Rondo Grunwaldzkie

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Rondo Grunwaldzkie

#1 Post autor: Arsents » 28 lis 2009, o 23:01

Gdy rozpoczęto przygotowania pod budowę Centrum Kongresowego na Rondzie Grunwaldzkim automatycznie przeniesiono przystanki "112", "116", "169". Budowa infrastruktury trwała na dobre. Teren pod przyszłą budowę przygotowano, drogi na nowo wyasfaltowano, trawniki wyrównano. Dziś na byłej pętli parkują busy i autobusy prywatne, autobusy pobliskiego hotelu. Ciekawe dlaczego MPK na nowo nie ustawi swoich słupków, nie otworzy poczekalni dla kierowców, czyżby autobusy MPK już tam nie miały wrócić??

Nazwa tematu poprawiona by EU8N.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2009, o 02:20 przez Arsents, łącznie zmieniany 4 razy.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:52
Lokalizacja: aglo

#2 Post autor: Flover » 28 lis 2009, o 23:30

Szybko się uwinęli. Przedwczoraj tam było błoto i droga zniszczona przez pojazdy budowy. Do "słupków" przy dawnej pętli nie dało się od strony ronda dojść w cywilizowany sposób (nieubłociwszy się).

Busy tam jeździły, parkowały i zabierały ludzi nawet kiedy remont trwał w najlepsze a dojść trzeba było przez błoto, trawę lub całkiem okrężną drogą :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 29 lis 2009, o 02:23

Powinny wrócić niebawem, choć zastanawiające jest, że np. "169" czy linie aglo nie są zaznaczone na żółto w rozkładach MPK.
Swoją drogą, to "279" oraz "289" powinny zostać przy Cracovii. Bliżej centrum, trasa krótsza, do tego nie ryzykuje się utknięcia w korku na Konopnickiej.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2009, o 02:23 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:52
Lokalizacja: aglo

#4 Post autor: Flover » 29 lis 2009, o 11:14

Nie ma już za bardzo tego korka. Największym problemem jest samo Rondo Grunwaldzkie, na którym traci się sporo czasu na rożne manewry. Chyba szybciej by było zawracać na Matecznego :) Argument z korkiem mógłby być argumentem za skróceniem "169" do Cracovii, w końcu ona ma wzmacniać "139". Tymczasem pod Jubilatem już nie ma miejsc siedzących:)

Ja bym na Grunwaldzkim widział raczej "301" ze Skawiny.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 29 lis 2009, o 12:51

Flover pisze:Nie ma już za bardzo tego korka.
Korek na Konopnickiej zdarzał się odkąd pamiętam, szczególnie w szczycie. Autobusy też w nim się zatrzymują, bo muszą zjechać na pas ogólny przed mostem Dębnickim.
Flover pisze:Argument z korkiem mógłby być argumentem za skróceniem "169" do Cracovii, w końcu ona ma wzmacniać "139". Tymczasem pod Jubilatem już nie ma miejsc siedzących:)
Nie, bo "169" pełni funkcję linii miejskiej i jak najbardziej jest potrzebny w szczycie na tym odcinku. Co więcej, jeździ regularnie i dalej jego trasa prowadzi przez środek miasta.
Za to "279" oraz "289" jeżdżą rzadko i omijają jakieś ważniejsze okolice, skręcając na Salwator. W tych autobusach nie ma tłoku na odcinku R. Grunwaldzkie - Salwator. Zresztą nie jest tajemnicą, że wylądowały przy Rondzie dlatego, że brakuje już miejsca na pętli przy ul. Kościuszki.
Za to Cracovia jest niewiele dalej i wydaje się być dobrym wyborem.

Wątek odnośnie "301" wydzielony do właściwego tematu ;)
http://pkk.info.pl/viewtopic.php?p=4161#4161

Qbat
Znawca
Posty: 30
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 13:10
Lokalizacja: Krk.

#6 Post autor: Qbat » 30 lis 2009, o 18:02

Arsents pisze:nie otworzy poczekalni dla kierowców
Gwoli ścisłości, buda jest nadal czynna ;) Że trzeba dojść to inna sprawa 8)

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#7 Post autor: LK » 3 gru 2009, o 18:05

Linie 101, 112, 116, 162, 169, 279 i 289.
RONDO GRUNWALDZKIE - zmiany w funkcjonowaniu linii (od 5 grudnia 2009)
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... &templId=6

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#8 Post autor: Locutus » 3 gru 2009, o 18:10

Linie strefowe zostające pod Cracovią to niezły pomysł, ale szczerze mówiąc zaskoczyło mnie uznanie tymczasowej trasy „169” za stałą... Oczywiście pomysł mi się podoba (kilka miejsc w Krakowie uzyska przynajmniej w szczycie bezpośredni dojazd gdzieś dalej niż tylko do Ronda Grunwaldzkiego), ale zupełnie się tego nie spodziewałem.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6349
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#9 Post autor: Coffee » 3 gru 2009, o 19:20

Locutus pisze:Linie strefowe zostające pod Cracovią to niezły pomysł, ale szczerze mówiąc zaskoczyło mnie uznanie tymczasowej trasy „169” za stałą.
Ale przydało by się jeszcze zmienić nazwę końcówki... Niektórzy mieszkańcy mają problem z jej lokalizacją (a część do dnia dzisiejszego nadal nie wie, gdzie jest Dom Rencistów.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#10 Post autor: EU8N » 3 gru 2009, o 19:37

Ale przydało by się jeszcze zmienić nazwę końcówki... Niektórzy mieszkańcy mają problem z jej lokalizacją (a część do dnia dzisiejszego nadal nie wie, gdzie jest Dom Rencistów.
I zostanie zmieniona na "Zielińskiego" właśnie od najbliższej soboty. :)
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Qbat
Znawca
Posty: 30
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 13:10
Lokalizacja: Krk.

#11 Post autor: Qbat » 3 gru 2009, o 21:41

W sumie fajnie wyglądały Gnioty z napisem na bocznym wyświetlaczu "169 DOM" ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#12 Post autor: Kaszmir » 3 gru 2009, o 22:15

Locutus pisze:Linie strefowe zostające pod Cracovią to niezły pomysł, ale szczerze mówiąc zaskoczyło mnie uznanie tymczasowej trasy „169” za stałą...
Można było się domyślić, bo wszystkie te linie nie miały rozkładów zaznaczonych jako objazdowe. Choć przyznam, że i mnie "169" do Domu Rencistów/Zielińskiego pozytywnie zaskoczyło.
Dla pasażerów "279" oraz "289" to właściwie same zalety - Cracovia jest bliżej centrum, atrakcyjniejsze możliwości przesiadkowe, a przede wszystkim - lepsza punktualność autobusów, bo nie będą stać w korkach na Konopnickiej.
Do tego oszczędność w wzkm :DD
Ostatnio zmieniony 3 gru 2009, o 22:15 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:52
Lokalizacja: aglo

#13 Post autor: Flover » 3 gru 2009, o 22:21

Jak oszczędzą WZKM to na pewno dadzą więcej kursów :) :sugoi:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#14 Post autor: Kaszmir » 3 gru 2009, o 22:27

Flover pisze:Jak oszczędzą WZKM to na pewno dadzą więcej kursów :) :sugoi:
Formalnie rozkłady tych linii się nie zmieniają 5.12 ;P

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Pętla "Rondo Grunwaldzkie"

#15 Post autor: Mseifer » 17 cze 2015, o 19:28

Przetarg nieograniczony: Znak sprawy: 10/V/2015

Remont tunelu w ciągu ul. Marii Konopnickiej pod Rondem Grunwaldzkim w Krakowie. Znak sprawy: 10/V/2015

http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-10v2015

Wynik:
http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-10v2015
Wybrano następującą ofertę:

Ofertę nr 1

Biuro Techniczno-Handlowe FORMAT
ul. Oświęcimska 73, 32-500 Chrzanów
I Kryterium - cena: 1.824.936,18 zł brutto
II Kryterium - termin wykonania – 25.07.2015
Remont tunelu pod rondem Grunwaldzkim do końca lipca
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... ,id,t.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”