Krakowska, Starowiślna

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3538
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Krakowska, Starowiślna

#61 Post autor: Łukasz » 10 lis 2016, o 19:45

Konsultacje społeczne - przebudowa ul Krakowskiej
http://zikit.krakow.pl/ogolne/205186,17 ... skiej.html
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie informuje że w dniach 21-25.11.2016 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne w siedzibie Rady i Zarządu Dzielnicy I ul. Rynek Kleparski 4 31-150 Kraków w związku z przygotowywanym do realizacji zadaniem inwestycyjnym pn; „Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul.Krakowskiej na odcinku od ulicy Rollego do ul.Dietla wraz z przebudową istniejącego układu drogowego chodników, ścieżek, wraz z przebudową ul.Dietla na odcinku od ul.Bożego Ciała do ul.Augustiańskiej oraz przebudową istniejącego mostu Piłsudskiego przez rzekę Wisłę”.

Wykonawcą zadania jest Pracownia Planowania i Projektowania Systemów Transportu ALTRANS 30-133 Kraków ul.Juliusza Lea 114.

Dyżury przedstawicieli w/w biura projektowego i Zarządu będą odbywać w niżej wymienionych terminach:



21.11.2016 r.- 22.11.2016 r. - godz. 1600- 1800
23.11.2016 r. - godz. 1000-1300
24.11.2016 r. – 25.11.2016 r. -godz. 1500-1800
Czy ktoś z forumowiczów wybiera się na kosultacje?

Awatar użytkownika
karolak
Inspektor
Posty: 332
Rejestracja: 23 lip 2010, o 16:40
Lokalizacja: Kielce / Kraków
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#62 Post autor: karolak » 14 lis 2016, o 23:13

Więcej miejsc dla pieszych i zieleni po przebudowie ulicy Krakowskiej
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11453737/
Koncepcja przewiduje, że tylko na części ul. Krakowskiej pozostanie wspólny przejazd po torach dla tramwajów i samochodów. Pasy dla aut mają być wydzielone przed mostem Piłsudskiego (od ul. Węgłowej do ul. Rybaki) i przed skrzyżowaniem z ul. Dietla (od ul. Józefa do ul. Dietla).

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowska, Starowiślna

#63 Post autor: Mistrzejowiczanin » 21 lis 2016, o 15:12

Zielona i cichsza - taka ma być po przebudowie ulica Krakowska
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... owska.html

Żeby jeszcze była zamknięta dla blachosmrodów, toby było wspaniale.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3538
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Krakowska, Starowiślna

#64 Post autor: Łukasz » 21 lis 2016, o 17:23

Wywiad z projektantem ul. Krakowskiej.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/205412,17 ... iej__.html

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowska, Starowiślna

#65 Post autor: Mistrzejowiczanin » 22 lis 2016, o 15:17

Przebudowa ul. Krakowskiej. Czego się obawiają mieszkańcy?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... kancy.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2109
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Krakowska, Starowiślna

#66 Post autor: Jopek36 » 25 lis 2016, o 13:04

Postulaty w sprawie przebudowy ul. Krakowskiej i ul. Starowiślnej
http://kmr.org.pl/postulaty-w-sprawie-p ... rowislnej/
KMR pisze:Aby skutecznie pogodzić wszystkich użytkowników ul. Krakowskiej i Starowiślnej, wnioskujemy o przebudowę, gdzie na całej długości pozostaje jeden pas ruchu dla aut (w jednym kierunku), powstaje wydzielone torowisko i wydzielona dwukierunkowa droga dla rowerów.
Pozytywnie zaskoczyło mnie stanowisko KMR :thumbup: Praktycznie identyczne postulaty, z tymi co przedstawialiśmy jako PKK - mam nadzieję, że połączymy siły i razem zdziałamy więcej :)

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowska, Starowiślna

#67 Post autor: Mistrzejowiczanin » 30 lis 2016, o 15:08

Ul. Krakowska i Starowiślna. Rowerzyści chcą wydzielonej drogi
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... drogi.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

sienioo
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Krakowska, Starowiślna

#68 Post autor: sienioo » 30 lis 2016, o 21:50

Dziennikarze lubią podsycać atmosferę. Czemu nikt nie napisał o Nas, pasażerach artykuł typu: "Pasażerowie komunikacji miejskiej chcą wydzielenia torowiska i piorytet dla tramwajów".

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Krakowska, Starowiślna

#69 Post autor: Mistrzejowiczanin » 6 gru 2016, o 17:27

Zmienią ulice w centrum Krakowa. Czas na odważne kroki
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,11543332/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1463
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Krakowska, Starowiślna

#70 Post autor: Afterbirds » 6 gru 2016, o 21:45

Cóż, w ramach "odważnych kroków" w imię wygenerowania kilkunastu miejsc parkingowych uwali się na jakieś 20 lat komunikację tramwajową między południem miasta a centrum.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Krakowska, Starowiślna

#71 Post autor: kot_feliks » 6 gru 2016, o 21:56

A czemu się niby uwali i czemu niby w imię miejsc postojowych? Przecież tam miejsc postojowych będzie mniej, niż obecnie, na odcinkach przed skrzyżowaniami torowisko będzie wydzielone od ruchu samochodowego, a tam, gdzie będą zatoki postojowe, ich odległość od torowiska będzie większa, niż np. na Długiej...

Co tu ma niby "uwalić komunikację w imię miejsc postojowych"...?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22831
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#72 Post autor: Kaszmir » 6 gru 2016, o 22:05

kot_feliks pisze:Co tu ma niby "uwalić komunikację w imię miejsc postojowych"...?
Samochody, meleksy itd. na torowisku.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7338
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#73 Post autor: Locutus » 7 gru 2016, o 08:23

Kaszmir ma całkowitą rację. Zamiast wydzielić całkowicie torowisko separatorami, wpieprzy się przymusowo ruch indywidualny na to torowisko... I będzie jedno wielkie stanie w korku... Jak na Kalwaryjskiej przed montażem separatorów.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowska, Starowiślna

#74 Post autor: Cukier » 7 gru 2016, o 20:28

Zawsze można próbować rozciąć tranzyt pojedynczymi nakazami skrętu w prawo np:
- jadąc na południe: Krakowska -> Meiselsa -> Augustiańska -> Węgłowa -> Krakowska
- jadąc na północ: Most Piłsudskiego -> Podgórska -> Gazowa -> Bocheńska -> Plac Wolnica -> Krakowska

Nie żebym był zwolennikiem koncepcji ZIKiTu, ale coś czuję że pozostaje nam się z nią pogodzić...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7338
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#75 Post autor: Locutus » 8 gru 2016, o 08:15

Nie rozumiem czemu Franek nie próbuje przemówić do rozumu pomysłodawcy tego partactwa...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”