Przystanki i ich wyposażenie
Moderator: Moderatorzy
Przystanki i ich wyposażenie
Na każdym przystanku który służy do czegoś więcej niż wysiadania i rozchodzenia się każdy w swoją stronę niezbędna jest wiata. Co w praktyce oznacza na pewno przystanki końcowe oraz czasami kilka ostatnich przystanków przed końcowym w tym właśnie kierunku. W szczególności węzły przesiadkowe powinny mieć pełne wiaty nad całym peronem, przykładem niech będzie łódzka Piotrkowska Centrum czy w nieco biedniejszym wydaniu wrocławski Plac Grunwaldzki.
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1433
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Przystanki i ich wyposażenie
@Cukier aż żałuję że zobaczyłem rozwiązanie z Łodzi, nie dość że wygląda to jeszcze spełnia swoje zadanie. W Katowicach zrobiono odwrotnie - wygląda bardzo średnio i nie obejmuje np. ławek z pierwszego planu:
https://www.infokatowice.pl/wp-content/ ... ek_art.jpg
https://www.infokatowice.pl/wp-content/ ... ek_art.jpg
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7571
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Przystanki i ich wyposażenie
@ Kaszmir - nadal uważam, że wielki pusty plac, z którego części widać perony, plus obecność dawnego dworca, sugerującego, że perony są w pobliżu, ułatwia dojście. I nie piszcie mi proszę, że nikt budynku dawnego dworca nie zidentyfikuje jako budynku dworca, bo może jest to ewentualnie prawdą dla Chińczyka, ale Europejczyk od razu pozna charakterystyczną architekturę... Dworce wyglądają podobnie w całej Europie...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Przystanki i ich wyposażenie
Wiata jest niezbędna ale na przystankach o żałosnej częstotliwości kursowania pojazdów czyli tam gdzie musisz czekać i ryzyko przemoczenia/zasypania jest spore. Tego o Kablu z trzema liniami na NB i trzema na Kurdwanów (w tym linie z f=5) powiedzieć się nie da.Cukier pisze:Na każdym przystanku który służy do czegoś więcej niż wysiadania i rozchodzenia się każdy w swoją stronę niezbędna jest wiata.
Naprawdę są dużo ważniejsze rzeczy niż wiata i jest dużo sporo większych zgrzytów.
Przystanki i ich wyposażenie
Owszem, jest... ale jak już coś się robi, to wypadałoby zrobić dobrze, a nie byle jak i byle "na odwal się". Z resztą fajnie się mówi o częstych liniach... ale wystarczy poczekać 3-4 minuty na deszczu czy w śnieżycy, żeby skutecznie zniechęcić się do takiej przesiadki. Wystarczy poczekać 8-10 minut popołudniu czy wieczorem na mrozie w czasie wiatru, żeby więcej sobie takiej akcji nie zafundować. Fajnie się zakłada, że zawsze wszystkie tramwaje jeżdżą często, na zewnątrz świeci słońce i jest ciepło. Niestety, są też inne warunki - a te się znacznie bardziej pamięta jeśli zdarzą się raz niż te pozytywne, jeśli zdarzą się dziesięć razy. Jeśli włodarze chcą zachęcać do KM i tworzyć ją w oparciu o systemy przesiadkowe, to akurat Kabel ma zadatki idealne na to, by pokazać jak to należy robić. Więc Kraków pokazał...volferssj pisze:Naprawdę są dużo ważniejsze rzeczy niż wiata i jest dużo sporo większych zgrzytów.
Przystanki i ich wyposażenie
Fajnie Ci się p****rzy o deszczu i zakładaniu czegokolwiek ale zupełnie nie bierzesz pod uwagę (bo po co?), że są miejsca z f=15/30/40 dla JEDYNEJ linii, która tam jeździ i do tego najczęściej opóźniona. O takie miejsca jakoś się nie piłujesz ale jak na (komfortowym pod kątem częstotliwości) Kablu wiaty nie będzie to od razu gówno burza i okazja żeby "debilami" sobie porzucać.
Przystanki i ich wyposażenie
Jedno z drugim się nie wyklucza. A jak to nazwałeś "piłuję się", bo trwa przebudowa i to dodatkowo finansowana z pieniędzy inwestycyjnych dewelopera, więc można byłoby okazję wykorzystać i wykonać przynajmniej przyzwoicie projekt. "Piłuję się", bo miliard i zadłużenie na dwadzieściaileś lat można miastu zafundować, żeby stworzyć przewymiarowaną autostradę przez miasto, ale odrobiny chęci (bo już nawet nie złotówek) na to, żeby w infrastrukturze KM coś poprawić już zafundować urzędnicy nie potrafią. I owszem, może jest na Kablu tramwaj często, ale z czegoś to wynika, czyli popytu - więc tym tropem idąc poprawę też odczułoby relatywnie dużo osób. A tak, lenistwem i "tumiwisizmem" kilku osób którym jeszcze za to płacą, ugruntowujemy to, że parę tysięcy pasażerów będzie się w tym miejscu dalej męczyć z byle jaką infrastrukturą.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7571
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Przystanki i ich wyposażenie
Pełna zgoda z Fysztofem.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Przystanki i ich wyposażenie
Jak się robi zadanie inwestycyjne, to powinno zostać wykonanie porządne.
Natomiast przypominam, że w Krakowie, jak i wielu innych miastach - wiaty stawiają prywatne firmy biorąc dochód z reklam. Takie wiaty na Kablu można by było założyć nawet jako duże i w formie PPP choćby, czyli większość funduje np. AMS i spłaca sobie dochodem z reklam. A może i całość? Bo cena reklam na Kablu na pewno wysoka.
Natomiast przypominam, że w Krakowie, jak i wielu innych miastach - wiaty stawiają prywatne firmy biorąc dochód z reklam. Takie wiaty na Kablu można by było założyć nawet jako duże i w formie PPP choćby, czyli większość funduje np. AMS i spłaca sobie dochodem z reklam. A może i całość? Bo cena reklam na Kablu na pewno wysoka.
MKM-owie to jednak wielkie: 

-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Przystanki i ich wyposażenie
To, jak bardzo urzędnicy mają wyj... na to, co dzieje się dookoła, najdobitniej pokazała chyba AVIA i:
- budowa Orlińskiego (najpierw miasto zgodziło się, żeby przy ulicy nie było miejsc postojowych /bo zapewne koszt dla inwestora/, aby następnie... zbudować za kilka mln miejsca na swój koszt
);
- skrzyżowanie Orlińskiego x Stella, gdzie Budimex mógł na swój koszt zrobić normalne skrzyżowanie, PdP, przystanki, ale miasto to olało, po to, aby teraz... budować za swoje
- budowa Orlińskiego (najpierw miasto zgodziło się, żeby przy ulicy nie było miejsc postojowych /bo zapewne koszt dla inwestora/, aby następnie... zbudować za kilka mln miejsca na swój koszt

- skrzyżowanie Orlińskiego x Stella, gdzie Budimex mógł na swój koszt zrobić normalne skrzyżowanie, PdP, przystanki, ale miasto to olało, po to, aby teraz... budować za swoje

Przystanki i ich wyposażenie
Nie no, widać te perony z placu, że hejLocutus pisze:nadal uważam, że wielki pusty plac, z którego części widać perony

https://www.google.pl/maps/@50.065412,1 ... 312!8i6656
Podpowiedź: tam gdzieś w tych dwóch milimetrach między galerią a dawnym budynkiem dworca ukryte są perony

Swoją drogą, Twoje porównania są niesprawiedliwe: jak wspominałem o "Lubicz", to pisałeś że ciężko jest trafić do dworca z tego przystanku. Za to w przypadku "Teatru Słowackiego"
już piszesz o... placu przed galerią, słowem: gdy ktoś przejdzie już sporą część trasy. Przecież tramwaje nie zatrzymują się na placu, tylko na przystanku przy skrzyżowaniu Basztowej i Westerplatte. Bądźmy konsekwentni - albo porównujemy w obu sytuacjach całe dojścia od przystanków - i wtedy oba są tak samo nieoczywiste, bo z obu przystanków nie widać w ogóle dworca - albo porównujemy z punktów na trasie, i ja wtedy tak samo wybiorę punkt (choćby: ulicę Topolową) z którego już "niby widać" dworzec.
Nie no, "nikt" to nie, bo na pewno budynek rozpozna choćby wąska grupa pasjonatów architektury. Pozostali mieszkańcy nie zwrócą na to uwagi, tym bardziej że dworce potrafią się mocno od siebie różnić - przykłady są nawet w naszym kraju, jak choćby Warszawa czy Gdynia.Locutus pisze:I nie piszcie mi proszę, że nikt budynku dawnego dworca nie zidentyfikuje jako budynku dworca, bo może jest to ewentualnie prawdą dla Chińczyka, ale Europejczyk od razu pozna charakterystyczną architekturę... Dworce wyglądają podobnie w całej Europie...
Km to nie tylko godziny szczytu. Wieczorami czy w weekendy kursów jest mniej i można trafić na kilka, a nawet kilkanaście minut czekania. Na Kurdwanów wieczorami zostają tylko dwie linie, w weekendy kursujące co 20 minut. Osoba która spędzi kilka, kilkanaście minut czekając w deszczu raczej nie poczuje się zachęcona do km.volferssj pisze:Wiata jest niezbędna ale na przystankach o żałosnej częstotliwości kursowania pojazdów czyli tam gdzie musisz czekać i ryzyko przemoczenia/zasypania jest spore. Tego o Kablu z trzema liniami na NB i trzema na Kurdwanów (w tym linie z f=5) powiedzieć się nie da.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7571
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Przystanki i ich wyposażenie
Kaszmir... tak serio, bo już nie pamiętam. Czy w okolicach tunelu łączącego zespół przystankowy obecnie noszący niefortunną nazwę "Teatr Słowackiego" nie ma czasem oznaczeń kierujących pieszych w stronę dworca? Coś, czego na Lubicz się nie uświadczy...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Przystanki i ich wyposażenie
https://www.google.pl/maps/@50.0660202, ... 312!8i6656Locutus pisze:tak serio, bo już nie pamiętam. Czy w okolicach tunelu łączącego zespół przystankowy obecnie noszący niefortunną nazwę "Teatr Słowackiego" nie ma czasem oznaczeń kierujących pieszych w stronę dworca? Coś, czego na Lubicz się nie uświadczy...
LOKI
Tablica po prawej na budynku, następnie po lewej tablica kierująca na perony.
Przed wejściem na teren Dworca, nad dachem przy automacie kolei miejskiej tablica informująca, że można dojść na peron, Dworzec PKP i MDA. Następpie przed zejściem na perony lub Dworzec Tunel stara zielona tablica odjazdów i na koniec przy wejściu do Dworca Tunel duża niebieska tablica przyjazdów i odjazdów PKP.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

Przystanki i ich wyposażenie
https://www.google.pl/maps/@51.7702216, ... 312!8i6656I nie piszcie mi proszę, że nikt budynku dawnego dworca nie zidentyfikuje jako budynku dworca, bo może jest to ewentualnie prawdą dla Chińczyka, ale Europejczyk od razu pozna charakterystyczną architekturę... Dworce wyglądają podobnie w całej Europie...
Znajdź na zdjęciu Dworzec Łódź Fabryczna. On tam jest, i tańczy dla mnie

Ja tam wciąż utrzymuję, że po zmianie nazwy jest lepiej. Mamy 3 przystanki, z których najłatwiej trafić na Dworzec i te mają "Dworzec Główny" w nazwie i mamy kilka przystanków wokół, z których można na dworzec dojść, ale jest to nieco mniej wygodne. Co prawda ten komunikat o dworcu głównym na "Teatrze Słowackiego" jest trochę dyskusyjny, ale jestem w stanie zrozumieć, że umieszczenie komunikatu na każdym przystanku, z którego mamy podobną odległość do dworca (MAK, Lubicz, UEk, T.Słowackiego, Politechnika) nie byłoby pomocne, a pewnie i denerwujące na dłuższą metę
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7571
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Przystanki i ich wyposażenie
Dzięki, Brovar! Czyli jednak mam rację, że z przystanku Teatr Słowackiego łatwiej dojść do dworca i trudniej się zgubić niż w wypadku próby dojścia z Lubicz (jakkolwiek uznaję, że dla części Nowej Huty to właśnie na tym przystanku należy wysiąść, jeśli chce się dostać jak najszybciej do dworca).
@ Yunkers - czy krakowski ex-dworzec stanowi taki wyjątek od klasycznej europejskiej dworcowej architektury jak ta Łódź? No chyba jednak nie... No i pragnę przypomnieć, że dla całego ciągu bronowickiego oraz dla całego ciągu ruczajowego najszybszy dojazd na dworzec oznacza wysiadkę na przystanku Teatr Słowackiego... Przystanki, które obecnie noszą nazwę "Dworzec Główny" dostępne są bezpośrednio tylko dla ograniczonej części miasta, podczas gdy de facto bezpośredni dojazd do dworca posiada prawie całe miasto (z wyjątkiem rejonów obsługiwanych feederbusami)...
Pozdrawiam!
LOKI
@ Yunkers - czy krakowski ex-dworzec stanowi taki wyjątek od klasycznej europejskiej dworcowej architektury jak ta Łódź? No chyba jednak nie... No i pragnę przypomnieć, że dla całego ciągu bronowickiego oraz dla całego ciągu ruczajowego najszybszy dojazd na dworzec oznacza wysiadkę na przystanku Teatr Słowackiego... Przystanki, które obecnie noszą nazwę "Dworzec Główny" dostępne są bezpośrednio tylko dla ograniczonej części miasta, podczas gdy de facto bezpośredni dojazd do dworca posiada prawie całe miasto (z wyjątkiem rejonów obsługiwanych feederbusami)...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.