Kalwaryjska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Co zmienic na Kalwaryjskiej?

Separatory na całej długości, parkowanie tylko na chodniku przy zachowaniu 1,5 metra dla pieszych.
66
73%
Wprowadzenie zakazu parkowania na jezdni w godz 10-18. Wyznaczenie pasów ruchu przerywaną linią.
9
10%
Separator tylko przy zjeździe z Matecznego na obie strony na ok. 150 m, wymalowanie linii, likwidacja lewoskrętów.
3
3%
Czasowy PAT w godz 7-10 i 14-18.
6
7%
Nic nie zmieniać.
2
2%
Inne (podaj jakie):
5
5%
 
Liczba głosów: 91

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

Kalwaryjska

#1 Post autor: EU8N » 8 maja 2010, o 20:55

Jeśli coś miałby usprawnić ruch tramwajów na tej ulicy to TYLKO betonowy separator. Jeśli PAT byłby czasowy to musiałby być tylko wymalowany, czyli kierowcy totalnie by go olewali. Miejsca parkingowe są w bocznych ulicach. Jeśli miasto chce stawiać na komunikację miejską to tylko separator, bo inaczej dalej przejazd tramwajem tą ulicą zajmie nawet 30 minut w szczycie.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#2 Post autor: LK » 8 maja 2010, o 21:52

Jako mieszkaniec Podgórza (posiadający rodzinę na drugim końcu dzielnicy) wiem jedno: przerobienie Zamoyskiego (Zamojskiego - inna wersja nazwy tej samej ulicy) na jednokierunkową wywołało wielkie korki na Kalwaryjskiej i jej przedłużeniu: Limanowskiego.

-Separator z chodnikiem: NIE - bo parking na chodniku jeszcze zawęzi i tak za wąski chodnik - dziś czasem ciężko się wyminąć, gdy idą dwie osoby. Nie powinniśmy dopuścić do drugiej Starowiślnej na odcinku od Miodowej do Dietla (strona wschodnia). Separator mógłby powstać
tylko przy Koronie, ale dopiero po powstaniu Parkingu.
EU8N betonowy separator jest najgorszym rozwiązaniem dla Kalwaryjskiej, bo jest tam za wąsko (chodzi o chodnik przez który do szkoły trzeba było chodzić przez dwa miesiące na piechotę w piachu - "bo nie oddadzą torów bez chodnika :evil: )

-Zakaz: I TAK I NIE - ja dałem, że jestem za, ale ma też dużo minusów. Na Kalwaryjskiej dostawy są głównie w ciągu dnia.

- Likwidacja lewoskrętów: NIE - Są pytania: gdzie nawrócić :?:, a jeszcze jedno, którędy się dostać na Ludwinów, bo pod Forum wkrótce zaczną się kolejne komplikacje, a przy stacji benzynowej droga jest w stanie rozkładu (stan na 2007), a Zamojskiego - też problem.

- Czasowy PAT się nie powiedzie - przynajmniej w Krk.


Jedyne rozwiązanie jak na razie: dwukierunkowa Zamoyskiego - choć wszyscy zaraz zaczną mi mówić dlaczego nie.

edit: Dodam jeszcze jedną rzecz: zwężenie na przystanek. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem (wygodna wsiadka do tramwajki), ale tamuje ruch okropnie.

edit 2: Post nr 500.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2010, o 21:58 przez LK, łącznie zmieniany 2 razy.

piotr102n
Znawca
Posty: 36
Rejestracja: 6 gru 2009, o 13:00
Lokalizacja: kraków

#3 Post autor: piotr102n » 9 maja 2010, o 13:48

LK pisze:-Separator z chodnikiem: NIE - bo parking na chodniku jeszcze zawęzi i tak za wąski chodnik - dziś czasem ciężko się wyminąć, gdy idą dwie osoby. Nie powinniśmy dopuścić do drugiej Starowiślnej na odcinku od Miodowej do Dietla (strona wschodnia).
Tu się z tobą zgodzę, odnośnie zostawienia swobodnego przejścia dla pieszych.
LK pisze:-Zakaz: I TAK I NIE - ja dałem, że jestem za, ale ma też dużo minusów. Na Kalwaryjskiej dostawy są głównie w ciągu dnia.
Jak będzie można dostarczać towary w godz 18- 10, to na pewno właściciele sklepów sie do tego dostosują, tak jak ma to miejsce w strefie A.
LK pisze:betonowy separator jest najgorszym rozwiązaniem dla Kalwaryjskiej, bo
jest tam za wąsko
Można postawić znak zakazujący wjazdu pojazdom powyżej pewnej szerokości.
EU8N pisze:Jeśli miasto chce stawiać na komunikację miejską to tylko separator, bo inaczej dalej przejazd tramwajem tą ulicą zajmie nawet 30 minut w szczycie.
Pamięta ktoś z Was jak to było z Grzegórzecką? Jaka była organizacja ruchu przed wybudowaniem PAT-a?

Zastanawiam się jak wywrzeć nacisk na ZiKiT, żeby zdobył się na zdecydowane działanie?
Może zbieranie podpisów w tramwajach linii 8, 10, 11 i 23 ?
Ostatnio zmieniony 9 maja 2010, o 13:49 przez piotr102n, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#4 Post autor: Jopek36 » 9 maja 2010, o 13:52

Najlepszym rozwiązaniem byłby tunel, który wchodziłby pod ziemię przed r. Matecznego, a wyszedłby tuż przed skrzyżowaniem pod Koroną. Szkoda tylko że Kalwaryjska była remontowana i jak zawsze nie byłoby pieniędzy na realizację takiego pomysłu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 9 maja 2010, o 14:42

jopek36 pisze:Najlepszym rozwiązaniem byłby tunel, który wchodziłby pod ziemię przed r. Matecznego, a wyszedłby tuż przed skrzyżowaniem pod Koroną. Szkoda tylko że Kalwaryjska była remontowana i jak zawsze nie byłoby pieniędzy na realizację takiego pomysłu.
Tylko nie za bardzo jest jak zbudować ten wyjazd - trzeba by było poszerzać jezdnię*, a na to brakuje miejsca.

* przy Lubicz np. też jest poszerzenie
piotr102n pisze:Zastanawiam się jak wywrzeć nacisk na ZiKiT, żeby zdobył się na zdecydowane działanie?
Może zbieranie podpisów w tramwajach linii 8, 10, 11 i 23 ?
Podpisy to dobry pomysł, koniecznie warto jeszcze dodać pasażerów linii "304", która jako przyspieszona szczególnie na tym traci. Po zebraniu warto napisać list do gazet.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2010, o 14:43 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

piotr102n
Znawca
Posty: 36
Rejestracja: 6 gru 2009, o 13:00
Lokalizacja: kraków

#6 Post autor: piotr102n » 9 maja 2010, o 14:55

Kaszmir pisze:piotr102n napisał/a:
Zastanawiam się jak wywrzeć nacisk na ZiKiT, żeby zdobył się na zdecydowane działanie?
Może zbieranie podpisów w tramwajach linii 8, 10, 11 i 23 ?

Podpisy to dobry pomysł, koniecznie warto jeszcze dodać pasażerów linii "304", która jako przyspieszona szczególnie na tym traci. Po zebraniu warto napisać list do gazet.
No jak 1500 podpisów pod protestem w sprawie 502 na Bieżanowie zdołało przełamać beton ZIKIT-u, to kilka razy tyle podpisów zebranych w tramwajach i autobusach byłoby argumentem nie do zbicia.

PS. Osoby, które chcą pomóc w zbieraniu podpisów i udzielić rad jak to się robi, proszę o PW.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2010, o 09:19 przez piotr102n, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#7 Post autor: EU8N » 9 maja 2010, o 15:05

LK pisze:EU8N betonowy separator jest najgorszym rozwiązaniem dla Kalwaryjskiej, bo jest tam za wąsko (chodzi o chodnik przez który do szkoły trzeba było chodzić przez dwa miesiące na piechotę w piachu - "bo nie oddadzą torów bez chodnika :evil: )
Najgorszym dla pieszych ale dla pasażerów jedynym zbawieniem. To samo dotyczy ul. św. Gertrudy.

Należy wybudować separatory a przystanki "Smolki" przebudować tak, by wyglądały jak przystanki na Lubicz (podwyższenie poziomu jezdni bez zwężenia).
Ostatnio zmieniony 9 maja 2010, o 15:06 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#8 Post autor: LK » 9 maja 2010, o 20:33

EU8N pisze:Najgorszym dla pieszych ale dla pasażerów jedynym zbawieniem. To samo dotyczy ul. św. Gertrudy.
Pasażerowie też są pieszymi, ale dziś już ciężko się wyminąć na Kalwaryjskiej. Jest tam bardzo dużo ludzi w dni powszednie.
Powtarzam jest jedno rozwiązanie: Zamoyskiego powinna być dwukierunkowa.

W razie powstania separatora powinien być absolutny zakaz parkowania.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#9 Post autor: Flover » 9 maja 2010, o 21:13

Separator, zakaz parkowania (absolutny). Ale w tym celu musi powstać podziemny parking pod Koroną a miasto powinno dopłacać mieszkańcom ul. Kalwaryjskiej i okolic do opłaty abonamentowej. wtedy zwolnią się miejsca w "bocznych uliczkach" i interesanci będą mieli możliwość zaparkowania.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#10 Post autor: LK » 9 maja 2010, o 21:17

Flover pisze:Separator, zakaz parkowania (absolutny). Ale w tym celu musi powstać podziemny parking pod Koroną a miasto powinno dopłacać mieszkańcom ul. Kalwaryjskiej i okolic do opłaty abonamentowej. wtedy zwolnią się miejsca w "bocznych uliczkach" i interesanci będą mieli możliwość zaparkowania.
Przecie pisałem to w swoim pierwszym poście w tym temacie (poza dopłatą, bo pomijam rzeczy dla mnie oczywiste). Dodatkowo separator powinien umożliwiać skręty w lewo, gdyż wydostać się z tej części dzielnicy jest ciężko.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6437
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#11 Post autor: Coffee » 9 maja 2010, o 22:12

Dodałem opcję inne i zagłosowałem na nią: Separator tak (I to na całej długości), lewoskręt powinien być, ale tylko w ulice Długosza i Warneńczyka. Po lewej stronie (jadąc w kierunku Łagiewnik), powinno się zlikwidować parking. Po prawej jest na tyle chodnika.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#12 Post autor: LK » 9 maja 2010, o 22:26

Coffee pisze:lewoskręt powinien być, ale tylko w ulice Długosza i Warneńczyka.
Dodam jeszcze skręt w Smolki (jedna z dwóch przecinający Kalwaryjską.
Z resztą się zgodzę, ale... dopiero po powstaniu parkingu pod Koroną.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#13 Post autor: Kaszmir » 9 maja 2010, o 23:23

piotr102n pisze:No jak 1500 podpisów pod protestem w sprawie 502 na Bieżanowie zdołało przełamać beton ZIKIT-u, to kilka razy tyle podpisów zebranych w tramwajach i autobusach byłoby argumentem nie do zbicia.
Wtedy o sprawie było bardzo głośno: podpisy, do tego były opinie radnych miejskich, uchwała Rady Dzielnicy XII (link, strona 6), plus nagłośnienie w mediach - sprawę poruszały Gazeta Wyborcza, Gazeta Krakowska, TVP Kraków i inni. W internecie również wrzało.

Jak skończyła się historia separatorów na Starowiślnej - mimo dużej wagi argumentów (w końcu chodziło o KST), nie udało się ich wprowadzić.

Na dzień dzisiejszy jedyną sensowną opcją, możliwą do wdrożenia w krótkim czasie, są separatory. Lecz trzeba pamiętać, że znajdą się też przeciwnicy tej idei - dlatego trzeba dużej siły przebicia.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2010, o 23:24 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#14 Post autor: tramwajem » 10 maja 2010, o 21:40

wersja prosamochodowa:

- budowa separatorów niebetonowych na całej długości
- zakaz parkowania w godzinach 7-9 po stronie do centrum i 15.30-18.30 do Borku - aby kierowcy nie mieli tendencji do wjeżdżania na PAT
- brak wydzielenia pasa dla lewoskrętu kosztem PAT
- w feralnym rejonie Smolki rozwiązanie jak na Lubiczu

wersja piesza:

- budowa separatorów betonowych na całej długości
- zakaz parkowania 7-18 z wyjątkiem zaopatrzenia lokali usługowych
- barierki na chodniku + wyznaczenia miejsc parkingowych przed sklepami
- poza miejscami parkingowymi lekkie zwężenie chodnika i poszerzenie jezdni + ew. wąski pas rowerowy. miejsca postojowe muszą być na poziomie jezdni, by rower mógł po nich przejechać
- brak wydzielenia pasa dla lewoskrętu kosztem PAT
- Smolki tak jak jest + ew. śluza (nadjeżdżający tramwaj dużo wcześniej odcina autom wjazd na wspólny odcinek)

osobnym problemem jest ruch rowerowy, ostatnio miałem okazję jechać Kalwaryjską i nie było to zbyt przyjemne - szeroka jezdnia zachęca kierowców do szarż. z drugiej strony rower musi mieć trochę miejsca między słupkami, a samochodami, więc można tam zrobić inną nawierzchnię.

piotr102n
Znawca
Posty: 36
Rejestracja: 6 gru 2009, o 13:00
Lokalizacja: kraków

#15 Post autor: piotr102n » 5 paź 2010, o 15:49

Witajcie. Odgrzebuje temat ponieważ od nocy z niedzieli na poniedziałek zostały wprowadzone na Kalwaryjskiej pewne niewielkie zmiany:

- w kierunku R. Matecznego godziny obowiązywania zakazu parkowania zostały wydłużone z 13-16 na 13-17.
- w kierunku Korony na jezdni i w niektórych miejscach również na chodniku dopuszczone jest parkowanie tylko zaopatrzenia w godzinach 18-13. Wcześniej pojazdy zaopatrzenia mogły parkować przez cały dzień.
Ostatnio zmieniony 5 paź 2010, o 15:50 przez piotr102n, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”