Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 732
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#121 Post autor: Sorig » 19 sie 2015, o 15:51

Wiadomo, kiedy będzie raport z konsultacji społecznych (a jeżeli jest, to gdzie)?

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#122 Post autor: Łukasz » 29 mar 2016, o 12:05

Trasa Pychowicka a przyroda. Zachowajmy zdrowy rozsądek
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... sadek.html

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#123 Post autor: Mistrzejowiczanin » 15 cze 2016, o 15:15

Kłopoty na Trasie Pychowickiej. Wojsko swoje, miasto swoje
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z4Beanjyak
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#124 Post autor: Mistrzejowiczanin » 26 paź 2016, o 15:41

Trasa Zwierzyniecka pilnie potrzebna [ZDJĘCIA]
Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,10787232/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#125 Post autor: Mistrzejowiczanin » 15 mar 2017, o 15:50

W miejscu planowanej Trasy Pychowickiej rośnie hotel - alarmują okoliczni mieszkańcy
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11884224/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#126 Post autor: tjakub » 2 lut 2019, o 20:13

W połowie stycznia do Rad Dzielnic, na których terenie mają przebiegać trasy Zwierzyniecka i Pychowicka, trafiło pismo ze spółki Trasa Łagiewnicka S.A. z informacją, że przygotowywany jest przetarg na przeprowadzenie konsultacji społecznych, opracowanie koncepcji, pozyskanie decyzji środowiskowej oraz innych zgód dotyczących tych inwestycji. Razem z trasami ma zostać wykonane połączenie tramwajowe pętli Salwator z węzłem przesiadkowym Przegorzały (z parkingiem P+R). Podstawą opracowań mają być warunki określone w studium: http://www.bip.krakow.pl/?id=48. Do 15 lutego spółka prosi Rady o przesłanie uwag, wniosków lub uwarunkowań, które powinny być uwzględnione na etapie realizacji tego zadania (czyli opracowania koncepcji itp.).
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... iosna.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#127 Post autor: Kaszmir » 18 lut 2019, o 13:33

Będą duże konsultacje społeczne? Temat: Trasa Pychowicka
https://gibala.pl/beda-duze-konsultacje ... 7XyAHw9svo
Klub radnych „Kraków dla Mieszkańców” złożył właśnie kolejny projekt uchwały, tym razem dotyczący budowy Trasy Pychowickiej. Jeśli uzyska on wymaganą większość podczas głosowania Rady Miasta Krakowa, Jacek Majchrowski będzie musiał przeprowadzić szerokie i precyzyjnie określone w uchwale konsultacje społeczne, dotyczące przebiegu tej trasy. – Nie możemy dopuścić do powtórzenia tych samych błędów, jakie zostały popełnione przy okazji budowy Trasy Łagiewnickiej – mówi Łukasz Gibała, lider klubu „Kraków dla Mieszkańców”.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#128 Post autor: Kaszmir » 23 lip 2019, o 12:03

Potencjalnie duże zmiany.

Kanał Krakowski do lamusa, a Trasa Pychowicka pod koryto Wisły. Nowe plany miasta
https://gazetakrakowska.pl/kanal-krakow ... 3-14295045
Władze Krakowa chcą wykreślenia z planów budowy Kanału Krakowskiego (zwany też kanałem ulgi). Dzięki temu powstanie nowa koncepcja Trasy Pychowickiej, w której ta przejdzie tunelem pod korytem Wisły, a nie przez Bielańsko-Tyniecki Park Krajobrazowy. Dalej trasa połączy się z budowaną właśnie Trasą Łagiewnicką.
Trasa Zwierzyniecka, według dotychczasowej koncepcji, ma liczyć 4,65 km długości (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu). Na ponad połowie jej długości (2,4 km) znajdzie się tunel przebiegający pod doliną Rudawy i wzgórzem św. Bronisławy, na którym znajduje się Kopiec Kościuszki. Powstaną dwa nowe węzły - „Zarzecze” po stronie północnej tunelu (dwupoziomowe skrzyżowania TZ z ul. Armii Krajowej oraz z ul. Zarzecze) oraz węzeł „Przegorzały” po stronie południowej tunelu (skrzyżowanie dwupoziomowe TZ z nowym przebiegiem ul. Księcia Józefa).

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#129 Post autor: Cukier » 23 lip 2019, o 12:26

Z tego co wiem to mogą sobie chcieć. Kanał Krakowski ma rezerwę terenową gwarantowaną przez nadrzędne unijne prawo, zaś o tunelu wojsko nawet nie chce słyszeć.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#130 Post autor: Kaszmir » 27 lis 2019, o 12:39

Szok. Choć z drugiej strony przetarg rozpisać mogą. Ba, mogą nawet zbudować - "najwyżej" zadłuży się kolejne pokolenia na kilkadziesiąt lat, tak jak z Trasą Łagiewnicką - tyle że tym razem na dwa miliardy złotych, nie jeden.

Przetarg na Trasę Zwierzyniecką i Pychowicką w przyszłym tygodniu
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przet ... 33173.html
W 2025 roku ma się rozpocząć budowa Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Inwestycja, według urzędników, ma kosztować ponad dwa miliardy złotych – takie założenia znalazły się w wieloletniej prognozie finansowej Krakowa.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#131 Post autor: lucapacioli » 27 lis 2019, o 13:07

Tylko, że akurat trasy Pychowicka i Zwierzyniecka, w odróżnieniu od TŁ, są bardzo potrzebną inwestycją. Połączenia międzydzielnicowe po zachodniej stronie Krakowa (Ruczaj - > Przegorzały -> Wola Justowska - > Bronowice) leżą i kwiczą, cały ruch jest pompowany w Aleje, czy w bardzo wąskie uliczki typu Starowolska czy Na Błonie.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2019, o 14:03 przez lucapacioli, łącznie zmieniany 1 raz.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#132 Post autor: Cukier » 27 lis 2019, o 13:15

Powinna powstać póki co tylko trasa Zwierzyniecka i to w wersji okrojonej tj. tylko jedna komora tunelu i w niej ruch dwukierunkowy 1+1 lub 2+1. Wówczas nagle koszty maleją do jakichś 700 mln a pożytek będzie wystarczający na kilka lat.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 732
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#133 Post autor: Sorig » 27 lis 2019, o 13:40

Cukier pisze:Powinna powstać póki co tylko trasa Zwierzyniecka i to w wersji okrojonej tj. tylko jedna komora tunelu i w niej ruch dwukierunkowy 1+1 lub 2+1. Wówczas nagle koszty maleją do jakichś 700 mln a pożytek będzie wystarczający na kilka lat.
A inwestycja będzie się ciągnąć latami, powodując utrudnienia w ruchu i znaczący wzrost kosztów, bo nic nie zapowiada aby ceny w branży budowalnej miały spadać. Czasami lepiej jest się zadłużyć - w ostatecznym rozrachunku może się okazać że per saldo wyjdzie taniej niż gdyby budować Trasę Zwierzyniecką, powiedzmy, za 10 lat.
BTW, skąd Ci wyszło że będzie kosztować 700 mln zł?
Jeżeli będzie już oddana Trasa Łagiewnicka, to realizacja Zwierzynieckiej bez Pychowickiej nie ma sensu.
W 2025 roku ma się rozpocząć budowa Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Inwestycja, według urzędników, ma kosztować ponad dwa miliardy złotych – takie założenia znalazły się w wieloletniej prognozie finansowej Krakowa.
Przypomnę jeszcze, że termin 2025 roku już teraz oznacza ponad 3 letnie opóźnienie względem pierwotnych założeń.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#134 Post autor: Cukier » 27 lis 2019, o 17:57

Sorig pisze:A inwestycja będzie się ciągnąć latami, powodując utrudnienia w ruchu i znaczący wzrost kosztów, bo nic nie zapowiada aby ceny w branży budowalnej miały spadać. Czasami lepiej jest się zadłużyć - w ostatecznym rozrachunku może się okazać że per saldo wyjdzie taniej niż gdyby budować Trasę Zwierzyniecką, powiedzmy, za 10 lat.
Może też się okazać, że rozbudowa do pełnej formy nigdy nie będzie potrzebna bo wersja na pół gwizdka wystarczy. Było w tym wątku cytowane kilka stron temu całkiem sensowne opracowanie, wskazujące, że tak naprawdę odczuwamy głównie brak trasy Zwierzynieckiej. Jodłowa czy Jesionowa w funkcji 3 obwodnicy sobie zdecydowanie nie radzą, natomiast na drugim brzegu Wisły jest już zauważalnie lepiej bo jest Most Zwierzyniecki, Zielińskiego, Kapelanka, Brożka, Tischnera. Jest to tak obwodnica 2.5 która względnie daje radę. Największy z nią problem jest taki, że jadąc od południa przejeżdżamy przez Most Zwierzyniecki i dalej trasa się kończy -> na Wolę Justowską / Bronowice można się dostać tylko poprzez Jodłową albo Aleje. Gdyby istniała trasa Zwierzyniecka, ciąg ten byłby spójny i realnie odciążyłoby to Aleje i wąskie uliczki wskroś Woli Justowskiej.

Historia zna też przypadki, że planowanie zbudowania wielkiej i drogiej inwestycji od razu zamiast etapami kończy się tym, że powstaje krótki odcinek a potem znika finansowanie i finalnie całość nigdy nie powstaje. Tak było z metrem w Poznaniu i Bratysławie, a poniekąd również i w Krakowie.

Owszem, jako że najmniej potrzebna z trójki trasa Łagiewnicka będzie już wtedy istnieć, to domknięcie całości Pychowicką nabierze dużo większego sensu. Ale tu również myślę, że warto najpierw wybudować jedną jezdnię - do zastanowienia czy most na Wiśle w całości, czy również póki co tylko jedną połówkę. Przykładów gdzie takie podejście całkiem się sprawdza nie trzeba daleko szukać: S1 jako wschodnia obwodnica GOP od węzła z gierkówką DK86 do węzła przy lotnisku w Pyrzowicach została zbudowana jako jednojezdniowa 2x1 - oczywiście z zostawieniem rezerwy na łatwe i tanie dobudowanie w przyszłości drugiej jezdni, co implikuje że wszystkie wiadukty górą mają większe światło.
Sorig pisze:BTW, skąd Ci wyszło że będzie kosztować 700 mln zł?
Większościowy koszt całej inwestycji to tunel pod wzgórzem św. Bronisławy. Szacuję więc pi razy drzwi, że koszty między Trasą Zwierzyniecką a Pychowicką rozłożą się jakoś 1200 mln - 800 mln. A że koszt wybudowania jednego tunelu zamiast dwóch znacząco zmniejszy koszt, ale nie o połowę (bo choćby węzeł Przegorzały i Armii Krajowej będą musiały powstać w całości), to szacuję 700 mln na pierwszy etap i 500 mln na ewentualny drugi. Szacunki bardzo zgrubne, z dokładnością do bagatela 100 mln.
Sorig pisze:Przypomnę jeszcze, że termin 2025 roku już teraz oznacza ponad 3 letnie opóźnienie względem pierwotnych założeń.
No i tu znów - słonia je się po kawałku. Mniej kosztowny pierwszy etap za 700 mln powinno być znacznie łatwiej i szybciej przepchnąć do realizacji niż słonia za 2 mld.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Trasy Zwierzyniecka i Pychowicka

#135 Post autor: Locutus » 27 lis 2019, o 21:03

Mam strasznie mieszane uczucia… Z jednej strony w przeciwieństwie do Trasy Łagiewnickiej, Trasa Pychowicka oraz Zwierzyniecka naprawdę by się miastu przydały… Z drugiej boję się, że ich horrendalny koszt na długo pogrąży miejskie finanse i przez lata będzie się to odbijało palącą czkawką, między innymi w komunikacji miejskiej…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”