KST Górka Narodowa

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1096 Post autor: Kaszmir » 3 cze 2017, o 00:20

Mistrzejowiczanin pisze:Po pierwsze: Nie widzisz różnicy żadnej między przewoźnikiem prywatnym, a miejskim?
A co to ma do rzeczy? Wyobraź sobie, że zatrudniasz tynkarza do swojego domu, by zrobił Ci co zamówisz. A ten przychodzi, mówi "panie, ja tu kiedyś mieszkałem i wiem lepiej, jak ma być", po czym robi zupełnie inaczej niż go poprosiłeś. Co byś zrobił z takim tynkarzem?
Locutus pisze:Secundo - Nie zgadzam się z Kaszmirem w kwestii tego, że "przecież MPK ma dokupić dłuższego taboru". Niestety zakupy niczego dłuższego niż 32 m nie są planowane, i bardzo szkoda... Bo rzeczywiście pięćdziesiątka wydłużona do Górki Narodowej i z częstotliwością obniżoną do raz na sześć minut może mieć problem przy obsłudze czymkolwiek innym niż tabor 43 m...
Przecież 32-metrowce to już jest dłuższy tabor niż obecnie kursujący na "18", "5" a także części brygad "50". To już będzie odczuwalny wzrost, a do tego uwzględnij potencjalne wydłużenie "19" np. do KG (odciąży "50").
Locutus pisze:A puszczenie na taką pięćdziesiątkę Krakowiaków będzie oznaczało, że jedna linia zeżarła praktycznie cały tabor 43 m... Ledwo na czwórkę coś się ostanie, a i to tylko dlatego, że mają jej pociąć częstotliwość do raz na dwanaście minut...
A nawet gdyby trzeba było obsłużyć całą "50" krakowiakami - to jeszcze spokojnie starczy na całą "4", a może i ciut na "52" ("24" jest pierwsze wg mnie w kolejności do ściągnięcia krakowiaków). Pamiętaj, że idzie reforma i "50" będzie miała ciut obniżoną częstotliwość. Obecnie z tego co pamiętam (poprawcie mnie, jeśli się mylę) ma 18 brygad. Po reformie wyjdzie prawdopodobnie 15, wydłużenie do Górki Narodowej pochłonie powiedzmy 3. "4" z kolei to 14 brygad, po reformie pewnie będzie 12. Czyli razem 30 krakowiaków, a taboru MEGA mamy 37 - zatem spokojnie jeszcze zostaną z 3-4 na "52".

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1097 Post autor: Locutus » 3 cze 2017, o 07:54

Kaszmir pisze:Przecież 32-metrowce to już jest dłuższy tabor niż obecnie kursujący na "18", "5" a także części brygad "50". To już będzie odczuwalny wzrost, a do tego uwzględnij potencjalne wydłużenie "19" np. do KG (odciąży "50").
Kaszmir... Przecież te nowe trzydziestodwumetrowce nie mają zastąpić NGT6 (z osiemnastki czy pięćdziesiątki), ani też EU8N (z piątki). Te nowe trzydziestodwumetrowce mają zastąpić ostatnie składy 2*105Na oraz pierwsze E1+c3... Czyli tabor o zbliżonej pojemności. Nie będzie wzrostu ilości dłuższego taboru.
Kaszmir pisze: A nawet gdyby trzeba było obsłużyć całą "50" krakowiakami - to jeszcze spokojnie starczy na całą "4", a może i ciut na "52" ("24" jest pierwsze wg mnie w kolejności do ściągnięcia krakowiaków). Pamiętaj, że idzie reforma i "50" będzie miała ciut obniżoną częstotliwość. Obecnie z tego co pamiętam (poprawcie mnie, jeśli się mylę) ma 18 brygad. Po reformie wyjdzie prawdopodobnie 15, wydłużenie do Górki Narodowej pochłonie powiedzmy 3. "4" z kolei to 14 brygad, po reformie pewnie będzie 12. Czyli razem 30 krakowiaków, a taboru MEGA mamy 37 - zatem spokojnie jeszcze zostaną z 3-4 na "52".
Przy awaryjności Krakowiaków? Raczysz żartować...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

KST Górka Narodowa

#1098 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 cze 2017, o 09:40

Kaszmir pisze:Wyobraź sobie, że zatrudniasz tynkarza do swojego domu, by zrobił Ci co zamówisz. A ten przychodzi, mówi "panie, ja tu kiedyś mieszkałem i wiem lepiej, jak ma być", po czym robi zupełnie inaczej niż go poprosiłeś. Co byś zrobił z takim tynkarzem?
Jakby mi tynkarz stwierdził, że czegoś się nie da zrobić, to prawdopodobnie przyznałbym mu rację, bo w przeciwieństwie do mnie jest specjalistą w tym fachu i spytałbym się ,,co można wobec tego z tym tynkowaniem dalej zrobić?". Z resztą przyrównywanie MPK do tynkarza jest grubo przesadzone, bo przecież tynkarz zrobi swoją robotę, weźmie kasę i do widzenia, a MPK będzie musiało wciąż jeździć Bombardierami z szarym pasem u góry.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

KST Górka Narodowa

#1099 Post autor: scyzor663 » 3 cze 2017, o 09:52

A czy ZIKiT sobie wymyślił, że MPK ma robić coś czego się nie da? Powinni wykonywać umowę którą podpisali i za którą dostają pieniądze. Koniec kropka. Wszelkie inne manewry są po prostu nadużywaniem pozycji na rynku: "jesteśmy jedynym przewoźnikiem tramwajowym to nic nam nie zrobią przecież". Nie tak to powinno wyglądać.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

KST Górka Narodowa

#1100 Post autor: Lw25 » 3 cze 2017, o 10:16

scyzor663 pisze:A czy ZIKiT sobie wymyślił, że MPK ma robić coś czego się nie da? Powinni wykonywać umowę którą podpisali i za którą dostają pieniądze. Koniec kropka. Wszelkie inne manewry są po prostu nadużywaniem pozycji na rynku: "jesteśmy jedynym przewoźnikiem tramwajowym to nic nam nie zrobią przecież". Nie tak to powinno wyglądać.
Dokładnie. Przypadki, kiedy zamawiający usługę nakazuje jej wykonanie w określony sposób (np. walka Brovara i radnego Drewnickiego o niskacze na "52", których mimo nakazów ZIKiTu MPK nie wysyłało, nagminne posyłanie dziwnych długości taboru autobusowego) jest skandaliczne. Do tego dochodzi uparte trwanie przy przestarzałym systemie karty miejskiej mimo kompatybilnej lepszej...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

krawiec
Kierownik
Posty: 990
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

KST Górka Narodowa

#1101 Post autor: krawiec » 3 cze 2017, o 14:08

Lw25 pisze:
scyzor663 pisze:A czy ZIKiT sobie wymyślił, że MPK ma robić coś czego się nie da? Powinni wykonywać umowę którą podpisali i za którą dostają pieniądze. Koniec kropka. Wszelkie inne manewry są po prostu nadużywaniem pozycji na rynku: "jesteśmy jedynym przewoźnikiem tramwajowym to nic nam nie zrobią przecież". Nie tak to powinno wyglądać.
Dokładnie. Przypadki, kiedy zamawiający usługę nakazuje jej wykonanie w określony sposób (np. walka Brovara i radnego Drewnickiego o niskacze na "52", których mimo nakazów ZIKiTu MPK nie wysyłało, nagminne posyłanie dziwnych długości taboru autobusowego) jest skandaliczne. Do tego dochodzi uparte trwanie przy przestarzałym systemie karty miejskiej mimo kompatybilnej lepszej...
Jeszcze dopiszcie "choinki", zapowiedzi w autobusach MPK.
W Mobilisie wszystko działa bdb, a MPK niedasię.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

KST Górka Narodowa

#1102 Post autor: aislinnek » 3 cze 2017, o 17:16

Locutus pisze:Kaszmir... Przecież te nowe trzydziestodwumetrowce nie mają zastąpić NGT6 (z osiemnastki czy pięćdziesiątki), ani też EU8N (z piątki). Te nowe trzydziestodwumetrowce mają zastąpić ostatnie składy 2*105Na oraz pierwsze E1+c3... Czyli tabor o zbliżonej pojemności. Nie będzie wzrostu ilości dłuższego taboru.
Smutne, ale prawdziwe.
Locutus pisze:Przy awaryjności Krakowiaków? Raczysz żartować...
Codziennie trzydzieści kilka (31-32) jeździ na mieście, a reszta stoi w rezerwie. Nie przesadzajmy w drugą stronę.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

KST Górka Narodowa

#1103 Post autor: Cukier » 3 cze 2017, o 23:42

Kaszmir pisze:MPK przecież planuje kupić dodatkowe, dłuższe wozy
Co proszę? Ja o czymś nie wiem? Była mowa o zakupie 32-metrowców, które mają zastąpić E1+c3 w stosunku 1:1, bo przecież wielce szanowny organizator komunikacji nie raczył poinformować przewoźnika-monopolistę, że należałoby kupować pojazdy 40metrowe, a kasować 27m i najlepiej byłoby kasować mniej niż się kupuje, żeby można było dokonać REALNYCH wzmocnień, a nie tylko przesuwania za krótkiej kołdry z jednego rejonu w inny.
Kaszmir pisze:Czyli chcesz przebudować wszystkie przystanki (i infrastrukturę wokół nich - skrzyżowania, węzły itd.) w mieście? Problem nie dotyczy tylko ronda Mogilskiego.
Moje zdanie jest takie, że należałoby to już sukcesywnie wdrażać. Wiadomo, że nie da się tego zrobić z dnia na dzień, ale na nowych trasach perony powinny być już budowane wg odpowiedniego standardu: wysokość 27cm i długość min. 70m (gdzie się da to 90m). No i szczególny nacisk na wdrażanie tego standardu przy okazji remontów w ścisłym centrum, gdzie długie przystanki są szczególnie potrzebne. I tutaj Teatr Bagatela na Dunajewskiego to idealny przykład jak tego typu remontów nie robić.

A kiedyś może się tak stać, że nie będzie innego wyjścia i będzie trzeba poszczególne korytarze przystosowywać pod dłuższy tabor.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1104 Post autor: Locutus » 4 cze 2017, o 10:30

aislinnek pisze:Smutne, ale prawdziwe.
Przeraża mnie to, jak MPK się wzbrania przed zakupami dłuższego taboru... To jest strasznie krótkowzroczne przy tempie rozwoju krakowskiej sieci i doprowadzi wcześniej czy później do dramatu...

Ale MPK tak miało zawsze... Trzy razy kupowali bombardiery o długości 26 m zanim w końcu otrzeźwieli i kupili 32 m...
aislinnek pisze: Codziennie trzydzieści kilka (31-32) jeździ na mieście, a reszta stoi w rezerwie. Nie przesadzajmy w drugą stronę.
No ale właśnie... Kaszmir napisał przecież, że jak na czwórkę i pięćdziesiątkę pójdzie trzydzieści wozów to jeszcze nawet i cztery zostaną na pięćdziesiąt dwa... A dla mnie te cztery brzmią już niezbyt realistycznie... Bo jeden dwa to może i jeszcze ewentualnie, ale to prawdopodobnie absolutne maksimum jakie z tego złomu da się wyciągnąć... To nie Bombardier żeby 100% wozów mogło być na mieście (wiem, że się już tego nie robi, ale na początku eksploatacji skunksów tak przecież wszakże było... Na miasto wyjeżdżały wszystkie. Coś o czym w wypadku Sepsy można tylko pomarzyć.).

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

KST Górka Narodowa

#1105 Post autor: Cukier » 4 cze 2017, o 12:49

Locutus pisze:Przeraża mnie to, jak MPK się wzbrania przed zakupami dłuższego taboru... To jest strasznie krótkowzroczne przy tempie rozwoju krakowskiej sieci i doprowadzi wcześniej czy później do dramatu...

Ale MPK tak miało zawsze... Trzy razy kupowali bombardiery o długości 26 m zanim w końcu otrzeźwieli i kupili 32 m...
Tyle że znów - MPK jest tylko przewoźnikiem, który jeździ tym, czego wymaga od niego organizator. To organizatora (tylko i wyłącznie) należy winić o to, że nie domaga się dłuższego taboru, tylko cały czas powtarza przewoźnikowi, że to czym jeździ jest okej i nic więcej nie trzeba.

MPK nie jest głupie, jako że odwalają czarną robotę i mają setki pracowników w całym mieście, to doskonale zdają sobie sprawę z tego gdzie co niedomaga. I być może nawet pytają organizatora czy planuje to wzmocnić, bo akurat planujemy zakupy i byłaby ku temu szansa. A wówczas organizator mówi, że nie, nie trzeba, jest dobrze.

Tak przynajmniej było z przebudową N8 na jednokierunkowe. Przewoźnik zapytał organizatora czy będzie potrzebna taka ilość pojazdów dwukierunkowych jaka jest obecnie i organizator uznał, że jest ich aż nadmiar. Więc przewoźnik przystępując do nieuniknionego remontu tych wagonów zszedł z kosztów i kupił o połowę mniej drzwi i aparatury do ich obsługi, jedną kabinę motorniczego zamiast dwóch, a teraz oszczędza na kosztach eksploatacji.

Gdyby jednak organizator powiedział, że wozów dwukierunkowych jest na styk i ma ich pozostać nie mniej, to pewnie sprawy przybrałyby inny obrót. Choć oczywiście to już tylko teoretyczne dywagacje, bo przewoźnik-monopolista może po prostu powiedzieć "nie" a organizator może stroić fochy z przytupem, które nic nie wskórają.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

KST Górka Narodowa

#1106 Post autor: Mistrzejowiczanin » 4 cze 2017, o 17:51

Locutus pisze:Ale MPK tak miało zawsze... Trzy razy kupowali bombardiery o długości 26 m zanim w końcu otrzeźwieli i kupili 32 m...
A dlaczego? Bo wtedy na dłuższe MPK nie było zwyczajnie stać, choć w 2001 i w 2005 roku chcieli już kupić dłuższe wagony.

Ta nagonka na MPK jest jak dla mnie żenująca. :wht:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1107 Post autor: Locutus » 5 cze 2017, o 09:16

@ Cukier – No ale właśnie o to chodzi. MPK jak chce, to się umie ZIKiTowi postawić. To tu też się postawić powinno i kupić tabor dłuższy... Zresztą... Nie jestem w stanie uwierzyć w to, że ZIKiT pod Frankiem nadal mówi, że dłuższych tramwajów nie potrzeba...

@ Mistrzejowiczanin
– Co to znaczy: nie było stać? To można było zamiast dwudziestu czterech krótkich wagonów kupić dwadzieścia dłuższych... Chyba z większym pożytkiem by to się odbyło...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1108 Post autor: Kaszmir » 7 cze 2017, o 14:38

Locutus pisze:Kaszmir... Przecież te nowe trzydziestodwumetrowce nie mają zastąpić NGT6 (z osiemnastki czy pięćdziesiątki), ani też EU8N (z piątki). Te nowe trzydziestodwumetrowce mają zastąpić ostatnie składy 2*105Na oraz pierwsze E1+c3... Czyli tabor o zbliżonej pojemności. Nie będzie wzrostu ilości dłuższego taboru.
32-metrowce będą mieć większą pojemność niż 2x105, tak jak i E1+c3 mają. Poza tym to jest kwestia dogadania się, oprócz 2x105 można też pokasować E1 solo. I wtedy np. E1 na "16" i "21" zastąpić 26-metrowcami (GT8S), z kolei tam gdzie do tej pory były GT8S wysłać 32-metrowce itd.
Kaszmir pisze:Przy awaryjności Krakowiaków? Raczysz żartować...
aislinnek pisze:Codziennie trzydzieści kilka (31-32) jeździ na mieście, a reszta stoi w rezerwie. Nie przesadzajmy w drugą stronę.
Czyli np. można będzie jeszcze puścić krakowiaki na dwie brygady "52". A oprócz tego zawsze można ściągnąć kilka niskopodłogowych 32-metrowców na kolejne kilka brygad tej linii.
scyzor663 pisze:A czy ZIKiT sobie wymyślił, że MPK ma robić coś czego się nie da? Powinni wykonywać umowę którą podpisali i za którą dostają pieniądze. Koniec kropka. Wszelkie inne manewry są po prostu nadużywaniem pozycji na rynku: "jesteśmy jedynym przewoźnikiem tramwajowym to nic nam nie zrobią przecież". Nie tak to powinno wyglądać.
Dokładnie, Mistrzejowiczanin totalnie źle zrozumiał przykład. MPK (tynkarz) nie mówi w tym przypadku "nie da się zrobić", tylko "da, ale ja za Ciebie wiem lepiej, co robić".
Cukier pisze:To organizatora (tylko i wyłącznie) należy winić o to, że nie domaga się dłuższego taboru, tylko cały czas powtarza przewoźnikowi, że to czym jeździ jest okej i nic więcej nie trzeba.
Locutus pisze: MPK jak chce, to się umie ZIKiTowi postawić. To tu też się postawić powinno i kupić tabor dłuższy...
Panowie, ale tu nie chodzi o to, że "ZIKiT nie chce", tylko o koszty. Dłuższy tabor to większa stawka pockm.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1109 Post autor: Locutus » 8 cze 2017, o 08:02

Jak na razie plany są takie, by kasować 2*105Na i E1+c3 za nowe tramwaje... O ile w ogóle jakieś nowe tramwaje będą, bo to co się wyprawia z postępowaniem przetargowym o pomstę do nieba woła... I nic nie wskazuje na to, by plany te miały ulec zmianie...

Co do kosztów kursowania dłuższego taboru - znowu jest to kwestia dogadania się pomiędzy organizatorem a operatorem, bo przecież taki Krakowiak zżera dużo mniej energii niż skład stozłomek, więc wcale nie jest logiczna wyższa stawka tylko dlatego, że dłuższy...

A chyba się zgodzisz z nami, że polityka kupowania krótkiego taboru jest bardzo krótkowzroczna i wcześniej czy później odbije się ciężką czkawką...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

KST Górka Narodowa

#1110 Post autor: kot_feliks » 8 cze 2017, o 08:26

Akurat co do kosztów, to sumarycznie najdroższy jest tabor... krótki ;) Po prostu musi go na miasto wyjechać więcej, niż gdybybyśmy mieli większą ilość dłuższych pociągów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”