Przystanki i ich wyposażenie

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Jaka nazwa dla obecnego przystanku "Centrum Kongresowe"?

Centrum Kongresowe ICE
28
45%
Rondo Grunwaldzkie
26
42%
Jest mi to obojętne
8
13%
 
Liczba głosów: 62

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Przystanki i ich wyposażenie

#991 Post autor: Słoneczny » 27 lip 2014, o 12:00

chlorofil pisze:Kot: po co ta dyskusja, skoro wiadomo że zmieszczą się tam nawet jednocześnie trzy pasy, PAT, DDR oraz szeroki peron?
on lubi dyskutować. Nawet jak się zmieszczą, to nie jest ważne, ważne, by ograniczyć ruch kołowy, a najlepiej zrobić takie koszmarki, żeby każdy pojazd o szerokości 2,50-2,55 musiał zwolnić do 20 km/h. A jeszcze lepiej - puścić tam wszędzie rowerzystów i wykrzykiwać, że mają prawo... każdy ma prawa a oddaje kał na obowiązki - taki mamy klimat podkręcany przez klakierów...
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Przystanki i ich wyposażenie

#992 Post autor: suchy » 27 lip 2014, o 22:28

Dziad - gdzie na Wielickiej przy Kablu masz ścieżkę rowerową? Bo ja sobie takowej nie przypominam :xP

Z jednej strony (od Kabla) masz chodnik z nawierzchni, która może jeszcze 20 lat temu zwała się asfaltem (ale obecnie już nie, bo to dziura na dziurze), w dodatku teraz się tamtędy jeździć nie da, bo budują torowisko, więc stoją znaki że "za 200m brak przejścia. Przejście drugą stroną ulicy". A z drugiej strony Wielickiej (od boiska) masz zwyczajny chodnik z WARUNKOWYM dopuszczeniem ruchu rowerów (i to tylko dlatego warunkowym, że miesiąc czy dwa temu podniesiono prędkość do 70km/h na odcinku Bieżanowska x Nowosądecka x Kamieńskiego - Dworcowa - Powst.Wlkp. Normalnie jak wcześniej było 50km/h to zesraj się - jedziesz ulicą, bo chodnikiem nie wolno :] )

Przy czym ścieżką tego odcinka od strony boiska nawet NIE MOŻNA nazwać, bo nie ma tam żadnego znaku, który by o tym informował to raz. Dwa - między boiskiem a kwiaciarnią masz kilka kamienic które stoją praktycznie przy samej jezdni, dzięki czemu chodnik na tamtym odcinku (ok 100m) ma szerokość może niecałe 1,5m. A dodatkowo żeby za łatwo nie było, to stoją tam słupy napięciowe i latarnie - dzięki czemu nawet jak piesi tamtędy idą w przeciwnych kierunkach i mają się minąć, to jeden musi ustępować miejsca drugiemu. A ty tam jeszcze rowery chcesz wepchać i zwać to ścieżką dla rowerów :lmao:

Nawet ten nowy chodnik na odcinku od Wodnej do Cmentarza Podgórskiego nie jest oficjalnie ani ścieżką rowerową, ani chodniko-ścieżką, ani chodnikiem z dozwolonym ruchem rowerów - bo ŻADEN ZNAK tam nie stoi. JEDYNY odcinek będący "ścieżką" (a i tak nie do końca - bo stoi znak C16 droga dla pieszych, a pod spodem tabliczka "nie dotyczy rowerów") to ten na odcinku Jerozolimska - Lidl.

Więc niby PO JAKIEJ ŚCIEŻCE twoim zdaniem ci samobójcy na dwóch pedałach jadą? :lmao: I nie pociskaj głupot że nie ma, bo ludzie jeżdżą - w tym np ja. Dopóki nie było budowy tramwaju, to jeździłem po tym "pseudo"-chodniku przy Kablu (z masą dziur, wybojów, zapadnięć itp). Teraz jak nie ma przejazdu, to nie mam ochoty przechodzić przez jezdnię, przeciskać się obok tych kamienic + ewentualnie zatrzymywać się i zsiadać z roweru bo idzie pieszy/jedzie rowerzysta z przeciwka, a potem ZNOWU przechodzić na drugą stronę (bo jadąc do centrum, trzymam się prawej strony - wszak przy Na Zjeździe albo Lwowskiej skręca się w prawo a nie w lewo :puppyeyes: ). O wiele wygodniej mi przejechać jezdnią odcinek od Kabla do Dworcowej i tam dopiero sobie wjechać na ten nowy chodnik (po którym jak powtarzam - wolno mi jechać tylko dlatego, że zwiększono prędkość, gdyby nie to, to musiałbym dalej zapieprzać asfaltem :] ).

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Przystanki i ich wyposażenie

#993 Post autor: chlorofil » 27 lip 2014, o 23:48

Podkreślam, że miejsca jest dostatecznie dla wszystkich. Drogi rowerowe się zmieszczą.

suchy: jeśli masz taką politykę, to jest ona błędna. Jesteśmy na forum komunikacyjnym, więc tu celem powinna być poprawa przejezdności a nie jej ograniczanie. Kabel nie jest na Rynku Głównym ani go nie przypomina w żadnym aspekcie, więc Twój przykład jest bezsensowny.

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Przystanki i ich wyposażenie

#994 Post autor: suchy » 28 lip 2014, o 03:08

Ale że jaką politykę? Czy ja gdziekolwiek zanegowałem w swoim poście tworzenie ścieżek rowerowych? Ja tylko wytknąłem Dziadowi, że twierdzi iż "na Wielickiej przy Kablu są ścieżki rowerowe" - bo takowych tam NIGDZIE NIE MA. Nie napisałem też, że takie by się nie przydały - bo bardzo by się przydały i mam nadzieję, że po wybudowaniu estakady i przeniesieniu przystanku na Dworcowej miasto sypnie trochę kasy i wyremontuje chodnik między Dworcową a Kablem i zrobi z niego pas pieszo-rowerowy. :puppyeyes:

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Przystanki i ich wyposażenie

#995 Post autor: chlorofil » 29 lip 2014, o 10:51

Faktycznie, suchy - chyba coś pomyliłem, bo zdawało mi się, że pisałeś że trzeba zwężać ulice ze względu na taką politykę. A może to ktoś inny pisał? Przepraszam.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Przystanki i ich wyposażenie

#996 Post autor: pablo » 29 lip 2014, o 11:16

Trochę się temat rozjechał, bo w tytule jest o przystankach, a dyskusja przeszła na ścieżki rowerowe.
Wracając do przystanków/węzłów przesiadkowych - nie zawsze przystanek za węzłem pozwala nam mieć w jednym miejscu wszystkie interesujące nas linie. Np Łagiewniki- chcąc się dostać na Czyżyńskie, Plac Centralny, musimy dokonać wyboru między przystankiem 10 a 22. Przystanek za węzłem w tym wypadku jest niekorzystny. Podobnie z dojazdem w okolice Stradomskiej/Dietla z Łagiewnik. Na szczęście w Łagiewnikach te przystanki są dość blisko siebie. Korzystnie jest też np. przy Poczcie Głównej mieć 1 i 10 na wspólnym przystanku do NH. Było to zwłaszcza widoczne dopóki nie powstało 52. Dopóki przez Westerplatte kursowało 7 i 19 do KG, też było korzystnie mieć na jednym przystanku przy dworcu obie linie w tym kierunku. A w obu przypadkach jest to przystanek przed węzłem. Zresztą na Grzegórzeckim w kierunku Nowej Huty przy stałym układzie linii traci się 9, bo ona nie kursuje przez AP, a przecież w dojeździe do Kocmyrzowskiego pasuje podobnie jak 1. Więc to nie jest tak, że przystanki za węzłem są zawsze lepsze.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Przystanki i ich wyposażenie

#997 Post autor: chlorofil » 29 lip 2014, o 21:23

To prawda. Jest to jedyny sensowny argument. Tyle że to raczej wina zawiłych tras. W większości przypadków jednak linie do tych samych końcówek, miejsc jadą z jednego przystanku.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przystanki i ich wyposażenie

#998 Post autor: Cukier » 29 lip 2014, o 21:34

Warto wspomnieć że chcąc dojechać z R. Grzegórzeckiego do Mistrzejowic i tak trzeba wybierać bo "9" i "14" jadą APW w przeciwnych kierunkach ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Przystanki i ich wyposażenie

#999 Post autor: Kaszmir » 3 sie 2014, o 15:47

pablo pisze:Wracając do przystanków/węzłów przesiadkowych - nie zawsze przystanek za węzłem pozwala nam mieć w jednym miejscu wszystkie interesujące nas linie. Np Łagiewniki- chcąc się dostać na Czyżyńskie, Plac Centralny, musimy dokonać wyboru między przystankiem 10 a 22. Przystanek za węzłem w tym wypadku jest niekorzystny. Podobnie z dojazdem w okolice Stradomskiej/Dietla z Łagiewnik. Na szczęście w Łagiewnikach te przystanki są dość blisko siebie. Korzystnie jest też np. przy Poczcie Głównej mieć 1 i 10 na wspólnym przystanku do NH. Było to zwłaszcza widoczne dopóki nie powstało 52. Dopóki przez Westerplatte kursowało 7 i 19 do KG, też było korzystnie mieć na jednym przystanku przy dworcu obie linie w tym kierunku. A w obu przypadkach jest to przystanek przed węzłem. Zresztą na Grzegórzeckim w kierunku Nowej Huty przy stałym układzie linii traci się 9, bo ona nie kursuje przez AP, a przecież w dojeździe do Kocmyrzowskiego pasuje podobnie jak 1. Więc to nie jest tak, że przystanki za węzłem są zawsze lepsze.
Przykłady ciekawe jednak nie do końca adekwatne w mojej opinii. Jasne, zawsze może się zdarzyć, że jakieś linie się gdzieś tam znów spotkają w dalszej części miasta, jednak ważniejsze są połączenia w pobliskie rejony. Myślę, że z Łagiewnik więcej osób jedzie gdzieś na ciąg Łagiewniki-Korona, niż do R. Czyżyńskiego. I dlatego to im właśnie powinniśmy ułatwić przejazd - robiąc przystanki za skrzyżowaniem.

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

Przystanki i ich wyposażenie

#1000 Post autor: streng » 3 sie 2014, o 16:01

Co do przystanków przed skrzyżowaniem to bardzo wkurzającym przykładem jest Starowiślna.
W kierunku Kurdwanowa/Bieżanowa/Maków/Łagiewnik często jest bieganie między przystankami bo nigdy nie wiadomo co pierwsze się zjawi. Poza szczytem czy wieczorami irytujące jest również stanie w kierunku Poczty kiedy przejeżdża "1" bez zatrzymania.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Przystanki i ich wyposażenie

#1001 Post autor: Krakowiak2013 » 13 sie 2014, o 15:47

Przeniesienie przystanku "Rondo Hipokratesa"
Uprzejmie informujemy, że przystanek "Rondo Hipokratesa" zlokalizowany na ulicy Broniewskiego (dla linii 125 w kierunku Ronda Generała Maczka) zostanie na stałe przeniesiony do nowego lokalizacji.

Przystanek zostanie cofnięty o około 100 m i będzie się teraz znajdował w nowej otwartej zatoce na wylocie ronda Hipokratesa.
http://kmkrakow.pl/index.php?option=com ... Itemid=102

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Rondo Czyżyńskie

#1002 Post autor: suchy » 13 sie 2014, o 22:51

Mistrzejowiczanin pisze: Te nazwy przystanków" Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego", albo "Plac Centralny im. R. Regana" doprowadzają mnie do myśli - Jaki to ma sens?! Jest szansa że MPK zmieni tą nazwę na poprzednią (normalną), tak jak ten "sedes" na herb. Ale kiedy to nastąpi to któż to wie?
Nie ma szansy. Za to jest szansa na kolejne zmiany, np:
- Rondo Matecznego na Rondo Matecznego im. Antoniego Matecznego,
- Rondo Grunwaldzkie na Rondo Grunwaldzkie im. Centrum Kongresowego ICE
- lub Kopiec Wandy na Kopiec Wandy im. Wandy co Niemca nie chciała :lmao:


Posty przeniesione z wątku o Rondzie Czyżyńskim - jmod. maria.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rondo Czyżyńskie

#1003 Post autor: Lw25 » 14 sie 2014, o 00:08

Nazwy przystanków uchwaliła wspaniała Rada Miasta z inicjatywy radnego Rachwała.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Rondo Czyżyńskie

#1004 Post autor: Afterbirds » 14 sie 2014, o 09:14

Rada nie zmieniła nazw przystanków tylko nazwy miejsc, przy których te przystanki są. Nazwami przystanków rządzi ZIKiT (pamiętacie chyba "aferę przystankową" sprzed roku).
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rondo Czyżyńskie

#1005 Post autor: Kaszmir » 14 sie 2014, o 12:22

Afterbirds pisze:Rada nie zmieniła nazw przystanków tylko nazwy miejsc, przy których te przystanki są. Nazwami przystanków rządzi ZIKiT (pamiętacie chyba "aferę przystankową" sprzed roku).
Tak, lecz z tego co wiem to Radni wymusili na ZIKiT zmianę nazw tych dwóch przystanków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”