Rozwój sieci tramwajowej [mapa]
Moderator: Moderatorzy
Rozwój sieci tramwajowej [mapa]
Przedstawiam odnowioną wersję planu. Bezpośredni link: Plan rozwoju sieci tramwajowej Miasta Krakowa
Ostatnio zmieniony 29 lis 2012, o 19:16 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 15 razy.
Rozwój sieci tramwajowej
Za Wikipedią:
> odcinka KG-Azory
> odcinka Wieczysta-R. Kocmyrzowskie
> południowej odnogi linii na Kurdwanów
Podejrzewam, że to przeoczenie, gdyż ztcw linie te są planowane (zwłaszcza pierwsza).
Zastanawia mnie co z paroma innymi budowami, niewymienionymi w tekście:http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Krakowie pisze:Miasto planuje także budowę/modernizacje (lata 2009 - 2016) następujących torowisk:
* modernizacja torowiska na ulicy Długiej
* przebudowa linii tramwajowej Rondo Mogilskie - Kombinat
* przebudowa linii tramwajowej Rondo Grzegórzeckie - Rondo Czyżyńskie
* przebudowa linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy
* modernizacja linii tramwajowej Plac Inwalidów - os. Bronowice Małe
* budowa linii tramwajowej do III Kampusu UJ
* budowa KST Rondo Grzegórzeckie - ul. Golikówka
* budowa KST Wielicka - os. Lipska
* budowa KST Krowodrza Górka - Górka Narodowa
* budowa linii tramwajowej Rakowice - Mistrzejowice
* budowa linii tramwajowej "Stella-Sawickiego"
* budowa linii tramwajowej "Zwierzynieckiej"
* budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej
* budowa linii tramwajowej "Słowackiego" (rozważana jest koncepcja tunelu)
> odcinka KG-Azory
> odcinka Wieczysta-R. Kocmyrzowskie
> południowej odnogi linii na Kurdwanów
Podejrzewam, że to przeoczenie, gdyż ztcw linie te są planowane (zwłaszcza pierwsza).
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, o 00:41 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 5 razy.
Rozwój sieci tramwajowej
Tak jak napisałem na tymczasowej stronie forum wydaje mi się że ten artykuł to takie typowe dziennikarskie ble, ble.... Czy napewno będzie remontowany odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy skoro tory mają tam 11 lat (od przystanku Wlotowa - pętla Bieżanów Nowy). Faktem jest że na odcinku Powstańców WLKP. do Wlotowa trzepie wagonami jak cholera i tam rzeczywiście potrzebna jest modernizacja (tym bardziej że kursuje tam cudowny KST) ale w mieście są odcinki o jeszcze gorszych parametrach. Wyjątek stanowi tylko fakt że przebudowa linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy wiązać się może z ulepszeniem infrastruktury na tym odcinku do wymagań KST bo w tym momencie linia "51" to wg. mnie pseudo szybki tramwaj kursujący tylko w godz. szczytowych w dzień powszedni.Kaszmir pisze:Za Wikipedią:Zastanawia mnie co z paroma innymi budowami, niewymienionymi w tekście:http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Krakowie pisze:Miasto planuje także budowę/modernizacje (lata 2009 - 2016) następujących torowisk:
* modernizacja torowiska na ulicy Długiej
* przebudowa linii tramwajowej Rondo Mogilskie - Kombinat
* przebudowa linii tramwajowej Rondo Grzegórzeckie - Rondo Czyżyńskie
* przebudowa linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy
* modernizacja linii tramwajowej Plac Inwalidów - os. Bronowice Małe
* budowa linii tramwajowej do III Kampusu UJ
* budowa KST Rondo Grzegórzeckie - ul. Golikówka
> odcinka KG-Azory
> odcinka Wieczysta-R. Kocmyrzowskie
> południowej odnogi linii na Kurdwanów
Podejrzewam, że to przeoczenie, gdyż ztcw linie te są planowane (zwłaszcza pierwsza).
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2009, o 10:31 przez rafaello, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Z tego co mówili w Podgórzu. To na dzień dzisiejszy najszybciej powinien być odcinek do Płaszowa, potem Rakowicka - Mistrzejowice ( to połączenie jest bardzo potrzebne, bo w przypadku jakieś wypadku/zdarzenia na R.Czyżyńskim Huta jest odcięta od większej części Krakowa), a na końcu chyba z tego co pamiętam na Ruczaj.
Trasa na Ruczaj ma być budowana w najbliższych latach, w przypadku odcinka Mistrzejowice-Rakowice ostrożnie mówi się o 2016-2020?Mseifer pisze:Z tego co mówili w Podgórzu. To na dzień dzisiejszy najszybciej powinien być odcinek do Płaszowa, potem Rakowicka - Mistrzejowice ( to połączenie jest bardzo potrzebne, bo w przypadku jakieś wypadku/zdarzenia na R.Czyżyńskim Huta jest odcięta od większej części Krakowa), a na końcu chyba z tego co pamiętam na Ruczaj.
Nie zdziwiłbym się, gdyby ten remont był w planach. Dość niewielkim kosztem Miasto będzie mogło uzyskać drugą pełnoprawną nitkę KST - wiadomo, ile to znaczy np. w czasie kampanii wyborczej...rafaello pisze:Czy napewno będzie remontowany odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy skoro tory mają tam 11 lat (od przystanku Wlotowa - pętla Bieżanów Nowy). Faktem jest że na odcinku Powstańców WLKP. do Wlotowa trzepie wagonami jak cholera i tam rzeczywiście potrzebna jest modernizacja (tym bardziej że kursuje tam cudowny KST) ale w mieście są odcinki o jeszcze gorszych parametrach. Wyjątek stanowi tylko fakt że przebudowa linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Wielicka - ul. Kamieńskiego do os. Bieżanów Nowy wiązać się może z ulepszeniem infrastruktury na tym odcinku do wymagań KST bo w tym momencie linia "51" to wg. mnie pseudo szybki tramwaj kursujący tylko w godz. szczytowych w dzień powszedni.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2009, o 10:47 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Pogrzebałem trochę i udało się sporządzić pełną listę obecnie planowanych inwestycji tramwajowych:
Nowe odcinki: KST
> Kapelanka - Grota-Roweckiego - Kampus UJ
> N. Kleparz - Al. Słowackiego - Pl. Inwalidów
> Krowodrza Górka - Azory (odnoga zachodnia)
> Krowodrza Górka - Górka Narodowa (odnoga wschodnia)
> Piaski Nowe - Piaski Wielkie - pętla przy autostradzie (odnoga południowa)
> R. Grzegórzeckie - Herlinga-Grudzińskiego - Klimeckiego - Kuklińskiego
> Kuklińskiego - estakada nad torami kolejowymi - Dworzec Płaszów - Wielicka
> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. Piastowskie
> Os. Piastów - Batowice PKP
> Stella-Sawickiego - Al. Jana Pawła II (łączący główne osie KST)
Przystosowanie obecnych torowisk do KST
> Kapelanka - Dietla
> Pl. Inwalidów - Bronowice Małe
> Bieżanowska - Wielicka - Bieżanów Nowy (odnoga południowo-wschodnia)
> R. Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Pl. Centralny - Kombinat
> R. Grzegórzeckie - Al. Pokoju - R. Dywizjonu 303
> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja - Os. Piastów
> R. Czyżyńskie - R. Dywizjonu 303 (łączący głównie osie KST)
Nowe odcinki: tramwaj zwykły
> Kuklińskiego - Lipska - Golikówka
> Salwator - Księcia Józefa - Trasa Pychowicka
> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice
> Kurdwanów - Zakopiańska
> Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie
--- I oś KST
--- II oś KST
--- III oś KST
Nowe odcinki: KST
> Kapelanka - Grota-Roweckiego - Kampus UJ
> N. Kleparz - Al. Słowackiego - Pl. Inwalidów
> Krowodrza Górka - Azory (odnoga zachodnia)
> Krowodrza Górka - Górka Narodowa (odnoga wschodnia)
> Piaski Nowe - Piaski Wielkie - pętla przy autostradzie (odnoga południowa)
> R. Grzegórzeckie - Herlinga-Grudzińskiego - Klimeckiego - Kuklińskiego
> Kuklińskiego - estakada nad torami kolejowymi - Dworzec Płaszów - Wielicka
> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. Piastowskie
> Os. Piastów - Batowice PKP
> Stella-Sawickiego - Al. Jana Pawła II (łączący główne osie KST)
Przystosowanie obecnych torowisk do KST
> Kapelanka - Dietla
> Pl. Inwalidów - Bronowice Małe
> Bieżanowska - Wielicka - Bieżanów Nowy (odnoga południowo-wschodnia)
> R. Mogilskie - Mogilska - Al. Jana Pawła II - Pl. Centralny - Kombinat
> R. Grzegórzeckie - Al. Pokoju - R. Dywizjonu 303
> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja - Os. Piastów
> R. Czyżyńskie - R. Dywizjonu 303 (łączący głównie osie KST)
Nowe odcinki: tramwaj zwykły
> Kuklińskiego - Lipska - Golikówka
> Salwator - Księcia Józefa - Trasa Pychowicka
> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice
> Kurdwanów - Zakopiańska
> Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie
--- I oś KST
--- II oś KST
--- III oś KST
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, o 01:57 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Jaki ta trasa ma sens?? Tlenowozów nie potrzeba w mieście.Kaszmir pisze:Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie
Kaszmir pisze:> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. Piastowskie
Kaszmir pisze:> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja Os. Piastów
Pytanie która trasa byłaby bardziej opłacalna? Bo dwie raczej sensu nie mają.Kaszmir pisze:> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice
Ktoś chyba nie ma na co pieniędzy wydawaćKaszmir pisze:Os. Piastów - Batowice PKP
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Mseifer pisze:Jaki ta trasa ma sens?? Tlenowozów nie potrzeba w mieście.Kaszmir pisze:Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie
Kaszmir pisze:> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. PiastowskieKaszmir pisze:> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja Os. PiastówPytanie która trasa byłaby bardziej opłacalna? Bo dwie raczej sensu nie mają.Kaszmir pisze:> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice
Ktoś chyba nie ma na co pieniędzy wydawaćKaszmir pisze:Os. Piastów - Batowice PKP
To są trasy planowane. Na całe szczęście na większość tych inwestycji nie ma co liczyć.
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
No i bardzo dobrze, bo wyrzucać pieniędzy w błoto nie ma sensu. Chociaż wszystkiego się można spodziewać;/.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, o 17:52 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.
Oj nie zgodzę się. Większość z tych tras, jeśli nie wszystkie, dojdą do skutku - choć nie wiadomo za ile lat. Ten spis to plany nie na najbliższe 5 lat, tylko kilkadziesiąt, 30 co najmniej.Coffee pisze:To są trasy planowane. Na całe szczęście na większość tych inwestycji nie ma co liczyć.
Ma. Po pierwsze trasa przez Al. Jana Pawła II ma ograniczoną przepustowość (gdy jeszcze "5" i "9" kursowały co 10min., miejscami tworzyły się korki). Zatem pierwszy cel to zapewnić kolejną alternatywę dla JPII, w tym na wypadek jakiegoś zatrzymania.Mseifer pisze:Jaki ta trasa ma sens?? Tlenowozów nie potrzeba w mieście.Kaszmir pisze:Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie
Drugi to obsługa tramwajowa rejonów takich jak Os. Na Lotnisku, Os. Strusia, Olsza II czy -o co zabiega Rada Dzielnicy- połączenie Wieczystej i Meissnera z rejonami Olszy II i dalej w stronę NH.
Mają, w końcu obsługują zupełnie inne rejony - i obie są planowane.Mseifer pisze:> R. Dywizjonu 303 - Nowohucka - Stella-Sawickiego - Wiślicka - R. Piastowskie
> R. Piastowskie - Piasta Kołodzieja Os. Piastów
> Cm. Rakowicki - Brogi - Dobrego Pasterza - Os. Oświecenia - Mistrzejowice
Pytanie która trasa byłaby bardziej opłacalna? Bo dwie raczej sensu nie mają.
To troszkę tak, jakby zapytać którą trasę -przez Koronę czy przez Kapelankę- wyburzyć, bo przecież Borek i Łagiewniki obsłuży ta druga.
Przystanek w Batowicach ma zdaje się stać częścią Kolei Aglomeracyjnej, więc sens pomysłu jest - tym bardziej, że byłoby to najprawdopodobniej wykonane przy okazji dostosowania trasy na Piastów do parametrów KST.Kaszmir pisze:Os. Piastów - Batowice PKP
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, o 17:54 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Pokaż na mapie którędy by to miało być.Kaszmir pisze:Mseifer napisał/a:
Kaszmir napisał/a:
Wieczysta - lotnisko Czyżyny - R. Kocmyrzowskie
Jaki ta trasa ma sens?? Tlenowozów nie potrzeba w mieście.
Ma. Po pierwsze trasa przez Al. Jana Pawła II ma ograniczoną przepustowość (gdy jeszcze "5" i "9" kursowały co 10min., miejscami tworzyły się korki). Zatem pierwszy cel to zapewnić kolejną alternatywę dla JPII, w tym na wypadek jakiegoś zatrzymania.
Drugi to obsługa tramwajowa rejonów takich jak Os. Na Lotnisku, Os. Strusia, Olsza II czy -o co zabiega Rada Dzielnicy- połączenie Wieczystej i Meissnera z rejonami Olszy II i dalej w stronę NH.
Ale to będzie tak jak Walcownia, albo Pleszów. Są tam autobusy, więc raczej starczy.Kaszmir pisze:Kaszmir napisał/a:
Os. Piastów - Batowice PKP
Przystanek w Batowicach ma zdaje się stać częścią Kolei Aglomeracyjnej, więc sens pomysłu jest - tym bardziej, że byłoby to najprawdopodobniej wykonane przy okazji dostosowania trasy na Piastów do parametrów KST.
Nie jest to jeszcze ustalone - mniej więcej tak:Mseifer pisze:Pokaż na mapie którędy by to miało być.
Meissnera - lotnisko Czyżyny - okolice Wiślickiej - Os. Strusia - R. Kocmyrzowskie
Choć nie wiadomo mi, czy np. zahaczałby o R. Młyńskie, skrzyżowanie Wiślicka i czy zamierza się do jej przeprowadzenia wykorzystać pas zieleni na środku ul. Andersa. Szczegóły są do ustalenia, niemniej dobrze, że planuje się kolejną alternatywę.
Jakie masz tam autobusy? "'250", "260" kursujące z powalającą ~f i tylko do Prądnika Czerwonego? "136" tylko trochę lepszy?Kaszmir pisze:Ale to będzie tak jak Walcownia, albo Pleszów. Są tam autobusy, więc raczej starczy.
Takie linie nie zachęciłyby do przesiadki. Potrzebna jest szybka linia tramwajowa, prosto do centrum.