Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lis 2018, o 18:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 450 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Następna strona

Co zmienic na Kalwaryjskiej?
Separatory na całej długości, parkowanie tylko na chodniku przy zachowaniu 1,5 metra dla pieszych. 72%  72%  [ 61 ]
Wprowadzenie zakazu parkowania na jezdni w godz 10-18. Wyznaczenie pasów ruchu przerywaną linią. 9%  9%  [ 8 ]
Separator tylko przy zjeździe z Matecznego na obie strony na ok. 150 m, wymalowanie linii, likwidacja lewoskrętów. 4%  4%  [ 3 ]
Czasowy PAT w godz 7-10 i 14-18. 7%  7%  [ 6 ]
Nic nie zmieniać. 2%  2%  [ 2 ]
Inne (podaj jakie): 6%  6%  [ 5 ]
Liczba głosów : 85
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kalwaryjska
PostNapisane: 8 maja 2010, o 19:55 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Jeśli coś miałby usprawnić ruch tramwajów na tej ulicy to TYLKO betonowy separator. Jeśli PAT byłby czasowy to musiałby być tylko wymalowany, czyli kierowcy totalnie by go olewali. Miejsca parkingowe są w bocznych ulicach. Jeśli miasto chce stawiać na komunikację miejską to tylko separator, bo inaczej dalej przejazd tramwajem tą ulicą zajmie nawet 30 minut w szczycie.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2010, o 20:52 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Jako mieszkaniec Podgórza (posiadający rodzinę na drugim końcu dzielnicy) wiem jedno: przerobienie Zamoyskiego (Zamojskiego - inna wersja nazwy tej samej ulicy) na jednokierunkową wywołało wielkie korki na Kalwaryjskiej i jej przedłużeniu: Limanowskiego.

-Separator z chodnikiem: NIE - bo parking na chodniku jeszcze zawęzi i tak za wąski chodnik - dziś czasem ciężko się wyminąć, gdy idą dwie osoby. Nie powinniśmy dopuścić do drugiej Starowiślnej na odcinku od Miodowej do Dietla (strona wschodnia). Separator mógłby powstać
tylko przy Koronie, ale dopiero po powstaniu Parkingu.
EU8N betonowy separator jest najgorszym rozwiązaniem dla Kalwaryjskiej, bo jest tam za wąsko (chodzi o chodnik przez który do szkoły trzeba było chodzić przez dwa miesiące na piechotę w piachu - "bo nie oddadzą torów bez chodnika :evil: )

-Zakaz: I TAK I NIE - ja dałem, że jestem za, ale ma też dużo minusów. Na Kalwaryjskiej dostawy są głównie w ciągu dnia.

- Likwidacja lewoskrętów: NIE - Są pytania: gdzie nawrócić :?:, a jeszcze jedno, którędy się dostać na Ludwinów, bo pod Forum wkrótce zaczną się kolejne komplikacje, a przy stacji benzynowej droga jest w stanie rozkładu (stan na 2007), a Zamojskiego - też problem.

- Czasowy PAT się nie powiedzie - przynajmniej w Krk.


Jedyne rozwiązanie jak na razie: dwukierunkowa Zamoyskiego - choć wszyscy zaraz zaczną mi mówić dlaczego nie.

edit: Dodam jeszcze jedną rzecz: zwężenie na przystanek. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem (wygodna wsiadka do tramwajki), ale tamuje ruch okropnie.

edit 2: Post nr 500.


Ostatnio edytowano 8 maja 2010, o 20:58 przez LK, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 12:48 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 6 gru 2009, o 13:00
Posty: 36
Lokalizacja: kraków
LK napisał(a):
-Separator z chodnikiem: NIE - bo parking na chodniku jeszcze zawęzi i tak za wąski chodnik - dziś czasem ciężko się wyminąć, gdy idą dwie osoby. Nie powinniśmy dopuścić do drugiej Starowiślnej na odcinku od Miodowej do Dietla (strona wschodnia).

Tu się z tobą zgodzę, odnośnie zostawienia swobodnego przejścia dla pieszych.

LK napisał(a):
-Zakaz: I TAK I NIE - ja dałem, że jestem za, ale ma też dużo minusów. Na Kalwaryjskiej dostawy są głównie w ciągu dnia.


Jak będzie można dostarczać towary w godz 18- 10, to na pewno właściciele sklepów sie do tego dostosują, tak jak ma to miejsce w strefie A.

LK napisał(a):
betonowy separator jest najgorszym rozwiązaniem dla Kalwaryjskiej, bo
jest tam za wąsko

Można postawić znak zakazujący wjazdu pojazdom powyżej pewnej szerokości.

EU8N napisał(a):
Jeśli miasto chce stawiać na komunikację miejską to tylko separator, bo inaczej dalej przejazd tramwajem tą ulicą zajmie nawet 30 minut w szczycie.
Pamięta ktoś z Was jak to było z Grzegórzecką? Jaka była organizacja ruchu przed wybudowaniem PAT-a?

Zastanawiam się jak wywrzeć nacisk na ZiKiT, żeby zdobył się na zdecydowane działanie?
Może zbieranie podpisów w tramwajach linii 8, 10, 11 i 23 ?


Ostatnio edytowano 9 maja 2010, o 12:49 przez piotr102n, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 12:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2056
Lokalizacja: Kraków
Najlepszym rozwiązaniem byłby tunel, który wchodziłby pod ziemię przed r. Matecznego, a wyszedłby tuż przed skrzyżowaniem pod Koroną. Szkoda tylko że Kalwaryjska była remontowana i jak zawsze nie byłoby pieniędzy na realizację takiego pomysłu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 13:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
jopek36 napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem byłby tunel, który wchodziłby pod ziemię przed r. Matecznego, a wyszedłby tuż przed skrzyżowaniem pod Koroną. Szkoda tylko że Kalwaryjska była remontowana i jak zawsze nie byłoby pieniędzy na realizację takiego pomysłu.

Tylko nie za bardzo jest jak zbudować ten wyjazd - trzeba by było poszerzać jezdnię*, a na to brakuje miejsca.

* przy Lubicz np. też jest poszerzenie

piotr102n napisał(a):
Zastanawiam się jak wywrzeć nacisk na ZiKiT, żeby zdobył się na zdecydowane działanie?
Może zbieranie podpisów w tramwajach linii 8, 10, 11 i 23 ?

Podpisy to dobry pomysł, koniecznie warto jeszcze dodać pasażerów linii "304", która jako przyspieszona szczególnie na tym traci. Po zebraniu warto napisać list do gazet.


Ostatnio edytowano 9 maja 2010, o 13:43 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 13:55 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 6 gru 2009, o 13:00
Posty: 36
Lokalizacja: kraków
Kaszmir napisał(a):
piotr102n napisał/a:
Zastanawiam się jak wywrzeć nacisk na ZiKiT, żeby zdobył się na zdecydowane działanie?
Może zbieranie podpisów w tramwajach linii 8, 10, 11 i 23 ?

Podpisy to dobry pomysł, koniecznie warto jeszcze dodać pasażerów linii "304", która jako przyspieszona szczególnie na tym traci. Po zebraniu warto napisać list do gazet.


No jak 1500 podpisów pod protestem w sprawie 502 na Bieżanowie zdołało przełamać beton ZIKIT-u, to kilka razy tyle podpisów zebranych w tramwajach i autobusach byłoby argumentem nie do zbicia.

PS. Osoby, które chcą pomóc w zbieraniu podpisów i udzielić rad jak to się robi, proszę o PW.


Ostatnio edytowano 12 maja 2010, o 08:19 przez piotr102n, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 14:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
LK napisał(a):
EU8N betonowy separator jest najgorszym rozwiązaniem dla Kalwaryjskiej, bo jest tam za wąsko (chodzi o chodnik przez który do szkoły trzeba było chodzić przez dwa miesiące na piechotę w piachu - "bo nie oddadzą torów bez chodnika :evil: )

Najgorszym dla pieszych ale dla pasażerów jedynym zbawieniem. To samo dotyczy ul. św. Gertrudy.

Należy wybudować separatory a przystanki "Smolki" przebudować tak, by wyglądały jak przystanki na Lubicz (podwyższenie poziomu jezdni bez zwężenia).

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Ostatnio edytowano 9 maja 2010, o 14:06 przez EU8N, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 19:33 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
EU8N napisał(a):
Najgorszym dla pieszych ale dla pasażerów jedynym zbawieniem. To samo dotyczy ul. św. Gertrudy.
Pasażerowie też są pieszymi, ale dziś już ciężko się wyminąć na Kalwaryjskiej. Jest tam bardzo dużo ludzi w dni powszednie.
Powtarzam jest jedno rozwiązanie: Zamoyskiego powinna być dwukierunkowa.

W razie powstania separatora powinien być absolutny zakaz parkowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 20:13 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 18:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
Separator, zakaz parkowania (absolutny). Ale w tym celu musi powstać podziemny parking pod Koroną a miasto powinno dopłacać mieszkańcom ul. Kalwaryjskiej i okolic do opłaty abonamentowej. wtedy zwolnią się miejsca w "bocznych uliczkach" i interesanci będą mieli możliwość zaparkowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 20:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Flover napisał(a):
Separator, zakaz parkowania (absolutny). Ale w tym celu musi powstać podziemny parking pod Koroną a miasto powinno dopłacać mieszkańcom ul. Kalwaryjskiej i okolic do opłaty abonamentowej. wtedy zwolnią się miejsca w "bocznych uliczkach" i interesanci będą mieli możliwość zaparkowania.
Przecie pisałem to w swoim pierwszym poście w tym temacie (poza dopłatą, bo pomijam rzeczy dla mnie oczywiste). Dodatkowo separator powinien umożliwiać skręty w lewo, gdyż wydostać się z tej części dzielnicy jest ciężko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 21:12 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6144
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Dodałem opcję inne i zagłosowałem na nią: Separator tak (I to na całej długości), lewoskręt powinien być, ale tylko w ulice Długosza i Warneńczyka. Po lewej stronie (jadąc w kierunku Łagiewnik), powinno się zlikwidować parking. Po prawej jest na tyle chodnika.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 21:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Coffee napisał(a):
lewoskręt powinien być, ale tylko w ulice Długosza i Warneńczyka.
Dodam jeszcze skręt w Smolki (jedna z dwóch przecinający Kalwaryjską.
Z resztą się zgodzę, ale... dopiero po powstaniu parkingu pod Koroną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2010, o 22:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
piotr102n napisał(a):
No jak 1500 podpisów pod protestem w sprawie 502 na Bieżanowie zdołało przełamać beton ZIKIT-u, to kilka razy tyle podpisów zebranych w tramwajach i autobusach byłoby argumentem nie do zbicia.

Wtedy o sprawie było bardzo głośno: podpisy, do tego były opinie radnych miejskich, uchwała Rady Dzielnicy XII (link, strona 6), plus nagłośnienie w mediach - sprawę poruszały Gazeta Wyborcza, Gazeta Krakowska, TVP Kraków i inni. W internecie również wrzało.

Jak skończyła się historia separatorów na Starowiślnej - mimo dużej wagi argumentów (w końcu chodziło o KST), nie udało się ich wprowadzić.

Na dzień dzisiejszy jedyną sensowną opcją, możliwą do wdrożenia w krótkim czasie, są separatory. Lecz trzeba pamiętać, że znajdą się też przeciwnicy tej idei - dlatego trzeba dużej siły przebicia.


Ostatnio edytowano 9 maja 2010, o 22:24 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2010, o 20:40 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
wersja prosamochodowa:

- budowa separatorów niebetonowych na całej długości
- zakaz parkowania w godzinach 7-9 po stronie do centrum i 15.30-18.30 do Borku - aby kierowcy nie mieli tendencji do wjeżdżania na PAT
- brak wydzielenia pasa dla lewoskrętu kosztem PAT
- w feralnym rejonie Smolki rozwiązanie jak na Lubiczu

wersja piesza:

- budowa separatorów betonowych na całej długości
- zakaz parkowania 7-18 z wyjątkiem zaopatrzenia lokali usługowych
- barierki na chodniku + wyznaczenia miejsc parkingowych przed sklepami
- poza miejscami parkingowymi lekkie zwężenie chodnika i poszerzenie jezdni + ew. wąski pas rowerowy. miejsca postojowe muszą być na poziomie jezdni, by rower mógł po nich przejechać
- brak wydzielenia pasa dla lewoskrętu kosztem PAT
- Smolki tak jak jest + ew. śluza (nadjeżdżający tramwaj dużo wcześniej odcina autom wjazd na wspólny odcinek)

osobnym problemem jest ruch rowerowy, ostatnio miałem okazję jechać Kalwaryjską i nie było to zbyt przyjemne - szeroka jezdnia zachęca kierowców do szarż. z drugiej strony rower musi mieć trochę miejsca między słupkami, a samochodami, więc można tam zrobić inną nawierzchnię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 paź 2010, o 14:49 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 6 gru 2009, o 13:00
Posty: 36
Lokalizacja: kraków
Witajcie. Odgrzebuje temat ponieważ od nocy z niedzieli na poniedziałek zostały wprowadzone na Kalwaryjskiej pewne niewielkie zmiany:

- w kierunku R. Matecznego godziny obowiązywania zakazu parkowania zostały wydłużone z 13-16 na 13-17.
- w kierunku Korony na jezdni i w niektórych miejscach również na chodniku dopuszczone jest parkowanie tylko zaopatrzenia w godzinach 18-13. Wcześniej pojazdy zaopatrzenia mogły parkować przez cały dzień.


Ostatnio edytowano 5 paź 2010, o 14:50 przez piotr102n, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 450 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL