Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lis 2018, o 18:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 537 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Następna strona

Który wariant linii na Mistrzejowice popierasz?
Przez Rakowicką 66%  66%  [ 59 ]
Przez Meissnera 30%  30%  [ 27 ]
Nie mam zdania 4%  4%  [ 4 ]
Liczba głosów : 90
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lis 2017, o 21:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Przy czym muszę wspomnieć coś o czymś kiedyś już pisałem. Propozycja z tunelem jest przy założeniu, że chcemy wariant połączenia z Rakowicką - co do którego osobiście nie jestem jakoś bardzo przekonany. Jasne, pod względem niezawodności sieci opcja Rakowicka jest znacznie lepsza niż opcja Meissnera, bo Huta zyskałaby 3 drogę dojazdową. Tyle że odcinek Lubicz pod wiaduktem kolejowym już obecnie jest na granicy przepustowości i ja po prostu nie widzę wpychania tamtędy dodatkowych kursów na Pierwszą Obwodnicę. Nie widzę też ewentualnego zostawiania na Lubicz statusu quo w liczbie kursów i obsługi trasy przez Rakowicką liniami zabranymi z Mogilskiej bez rekompensaty, bo na Mogilskiej obecnie też nie jest różowo.

Jedyny sensowny wlot do Pierwszej Obwodnicy od północnego wschodu, który jeszcze jest w stanie przyjąć całkiem sporo nowych kursów to Pawia. Oczywiście wariant Rakowicka się z wariantem Pawia nie wyklucza - wręcz przeciwnie, mogłyby się bardzo dobrze uzupełniać gdyby wybudować łącznik przez Biskupa Prandoty i Kamienną łączący Rakowicką z Dworcem Towarowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2017, o 22:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3780
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Do rozważenia, aczkolwiek taka trasa w moim odczuciu będzie zauważalnie wolna. Będzie trzeba stać na rondzie Polsadu, na rondzie Młyńskim i przeciskać się przez Pilotów, gdzie po drodze jest szereg skrzyżowań.

Wszystko do ustalenia w cyklu sygnalizacji świetlnej. Na Rondzie Polsadu wcale nie byłoby tak dużo tego stania bo jest to relacja na wprost, na Rondzie Młyńskim wystarczyłoby ustalić cykl pod komunikację miejską, która prawie w całości jeździłaby w tej relacji Młyńska-Pilotów, tak jak teraz. A z ,,przeciskaniem" się przez Pilotów byłoby jak na Lubicz, gdzie przecież też dochodzą tam Ariańska, Strzelecka, Zygmunta Augusta i nie ma tragedii, wręcz wszystko jest w najlepszym porządku.

Cukier napisał(a):
Potem wąska Grochowska i ostre łuki na obu jej końcach.

Ostre jak ostre - takie same jak większość innych Krakowskich łuków i zwrotnic.

Cukier napisał(a):
Jeśli jednak nas nie stać na budowę tak prostego w budowie tunelu, to nie powinniśmy nawet słowem wspominać o metrze.

Stać nas. Ale czy w obliczu metra choćby do Biurowców na Prądniku Czerwonym ma to sens, gdzie już komunikacja jest na skraju wydolności, a jak jeszcze parę zespołów biurowców tam powstanie (patrz: Krokus i OBI)?

Wariant tunelu już postulowałem kilka stron wcześniej w tym wątku. Może jak oleją metro (słusznie lub nie) na rzecz tunelików dla tramwajów to taki wariant miałby szansę na realizację.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2017, o 23:32 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Wszystko do ustalenia w cyklu sygnalizacji świetlnej.

Z korytarzem "50" i Rondem Grzegórzeckim też tak mówiono. Tyle że podporządkowanie sygnalizacji pod tramwaje doprowadziło do paraliżu w którym bodajże rykoszetem oberwały również mocno autobusy KMK.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
na Rondzie Młyńskim wystarczyłoby ustalić cykl pod komunikację miejską, która prawie w całości jeździłaby w tej relacji Młyńska-Pilotów, tak jak teraz.

Już teraz większość jeździ w tej relacji a priorytetu jakoś nie widać.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
A z ,,przeciskaniem" się przez Pilotów byłoby jak na Lubicz, gdzie przecież też dochodzą tam Ariańska, Strzelecka, Zygmunta Augusta i nie ma tragedii, wręcz wszystko jest w najlepszym porządku.

Lubicz nie jest w porządku. Może i jest trochę lepiej niż na Westerplatte, ale jednak tramwaj nie może jechać szybko bo jest dużo zwykłych przejść dla pieszych + lewoskręt w Strzelecką potrafi blokować ruch.

W momencie gdy na Olszyny - Pilotów byłby PAT środkiem, to z racji większego zakorkowania pasów ruchu ogólnego zapewne dochodziłoby do częstych blokowań skrzyżowań, zwłaszcza przez pojazdy włączające się do ruchu w lewo - np. z Łukasiewicza w kierunku R. Młyńskiego - kierowcy nie mieliby możliwości opuszczenia skrzyżowania, a nie wierzę w to że by na nie nie wjechali - bo bez takiego wymuszenia nie włączyliby się do ruchu nigdy.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Ostre jak ostre - takie same jak większość innych Krakowskich łuków i zwrotnic.

To że łuki R20 funkcjonują, to nie znaczy że jest to rozwiązanie dobre. Jest bardziej hałaśliwe, wymaga smarowania, szybciej się zużywa, a tramwaje muszą się wolniej przetaczać.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Ale czy w obliczu metra choćby do Biurowców na Prądniku Czerwonym ma to sens, gdzie już komunikacja jest na skraju wydolności, a jak jeszcze parę zespołów biurowców tam powstanie (patrz: Krokus i OBI)?

No właśnie dla tak wielkich kompleksów nie wyobrażam sobie by tramwaj przeciskający się przez Pilotów był jakąkolwiek nową jakością w stosunku do tego co jest teraz.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Może jak oleją metro (słusznie lub nie) na rzecz tunelików dla tramwajów to taki wariant miałby szansę na realizację.

Będą musieli bo nas nie stać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2017, o 10:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3780
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Już teraz większość jeździ w tej relacji a priorytetu jakoś nie widać.

Jaki tam priorytet chciałbyś mieć, kiedy to jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym? Jak będą pasy dla KM na tarczy ronda to będzie można myśleć nad priorytetem.

Cukier napisał(a):
Lubicz nie jest w porządku. Może i jest trochę lepiej niż na Westerplatte, ale jednak tramwaj nie może jechać szybko bo jest dużo zwykłych przejść dla pieszych + lewoskręt w Strzelecką potrafi blokować ruch.

Wystarczyłoby na Pilotów zrobić tak, jak na Lubicz jeszcze nie jest czyli np. ze wszystkich przecznic może oprócz skrzyżowania Widna/Wieniawskiego nakaz skrętu w prawo, żeby nie dochodziło do blokowania komunikacji miejskiej. Na Lubicz właśnie lewoskręty robią spore zamieszanie, chociaż dużo tą ulicą jeżdżę i nie odczuwam wrażenia, że tramwaj jedzie jakoś za wolno, albo, że staje przed każdym przejściem dla pieszych, no może pod wiaduktem się trochę wlecze i na Pilotów mogłoby być podobnie, ale to jest sprawa techniczna układu geometrycznego torowiska.

Cukier napisał(a):
No właśnie dla tak wielkich kompleksów nie wyobrażam sobie by tramwaj przeciskający się przez Pilotów był jakąkolwiek nową jakością w stosunku do tego co jest teraz.

Zawsze byłby tam jakąś alternatywą, chociażby dlatego, że tramwaje mają większe możliwości przewozowe niż autobusy. Prędkość jazdy przy dopracowaniu systemu sterowania ruchem byłaby raczej dobra. A tramwaj przez Meissnera byłby jakąkolwiek nową jakością?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2017, o 00:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
NOWA LINIA DO MISTRZEJOWIC UGRZĘZŁA W ANALIZACH
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa-l ... 22912.html
Cytuj:
Wstępne wyniki analiz mają zostać przekazane miastu do 7 grudnia. Czy wtedy pojawią się w tej sprawie nowe konkrety? Na razie ciągle przeważają niewiadome.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2018, o 12:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Kraków. Rusza dialog konkurencyjny na linię tramwajową do Mistrzejowic
http://www.dziennikpolski24.pl/aktualno ... ,13051512/
Cytuj:
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu jest na ostatniej prostej do ogłoszenia dialogu konkurencyjnego na budowę linii tramwajowej Meissnera-Mistrzejowice. Dialog potrwa ok. 15 miesięcy, a firma która wygra i wybuduje linię, będzie jej operatorem. Miasto będzie płacić za dostęp do niej.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 19:04 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2301
Kraków będzie miał prywatną linię tramwajową. Na szczęście jedną
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/kr ... id,tm.html

Cytuj:
691 mln zł - takie nakłady na inwestycje miała ponieść prywatna firma;
92 mln zł - tyle wynosiłaby roczna opłata, jaką miasto musiałoby płacić za dostęp do torów;
1 mld 855 mln zł - tyle miasto łącznie musiałoby wypłacić prywatnej firmie przez 21 lat trwania umowy;

W wariancie PPP tylko na jedną linię tramwajową koszty też są niemałe:

376 mln zł - takie nakłady poniesie prywatna firma;
635 mln zł - takie będzie wynagrodzenie firmy przez 21 lat;
31 mln 700 tys. zł - tyle miasto będzie płacić rocznie za dostęp do linii Meissnera-Mistrzejowice.

:O Nie udało się wypier*olić ponad MILIARDA złotych, to chociaż uda się 260 milionów ...

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 19:32 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
I to jeszcze w bubel o wątpliwej przydatności...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 20:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3780
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Tak, tylko jakby wyglądała wobec tego sytuacja w której miasto po kilku latach chciało odkupić tą linię... Liczę, że w ramach tego haraczu za dostęp, właściciel będzie o torowisko i infrastrukturę należycie dbał. :hmm:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Cukier napisał(a):
I to jeszcze w bubel o wątpliwej przydatności...

Nie podoba mi się to partnerstwo publiczno-prywatne przy linii na Mistrzejowice, do tego sam jestem zdecydowanym zwolennikiem trasy przez Rakowicką, jednak nie nazwałbym wariantu Mistrzejowice-Wieczysta jako wątpliwej przydatności - przyda się, sporo mieszkańców dostanie dostęp do tramwaju, nawet jeśli pojedzie ciut naokoło względem autobusów na Pilotów, to w szczycie przynajmniej nie będzie stał w korkach i nie będzie tak poopóźniany jak np. "152". Są więc pewne plusy.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
jednak nie nazwałbym wariantu Mistrzejowice-Wieczysta jako wątpliwej przydatności - przyda się, sporo mieszkańców dostanie dostęp do tramwaju, nawet jeśli pojedzie ciut naokoło względem autobusów na Pilotów, to w szczycie przynajmniej nie będzie stał w korkach i nie będzie tak poopóźniany jak np. "152". Są więc pewne plusy.

Przecież sam swego czasu skrytykowałeś z góry na dół wariant przez Wieczystą, głównie z tego powodu, że będzie dłużej niż obecnie przez Pilotów. I ja wtedy kontrowałem, że właśnie czas przejazdu będzie bardziej przewidywalny i nie będzie stania w korkach. Na co Ty skontrowałeś, że zyski czasowe jeśli będą to tylko w szczycie, a poza nim i w weekendy będzie gorzej niż jest obecnie. I w sumie po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że to co pisałeś jest słuszne.

A teraz to wygląda na to że się przebiegunowaliśmy...

Ja jestem zwolennikiem wprowadzenia od zaraz buspasów na Pilotów - Olszyny w obu kierunkach, likwidacją dwóch feralnych lewoskrętów i budową wyjazdu z Miechowity na Rondo Polsadu. A w dalszej perspektywie bezkolizyjnego tramwaju od Rakowickiej do Lublańskiej w płytkim tunelu pod ul. Brogi, Miechowity i rondem Polsadu. A w jeszcze dalszej łącznika przez Prandoty i Kamienną do Dworca Towarowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Cukier napisał(a):
Przecież sam swego czasu skrytykowałeś z góry na dół wariant przez Wieczystą, głównie z tego powodu, że będzie dłużej niż obecnie przez Pilotów. I ja wtedy kontrowałem, że właśnie czas przejazdu będzie bardziej przewidywalny i nie będzie stania w korkach. Na co Ty skontrowałeś, że zyski czasowe jeśli będą to tylko w szczycie, a poza nim i w weekendy będzie gorzej niż jest obecnie. I w sumie po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że to co pisałeś jest słuszne.

A teraz to wygląda na to że się przebiegunowaliśmy...

Haha, na to wygląda ;)

A tak serio: dalej podtrzymuję swoją krytykę, ten wariant jest znacznie gorszy niż trasa przez Rakowicką. Niemniej nie jest zły - jest po prostu średni.

Cukier napisał(a):
Ja jestem zwolennikiem wprowadzenia od zaraz buspasów na Pilotów - Olszyny w obu kierunkach

Niestety buspas na Pilotów raczej odpadł, są dość mocne argumenty przeciw niemu. Postaram się to niebawem poruszyć na kraboku.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 23:19 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 188
Najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie obu tras i po Rakowickiej puścić np. 14 do centrum, a po Meissnera - 9 w kierunku Estakady. Dodatkowo byłaby trasa awaryjna w przypadku ewentualnej awarii.
Tylko, że jak zawsze ten sam problem - pieniądze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 05:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6423
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Argumenty przeciw buspasowi na Pilotów? Kaszmir, co się Tobie stało? Jestem w szoku...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 07:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Locutus napisał(a):
Argumenty przeciw buspasowi na Pilotów? Kaszmir, co się Tobie stało? Jestem w szoku...

Nie znasz sytuacji, a już się wypowiadasz.

A argument jest taki, że km nic a nic by nie zyskała czasowo, a może nawet by straciła, a do tego rozwalono by też sytuację dla kierowców. I nie, nie są to moje wyliczenia tylko ZIKiT który serio chciał ten buspas zrobić i prowadził działania w tym kierunku, ale wobec takich wyników badań na razie jednak odpuścił.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 537 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL