Krakowska, Starowiślna

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#46 Post autor: aislinnek » 30 paź 2016, o 16:39

chlorofil pisze:Przedmówcy
Taaa?
Jopek36 pisze:więc naprawdę nie ma sensu utrzymywania ruchu 2-kierunkowego dla tych kierowców, bo ich należy zatrzymać na poziomie IV obwodnicy.
Jopek więc widzę proponował jezdnię dwa pasy w jednym kierunku :D?
fysztof pisze:Na Starowiślnej pas dla samochodów w kierunku od Dietla do Podgórza (czyli przedłużenie organizacji tej ulicy z odcinka od Poczty Głównej do Dietla), na Krakowskiej pas dla samochodów od Placu Wolnica do Dietla.
Cukier pisze:Natomiast ja bym tu zrobił tak, że od Dietla do Miodowej przesunąłbym torowisko na wschód, zostawiając jedynie kontrapas rowerowy na północ, jednocześnie wytyczając osobny pas ruchu dla samochodów w kierunku południowym wzdłuż zatok parkingowych. Implikowałoby to konieczność skrętu samochodem w Miodową i objazd do Dietla albo przez Brzozową i św. Sebastiana, albo w drugą stronę przez Siedleckiego.
Impuls pisze:Zrobić Starowiślną w podobny sposób co jest obecnie dalej a Krakowską odwrotnie ruch jak na Wielopolu a torowisko bliżej kamienic od strony Wisły. Parkowanie od strony północnej.
Dalej nie szukam. Znów nie odnosisz się do tego o czym piszą przedmówcy, wiec po co dyskusja? Tym razem nawet sam to potwierdziłeś i nie próbujesz ukrywać.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2109
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#47 Post autor: Jopek36 » 30 paź 2016, o 17:18

aislinnek pisze:A kto proponuje 2+2?
chlorofil pisze:Przedmówcy
To jest pierwsze i ostatnie upomnienie dla chlorofila, za łamanie art. 2 § 7. - wprowadzasz w błąd i próbujesz przypisać wypowiedzi osób trzecich, które NIE MIAŁY miejsca, co zresztą udowodnił aislinnek. Zaraz pewnie wielce oburzony napiszesz, że nie odniosłem się merytorycznie do twoich wypowiedzi itp., ale jest zupełnie na odwrót i dostrzegam to nie tylko ja.

A propo tego Twojego pomysłu: "pomyśleć o dodatkowym pasie tam gdzie są przystanki aby ludzie jadący samochodem mogli wyprzedzić tramwaj stojący na przystanku" - narysuj więc z łaski swojej o co Ci chodzi, bo osobiście widzę 2 opcje tego "rozwiązania", które i tak są nierealne bądź bezsensowne.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#48 Post autor: Cukier » 30 paź 2016, o 21:30

Jopek36 pisze:osobiście widzę 2 opcje tego "rozwiązania", które i tak są nierealne bądź bezsensowne.
Zapewne chodzi o coś takiego jak Dworzec Główny na ul. Lubicz. Ewentualnie coś w stylu warszawskiej al. Waszyngtona czyli 2x2 z tramwajem nie w środku lecz po bokach.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#49 Post autor: aislinnek » 30 paź 2016, o 23:01

Cukier pisze:Zapewne chodzi o coś takiego jak Dworzec Główny na ul. Lubicz
Lub odwrotne. Tak jakby zamienić na tym przystanku miejscami tramwaje z samochodami.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1069
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#50 Post autor: chlorofil » 31 paź 2016, o 17:26

aislinnek pisze:
Cukier pisze:Zapewne chodzi o coś takiego jak Dworzec Główny na ul. Lubicz
Lub odwrotne. Tak jakby zamienić na tym przystanku miejscami tramwaje z samochodami.
Tak, na Lubicz ruch pieszy z samochodowym się przecina a powinno być odwrotnie. Zatoki dobrze się sprawdzają dla autobusów, więc podobne rozwiązanie będzie też dobre dla tramwajów.

Jopka nie komentuję i powinien przeprosić za udawanie Greka. 2+2 jest nawet we wklejonym tu dokumencie (str. 5), nie mówiąc o tym że taki przekrój musi być jeśli jest separator, a nawet gdy jest 2+1+0,5 dla rowerów lub 2+1 gdyby był 1-stronny ruch co jest nierealne to wciąż brud i smród z jednej strony a z drugiej ogranicza miejsce na chodniku lub zabija handel gdy nie ma zatoki.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2109
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#51 Post autor: Jopek36 » 31 paź 2016, o 18:02

chlorofil pisze:Zatoki dobrze się sprawdzają dla autobusów, więc podobne rozwiązanie będzie też dobre dla tramwajów.
:no: Absurdalny pomysł - dodatkowe łuki dla tramwajów zmniejszą jego prędkość eksploatacyjną, a łuki będą szybciej zużywać się faliście = większy hałas i wyższe koszty utrzymania.
chlorofil pisze: gdyby był 1-stronny ruch co jest nierealne
Oczywiście, że jest realne, a na szerokości prawie 19 metrów (tyle ma ulica Starowiślna) wygospodaruje się: http://streetmix.net/-/445535 - 2 metrowe chodniki to jest mało..?
chlorofil pisze: lub zabija handel gdy nie ma zatoki.
Kolejna bzdura, brak zatoki NIE JEST tożsamy z zabiciem handlu.
chlorofil pisze:Jopka nie komentuję i powinien przeprosić za udawanie Greka.
:rotfl:

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1069
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#52 Post autor: chlorofil » 31 paź 2016, o 19:58

Jopek36 pisze:
chlorofil pisze:Zatoki dobrze się sprawdzają dla autobusów, więc podobne rozwiązanie będzie też dobre dla tramwajów.
:no: Absurdalny pomysł - dodatkowe łuki dla tramwajów zmniejszą jego prędkość eksploatacyjną, a łuki będą szybciej zużywać się faliście = większy hałas i wyższe koszty utrzymania.
Prędkość w korku wynosi zero, a korki będą przy takim układzie. Jaka by nie byłaby strata przy łuku i tam będzie zysk i dla ludzi jadących tramwajem i samochodem.

Zresztą typowe fanatycznie postrzeganie rzeczywistości. Ograniczać prędkość tam gdzie nie trzeba. Następnie narażać ludzi na wypadki i lawirowanie między samochodami i rowerami bo "łuki się będą faliście zużywać". "Komfort" torów ważniejsze od komfortu i bezpieczeństwa ludzi.
Jopek36 pisze:
chlorofil pisze:Jopka nie komentuję i powinien przeprosić za udawanie Greka.
:rotfl:
Ta reakcja jest najlepszym podsumowaniem. Najpierw pisze o separatorach a potem rzuca fałszywe oskarżenia, gdy mu się coś nie podoba. Tym razem o przekrój 2x2 mimo że taki pojawia się nawet we wrzuconym przez jego dokumencie, co zresztą wynika też z samego faktu separatorów. Praktycznie z każdym użytkownikiem tego forum, wliczając a w to administrację można kulturalnie pogadać, nawet w przypadku wielu osobliwych poglądów. Jedynie z Jopkiem są problemy. Prezentuje poziom mentalnego gówniarstwa i nie chodzi o tu bynajmniej o wiek.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2109
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#53 Post autor: Jopek36 » 31 paź 2016, o 20:50

chlorofil pisze:, a korki będą przy takim układzie
Dlatego jest to absurdalny pomysł, a w rozwiązaniu, które proponuję przynajmniej jedna grupa - większość - czyli pasażerowie KM, zyskają na czasie i tyle w temacie.
chlorofil pisze:"Komfort" torów ważniejsze od komfortu i bezpieczeństwa ludzi.
Żałosny jesteś, nagle tak zacząłeś się troszczyć o bezpieczeństwo pieszych..? Ojej naprawdę?
chlorofil pisze:Dopuszczalna prędkość na większości ulic jest za niska. Wydaje się że 60 km/h w mieście jest optymalna tak jak to było przez lata. Jeśli jest mała, kręta uliczka lub inne uzasadnienia, wtedy zawsze można postawić znak. Z kolei na 2-3 pasmówkach standardem powinno być 80 km.h. Paradoksem jest że trzypasmowa Wielicka miała 80 gdy były muldy a po którymś remoncie i ich usunięciu nastąpiło zmniejszenie do 70.
http://pkk.info.pl/viewtopic.php?p=181939#p181939

Tak na marginesie przystanki wiedeńskie bardzo dobrze spisują się w Krakowie i nie słyszałem o wypadkach czy śmiertelnym potrąceniu na nim, natomiast o wypadkach przy przejściach dla pieszych, zwłaszcza przy drogach typu 2x2 to można opowiadać niestety godzinami.. Ostatnio nawet na oddziale był młody chłopak po takim potrąceniu - szczęście w nieszczęściu dla niego skończyło się "tylko" rozwaloną śledzioną i chyba złamanym żebrem.
chlorofil pisze:Najpierw pisze o separatorach a potem rzuca fałszywe oskarżenia, gdy mu się coś nie podoba. Tym razem o przekrój 2x2 mimo że taki pojawia się nawet we wrzuconym przez jego dokumencie, co zresztą wynika też z samego faktu separatorów.
Sorry, ale nigdzie nie napisałem o przekroju na Starowiślnej czy Krakowskiej 2x2 - zgodnie z definicją, wydzielone torowisko nie jest jezdnią.
chlorofil pisze:Jedynie z Jopkiem są problemy.
:lol-above: Z Tobą są problemy, bo wiele użytkowników tłucze Ci do głowy argumenty, przykłady, fakty, a Ty to regularnie zlewasz i nie umiesz czytać ze zrozumieniem..

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#54 Post autor: scyzor663 » 31 paź 2016, o 20:53

Dalej czekamy na "projekt". Bo dla mnie ten pomysł jest niesamowicie absurdalny, niebezpieczny i spowalniający tramwaje.

1. Wysiadający ludzie z tramwaju będą chcieli przechodzić przez przejście, przez które "lewym" pasem będą pędzić wyprzedzające samochody - i argument, że "nie wolno wyprzedzać" mnie nie przekona, że tak nie będzie bo wiem jak to wygląda na drogach.
2. Pojazd wyprzedzany ma nie zwiększać prędkości, więc teoretycznie przy dużym ruchu samochodowym tramwaj bez łamania przepisów nie ruszy z przystanku bo będzie cały czas wyprzedzany.
3. Tworzy się dwa punkty kolizyjne na przecięciu torowiska i pasa ogólnego.
4. Większe zużycie obręczy i torowiska przez wprowadzenie łuków.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#55 Post autor: Cukier » 31 paź 2016, o 21:57

Jopek36 pisze:Tak na marginesie przystanki wiedeńskie bardzo dobrze spisują się w Krakowie i nie słyszałem o wypadkach czy śmiertelnym potrąceniu na nim,
Na Urzędniczej powstały głównie w celu poprawy bezpieczeństwa poprzez zadziałanie psychologiczne na kierowców, że mimo że to wciąż jezdnia, to jednak z innego materiału i wyniesiona do poziomu chodnika, co już każdemu daje do myślenia, że wypadałoby tu zachować szczególną ostrożność.

I choć przystanki wiedeńskie nie są rozwiązaniem szczególnie szczęśliwym, bo chyba żaden pasażer nie lubi się przeciskać między samochodami, to jednak trudno zaproponować coś lepszego. Można myśleć o takim rozwiązaniu jak na Smolki, lecz to jednak stanowi wąskie gardło mogące powodować korki w których utkną również tramwaje.

Rozwiązanie z przystanku Dworzec Główny na Lubicz jest całkiem udane, tutaj można by zastosować coś podobnego na Miodowej w kierunku mostu tj. przejazd na wprost tylko dla tramwajów i wysiadanie z tramwaju bezpośrednio na chodnik, zaś wszelki ruch samochodowy dookoła placu, czyli lekko odbić w Dajwór, a potem kontrałukami znów na własny pas Starowiślnej. Oczywiście takie kontrałuki fajnie uspokajałyby ruch.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1069
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#56 Post autor: chlorofil » 1 lis 2016, o 15:27

Jopek: być może z punktu widzenia studenta-fanatyka co wszędzie może podbiec tego nie widać, ale możliwość komfortowego i bezpiecznego wejścia do tramwaju jest istotna. Wysiadanie z tramwaju i autobusu jest realnym udogodnieniem dla każdego, w przeciwieństwie do utopijnego obniżania maksymalnej prędkości pojazdów do zera.
Scyzor: 1 - przy przystanku za skrzyżowaniem jak ma być z tego co słyszałem, ludzie kierują się w tył i jest bezpiecznie. 2 - lekko teoretyzujesz, tramwaj rusza ze swojego pasa i jedzie po nim dalej. takie same sytuacje są na drogach i jest ok. 3 - sorry ale takich "punktów kolizyjnych" jest wszędzie mnóstwo. poza tym jak ludzie lawirują między pojazdami to już nie ma punktów kolizyjnych, 4 - ten argument jest lekko zabawny, wynika z niego że ludzie są dla torów a nie tory dla ludzi.
Cukier pisze: I choć przystanki wiedeńskie nie są rozwiązaniem szczególnie szczęśliwym, bo chyba żaden pasażer nie lubi się przeciskać między samochodami, to jednak trudno zaproponować coś lepszego. Można myśleć o takim rozwiązaniu jak na Smolki, lecz to jednak stanowi wąskie gardło mogące powodować korki w których utkną również tramwaje.
Przecież właśnie zaproponowałem. Będzie tak jak na Smolki tylko lepiej bo bez zatorów.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#57 Post autor: scyzor663 » 1 lis 2016, o 15:53

chlorofil pisze:przy przystanku za skrzyżowaniem jak ma być z tego co słyszałem, ludzie kierują się w tył i jest bezpiecznie.
Nic to nie zmienia, chyba, że przesuniesz to przejście o 100 metrów od przystanku, przecież najdłuższy tramwaj ma 43m więc ten "Twój" pas musiałby się zaczynać przynajmniej z 20 metrów przed i kończyć 20 metrów za przystankiem.
chlorofil pisze:lekko teoretyzujesz, tramwaj rusza ze swojego pasa i jedzie po nim dalej. takie same sytuacje są na drogach i jest ok.
Niby gdzie są takie sytuacje? Druga sprawa to taka, że jak nie zdążysz autem wyprzedzić tramwaju a on ruszy to zostajesz na lewym pasie i liczysz na łaskę tych którzy jadą po prawym aż Cie wpuszczą.
chlorofil pisze: sorry ale takich "punktów kolizyjnych" jest wszędzie mnóstwo.
Takich nie ma nigdzie.
chlorofil pisze: ten argument jest lekko zabawny, wynika z niego że ludzie są dla torów a nie tory dla ludzi.
Ten argument pokazuje, że ten pomysł jest bez większego sensu.
chlorofil pisze:Przecież właśnie zaproponowałem. Będzie tak jak na Smolki tylko lepiej bo bez zatorów.
Nie będzie ani trochę jak na Smolki. Raz, tam nie ma niebezpieczeństwa związanego z wyprzedzaniem. Dwa - tramwaj nie zmienia toru jazdy.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1069
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#58 Post autor: chlorofil » 1 lis 2016, o 19:21

Akurat w okolicy Smolki zmienia bo jest lekki zakręt. Ogólnie tramwaje nie jadą wzdłuż prostej i zmieniają tor wiele razy, dlatego jest to śmieszny argument.

Nie wiem o co Ci chodzi z tym przesuwaniem przystanków. Jak jest przystanek za przejściem/skrzyżowaniem, to jest widoczność i nic nie trzeba przesuwać.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#59 Post autor: scyzor663 » 1 lis 2016, o 20:54

Lekki zakręt to co innego niż szykana. Tutaj zakręt raczej lekki by nie był, po to, żeby jezdnia przecinała się z torowiskiem pod dużym kątem. Takie coś jak na Nowosądeckiej "śmieszne" nie jest.

Nie napisałem, że nie ma widoczności, tylko, że jest niebezpiecznie bo będą dwa pasy w jednym kierunku na przejściu = wyprzedzanie/omijanie.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1069
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Krakowska, Starowiślna

#60 Post autor: chlorofil » 6 lis 2016, o 22:21

Pod jakim kątem to już jest kwestia techniczna do dobrania przez projektanta biorąc pod uwagę przestrzeń kontra to mityczne "zużycie". Myślę, że nawet wielu "miłośników" z tego forum będzie w stanie dobrać odpowiedni parametr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”