Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lis 2018, o 19:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lut 2017, o 14:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Cytuj:
Tunel KST w świetle LED-ów

2017-02-15

Na dwóch peronach: „Dworzec Główny” i „Politechnika Krakowska” zostało wymienione oświetlenie na nowoczesne i ekologiczne lampy LED. Na wymianie skorzystają pasażerowie, ponieważ perony są przez to lepiej oświetlone i wyglądają bardziej elegancko. Wymiana odbyła się bezkosztowo.

Obrazek
Fot. ZIKiT

W podobny sposób w ubiegłym roku, od początku lipca zmienił się tunel Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w rejonie Dworca Głównego, który od tej pory rozświetla 250 świateł ledowych.

- Dzięki temu światło rozchodzi się bardziej równomiernie, jest jaśniejsze, a lampy energooszczędne. Oświetlenie zostało wymienione bezkosztowo. Firma, która bezpłatnie przekazała i zamontowała światła, będzie je także obsługiwać jako serwis. W zamian za to gmina Kraków zapłaci wykonawcy tyle, ile uda się zaoszczędzić na montażu ekologicznych lamp pod względem zużycia energii – wyjaśnia inspektor z ZIKiT.

Także na przełomie września i października ubiegłego roku odbył się kompleksowy przegląd oświetlenia w tunelu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, pierwszy na taką skalę od otwarcia, czyli od 2008 r. Po przeglądzie zostały naprawione usterki, uzupełnione brakujące źródła świetlne, a następnie lampy zostały dokładnie oczyszczone z zabrudzeń. Wymienione zostały także oprawy oświetlenia awaryjnego, czyli lampy ewakuacyjne, których zadaniem jest oświetlenie tunelu w razie awarii.

W tunelu KST znajduje się w sumie ponad 1000 lamp.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/207652,17 ... ed-ow.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2017, o 15:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1869
Lokalizacja: kraków
Tak. W ubiegłym roku była wymiana i kontrola oświetlenia. Mamy luty i połowa świetlówek w tunelu nie świeci. Super akcja. Dziękujemy. :rotfl: :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2017, o 09:32 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2178
Lokalizacja: KRK
Poprawcie tytuł tematu - Krowodrza GóRka ;)


Dzięki ;) - adm. K


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 21:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mam pytanie do ludzi obeznanych z przepisami kolejowymi. Z tego co wiem, przy blokadzie dwustawnej, takiej jaka jest w naszym tunelu, minimalny odcinek między sygnalizatorami musi być równy drodze hamowania dla dozwolonej prędkości. Jak się to ma w przypadku blokady 3 i 4 stawnej? Można robić krótsze segmenty?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 23:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3550
Lokalizacja: Kraków
Dla blokady 2-stawnej chyba nie ma przepisów, w każdym razie ja nie kojarzę. Ewentualnie musi być warunek o konieczności widzenia szlaku (jazda na widoczność), ale mogę się mylić, bo nie znam (innego niż KST) miejsca ustawienia takich semaforów. Dla blokady 3-stawnej semafory muszą być rozmieszczone w odległości drogi hamowania, zaś w przypadku 4-stawnej – w odległości połowy drogi hamowania.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 01:02 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2178
Lokalizacja: KRK
tomta1 napisał(a):
Dla blokady 2-stawnej chyba nie ma przepisów, w każdym razie ja nie kojarzę. Ewentualnie musi być warunek o konieczności widzenia szlaku (jazda na widoczność), ale mogę się mylić, bo nie znam (innego niż KST) miejsca ustawienia takich semaforów. Dla blokady 3-stawnej semafory muszą być rozmieszczone w odległości drogi hamowania, zaś w przypadku 4-stawnej – w odległości połowy drogi hamowania.

Dla blokady 2-stawnej (semafory 2-komorowe wyświetlające tylko 2 światła - czerwone STÓJ oraz zielone JAZDA z vmax) odstęp nie może być krótszy niż podwójna długość drogi hamowania. Oprócz KST występuje jeszcze w Metrze Warszawskim oraz WKD.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 06:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Czyli trójstawna nic nie zmieni, dopiero czterostawna pozwoliłaby zagęścić sygnalizatory. Pytam, bo to co się wyprawia w naszym tunelu jest karygodne. Notorycznie jest blokowane skrzyżowanie na Mogilskim bo tramwaje nie mają jak wjechać do tunelu jak się zjedzie całe stado kurdupli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 07:46 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2587
Lokalizacja: Krowodrza Górka
2-stawna -> dwie długości hamowania
3-stawna -> jedna długość hamowania
4-stawna -> połowa długości hamowania

Wg mnie w naszym tunelu możnaby zagęścić sygnalizatory nawet przy blokadzie dwustawnej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 08:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Aaa, wybaczcie, nie doczytałem słowa "podwójna". W takim już trójstawna dużo da. Natomiast obecnie raczej nie bardzo można zagęścić, bo vmax tunelu to 60 km/h - na tyle został zaprojektowany i zbudowany. To że ZiKiT z MPK wolą jeździć w tempie żółwia to tylko ich fanaberia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 08:15 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2587
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Droga hamowania (jeśli chodzi o przepisy kolejowe) z 60km/h to 500m więc ten warunek i tak nie jest spełniony. Chyba, że droga hamowania ustalona jest tutaj na zasadzie masy pojazdu i nie podchodzi pod przepisy kolejowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 14:23 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2816
Lokalizacja: Krowodrza Górka
suchy napisał(a):
tomta1 napisał(a):
Dla blokady 2-stawnej chyba nie ma przepisów, w każdym razie ja nie kojarzę. Ewentualnie musi być warunek o konieczności widzenia szlaku (jazda na widoczność), ale mogę się mylić, bo nie znam (innego niż KST) miejsca ustawienia takich semaforów. Dla blokady 3-stawnej semafory muszą być rozmieszczone w odległości drogi hamowania, zaś w przypadku 4-stawnej – w odległości połowy drogi hamowania.

Dla blokady 2-stawnej (semafory 2-komorowe wyświetlające tylko 2 światła - czerwone STÓJ oraz zielone JAZDA z vmax) odstęp nie może być krótszy niż podwójna długość drogi hamowania. Oprócz KST występuje jeszcze w Metrze Warszawskim oraz WKD.


MW ma kabinówkę, M2 jest prawie autonomiczna. Pewnie i bez semaforów nic by się nie stało.

Ma ktoś może plan tunelu z odległościami i peronami?

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 15:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2178
Lokalizacja: KRK
Lw25 napisał(a):
Ma ktoś może plan tunelu z odległościami i peronami?

Jedyny schemat o jakim wiem, to ten:
http://transportszynowy.pl/mapa/t33.php

Co do odległości, trochę danych można wyczytać tutaj:
https://inzynieria.com/uploaded/magazin ... 20s014.pdf
Cytuj:
- Odcinek tunelu o długości 150m, położony przy Rondzie Mogilskim,
- Odcinek tunelu o długości 550m, zlokalizowany pod ulicą Lubomirskiego,
- Odcinek tunelu pod Dworcem Głównym wynosi ok.200m, natomiast sam peron zajmuje 55m
- Odcinek tunelu pomiędzy przystankami KST o długości 325m,
- Stacja Politechnika - długość 55m,
- Odcinek tunelu o długości 130m między Stacją Politechnika a wylotem tunelu

Razem daje to 1410 metrów. Zaś według PSMKMS długość wynosi 1538m.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2018, o 20:55 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Dokumentacyjnie:

Modernizacja monitoringu w tunelu tramwajowym
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ramwajowym

Cytuj:
Ruch tramwajów na odcinku Rondo Mogilskie - Dworzec Główny Tunel - Politechnika wstrzymany zostanie w sobotę i w niedzielę 9 i 10 czerwca oraz 16 i 17 czerwca. W tym czasie wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

  • linia 5 będzie kursować po następującej zmienionej trasie: od Wzgórz Krzesławickich do Ronda Mogilskiego bez zmian, następnie ulicą Lubicz, Basztową, Długą, Kamienną do Dworca Towarowego, gdzie linia wróci na stałą trasę do Krowodrzy Górki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
  • linia 17 w dniach 10 i 17.06.2018 r. będzie zawieszona;
  • linia 19 będzie kursować po następującej zmienionej trasie: od Borku Fałęckiego do Ronda Mogilskiego bez zmian, następnie ulicą Lubicz i Rakowicką do Cmentarza Rakowickiego. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. W związku z wyłączeniem ruchu tramwajowego na ulicy Dominikańskiej, powyższa zmiana trasy obowiązywać będzie również w dniu 11.06.2018 r. (poniedziałek);
  • linia 50 będzie kursować po następującej zmienionej trasie: od Kurdwanowa P+R do Ronda Mogilskiego bez zmian, następnie ulicą Lubicz, Basztową, Długą, Kamienną do Dworca Towarowego, gdzie linia wróci na stałą trasę do Krowodrzy Górki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.

Ja rozumiem, że wyłączenie z ruchu tylko w weekend to i tak swego rodzaju minimalizacja utrudnień. Ale ten nasz tunel tramwajowy jest pod DWORCEM GŁÓWNYM - zarówno kolejowym, jak i autobusowym, który generuje istotne potoki również w weekend. Nie bez przyczyny "17" dostała kursy w niedzielne wieczory i jak widać wybroniły się one potokami. Nie bez przyczyny trzyma się "50" z f~10 przez cały weekend, jako jedyną w mieście.

Naprawdę nie dało się tej modernizacji monitoringu zaplanować zamiast przez 4 całe dni, to nawet przez 12 kolejnych nocy? Przez tunel KST liniowe tramwaje nie kursują mniej więcej między 23:40 a 5:00, co daje całkiem sporo czasu by coś zdziałać.

I argument, że w nocy się gorzej pracuje bo jest ciemno jest w tym przypadku inwalidą.

PS. Może warto zmienić nazwę tematu na "Tunel tramwajowy pod Dworcem Głównym", skoro i tak tylko o tunelu tu mowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2018, o 07:11 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2587
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Z tego co słyszałem, ZIKiT (słusznie) stwierdził, że nikt za taką kasę jaką proponują nie zrobi tego nocami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2018, o 07:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Cukier napisał(a):
Nie bez przyczyny trzyma się "50" z f~10 przez cały weekend, jako jedyną w mieście.

Wg mnie "50" ma ~f=10 w weekendy raczej z powodów historycznych. Gdy linia powstała (grudzień 2008), była jedyną w Tunelu. A w tym czasie nie do pomyślenia było, by jakakolwiek trasa w centrum miała mniej niż 6 kursów/h nawet w weekendy (Rakowicka miała wtedy "2" i "11", Cichy Kącik "15" i "18", Długa "3" i "5"). Dlatego jeszcze przed ogłoszeniem rozkładów podejrzewaliśmy, że dostanie ~f=10 również w soboty i święta.

I tak rzeczywiście się stało. No a jak raz już dano, to potem nie wypadało zabierać, nawet gdy skierowano do tunelu całotygodniową "5" (maj 2009) czy "19" (sierpień 2015).

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL