Przystanki i ich wyposażenie
Moderator: Moderatorzy
Przystanki i ich wyposażenie
Nazwa nie jest od baru tylko od dawnych junackich baraków o niskim standardzie i wysokiej przestępczości, które prześmiewczo nazwano Meksykiem. Baraki zdaje się znikły jak już pobudowano kilka osiedli i budowniczowie mogli się do nich przeprowadzić. Bar zapewne zaczerpnął nazwę z tego samego.
Przystanki i ich wyposażenie
O, człowiek całe życie się uczy. Dzięki za wyjaśnienie 

Przystanki i ich wyposażenie
Pod poniższym linkiem można się dowiedzieć co nieco więcej o tym miejscu:
http://ciekawykrakow.blogspot.com/2013/ ... eksyk.html
http://ciekawykrakow.blogspot.com/2013/ ... eksyk.html
Przystanki i ich wyposażenie
Od dnia 30.03.2019 zostaną wprowadzone zmiany nazw następujących przystanków zlokalizowanych przy drogach powiatowych na trasie linii 269:
• „Cholerzyn” na „Cholerzyn Skwer”,
• „Mników Droga do Kaszowa” na „Mników Sklep” (dotyczy również linii 209),
• „Mników Sklep” na „Mników Remiza” (dotyczy również linii 209),
• „Czułów” na „Czułów Granica”,
• „Czułów Droga na Czułówek” na „Czułów Sklep”,
• „Rybna Droga do Sanki” na „Sanka Skrzyżowanie”,
• „Rybna” na „Rybna Kościół”.
UG Liszki
• „Cholerzyn” na „Cholerzyn Skwer”,
• „Mników Droga do Kaszowa” na „Mników Sklep” (dotyczy również linii 209),
• „Mników Sklep” na „Mników Remiza” (dotyczy również linii 209),
• „Czułów” na „Czułów Granica”,
• „Czułów Droga na Czułówek” na „Czułów Sklep”,
• „Rybna Droga do Sanki” na „Sanka Skrzyżowanie”,
• „Rybna” na „Rybna Kościół”.
UG Liszki
Przystanki i ich wyposażenie
Ciekawostka: na Alei Pokoju (Fabryczna) jest budowany prawoskręt do Fitness Platinium. Na jego samym początku jest ewidentnie zarysowany przystanek i miejsce na wiatę. Jak nie jestem zwolennikiem likwidacji przystanku tramwajowego, tak kompletnie nie widzę potrzeby aby był tam przystanek dla 125.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Przystanki i ich wyposażenie
Zawsze można polikwidować te spowalniające ruch niektóre przystanki tramwajowe na Alei Pokoju, a w przybliżonej lokalizacji zastąpić je autobusowymi. Chociaż zapewne tak się już nie stanie w obliczu tych wielkich inwestycji w okolicy Fabrycznej.yosujiro pisze:Ciekawostka: na Alei Pokoju (Fabryczna) jest budowany prawoskręt do Fitness Platinium. Na jego samym początku jest ewidentnie zarysowany przystanek i miejsce na wiatę. Jak nie jestem zwolennikiem likwidacji przystanku tramwajowego, tak kompletnie nie widzę potrzeby aby był tam przystanek dla 125.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- krakowianka
- Dyrektor
- Posty: 1543
- Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
- Lokalizacja: Kraków
Przystanki i ich wyposażenie
Wie ktoś może kiedy zostanie oddany do użytku wyremontowany dawno przystanek "Kabel"? Nikt, nic przy nim więcej nie robi a opłotkowany i otaśmowany od ponad miesiąca.
Przystanki i ich wyposażenie
No, wiesz. Już mieliśmy z niego korzystać z końcem lutego wg szumnych zapowiedzi urzędników dawnego ZIKiT-u.krakowianka pisze:Wie ktoś może kiedy zostanie oddany do użytku wyremontowany dawno przystanek "Kabel"? Nikt, nic przy nim więcej nie robi a opłotkowany i otaśmowany od ponad miesiąca.

Wiem nie do śmiechu Tobie i tysiącom pasażerów robionym po raz kolejny "w ciula".

Przystanki i ich wyposażenie
Dzień dobry. Mam nadzieję, że dobry dział.
Dziś mnie takie przemyślenia naszły.
Na odcinku przed Rondem Matecznego w kierunku Łagiewnik zbiera się codziennie stadko tramwajowe. Grupują się w ilości 3-5 sztuk. I tak stojąc i czekając w tym tramwaju pasażer szału dostaje, widząc gdy kolejne przesiadki mu uciekają.
Z obserwacji mych wynika, iż niewielkie zajęcie pasa do skrętu w lewo, wyrównanie poziomu, dodanie barierek i stosownego oznakowania, umożliwi podniesienie rangi do "Przystanek podwójny".
Oczywiście, nie będzie to super szeroki przystanek. Szczelina również będzie wymagała delikatnego wydłużenia. Ale przy taborze tam kursującym powinno pomóc.
2. Mam wrażenie, że wydłużenie przystanku pod ICE w kierunku Jubilatu (za rondem) także pomogłoby KM.
Dziś mnie takie przemyślenia naszły.
Na odcinku przed Rondem Matecznego w kierunku Łagiewnik zbiera się codziennie stadko tramwajowe. Grupują się w ilości 3-5 sztuk. I tak stojąc i czekając w tym tramwaju pasażer szału dostaje, widząc gdy kolejne przesiadki mu uciekają.
Z obserwacji mych wynika, iż niewielkie zajęcie pasa do skrętu w lewo, wyrównanie poziomu, dodanie barierek i stosownego oznakowania, umożliwi podniesienie rangi do "Przystanek podwójny".
Oczywiście, nie będzie to super szeroki przystanek. Szczelina również będzie wymagała delikatnego wydłużenia. Ale przy taborze tam kursującym powinno pomóc.
2. Mam wrażenie, że wydłużenie przystanku pod ICE w kierunku Jubilatu (za rondem) także pomogłoby KM.
Przystanki i ich wyposażenie
Co to za akcja masowego wymieniania słupków i ławek przystankowych z niebieskich na szare? Widać, że przelewa się w budżecie, skoro są pieniądze na takie pierdoły. Co jak co, moim zdaniem, powinny zostać niebieskie słupki w standardzie, które są widoczne z daleka, a szare zlewają się nieraz z elewacjami lub chodnikami. Zresztą kolor niebieski był charakterystyczny dla Krakowa, czyż nie?
Przystanki i ich wyposażenie
A to nie są po prostu przemalowywane, może zgodnie ze standardowym harmonogramem malowania?edek3253 pisze:Co to za akcja masowego wymieniania słupków i ławek przystankowych z niebieskich na szare?
No właśnie źle, krakowskie przystanki nie są jakimiś dziełami sztuki, tylko taką typową infrastrukturą, nawet często brzydką, nie ma powodu, dlaczego miałyby się rzucać w oczyCo jak co, moim zdaniem, powinny zostać niebieskie słupki w standardzie, które są widoczne z daleka
Nie był.Zresztą kolor niebieski był charakterystyczny dla Krakowa, czyż nie?
No jeśli celowo nagle powymieniano to bezsens, ale jeśli po prostu pomalowane słupki, nie widzę problemu.
GóRa pisze:Dzień dobry. Mam nadzieję, że dobry dział.
Z obserwacji mych wynika, iż niewielkie zajęcie pasa do skrętu w lewo, wyrównanie poziomu, dodanie barierek i stosownego oznakowania, umożliwi podniesienie rangi do "Przystanek podwójny".
2. Mam wrażenie, że wydłużenie przystanku pod ICE w kierunku Jubilatu (za rondem) także pomogłoby KM.

MKM-owie to jednak wielkie: 

Przystanki i ich wyposażenie
Swojego czasu (jakoś dwa lata temu?) urzędnicy wspominali w mediach, że kolor szary jest celowy, właśnie dlatego że mniej kontrastuje z otoczeniem - i że planują wymieniać infrastrukturę przystankową na szarą, zwłaszcza w historycznym centrum Krakowa.
Przystanki i ich wyposażenie
Te przystanki są wymieniane "za darmo" w zamian za reklamy.
Przystanki i ich wyposażenie
A tamta się już skończyła?PanA pisze:Co, nowa umowa z AMS-em?