Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2608
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#106 Post autor: scyzor663 » 10 cze 2015, o 23:39

Sgriffin pisze:a) przeniesie duży ruch z ATW
Dlatego należy ograniczyć ilość pasów na ATW bo inaczej zamiast nam ubyć ruchu w mieście to go przybędzie ( to co się przeniesie z ATW na III obwodnicę szybko z nawiązką się znowu pojawi na ATW jeśli nie ucywilizujemy tej alei ).

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#107 Post autor: Cukier » 10 cze 2015, o 23:46

W trasie zwierzynieckiej trochę brakuje węzła z ul. Królowej Jadwigi.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#108 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 cze 2015, o 08:14

Cukier pisze:W trasie zwierzynieckiej trochę brakuje węzła z ul. Królowej Jadwigi.
Jak tunel, to tunel. Po co organizować węzeł z Królowej Jadwigi? :O Ewentualnie jakiś zjazd. ^_^
scyzor663 pisze:Dlatego należy ograniczyć ilość pasów na ATW bo inaczej zamiast nam ubyć ruchu w mieście to go przybędzie ( to co się przeniesie z ATW na III obwodnicę szybko z nawiązką się znowu pojawi na ATW jeśli nie ucywilizujemy tej alei ).
Otóż to. Po otwarciu trasy Zwierzynieckiej, bo wcześniej to tam by nastąpił armagedon, z alejami trzeba by było zrobić tak. Jak aleje mają po 3 pasy ruchu w każdą stronę, to na jednym pasie normalnie utrzymać ruch aut, skutkiem czego auta by się poruszały po jednym pasie w każdą stronę a na drugim pasie buspas, a na trzecim droga rowerowa.

Ale dość fantazjowania. Ja się zastanawiam jak ta trasa Pychowicka by mogła przejść przez Ruczaj, bo ja czarno to widzę. :hmm:
https://www.google.pl/maps/@50.0288224, ... a=!3m1!1e3
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
slowak99
Specjalista
Posty: 194
Rejestracja: 28 lis 2013, o 15:29
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#109 Post autor: slowak99 » 11 cze 2015, o 10:06

Mistrzejowiczanin pisze:na jednym pasie normalnie utrzymać ruch aut, skutkiem czego auta by się poruszały po jednym pasie w każdą stronę a na drugim pasie buspas, a na trzecim droga rowerowa.
Jeśli już, to autobusy powinny jeździć skrajnym prawym. Jakkolwiek się z Tobą poza tym zgadzam, tak nie wierzę w taką szczodrość naszych władz.
Nie może być tak, że będzie , jak było.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#110 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 cze 2015, o 12:54

slowak99 pisze: Jeśli już, to autobusy powinny jeździć skrajnym prawym.
Nie pisałem tu konkretnie na którym pasie będzie co. Jednakże tak powinno być jak żeś napisał, z racji przystanków. A DR na środku. :)
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#111 Post autor: Sgriffin » 11 cze 2015, o 13:05

Bez tramwaju na alejach można pomyśleć o autobusie "pod prąd".
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10934
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#112 Post autor: Cukier » 11 cze 2015, o 17:45

Sgriffin pisze:Bez tramwaju na alejach można pomyśleć o autobusie "pod prąd".
W sensie kontrabuspasy na obu jezdniach a przystanki na wyspie?

Mnie się podoba koncepcja już nie wiem czyja, ale zakładająca przeznaczenie jednej jezdni ATW (niech będzie że zachodniej) na jezdnię dla samochodów - po jednym pasie ruchu w każdą stronę, zaś drugą jezdnię przeznaczyć na korytarz tramwajowo-autobusowy. Natomiast co zrobić z ruchem rowerowym pewnie już najlepiej wiedzą rowerowi specjaliści.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#113 Post autor: Sgriffin » 11 cze 2015, o 19:09

Tak, coś w stylu południowo-amerykańskich BRT. Z drugiej strony jak już inwestujemy to jednak najlepiej tramwaj ;)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#114 Post autor: kot_feliks » 12 cze 2015, o 09:36

Przecież ta trasa przy obecnej polityce miasta nie powstanie przez kolejne 20 lat... :/

Oficjalny powód to "nie ma pieniędzy", bo na jej budowę potrzeba 2-3 mld zł. Co nie przeszkadza miastu wydać:
- 1 mld zł na trasę łagiewnicką (nie wiadomo po co w chwili obecnej);
- 0,5 mld zł na Igołomską (gdzie po otwarciu S7 spokojnie wystarczyłoby 2x1 z pasami do skrętów);
- 0,2-0,3 mld zł na 29L w przekroju 2x3 (która przestanie być wylotówką na Warszawę za kilak lat i również spokojnie wystarczyłoby tam 2x1 + wydzielone pasy, zresztą 2x3 stanie na... skrzyżowaniu z DP albo Opolską);
- ~0,2 mld zł na I etap Trasy Wolbromskiej do Zielonek
etc...

Jak widać, z samych tych inwestycji mamy już prawie 2 mld zł. Szkoda tylko, że nie buduje się trasy, która jest faktycznie potrzebna i usprawniłaby ruch w mieście :/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#115 Post autor: Mistrzejowiczanin » 22 cze 2015, o 14:36

Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 731
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#116 Post autor: Sorig » 25 cze 2015, o 21:20

Przedwczoraj, w szkole na Os. Widok odbyły się „konsultacje społeczne”. Dużo było uwag drobnych, ale wymienię tu IMHO najważniejsze wnioski i fakty:

> Jeden z pierwszych dotyczył rozbudowy Ronda Ofiar Katynia, które już teraz przestaje być drożne, szczególnie w relacji Conrada -> Armii Krajowej mającej w przyszłości obsługiwać 2000 pojazdów/h. Gość z ZIKiTu przyznał się, że Rondo jest źle zaprojektowane ze względu na zbyt małą dostępną powierzchnię (ograniczoną istniejącą zabudową), i problem będzie się potęgował, a projekt nie przewiduje modernizacji układu drogowego w tym miejscu. Radni dzielnicy VI od dłuższego czasu starają się zwrócić uwagę władz miasta na problem, jaki powstanie po wybudowaniu nowego osiedla i infrastruktury biurowej dla prawie 30 tys. ludzi. na terenach za dawnym Motelem Krak (przewidziano tylko 2 doloty komunikacyjne), co jeszcze spotęguje problem na ROK-u.

> W związku z tym zaproponowano poszerzenie do 3 pasów ulicy Armii Krajowej na odcinku od Węzła Bronowice do Ronda Ofiar Katynia, ale wymaga to przebudowy wszystkich starych wiaduktów kolejowych, a nie tylko dwóch, jak jest w obecnej koncepcji.

> Kolejną kwestią jest komunikacja zbiorowa na Trasach Zwierzynieckiej i Pychowickiej, głównie w tunelu pod Wzgórzem Św. Bronisławy. Jako pierwszy padł pomysł poprowadzenia jednym tunelem jednopasmowej drogi, a drugim tramwaju i ścieżki rowerowej (szybko został odrzucony), potem kontynuowano dyskusję o budowie tramwaju osobno, bez ograniczania infrastruktury drogowej, aż w końcu stanęło na obietnicy rozpatrzenia wniosku o wprowadzenie do tunelu linii autobusowej i budowy przystanków podziemnych. Na początku nie chciano dopuścić do dyskusji o tym pomyśle, z uwagi na to, że były to konsultacje ogólne dotyczące ogólnej koncepcji, ale potem przedstawiciele miasta zrozumieli konieczność głębokiej ingerencji w projekt w razie budowania infrastruktury KZ. Proponowane przystanki podziemne miałyby być zlokalizowane w okolicy ul. Królowej Jadwigi, aby skomunikować ten rejon z Trasą Zwierzyniecką (przypominam o braku projektowanego połączenia drogowego tamże)

> Co do KM, to otrzymaliśmy zapewnienie o budowie tramwaju i P+R, jednak nie jest on częścią tego projektu i dlatego nie został uwzględniony w planie. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że problemem przy budowie torowiska do Przegorzał jest klasztor, bodajże Albertynek.

> Były pretensje o formę arterii i jej wielkość na wysokości ulicy Zarzecze, ale projektowany kształt skrzyżowania wynika z wejścia tunelu pod ziemię przed Rudawą, a także z potrzeby jego bezkolizyjnego pokonania przez Trasę Zwierzyniecką.

>Jeden z uczestników spotkania podkreślił, że możliwość wybudowania tego tunelu jest jedyną szansą na rozwiązanie problemu Wzgórza Św. Bronisławy, która nieprędko się powtórzy, więc jego realizacja powinna mieć za priorytet dobro całego miasta w perspektywie kilkudziesięciu lat. Dlatego powinien powstać węzeł na ulicy Królowej Jadwigi, którego nie da się tam wybudować, jeżeli Trasa Zwierzyniecka będzie pokonywała Rudawę tunelem (nie praktykuje się skrzyżowań, nawet bezkolizyjnych, a także kontrapasów). W związku z tym, jak również ze znacznie mniejszymi kosztami sensowna wydawałaby się propozycja pokonania rzeki Rudawy mostem, z późniejszym wlotem do tunelu na Woli Justowskiej, co umożliwiłoby budowę węzła drogowego na wysokości ulicy Królowej Jadwigi. Jak na złość powstały tam przez ostanie 5 lat budynki, które blokują powyższą możliwość, wcześniej ten korytarz był zarezerwowany dla drogi. Jest bardzo prawdopodobne, że ktoś specjalnie wydał pozwolenia na budowę w tym miejscu, aby uniemożliwić powstanie tam arterii naziemnej. Dodatkowo Majchrowski lobbuje za tzw. tunelem długim, czyli zaczynającym się jeszcze przed Rudawą (jakieś związki :xP :?: ).

> Ekrany akustyczne o wysokości bodajże 3 metrów mają znajdować się na odcinku Węzeł Zarzecze - Węzeł Bronowice, i przy ulicy Sodowej, jedynie przy kościele na Os. Widok mają być podwyższone do aż 6 metrów (prawdopodobnie w tym miejscu będą skonstruowane ze szkła)

> Tunel pod Rudawą ma mieć 13 metrów głębokości, pod Kopcem w najgłębszym miejscu 117 metrów pod poziomem gruntu.

Dla mnie główny wniosek z tych konsultacji jest taki, że projektując tę arterię za wszelką cenę starano się zapewnić święty spokój i utrzymanie wartości nieruchomości mieszkańcom Woli Justowskiej, przerzucając wszystkie inwestycje naziemne w okolice 7-tysięcznego Os. Widok i Zarzecza.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2015, o 21:56 przez Sorig, łącznie zmieniany 1 raz.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#117 Post autor: Mseifer » 25 cze 2015, o 21:28

Sgriffin pisze:Natomiast w pełni zgadzam się z oburzeniem scyzora, że zniknięcie z projektu trasy tramwajowej do Przegorzał i parkingu P+R zlokalizowanego tamże jest skandaliczne.
Przegorzały to tam jak ostatnio zrobiona obwodnica?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#118 Post autor: Mistrzejowiczanin » 24 lip 2015, o 12:33

Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7011
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#119 Post autor: Krakowiak2013 » 19 sie 2015, o 12:03


Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#120 Post autor: Mistrzejowiczanin » 19 sie 2015, o 15:36

Widać częściej trzeba będzie zapraszać ministrów. :]
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”