzy", bo na jej budowę potrzeba 2-3 mld zł. Co nie przeszkadza miastu wydać:
- 1 mld zł na trasę łagiewnicką (nie wiadomo po co w chwili obecnej);
- 0,5 mld zł na Igołomską (gdzie po otwarciu S7 spokojnie wystarczyłoby 2x1 z pasami do skrętów);
- 0,2-0,3 mld zł na 29L w przekroju 2x3 (która przestanie być wylotówką na Warszawę za kilak lat i również spokojnie wystarczyłoby tam 2x1 + wydzielone pasy, zresztą 2x3 stanie na... skrzyżowaniu z DP albo Opolską);
- ~0,2 mld zł na I etap Trasy Wolbromskiej do Zielonek
etc...

Jak widać, z samych tych inwestycji mamy już prawie 2 mld zł. Szkoda tylko, że nie buduje się trasy, która jest faktycznie potrzebna i usprawniłaby ruch w mieście :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2015, o 13:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka. Przygotowania do inwestycji

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2015, o 20:20 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Przedwczoraj, w szkole na Os. Widok odbyły się „konsultacje społeczne”. Dużo było uwag drobnych, ale wymienię tu IMHO najważniejsze wnioski i fakty:

> Jeden z pierwszych dotyczył rozbudowy Ronda Ofiar Katynia, które już teraz przestaje być drożne, szczególnie w relacji Conrada -> Armii Krajowej mającej w przyszłości obsługiwać 2000 pojazdów/h. Gość z ZIKiTu przyznał się, że Rondo jest źle zaprojektowane ze względu na zbyt małą dostępną powierzchnię (ograniczoną istniejącą zabudową), i problem będzie się potęgował, a projekt nie przewiduje modernizacji układu drogowego w tym miejscu. Radni dzielnicy VI od dłuższego czasu starają się zwrócić uwagę władz miasta na problem, jaki powstanie po wybudowaniu nowego osiedla i infrastruktury biurowej dla prawie 30 tys. ludzi. na terenach za dawnym Motelem Krak (przewidziano tylko 2 doloty komunikacyjne), co jeszcze spotęguje problem na ROK-u.

> W związku z tym zaproponowano poszerzenie do 3 pasów ulicy Armii Krajowej na odcinku od Węzła Bronowice do Ronda Ofiar Katynia, ale wymaga to przebudowy wszystkich starych wiaduktów kolejowych, a nie tylko dwóch, jak jest w obecnej koncepcji.

> Kolejną kwestią jest komunikacja zbiorowa na Trasach Zwierzynieckiej i Pychowickiej, głównie w tunelu pod Wzgórzem Św. Bronisławy. Jako pierwszy padł pomysł poprowadzenia jednym tunelem jednopasmowej drogi, a drugim tramwaju i ścieżki rowerowej (szybko został odrzucony), potem kontynuowano dyskusję o budowie tramwaju osobno, bez ograniczania infrastruktury drogowej, aż w końcu stanęło na obietnicy rozpatrzenia wniosku o wprowadzenie do tunelu linii autobusowej i budowy przystanków podziemnych. Na początku nie chciano dopuścić do dyskusji o tym pomyśle, z uwagi na to, że były to konsultacje ogólne dotyczące ogólnej koncepcji, ale potem przedstawiciele miasta zrozumieli konieczność głębokiej ingerencji w projekt w razie budowania infrastruktury KZ. Proponowane przystanki podziemne miałyby być zlokalizowane w okolicy ul. Królowej Jadwigi, aby skomunikować ten rejon z Trasą Zwierzyniecką (przypominam o braku projektowanego połączenia drogowego tamże)

> Co do KM, to otrzymaliśmy zapewnienie o budowie tramwaju i P+R, jednak nie jest on częścią tego projektu i dlatego nie został uwzględniony w planie. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że problemem przy budowie torowiska do Przegorzał jest klasztor, bodajże Albertynek.

> Były pretensje o formę arterii i jej wielkość na wysokości ulicy Zarzecze, ale projektowany kształt skrzyżowania wynika z wejścia tunelu pod ziemię przed Rudawą, a także z potrzeby jego bezkolizyjnego pokonania przez Trasę Zwierzyniecką.

>Jeden z uczestników spotkania podkreślił, że możliwość wybudowania tego tunelu jest jedyną szansą na rozwiązanie problemu Wzgórza Św. Bronisławy, która nieprędko się powtórzy, więc jego realizacja powinna mieć za priorytet dobro całego miasta w perspektywie kilkudziesięciu lat. Dlatego powinien powstać węzeł na ulicy Królowej Jadwigi, którego nie da się tam wybudować, jeżeli Trasa Zwierzyniecka będzie pokonywała Rudawę tunelem (nie praktykuje się skrzyżowań, nawet bezkolizyjnych, a także kontrapasów). W związku z tym, jak również ze znacznie mniejszymi kosztami sensowna wydawałaby się propozycja pokonania rzeki Rudawy mostem, z późniejszym wlotem do tunelu na Woli Justowskiej, co umożliwiłoby budowę węzła drogowego na wysokości ulicy Królowej Jadwigi. Jak na złość powstały tam przez ostanie 5 lat budynki, które blokują powyższą możliwość, wcześniej ten korytarz był zarezerwowany dla drogi. Jest bardzo prawdopodobne, że ktoś specjalnie wydał pozwolenia na budowę w tym miejscu, aby uniemożliwić powstanie tam arterii naziemnej. Dodatkowo Majchrowski lobbuje za tzw. tunelem długim, czyli zaczynającym się jeszcze przed Rudawą (jakieś związki :xP :?: ).

> Ekrany akustyczne o wysokości bodajże 3 metrów mają znajdować się na odcinku Węzeł Zarzecze - Węzeł Bronowice, i przy ulicy Sodowej, jedynie przy kościele na Os. Widok mają być podwyższone do aż 6 metrów (prawdopodobnie w tym miejscu będą skonstruowane ze szkła)

> Tunel pod Rudawą ma mieć 13 metrów głębokości, pod Kopcem w najgłębszym miejscu 117 metrów pod poziomem gruntu.

Dla mnie główny wniosek z tych konsultacji jest taki, że projektując tę arterię za wszelką cenę starano się zapewnić święty spokój i utrzymanie wartości nieruchomości mieszkańcom Woli Justowskiej, przerzucając wszystkie inwestycje naziemne w okolice 7-tysięcznego Os. Widok i Zarzecza.


Ostatnio edytowano 25 cze 2015, o 20:56 przez Sorig, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2015, o 20:28 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9959
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Sgriffin napisał(a):
Natomiast w pełni zgadzam się z oburzeniem scyzora, że zniknięcie z projektu trasy tramwajowej do Przegorzał i parkingu P+R zlokalizowanego tamże jest skandaliczne.


Przegorzały to tam jak ostatnio zrobiona obwodnica?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2015, o 11:33 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka: więcej czasu na składanie uwag

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2015, o 11:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6995
Lokalizacja: Kraków
Trasa Pychowicka dalej od domów

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2015, o 14:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowiak2013 napisał(a):

Widać częściej trzeba będzie zapraszać ministrów. :]

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL