Tramwajem do Skawiny?

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Hajciu
Specjalista
Posty: 239
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Tramwajem do Skawiny?

#1 Post autor: Hajciu » 3 mar 2018, o 14:35

A jest rezerwa terenu w celu wydłużenia linii od CM w stronę Skawiny?


Dyskusja wydzielona z tematu Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska - adm. K

Yunkers
Specjalista
Posty: 183
Rejestracja: 27 paź 2017, o 20:36
Lokalizacja: Skawina

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#2 Post autor: Yunkers » 3 mar 2018, o 14:55

Hajciu pisze:A jest rezerwa terenu w celu wydłużenia linii od CM w stronę Skawiny?
Bloki na Bunscha są budowane w wystarczającej odległości od drogi, powinno się zmieścić i torowisko i kontynuacja "Autostrady Skawina".

Przemekns
Specjalista
Posty: 172
Rejestracja: 24 sie 2017, o 19:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#3 Post autor: Przemekns » 3 mar 2018, o 15:16

Yunkers pisze:
Hajciu pisze:A jest rezerwa terenu w celu wydłużenia linii od CM w stronę Skawiny?
Bloki na Bunscha są budowane w wystarczającej odległości od drogi, powinno się zmieścić i torowisko i kontynuacja "Autostrady Skawina".
To dobra informacja, bo przecież wcale nie musimy od razu wydłużać torowiska, wystarczy dobudować ze 100m i mamy końcówkę dla tramwaju dwukierunkowego.

Klimueres
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 15:27
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#4 Post autor: Klimueres » 3 mar 2018, o 17:17

Przemekns pisze:
Yunkers pisze:
Hajciu pisze:A jest rezerwa terenu w celu wydłużenia linii od CM w stronę Skawiny?
Bloki na Bunscha są budowane w wystarczającej odległości od drogi, powinno się zmieścić i torowisko i kontynuacja "Autostrady Skawina".
To dobra informacja, bo przecież wcale nie musimy od razu wydłużać torowiska, wystarczy dobudować ze 100m i mamy końcówkę dla tramwaju dwukierunkowego.
Naprawdę myślisz, że w Krakowie jest coś takiego możliwe? Na zachodzie może tak, ale nie w Krakowie.
Zresztą jakby chcieli to można nawet wykorzystać żeberko na Czerwonych Makach, tak żeby tam podjeżdżał tramwaj dwukierunkowy... Tylko że takie rozwiązania to nie w Polsce..

Hajciu
Specjalista
Posty: 239
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#5 Post autor: Hajciu » 3 mar 2018, o 18:14

To się nazywa "niska kultura techniczna" oraz brak innowacyjności.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#6 Post autor: Cukier » 3 mar 2018, o 19:53

Takie rozwiązanie przede wszystkim jest w Krakowie nierealne, bo oznaczałoby przyznanie się do błędu, że pętla została zbudowana za mała i nie daje rady - że pieniądze zostały źle wydane i trzeba poprawiać. Oczywiście większość ludzi i tak doskonale sobie z tego zdaje sprawę, ale dla miasta kwestią honoru jest iść w zaparte że jest dobrze.

A wydłużenie o dłuższy odcinek już można podpiąć propagandowo pod rozwój, troskę o mieszkańców i zwiększanie dostępności komunikacji szynowej.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#7 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 mar 2018, o 20:06

Cukier pisze:A wydłużenie o dłuższy odcinek już można podpiąć propagandowo pod rozwój, troskę o mieszkańców i zwiększanie dostępności komunikacji szynowej.
Właśnie. Sytuacja jest taka, że na Bunscha znacznie się rozbudowują osiedla, a jest jeszcze wzdłuż niej sporo wolnej ziemi, do tego okolica planowanej ulicy Humboldta, aż pod Skawinę - kwestia czasu, aż zostanie to zabudowane. Oczywiście nasuwa to wniosek, że linia z Czerwonych Maków zostanie przedłużona, wraz z częścią linii, przez co sytuacja na samej obecnej pętli stanie się bardziej zjadliwa. Nie wiadomo tylko jak zostanie to wydłużenie poprowadzone, z jaką końcówką (przynajmniej na tymczasem) i najważniejsze - kiedy.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#8 Post autor: Cukier » 3 mar 2018, o 20:40

Z pewnością wydłużenie wzdłuż Bunscha do Babińskiego się tak czy siak przyda, więc myślę że jest to dobry punkt wyjścia. I między Babińskiego, Humboldta a Tesco wydaje się być dość sporo miejsca na pętlę, nawet w założeniu tymczasową. Swoją drogą bardzo liczę na to, że planiści się opamiętają i zrezygnują z idiotycznego pomysłu uwalenia połączenia ul. Mochnaniec z Bunscha wprowadzając skrzyżowanie tylko na prawoskręty. Najszybsze połączenie Skotnik z pętlą Czerwone Maki musi pozostać i jeśli nie przez Mochnaniec, to chociaż przez połączenie ulic Czerwone Maki i Obrońców Helu.

EDIT: Dogrzebałem się do pewnej istotnej ciekawostki. Na miejskich planach widnieje przedłużenie tramwaju z Ruczaju! Tyle że nie wzdłuż Bunscha, ale wzdłuż początkowego odcinka ul. Czerwone Maki, aż do pętli przewidzianej mniej więcej w miejscu nieciągłości ul. Podole:
http://planowanie.um.krakow.pl/bppzoom/index.php?ID=80

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#9 Post autor: Mr. Passenger » 3 mar 2018, o 22:44

Nie wiem czemu miałoby służyć to przedłużenie do Podola. Ma tam powstać jakiś ważny obiekt czy coś?
Najlepszym rozwiązaniem byłoby dociągnięcie tramwaju do autostrady i tam stworzenie dużego Park & Ride (z kilkoma tysiącami miejsc) i pętli autobusowej dla wszystkich linii ze Skawiny. Jestem pewien, że nowe osiedla i budynki zaczęłyby powstawać wzdłuż Skotnickiej jak grzyby po deszczu.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#10 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 mar 2018, o 23:24

Mr. Passenger pisze:Najlepszym rozwiązaniem byłoby dociągnięcie tramwaju do autostrady i tam stworzenie dużego Park & Ride (z kilkoma tysiącami miejsc) i pętli autobusowej dla wszystkich linii ze Skawiny.
Zbyt mała atrakcyjność czasowa tramwaju jako środka transportu z takiej odległości do centrum miasta zarówno na taki P+R jak i dworzec dla autobusów aglomeracyjnych. Zwłaszcza, że akurat tam mamy pobliski przebieg zupełnie odmiennej pod tym względem SKA, więc już lepiej byłoby autobusy aglomeracyjne poskracać do stacji w Skawinie, a duże P+R zorganizować na którejś lub na wszystkich pobliskich stacjach i przystankach Skawina, Skawina Jagielnia, Kraków Opatkowice, Kraków Swoszowice. Byłoby to na pewno bardziej efektywne pod kątem przesiadek.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Yunkers
Specjalista
Posty: 183
Rejestracja: 27 paź 2017, o 20:36
Lokalizacja: Skawina

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#11 Post autor: Yunkers » 3 mar 2018, o 23:51

Przy dworcu w Skawinie P+R już powstaje i autobusy z okolicznych wsi mają tam się kończyć, a do Krakowa pojadą tylko 201, 235 i 283. Nie wiadomo tylko czy kursy po gminie Skawinie będzie robić MPK czy inna firma (podobno MPK nieprzychylnie patrzy na obstawianie kursów niejeżdżących do Krakowa).

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#12 Post autor: Mr. Passenger » 4 mar 2018, o 00:44

Mistrzejowiczanin pisze: Zbyt mała atrakcyjność czasowa tramwaju jako środka transportu z takiej odległości do centrum miasta zarówno na taki P+R jak i dworzec dla autobusów aglomeracyjnych

Zależy od celu pasażerów (dzieci ze Skawiny kursujące do szkół na Ruczaju raczej wybiorą tramwaj) i ich osobistych upodobań (ja wolę podróżować 5 minut dłużej, ale bez konieczności biegania do pociągu). Zawsze warto dać alternatywę, a nie zmuszać wszystkich do jazdy pociągiem, który dla niektórych może okazać się zupełnie nieprzydatny
Yunkers pisze:Przy dworcu w Skawinie P+R już powstaje i autobusy z okolicznych wsi mają tam się kończyć, a do Krakowa pojadą tylko 201, 235 i 283. Nie wiadomo tylko czy kursy po gminie Skawinie będzie robić MPK czy inna firma (podobno MPK nieprzychylnie patrzy na obstawianie kursów niejeżdżących do Krakowa).
Jak dla mnie świetny pomysł (tylko numer 201 wypadałoby w końcu zmienić i wzmocnić 283). Fajnie by było gdyby gminy zleciły jakimś prywatnym spółkom zorganizowanie zorganizowanego dojazdu do SKM-ek tam, gdzie MPK nie sięga.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#13 Post autor: Cukier » 4 mar 2018, o 02:12

Mr. Passenger pisze:Nie wiem czemu miałoby służyć to przedłużenie do Podola. Ma tam powstać jakiś ważny obiekt czy coś?
Wygląda na wielkie plany UJotu.
Yunkers pisze:podobno MPK nieprzychylnie patrzy na obstawianie kursów niejeźdźących do Krakowa
Myślę że Skawina również nieprzychylnie patrzy na cenę wzkm oferowaną przez MPK w połączeniu z taborem zupełnie nie przystosowanym do ruchu aglomeracyjnego.

W aglomeracji krakowskiej naprawdę jest potrzebny przewoźnik, który wejdzie z odpowiednim taborem i za odpowiednią cenę na linie typowo podmiejskie, i z którym ZIKiT się porozumie w sprawie funkcjonowania w ramach KMK.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6995
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#14 Post autor: Krakowiak2013 » 4 mar 2018, o 08:32

Mr. Passenger pisze:Jak dla mnie świetny pomysł (tylko numer 201 wypadałoby w końcu zmienić i wzmocnić 283)
Najlepszym rozwiązaniem byłoby, aby "201" zlikwidować a wzmocnić "283". Tylko pozostaje co wtedy na Zawiłej jeśli "201" zniknie?
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#15 Post autor: Mr. Passenger » 4 mar 2018, o 08:40

Krakowiak2013 pisze: Najlepszym rozwiązaniem byłoby, aby "201" zlikwidować a wzmocnić "283". Tylko pozostaje co wtedy na Zawiłej jeśli "201" zniknie?
Wtedy wystarczyłoby 204 wydłużyć na Maki, tak jak 244.
Gdyby się głębiej zastanowić to mieszkańcy Skawiny gdy chcą dojechać do Borku to mogą wybrać 203 i 235, więc teoretycznie 201 nie jest połączeniem, które jest niezbędne. Pozostaje tylko pytanie jak mieszkańcy Skawiny (Skawińczycy?) na to zareagują i czy dadzą sobie zabrać linię, która kursuje do Skawiny najdłużej ze wszystkich.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”