Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 9 gru 2018, o 21:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 4 mar 2018, o 08:51 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6892
Lokalizacja: Kraków
Mr. Passenger napisał(a):
Wtedy wystarczyłoby 204 wydłużyć na Maki, tak jak 244.


Przyszedł mi do głowy teraz ciekawy pomysł, gdyby tak "244" skierować do Skawiny? Wtedy "201" można spokojnie zlikwidować.

Mr. Passenger napisał(a):
Gdyby się głębiej zastanowić to mieszkańcy Skawiny gdy chcą dojechać do Borku to mogą wybrać 203 i 235, więc teoretycznie 201 nie jest połączeniem, które jest niezbędne. Pozostaje tylko pytanie jak mieszkańcy Skawiny (Skawińczycy?) na to zareagują i czy dadzą sobie zabrać linię, która kursuje do Skawiny najdłużej ze wszystkich


Trzeba pamiętać o tym, że Skawina ma jeszcze "245", które wariantowo kursuje do Skawiny. Pewnie gdyby pojawiły się informacje o likwidacji "201" to mieszkańcy Skawiny zaczęliby bronić jej rękami i nogami, bo od lat do Skawiny kursuje. Najlepszym rozwiązaniem byłoby, aby linie "203", "235", "245" oraz "283" odpowiednio wzmocnić lecz powstaje pytanie czy Skawina ma na to fundusze?

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 09:09 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 224
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Cytuj:
Zbyt mała atrakcyjność czasowa tramwaju jako środka transportu z takiej odległości do centrum miasta zarówno na taki P+R jak i dworzec dla autobusów aglomeracyjnych.


Pół godziny z takiego P+R przy autostradzie do ścisłego centrum Krakowa to jest czas bardzo atrakcyjny, do tego SKA nigdy nie będzie miało tak dużej 'f' jak tramwaj. Na pociąg trzeba się stawić na określoną godzinę, a jak ucieknie to kolejny jest za 30 minut. Tramwaj za 7 minut i nie trzeba na niego pędzić z zegarkiem w ręku, czy ucieknie czy nie.

Tak czy siak wciąz dobrym pomyslem byłoby po prostu wydłużenie tramwaju wzdłuż Bunscha do pętli nazwijmy to roboczo Szpital Babińskiego. Przy okazji Kliny - najgorzej skomunikowane osiedle w Krakowie - miałoby już całkiem blisko do tramwaju. Z tamtym okolic raczej tłumy na pociąg do Sidziny lub Swoszowic nie będą jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 10:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
Krakowiak2013 napisał(a):
Przyszedł mi do głowy teraz ciekawy pomysł, gdyby tak "244" skierować do Skawiny? Wtedy "201" można spokojnie zlikwidować.

"244" i tak jest za długie, utyka w korkach i nie trzyma się rozkładu. Tę linię trzeba skrócić a nie wydłużać (podoba mi się pomysł zamiany końcówek "204" i "244" w Borku Fałęckim/Czerwonych Makach).

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 11:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Yunkers napisał(a):
Przy dworcu w Skawinie P+R już powstaje i autobusy z okolicznych wsi mają tam się kończyć, a do Krakowa pojadą tylko 201, 235 i 283. Nie wiadomo tylko czy kursy po gminie Skawinie będzie robić MPK czy inna firma (podobno MPK nieprzychylnie patrzy na obstawianie kursów niejeżdżących do Krakowa).

No i bardzo dobrze - tak powinno być z tymi liniami: jedna do Borku przez Zawiłą, jedna do Czerwonych Maków i jedna do Borku przez Libertów, a reszta powinna kończyć w Skawinie z przesiadką na SKA. Odnośnie MPK na liniach aglomeracyjnych, to prędzej czy później będą to musieli przejąć prywatni przewoźnicy, bo jeżeli chcemy budować komunikację aglomeracyjną autobusową jako duży system dowozówek przede wszystkim na SKA, bez w większości dojazdu tych linii do Krakowa, to MPK tego nie dźwignie swoją ograniczoną flotą. Chociaż z tą projektowaną przesiadką na SKA czasem tracę wiarę patrząc w kierunku Wzgórz Krzesławickich. :/

Mr. Passenger napisał(a):
Zależy od celu pasażerów (dzieci ze Skawiny kursujące do szkół na Ruczaju raczej wybiorą tramwaj) i ich osobistych upodobań (ja wolę podróżować 5 minut dłużej, ale bez konieczności biegania do pociągu). Zawsze warto dać alternatywę, a nie zmuszać wszystkich do jazdy pociągiem, który dla niektórych może okazać się zupełnie nieprzydatny

Oczywiście, alternatywa zawsze powinna być, nawet w postaci linii 30(dajmy na to)3 ze Skawiny na Aleje jako równowaga dla Wielickiego 304, jednak główne obciążenie powinno być skierowane na SKA, bo jednak większość pasażerów jeździ w okolice centrum Krakowa.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 11:35 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 189
Krakowiak2013 napisał(a):
Przyszedł mi do głowy teraz ciekawy pomysł, gdyby tak "244" skierować do Skawiny? Wtedy "201" można spokojnie zlikwidować

Pomysł niby niezły, ale trasa z Wieliczki do Skawiny, jeszcze przez Borek jest trochę za długa i jej punktualność weźmie w łeb

Krakowiak2013 napisał(a):
Trzeba pamiętać o tym, że Skawina ma jeszcze "245", które wariantowo kursuje do Skawiny. Pewnie gdyby pojawiły się informacje o likwidacji "201" to mieszkańcy Skawiny zaczęliby bronić jej rękami i nogami, bo od lat do Skawiny kursuje. Najlepszym rozwiązaniem byłoby, aby linie "203", "235", "245" oraz "283" odpowiednio wzmocnić lecz powstaje pytanie czy Skawina ma na to fundusze?

Sam nie wiem czy to 201 jest aż tak potrzebne. Wydaje mi się, że większość pasażerów chcących dostać się do centrum wybierze 283 + 18/52, ponieważ :
1. Odjeżdżają częściej
2. Mają lepszy tabor niż linie borkowskie
3. Przesiadka drzwi w drzwi. A na Borku sami wiemy jak jest :hihi:

Hajciu napisał(a):
Pół godziny z takiego P+R przy autostradzie do ścisłego centrum Krakowa to jest czas bardzo atrakcyjny, do tego SKA nigdy nie będzie miało tak dużej 'f' jak tramwaj. Na pociąg trzeba się stawić na określoną godzinę, a jak ucieknie to kolejny jest za 30 minut. Tramwaj za 7 minut i nie trzeba na niego pędzić z zegarkiem w ręku, czy ucieknie czy nie

Podpisuję się pod tym

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Oczywiście, alternatywa zawsze powinna być, nawet w postaci linii 30(dajmy na to)3 ze Skawiny na Aleje jako równowaga dla Wielickiego 304, jednak główne obciążenie powinno być skierowane na SKA, bo jednak większość pasażerów jeździ w okolice centrum Krakowa.

Weź pod uwagę to, że linie kursujące z Radziszowa / Krzęcina / Brzeźnicy / Ochodzy kursują bardzo rzadko i trzeba by było wszystkie zgrać z pociągiem. Czyli gdy coś się stanie to pół godziny czekania na stacji na następny pociąg. A tramwaj to max 5/10 minut czekania i można jechać. Nie oszukujmy się, Zikit zajmujący się dostosowywaniem komunikacji pod SKA - to nie może się udać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 12:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Mr. Passenger napisał(a):
Weź pod uwagę to, że linie kursujące z Radziszowa / Krzęcina / Brzeźnicy / Ochodzy kursują bardzo rzadko i trzeba by było wszystkie zgrać z pociągiem. Czyli gdy coś się stanie to pół godziny czekania na stacji na następny pociąg. A tramwaj to max 5/10 minut czekania i można jechać. Nie oszukujmy się, Zikit zajmujący się dostosowywaniem komunikacji pod SKA - to nie może się udać.

Z pociągiem co pół godziny to wiadomo co możemy sobie zrobić. Albo co 15 minut lub nawet częściej albo w ogóle kolokwialnie rzecz ujmując.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 14:38 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 116
Lokalizacja: Skawina
Cytuj:
Weź pod uwagę to, że linie kursujące z Radziszowa / Krzęcina / Brzeźnicy / Ochodzy kursują bardzo rzadko i trzeba by było wszystkie zgrać z pociągiem. Czyli gdy coś się stanie to pół godziny czekania na stacji na następny pociąg. A tramwaj to max 5/10 minut czekania i można jechać. Nie oszukujmy się, Zikit zajmujący się dostosowywaniem komunikacji pod SKA - to nie może się udać.
Do Radziszowa jeżdżą dwie linie z f~60 + 273, więc mniej-więcej co pół godziny mają autobus. To nie najgorszy wynik jak na wieś. No ale pozostałe wsie mają faktycznie tak sobie. A z tym czekaniem aż tak źle nie będzie, w końcu jak wybudują pętlę i P+R przy dworcu, to na pewno puszczą tam też część autobusów do Krakowa, więc będzie można się "odratować". Koniec końców Skawina powinna po prostu skopiować Wieliczkę i powinno hulać (z zastrzeżeniem, że skawińskiej wersji "304" nie będzie, bo nie).
Ja widzę komunikację w Skawinie na podstawie trzech linii - 201 i 235 (po obecnych trasach) oraz 283 (ze Skawina PKP). Te trzy linie mniej-więcej obejmą całe miasto. Nie wiem tylko co zrobić z 203, czy zostawić tego maszkarona, czy lepiej zastąpić jakąś linią "wewnątrzskawińską".


Ostatnio edytowano 4 mar 2018, o 15:15 przez Yunkers, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 14:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja podtrzymuję swoje zdanie, że oprócz niewątpliwie przydatnej dla Skawiny SKA i tak powinien powstać duży węzeł przesiadkowy w Opatkowicach, do którego dojeżdżałyby tramwaje początkowo z Borku a docelowo również z Ruczaju. I w ramach tego węzła znakomita większość południowej aglomeracji a więc właściwie wszystkie linie borkowskie (prócz tych jadących przez Swoszowice) i skawińskie miałyby możliwość przesiadki na tramwaje ale również i na SKA. W przypadku Skawiny rzecz jasna sporo pasażerów wolałoby w pociąg wsiąść już wcześniej, w Skawinie, ale i tak na wschód od centrum tego miasteczka jest dość sporo zabudowań, którym się nie będzie opłacać cofanie się na dworzec skawiński.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 15:25 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 189
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Z pociągiem co pół godziny to wiadomo co możemy sobie zrobić. Albo co 15 minut lub nawet częściej albo w ogóle kolokwialnie rzecz ujmując.

Z tego co mi się obiło o uszy to linie SKA miały jeździć co pół godziny. Chyba, że ustalono coś nowego.

Yunkers napisał(a):
Koniec końców Skawina powinna po prostu skopiować Wieliczkę i powinno hulać (z zastrzeżeniem, że skawińskiej wersji "304" nie będzie, bo nie)

Żeby 303 uruchomić konieczne by było wytyczenie buspasa na Skotnickiej i Krakowskiej i ustalenie którędy ta linia miałaby kursować. Przez Grota-Roweckiego do Alej?
Proponowałbym uruchomienie takiej linii jako szczytówki, wspomagającej 283 i kursującej na tej samej trasie.

Yunkers napisał(a):
Nie wiem tylko co zrobić z 203, czy zostawić tego maszkarona, czy lepiej zastąpić jakąś linią "wewnątrzskawińską

203 to właściwie trzy linie połączone w jedną: Czerwone Maki - Tyniec, Tyniec - Skawina, Skawina - Borek. Każda z tych relacji jest cenna i każda z nich powinna zostać zachowana. Nie wiem jak z punktualnością, bo linią jechałem może 3 razy w życiu, za każdym razem z Maków do Tyńca, ale jeśli nie ma z nią problemów to ja bym ją zostawił


Cukier napisał(a):
Ja podtrzymuję swoje zdanie, że oprócz niewątpliwie przydatnej dla Skawiny SKA i tak powinien powstać duży węzeł przesiadkowy w Opatkowicach, do którego dojeżdżałyby tramwaje początkowo z Borku a docelowo również z Ruczaju. I w ramach tego węzła znakomita większość południowej aglomeracji a więc właściwie wszystkie linie borkowskie (prócz tych jadących przez Swoszowice) i skawińskie miałyby możliwość przesiadki na tramwaje ale również i na SKA. W przypadku Skawiny rzecz jasna sporo pasażerów wolałoby w pociąg wsiąść już wcześniej, w Skawinie, ale i tak na wschód od centrum tego miasteczka jest dość sporo zabudowań, którym się nie będzie opłacać cofanie się na dworzec skawiński.

Już w innym temacie pisałem, że taki węzeł to świetny pomysł. Chociaż wydaje mi się, że takie węzły powinny powstać dwa - jeden w Opatkowicach, drugi w Sidzinie, oba przy autostradzie. Dodatkowo można by jeszcze uruchomić linię autobusową kursującą między nimi. Ten pierwszy obsługiwałby linie autobusowe i tramwajowe z Borku, a ten drugi - z Czerwonych Maków


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 17:22 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 116
Lokalizacja: Skawina
Cytuj:
Żeby 303 uruchomić konieczne by było wytyczenie buspasa na Skotnickiej i Krakowskiej i ustalenie którędy ta linia miałaby kursować. Przez Grota-Roweckiego do Alej?
Proponowałbym uruchomienie takiej linii jako szczytówki, wspomagającej 283 i kursującej na tej samej trasie.
Tam przede wszystkim przydałoby się przebudować węzeł autostradowy tak, żeby wszyscy wszystkim nie zajeżdżali drogi. To już pół drogi do zmniejszenia korków.
Natomiast co do trasy, myślałem o tym, że to 303 by wchłonęło/uzupełniło 194. Tylko wtedy trzeba by ograniczyć dla niej liczbę przystanków, choć to nie powinno być dużym problemem, bo ta linia jest dublowana ja większości tras przez tramwaje i 144.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 17:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Z pociągiem co pół godziny to wiadomo co możemy sobie zrobić.

Jakoś w Wieliczce (gdy jeździł co pół godziny) cieszył się olbrzymią popularnością.

Mr. Passenger napisał(a):
Z tego co mi się obiło o uszy to linie SKA miały jeździć co pół godziny. Chyba, że ustalono coś nowego.

Niektóre na części miejskiej mają dostać wzmocnienia, np. słyszałem na jednym ze spotkań, że od Batowic/Piastów mają startować dodatkowe pociągi, które łącznie z obecnym SKA2 dadzą takt 15-minutowy.

Yunkers napisał(a):
Koniec końców Skawina powinna po prostu skopiować Wieliczkę i powinno hulać (z zastrzeżeniem, że skawińskiej wersji "304" nie będzie, bo nie).

To nie jest "nie bo nie", po prostu uruchomienie takiej linii to spore koszty.

Yunkers napisał(a):
Natomiast co do trasy, myślałem o tym, że to 303 by wchłonęło/uzupełniło 194.

Mam spore obawy o punktualność takiego tworu. Plus "194" - przynajmniej przed maksymalizacją - słynęło z wiecznych tłoków, nie pomieściłoby zatem dodatkowych pasażerów.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 19:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6892
Lokalizacja: Kraków
Mr. Passenger napisał(a):
Sam nie wiem czy to 201 jest aż tak potrzebne. Wydaje mi się, że większość pasażerów chcących dostać się do centrum wybierze 283 + 18/52, ponieważ :
1. Odjeżdżają częściej
2. Mają lepszy tabor niż linie borkowskie
3. Przesiadka drzwi w drzwi. A na Borku sami wiemy jak jest :hihi:


Gołym okiem widać, gdzie lepsza przesiadka z linii ze Skawiny. To rodzi się pytanie, kiedy ktoś wpadnie aby wzmocnić "283" np do f-15? Pamięta ktoś co ile kursowała dawniej "201"?

Cytuj:
Weź pod uwagę to, że linie kursujące z Radziszowa / Krzęcina / Brzeźnicy / Ochodzy kursują bardzo rzadko i trzeba by było wszystkie zgrać z pociągiem. Czyli gdy coś się stanie to pół godziny czekania na stacji na nćastępny pociąg. A tramwaj to max 5/10 minut czekania i można jechać. Nie oszukujmy się, Zikit zajmujący się dostosowywaniem komunikacji pod SKA - to nie może się udać.


Skoro w przyszłości podstawowym transportem z aglomeracji do Krakowa ma być kolej, a linie aglomeracyjne mają być dowozówkami to czemu nie można pomyśleć już o tym, aby pozyskać więcej funduszy na linie aglo?

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 19:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
Krakowiak2013 napisał(a):
Pamięta ktoś co ile kursowała dawniej "201"?

Dawniej kursowało w przybliżeniu z ~f=11/20/20/30 (szczyt / międzyszczyt / soboty / święta)
https://web.archive.org/web/20040805015 ... 01t001.htm
https://web.archive.org/web/20071021030 ... 01t001.htm

W 2011, przy okazji ogólnych cięć w całej siatce, została pocięta do mniej więcej ~f=15/30/25/30
https://web.archive.org/web/20120625221 ... 01t001.htm

i tak dotrwało do małej marszrutyzacji w 2012, gdzie linię rozdzielono na obecne "201" i "283", przy okazji oba łącznie dodatkowo tnąc.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 19:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
Jakoś w Wieliczce (gdy jeździł co pół godziny) cieszył się olbrzymią popularnością.

Tak, ale byłby znacznie atrakcyjniejszy, gdyby jeździł 2x częściej. Wszak jednym z głównych założeń systemów S-Bahn jest wysoka częstotliwość kursów. To dobrze, że cieszył się olbrzymią popularnością - jest dobry grunt pod rozwój.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Ostatnio edytowano 4 mar 2018, o 19:48 przez Mistrzejowiczanin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 19:48 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 116
Lokalizacja: Skawina
Z planu mobilności Skawiny wynika, że 201 wciąż jest mocno obleganą linią, pomimo tego, że nie jeździ często. Więc najwidoczniej jest potrzebna, choć rzeczywiście połowa ludzi jeżdżąca tą linią to krakowianie. Tutaj należy pamiętać, że Borek jest dla wielu ludzi celem podróży, a nie punktem przesiadkowym. W końcu to tam jest najbliższe centrum handlowe i kino, a na Zawiłej jest sporo firm, a przesiadka Maki->Borek właściwie nie istnieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL