Kalwaryjska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Co zmienic na Kalwaryjskiej?

Separatory na całej długości, parkowanie tylko na chodniku przy zachowaniu 1,5 metra dla pieszych.
66
73%
Wprowadzenie zakazu parkowania na jezdni w godz 10-18. Wyznaczenie pasów ruchu przerywaną linią.
9
10%
Separator tylko przy zjeździe z Matecznego na obie strony na ok. 150 m, wymalowanie linii, likwidacja lewoskrętów.
3
3%
Czasowy PAT w godz 7-10 i 14-18.
6
7%
Nic nie zmieniać.
2
2%
Inne (podaj jakie):
5
5%
 
Liczba głosów: 91

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#271 Post autor: chlorofil » 10 wrz 2016, o 00:10

Tak, one też składają się na ten charakter. Zwłaszcza szmateksy z używanymi ciuchami za 20zł/kg zamiast 500 zł za sztukę jak na niektórych ulicach z ruchem tylko pieszym. Choć wiele tracisz jeśli to jedyne co tam dostrzegłeś.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#272 Post autor: Cukier » 10 wrz 2016, o 00:41

chlorofil pisze:Tak, one też składają się na ten charakter. Zwłaszcza szmateksy z używanymi ciuchami za 20zł/kg zamiast 500 zł za sztukę jak na niektórych ulicach z ruchem tylko pieszym. Choć wiele tracisz jeśli to jedyne co tam dostrzegłeś.
Sugerujesz, że kogoś kogo nie stać na nowe ubrania tylko zaopatruje się w szmateksach z używanymi ciuchami za 20zł/kg, będzie stać na posiadanie samochodu, utrzymywanie go, tankowanie i na dokładkę parkowanie w SPP?

Dziwne, bo wydawało mi się, że klientella szmateksów to generalnie ludzie poruszający się pieszo / komunikacją zbiorową.

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#273 Post autor: suchy » 10 wrz 2016, o 01:31

Szczególnie jeśli po drodze do tego szmateksu muszą jeszcze wdepnąć do najbliższego lombardu, żeby zastawić ślubną obrączkę czy kolczyki po babci :puppyeyes:
chlorofil pisze:Tak, one też składają się na ten charakter. Zwłaszcza szmateksy z używanymi ciuchami za 20zł/kg zamiast 500 zł za sztukę jak na niektórych ulicach z ruchem tylko pieszym. Choć wiele tracisz jeśli to jedyne co tam dostrzegłeś.
Nie wiem co więcej miałbym dostrzec na tej ulicy, poza 2-3 Żabkami, piekarnią, lodziarnią, szkołą nauki jazdy... Wiesz, ślepy nie jestem, wiem co na tej ulicy się znajduje - ale jeśli ponad 50% lokali użytkowych na tej ulicy jest zajętych przez biznesy pokroju "lombard" czy "chwilówka", to nigdy nie nazwę tego miejsca handlowym.

Bo że niby czym tam handlują - zastawionymi kolczykami pani Krysi,której i tak nie stać na bluzeczkę za 2zł (bo dziś wyprzedaż w szmateksie)? Czy może danymi osobowymi pana Gienka, który przestał spłacać kredyt na 500zł, przez co jego zadłużenie urosło do 10 000zł i teraz zaczną go odwiedzać smutni panowie? Wg ciebie handel = żerowanie na cudzej biedzie i niedostatku (ewentualnie głupocie - jeśli nie przeczyta umowy chwilówkowej przed podpisem)?

Tak dla twojej informacji - na Długiej TEŻ znajdują się szmateksy (Długa 72), chwilówki (Długa 82) czy lombardy (Długa 47 i 52). Ale jak widzisz, nie zdominowały one połowy długości całej ulicy, tylko jest ich ledwo KILKA sztuk.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#274 Post autor: sienioo » 10 wrz 2016, o 10:45

Już od dobrych kilku lat Kalwaryjska NIE jest ulicą handlową. To zwykły ściek komunikacyjny z pseudosklepami i usługami. Ile lokali stoi pustych? Ile lokali zajmują usługi pokroju kasyno, lombard, ciucholand, komis, pożyczki? Ile jest walących się witryn? Mam wrażenie, że Kalwaryjska stała się miejscem o jednym pokroju. Nie ma wyboru dla różnych ludzi, o różnych preferencjach i budżecie.
Osoby robiące zakupy na Kalwaryjskiej zawsze poruszały się pieszo lub komunikacją miejską. Nikt mi nie wmówi, że głównymi klientami były osoby poruszające się samochodem. Często bywało tak, że wysiadało się pod Koroną i robiło zakupy aż do kolejnego przystanku.
Mój przyjaciel, społecznik, mieszkał w okolicach Bursy i co zawsze miał problem z zakupem pieczywa - sama sieciówka mrożona, a jak mówił tak kiedyś nie było.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#275 Post autor: chlorofil » 11 wrz 2016, o 00:37

Czy ja komuś każę robić na Kalwaryjskiej zakupy? Ja tam korzystam akurat z innych punktów: księgarnie, butiki, bary, lodziarnie, piekarnie oraz przegląd oferty bankowej ale jak ktoś twierdzi że są w w mniejszości, to na pewno wie lepiej. Swoją drogą, nie wiem czemu najwięcej do powiedzenia na temat ulicy mają ci, którzy jak widać z niej nie korzystają a jedyne co widzą to komisy i lombardy.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#276 Post autor: bielanek » 11 wrz 2016, o 11:08


aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#277 Post autor: aislinnek » 11 wrz 2016, o 12:31

Cukier pisze:Sugerujesz, że kogoś kogo nie stać na nowe ubrania tylko zaopatruje się w szmateksach z używanymi ciuchami za 20zł/kg, będzie stać na posiadanie samochodu, utrzymywanie go, tankowanie i na dokładkę parkowanie w SPP?
Klientela second handów to nie tylko bieda-piesi, a często nazwijmy to sobie klasa średnia. Zobacz ile używanych ciuchów ze szmateksów leci dalej na allegro. Przejdź się do niektórych szmateksów i przy odrobinie wysiłku znajdziesz ciuchy w idealnym stanie z marek, za których koszulę męską zapłacisz bez przecen 150+ złotych, a niejednokrotnie marek, których sklepów stacjonarnych w Polsce nie ma ;). Sam posiadam wiele takich rzeczy.

I akurat second-handy, na które zresztą trochę jest moda w ostatnich latach akurat są rzeczą, która może tworzyć klimat handlowy ulicy. Podobnie jak banki, gdyż nie oszukujmy się - każdy z nas co jakiś czas w banku bywa, w tej chwili jest to instytucja niemal codzienna. Na Kalwaryjskiej jest też sporo zakładów takich jak np. drobni rzemieślnicy - ja akurat odwiedzałem jubilerów.

Co nie zmienia faktu, że zarzucając ulicę samochodami w życiu nie otrzymamy jakiegokolwiek klimatu handlowego. Nie otrzymamy go też przez samo wyrzucenie samochodów. Tak naprawdę wiele ciekawszych rzeczy można szukać w oficynach, a przez chaos reklamowy oraz co ważne w dzisiejszych czasach brak reklamy w internecie (starzy rzemieślnicy niestety tego nie ogarną) meritum ulicy jest zatracone.

Jadąc GSV zauważyłem za to jedną ciekawą zmianę.

Obrazek

To powinien być pierwszy krok - dalej na każdej oficynie powinno zrobić się tabliczki z nazwami każdej firmy, która wewnątrz się znajduje. Mnie osobiście bardzo by to zachęciło to poszukiwania szewców czy krawców na takich ulicach jak Starowiślna, Kalwaryjska, Długa czy Karmelicka.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2016, o 20:15 przez aislinnek, łącznie zmieniany 1 raz.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#278 Post autor: Lw25 » 11 wrz 2016, o 17:54

Niestety, zdjęcie nie działa.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#279 Post autor: pawelenator » 11 wrz 2016, o 17:58

sienioo pisze:Już od dobrych kilku lat Kalwaryjska NIE jest ulicą handlową. To zwykły ściek komunikacyjny z pseudosklepami i usługami. Ile lokali stoi pustych? Ile lokali zajmują usługi pokroju kasyno, lombard, ciucholand, komis, pożyczki? Ile jest walących się witryn? Mam wrażenie, że Kalwaryjska stała się miejscem o jednym pokroju. Nie ma wyboru dla różnych ludzi, o różnych preferencjach i budżecie.
Osoby robiące zakupy na Kalwaryjskiej zawsze poruszały się pieszo lub komunikacją miejską. Nikt mi nie wmówi, że głównymi klientami były osoby poruszające się samochodem. Często bywało tak, że wysiadało się pod Koroną i robiło zakupy aż do kolejnego przystanku.
Mój przyjaciel, społecznik, mieszkał w okolicach Bursy i co zawsze miał problem z zakupem pieczywa - sama sieciówka mrożona, a jak mówił tak kiedyś nie było.
A jakie to inne biznesy znajdowały się na Kalwaryjskiej? Podam przykłady tych, które znałem:
Nieopodal Korony - Centralna Składnica Harcerska. W tym sklepie można było zakupić podzespoły elektroniczne i gotowe moduły pochodzące z demontażu, z braków produkcyjnych itp. Sklep stracił rację bytu, gdy upadł w naszym kraju większy przemysł elektroniczny (czyli fabryki typu Zakłady Radiowe Kasprzaka, CEMI, Diora itp) i nasz kraj zaczął być zalewany sprzętem zachodniej produkcji.
Po drugiej stronie ulicy - punkt o dość specyficznej nazwie "Praktyczna Pani", który do kwietnia 1988 roku był... przegrywalnią muzyki na kasety audio. W kwietniu 1988 przegrywalnie przeniesiono na Floriańską do nowopowstałego sklepu z muzyką, który stracił rację bytu po nowelizacji Ustawy o Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych.
Jakieś 20 - 30 metrów od tegoż punktu po tej samej stronie ulicy w stronę Matecznego - kolejny sklep handlujący muzyką na różnych nośnikach. Głównym asortymentem były pirackie kasety z muzyką, więc w 1994 roku z wiadomego względu coś takiego straciło rację bytu
Po tej stronie co Korona, lecz bliżej Matecznego - wypożyczalnia płyt CD + sklep z muzyką, w asortymencie mieli mnóstwo płyt winylowych. Przychodziłem tam dość często w pierwszej połowie lat 90, ale w 1994 roku taki biznes stracił rację bytu przez nowelizację Ustawy o Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych (po tej nowelizacji wypożyczalnie płyt CD musiały zakończyć tą formę działalności).
To na szybko wymieniłem. Trochę było butików swego czasu, a tak od dłuższego czasu zaobserwować można tu jedynie to, co sienioo wymienił wcześniej.
Nie pamiętam tylko, czy w latach 90-tych powstały jakieś sklepy handlujące płytami z muzyką na ul. Kalwaryjskiej lub w jej okolicach, lecz wiem, że większość tego typu sklepów została niejako "zmieciona" przez ekspansje wielkich centr handlowych, a przede wszystkim sklepów wielkopowierzchniowych MediaMarkt, Saturn czy sieci sklepów EMPiK.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#280 Post autor: Lw25 » 11 wrz 2016, o 18:23

No i mamy teraz Spotify, Tidala, iTunes, Vevo itp. Jak ktoś nie jest audiofilem, to legalnie, za grosze, może znaleźć masę muzyki.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#281 Post autor: pawelenator » 11 wrz 2016, o 18:45

Lw25 pisze:No i mamy teraz Spotify, Tidala, iTunes, Vevo itp. Jak ktoś nie jest audiofilem, to legalnie, za grosze, może znaleźć masę muzyki.
To już inna bajka. Ale ten biznes, co wypożyczalnia CD / sklep z winylami nieopodal Korony dziś miałby rację bytu, ale nikt chyba nie będzie reanimował trupa po ponad 20 latach. Dowodem na to jest fakt, że giełda płytowa, która odbywa się w drugą sobotę miesiąca w Artefakt Cafe przeżywa prawdziwe oblężenie (byłem wczoraj, to wiem).
Wiele biznesów z centrum Krakowa też poznikało przez zbyt wysokie czynsze, a sklepy ze sprzętem RTV/AGD poznikały z ulic głównie przez ekspansję centrów handlowych, których obecnie jest pod dostatkiem. Przykładowo na samej Karmelickiej było kilka takich sklepów, w tym centrum Sony, który w czasach PRL był sklepem dewizowym, obecnie chyba nie ma ani jednego takiego sklepu.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#282 Post autor: aislinnek » 11 wrz 2016, o 20:16

Lw25 pisze:Niestety, zdjęcie nie działa.
Poprawione, dzięki.

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#283 Post autor: pawelenator » 11 wrz 2016, o 20:27

Z drobnym handlem na Kalwaryjskiej i Limanowskiego pojawia się jeszcze jeden problem - obydwie ulice mieszczą się niedaleko kilku większych centr handlowych: Galeria Kazimierz, Bonarka, CH Zakopianka. Ten ostatni co prawda najdalej, ale w zasięgu tramwaju. A jak wiadomo - centra handlowe niestety ubijają drobny handel. Co sprytniejsi przenoszą swe biznesy do galerii (jeśli istnieje taka możliwość). Jak ktoś ma zrobić większe zakupy, to w takiej sytuacji prościej podjechać nawet z przesiadką do Bonarki niż łazić po kilku mniejszych sklepach, a na dodatek sklepy wielkopowierzchniowe często mają niższe ceny artykułów niż taki Leviatan. Jest też Biedronka tuż za Matecznym. A takie obiekty w cale nie sprzyjają rozwojowi handlu na Kalwaryjskiej.
A chcąc ograniczyć tranzyt przez Kalwaryjską - może lepiej zamiast kombinowania ze strefą B zastosować strefy Tempo-30?

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#284 Post autor: Afterbirds » 11 wrz 2016, o 22:31

Tam podstawowym problemem jest wąskie gardło na wysokości przystanku "Smolki" gdzie samochody muszą wjechać na torowisko. I tu strefa Tempo-30 nijak nie pomoże zwłaszcza że w szczycie i tak cała samochodowa część ulicy stoi...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Kalwaryjska. Usprawnienie ruchu tramwajów

#285 Post autor: aislinnek » 12 wrz 2016, o 08:59

http://krakow.tvp.pl/26904327/mieszkanc ... alwaryjska
"Zablokujemy ulicę Kalwaryjską i odwołamy radę dzielnicy" - grożą mieszkańcy starego Podgórza w Krakowie. Protestują, bo jak mówią, nowa organizacja ruchu i mniej miejsc parkingowych utrudniają im życie, a handlowcom wręcz uniemożliwiają działalność. ZIKiT uspokaja, że uwzględni głosy mieszkańców, ale ci już w to nie wierzą. Twierdzą, że zostali oszukani...

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”