Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 paź 2019, o 21:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 mar 2018, o 14:35 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 237
Lokalizacja: Krowodrza Południe
A jest rezerwa terenu w celu wydłużenia linii od CM w stronę Skawiny?


Dyskusja wydzielona z tematu Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska - adm. K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 14:55 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 151
Lokalizacja: Skawina
Hajciu napisał(a):
A jest rezerwa terenu w celu wydłużenia linii od CM w stronę Skawiny?
Bloki na Bunscha są budowane w wystarczającej odległości od drogi, powinno się zmieścić i torowisko i kontynuacja "Autostrady Skawina".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 15:16 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 19:19
Posty: 157
Lokalizacja: Prądnik Biały
Yunkers napisał(a):
Hajciu napisał(a):
A jest rezerwa terenu w celu wydłużenia linii od CM w stronę Skawiny?
Bloki na Bunscha są budowane w wystarczającej odległości od drogi, powinno się zmieścić i torowisko i kontynuacja "Autostrady Skawina".

To dobra informacja, bo przecież wcale nie musimy od razu wydłużać torowiska, wystarczy dobudować ze 100m i mamy końcówkę dla tramwaju dwukierunkowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 17:17 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 15:27
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Przemekns napisał(a):
Yunkers napisał(a):
Hajciu napisał(a):
A jest rezerwa terenu w celu wydłużenia linii od CM w stronę Skawiny?
Bloki na Bunscha są budowane w wystarczającej odległości od drogi, powinno się zmieścić i torowisko i kontynuacja "Autostrady Skawina".

To dobra informacja, bo przecież wcale nie musimy od razu wydłużać torowiska, wystarczy dobudować ze 100m i mamy końcówkę dla tramwaju dwukierunkowego.


Naprawdę myślisz, że w Krakowie jest coś takiego możliwe? Na zachodzie może tak, ale nie w Krakowie.
Zresztą jakby chcieli to można nawet wykorzystać żeberko na Czerwonych Makach, tak żeby tam podjeżdżał tramwaj dwukierunkowy... Tylko że takie rozwiązania to nie w Polsce..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 18:14 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 237
Lokalizacja: Krowodrza Południe
To się nazywa "niska kultura techniczna" oraz brak innowacyjności.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 19:53 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Takie rozwiązanie przede wszystkim jest w Krakowie nierealne, bo oznaczałoby przyznanie się do błędu, że pętla została zbudowana za mała i nie daje rady - że pieniądze zostały źle wydane i trzeba poprawiać. Oczywiście większość ludzi i tak doskonale sobie z tego zdaje sprawę, ale dla miasta kwestią honoru jest iść w zaparte że jest dobrze.

A wydłużenie o dłuższy odcinek już można podpiąć propagandowo pod rozwój, troskę o mieszkańców i zwiększanie dostępności komunikacji szynowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 20:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
A wydłużenie o dłuższy odcinek już można podpiąć propagandowo pod rozwój, troskę o mieszkańców i zwiększanie dostępności komunikacji szynowej.

Właśnie. Sytuacja jest taka, że na Bunscha znacznie się rozbudowują osiedla, a jest jeszcze wzdłuż niej sporo wolnej ziemi, do tego okolica planowanej ulicy Humboldta, aż pod Skawinę - kwestia czasu, aż zostanie to zabudowane. Oczywiście nasuwa to wniosek, że linia z Czerwonych Maków zostanie przedłużona, wraz z częścią linii, przez co sytuacja na samej obecnej pętli stanie się bardziej zjadliwa. Nie wiadomo tylko jak zostanie to wydłużenie poprowadzone, z jaką końcówką (przynajmniej na tymczasem) i najważniejsze - kiedy.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 20:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Z pewnością wydłużenie wzdłuż Bunscha do Babińskiego się tak czy siak przyda, więc myślę że jest to dobry punkt wyjścia. I między Babińskiego, Humboldta a Tesco wydaje się być dość sporo miejsca na pętlę, nawet w założeniu tymczasową. Swoją drogą bardzo liczę na to, że planiści się opamiętają i zrezygnują z idiotycznego pomysłu uwalenia połączenia ul. Mochnaniec z Bunscha wprowadzając skrzyżowanie tylko na prawoskręty. Najszybsze połączenie Skotnik z pętlą Czerwone Maki musi pozostać i jeśli nie przez Mochnaniec, to chociaż przez połączenie ulic Czerwone Maki i Obrońców Helu.

EDIT: Dogrzebałem się do pewnej istotnej ciekawostki. Na miejskich planach widnieje przedłużenie tramwaju z Ruczaju! Tyle że nie wzdłuż Bunscha, ale wzdłuż początkowego odcinka ul. Czerwone Maki, aż do pętli przewidzianej mniej więcej w miejscu nieciągłości ul. Podole:
http://planowanie.um.krakow.pl/bppzoom/index.php?ID=80


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 22:44 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 230
Nie wiem czemu miałoby służyć to przedłużenie do Podola. Ma tam powstać jakiś ważny obiekt czy coś?
Najlepszym rozwiązaniem byłoby dociągnięcie tramwaju do autostrady i tam stworzenie dużego Park & Ride (z kilkoma tysiącami miejsc) i pętli autobusowej dla wszystkich linii ze Skawiny. Jestem pewien, że nowe osiedla i budynki zaczęłyby powstawać wzdłuż Skotnickiej jak grzyby po deszczu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 23:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Mr. Passenger napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem byłoby dociągnięcie tramwaju do autostrady i tam stworzenie dużego Park & Ride (z kilkoma tysiącami miejsc) i pętli autobusowej dla wszystkich linii ze Skawiny.

Zbyt mała atrakcyjność czasowa tramwaju jako środka transportu z takiej odległości do centrum miasta zarówno na taki P+R jak i dworzec dla autobusów aglomeracyjnych. Zwłaszcza, że akurat tam mamy pobliski przebieg zupełnie odmiennej pod tym względem SKA, więc już lepiej byłoby autobusy aglomeracyjne poskracać do stacji w Skawinie, a duże P+R zorganizować na którejś lub na wszystkich pobliskich stacjach i przystankach Skawina, Skawina Jagielnia, Kraków Opatkowice, Kraków Swoszowice. Byłoby to na pewno bardziej efektywne pod kątem przesiadek.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 23:51 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 151
Lokalizacja: Skawina
Przy dworcu w Skawinie P+R już powstaje i autobusy z okolicznych wsi mają tam się kończyć, a do Krakowa pojadą tylko 201, 235 i 283. Nie wiadomo tylko czy kursy po gminie Skawinie będzie robić MPK czy inna firma (podobno MPK nieprzychylnie patrzy na obstawianie kursów niejeżdżących do Krakowa).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 00:44 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 230
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Zbyt mała atrakcyjność czasowa tramwaju jako środka transportu z takiej odległości do centrum miasta zarówno na taki P+R jak i dworzec dla autobusów aglomeracyjnych

Zależy od celu pasażerów (dzieci ze Skawiny kursujące do szkół na Ruczaju raczej wybiorą tramwaj) i ich osobistych upodobań (ja wolę podróżować 5 minut dłużej, ale bez konieczności biegania do pociągu). Zawsze warto dać alternatywę, a nie zmuszać wszystkich do jazdy pociągiem, który dla niektórych może okazać się zupełnie nieprzydatny
Yunkers napisał(a):
Przy dworcu w Skawinie P+R już powstaje i autobusy z okolicznych wsi mają tam się kończyć, a do Krakowa pojadą tylko 201, 235 i 283. Nie wiadomo tylko czy kursy po gminie Skawinie będzie robić MPK czy inna firma (podobno MPK nieprzychylnie patrzy na obstawianie kursów niejeżdżących do Krakowa).

Jak dla mnie świetny pomysł (tylko numer 201 wypadałoby w końcu zmienić i wzmocnić 283). Fajnie by było gdyby gminy zleciły jakimś prywatnym spółkom zorganizowanie zorganizowanego dojazdu do SKM-ek tam, gdzie MPK nie sięga.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 02:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mr. Passenger napisał(a):
Nie wiem czemu miałoby służyć to przedłużenie do Podola. Ma tam powstać jakiś ważny obiekt czy coś?

Wygląda na wielkie plany UJotu.

Yunkers napisał(a):
podobno MPK nieprzychylnie patrzy na obstawianie kursów niejeźdźących do Krakowa

Myślę że Skawina również nieprzychylnie patrzy na cenę wzkm oferowaną przez MPK w połączeniu z taborem zupełnie nie przystosowanym do ruchu aglomeracyjnego.

W aglomeracji krakowskiej naprawdę jest potrzebny przewoźnik, który wejdzie z odpowiednim taborem i za odpowiednią cenę na linie typowo podmiejskie, i z którym ZIKiT się porozumie w sprawie funkcjonowania w ramach KMK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 08:32 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6991
Lokalizacja: Kraków
Mr. Passenger napisał(a):
Jak dla mnie świetny pomysł (tylko numer 201 wypadałoby w końcu zmienić i wzmocnić 283)


Najlepszym rozwiązaniem byłoby, aby "201" zlikwidować a wzmocnić "283". Tylko pozostaje co wtedy na Zawiłej jeśli "201" zniknie?

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2018, o 08:40 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 230
Krakowiak2013 napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem byłoby, aby "201" zlikwidować a wzmocnić "283". Tylko pozostaje co wtedy na Zawiłej jeśli "201" zniknie?

Wtedy wystarczyłoby 204 wydłużyć na Maki, tak jak 244.
Gdyby się głębiej zastanowić to mieszkańcy Skawiny gdy chcą dojechać do Borku to mogą wybrać 203 i 235, więc teoretycznie 201 nie jest połączeniem, które jest niezbędne. Pozostaje tylko pytanie jak mieszkańcy Skawiny (Skawińczycy?) na to zareagują i czy dadzą sobie zabrać linię, która kursuje do Skawiny najdłużej ze wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL