Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 sie 2019, o 04:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 mar 2016, o 18:53 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3499
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Nowa organizacja ruchu na ul. Konopnickiej?
http://krknews.pl/nowe-osiedle-i-nowa-o ... opnickiej/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 20:53 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
Ktoś na forum ostatnio w wymowny sposób skomentował któryś link o budowie następnych bloków. Nie pozostaje mi nic innego, tylko to powtórzyć:
Bloków teraz już nie budują. Teraz po prostu wszędzie (za przeproszeniem) nimi srają.

I kolejne drzewa do wycinki, brawo betonowy Kraków...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 22:21 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2072
Lokalizacja: kraków
Panowie ale ul. Konopnickiej to nie Aleje Trzech Wieszczów. :wht: Litości. :/ Błagam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2016, o 14:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22498
Eksperyment. Wolniejsza jazda na Alejach, by ograniczyć smog
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... LokKrakImg
Cytuj:
Możemy na kilka miesięcy ograniczyć prędkość do 50 km/godz. na części Alei Trzech Wieszczów (...) Według pierwotnych ustaleń takie ograniczenie miałoby obowiązywać od Jubilata aż do skrzyżowania ATW z ulicą Czarnowiejską.
:thumbup:

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2016, o 14:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1993
Lokalizacja: Kreuzberg
Dla mnie takie porównywanie Dietla i ATW jest bez sensu bo na tej pierwszej i pasów mniej i zieleni więcej, ale nie byłem to się na podstawie takich wycinków nie będę szczegółowo wypowiadał. ATW jest ważnym ciągiem nie tylko jeżeli chodzi o KMK, ale też prywatnych przewoźników dlatego miastu powinno zależeć na jak najlepszym usprawnieniu tego ciągu dla komunikacji zbiorowej.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2016, o 15:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1293
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Eksperyment. Wolniejsza jazda na Alejach, by ograniczyć smog
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... LokKrakImg
Cytuj:
Możemy na kilka miesięcy ograniczyć prędkość do 50 km/godz. na części Alei Trzech Wieszczów (...) Według pierwotnych ustaleń takie ograniczenie miałoby obowiązywać od Jubilata aż do skrzyżowania ATW z ulicą Czarnowiejską.
:thumbup:


Ja tylko przypomnę że w Forum na Rzecz Czystego Powietrza bierze udał 5 z 6 prelegentów przedświątecznej dyskusji pod Jaszczurami ( Kącki, Korusiewicz, Szewczyk, Bauer i Marek - nie ma tylko Łaczka) i osoby typu Miszalski, Wójcik, Franek czy Król - to tak a'propo przekonania niektórych o "spotkaniach na kawkę" z których "nic nie wynika" i zdziwienia że debata nie skończyła się skoczeniem sobie przez prelegentów - mających między sobą wiele spraw wcześniej obgadanych i wyjaśnionych- do gardeł i walkami w kisielu :sweet:

A z samego Forum [tj. części transportowej] wyszło w ledwie 2(!) miesiące m.in. sprawa SPP w sobotę, zwiększenie KM w weekendy, zmiany taryf biletowych (propozycja atrakcyjniejszych biletów "rodzinnych"), kwestia abonamentów w SPP (zmiany przepisów na wzór warszawski, zwłaszcza w kwestii uprawnień dla mieszkańców), likwidacja dziur wewnątrz SPP, rozszerzenia stref tempo30, ograniczenie liczby ulic z dopuszczalną 70ką wewnątrz miasta, a w tym miesiącu ma być jeszcze ruszana kwestia dodatkowych buspasów. :thumbup:

BTW: bo do samych ATW to początkowo Królowa zaproponowała sam odcinek do Piłsudskiego, a policja .... do Kleparza :clap: , Bauer z Markiem (i w sumie Kąckim) przekonali resztę że "kompromisowym" i "wystarczająco długim" żeby to miało sen jest odcinek od dąbka do Czarnowiejskiej (bo autobusy, bo duży ruch poprzeczny pieszych, bo więcej sygnalizacji, bo łatwiej wtedy zmierzyć inne rzeczy itd. itp.) - zobaczymy co z tego wyniknie, ale jestem dobrej myśli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2016, o 15:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22498
wincent napisał(a):
zwiększenie KM w weekendy
wincent napisał(a):
a w tym miesiącu ma być jeszcze ruszana kwestia dodatkowych buspasów
Możesz rozwinąć oba punkty? :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2016, o 16:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1293
Lokalizacja: Kraków
Następne spotkanie Forum (21.03) "transportowego" ma dotyczyć kwestii buspasów i PATów - prowadził je będzie dr Bauer : nie wiem jakie ma dokładnie plany, ale zapewne związane z analizą gdzie można(technicznie) i trzeba (praktycznie) w nieodległej przyszłości robić buspasy.
Co do dodatkowych kursów w weekendy- miałoby to być ew. jedno z działań "wyrównujących" uciążliwość wprowadzenie SPP w soboty (i zachęcających do KM), choć ciężko ocenić jak politycznie wyglądają szansę sobotnich opłat :|


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2016, o 16:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1993
Lokalizacja: Kreuzberg
Bardzo liczę, że w kwestii buspasów zacznie się również zauważać innych przewoźników, a nie tylko KMK. Mają oni zdecydowanie większy wpływ na zmniejszenie ilości pojazdów wjeżdżających do miasta niż ZIKiT. Zdecydowanie problemem jest Opolska, gdzie utykają pojazdy jadące od Modlnicy, czy Czarnowiejska.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2016, o 14:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Wskażą, jak usprawnić ruch na Alejach
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... h,9832820/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2016, o 17:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Wskażą, jak usprawnić ruch na Alejach
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... h,9832820/


Jak wszyscy przyjdą to się nie pomieścimy w sali :D.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 14:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Co można zmienić na Alejach Trzech Wieszczów. Są pomysły
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... mysly.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 15:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10767
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Szkoda że w tym entuzjazmie nikt nie bierze pod uwagę tego, że trasa Pychowicka i Łagiewnicka ściągną ruch tranzytowy z IV obwodnicy, przez co bliżej centrum miasta będzie jeszcze większy syf niż był. I nawet jeśli ucywilizujemy Aleje, to dalej będziemy mieć beznadziejne powietrze, bo syf przywędruje znad Ruczaju i Pychowic - wszystko leży w tej samej niecce.

A jeszcze jak widzę informację, że wszystkiemu przygląda się Trzmiel, to już w ogóle mi się słabo robi...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 16:18 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Bo III obwodnica powinna powstać jako droga 2x2 +buspas/tramwaj ze skrzyżowaniami w jednym poziomie (np. duże ronda turbinowe) tak, żeby usprawniła ruch w mieście a jednocześnie nie było nią szybciej niż autostradą. I w dniu otwarcia III obwodnicy powinno się już ograniczyć ruch na ATW.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2016, o 16:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10767
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja bym się ograniczył do budowy tunelu pod Wzgórzem św. Bronisławy, węzłów z Armii Krajowej i z Księcia Józefa, oraz terminala A+T "Przegorzały" wraz z P+R. I wówczas tak jak mówisz, ograniczyć ruch na ATW. I obserwować. A nad budową Trasy Pychowickiej zastanowić się dopiero w momencie, gdy Most Zwierzyniecki stanie na amen - a póki co, jest to najpuściejszy most w śródmieściu.

W pierwszej kolejności natomiast należy rozwiązać problemy z którymi borykamy się na co dzień i to od lat: korki na Czarnowiejskiej rozwalające rozkład jazdy autobusów oraz wspominane w artykule blokowanie buspasa przez prawoskręt w Karmelicką.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL