Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2019, o 10:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 363 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2019, o 06:12 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 230
Przyznam, że początkowo sam byłem przeciwnikiem "71", ale w ciągu ostatnich kilku dni zdarzyło mi się kilka razy z niej skorzystać by dostać się z okolic Ronda Grzegórzeckiego na przesiadkę w stronę Ruczaju. I muszę przyznać, że, wbrew moim oczekiwaniom, linia pusta nie jeździ i cieszy się naprawdę przyzwoitymi zapełnieniami.
Inna sprawa, że po pocięciu zarówno "18" jak i "52" na Ruczaju zdarzają się kursy, które są prawie niezabieralne. Z moich obserwacji wynika, że spora część pasażerów (w niektórych przypadkach może nawet połowa) wysiada na odcinku między Łagiewnikami a Koroną, więc rozwiązaniem, które mogłoby chociaż trochę poprawić sytuację byłoby przedłużenie tych kilku kursów "76" na Ruczaj. Dzięki temu pasażerowie dojeżdżający tylko do Podgórza przestaliby przynajmniej zabierać miejsce tym, którzy chcieliby jechać dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2019, o 10:59 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 400
Mr. Passenger napisał(a):
Przyznam, że początkowo sam byłem przeciwnikiem "71", ale w ciągu ostatnich kilku dni zdarzyło mi się kilka razy z niej skorzystać by dostać się z okolic Ronda Grzegórzeckiego na przesiadkę w stronę Ruczaju. I muszę przyznać, że, wbrew moim oczekiwaniom, linia pusta nie jeździ i cieszy się naprawdę przyzwoitymi zapełnieniami.

Ja widuję tę linię w ciągu Starowiślnej i frekwencja jest słaba, nawet w godzinach szczytu. Czyli rzeczywiście jest potok z przystanku Starowiślna do Ronda Mogilskiego i Tunelu.
Mr. Passenger napisał(a):
Inna sprawa, że po pocięciu zarówno "18" jak i "52" na Ruczaju zdarzają się kursy, które są prawie niezabieralne.

Masz rację, zwłaszcza rano jest ciasno, z resztą Twoich obserwacji i wniosków się w pełni zgadzam :)

A ktoś mi wytłumaczy dlaczego frekwencja w "24" jest tak słaba? Widzę tę linię w popołudniowym szczycie czy to pod Pocztą czy na Miodowej i frekwencja nie powala (zajęte miejsca siedzące + kilka osób stoi). Czyżby pasażerowie zmierzający na Kurdwanów w większości jeździli "3"/"73" z przesiadką na Kablu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2019, o 12:02 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
Nie podpisuję się pod obserwacją Kitka o słabych zapełnieniach "24". Akurat na temat wielu ciągów/linii nie mogę mieć już opinii z racji zamieszkiwania poza Krakowem, ale tutaj tak. W ubiegłym tygodniu przyjechałem samochodem z Kalwarii do Krakowa, zostawiając wóz na P&R na Kurdwanowie i w obydwie strony (do centrum i z centrum) doświadczyłem jazdy mocno zapełnionymi "24". Były to kursy o 9:25 z Kurdwanowa i z powrotem o 15:21 ze Starego Kleparza. Na całej długości utrzymywała się wysoka frekwencja w EC. Dodam, że na przestrzeni kilku miesięcy zdarzyło się kilka przypadków, gdy podróżowałem w tej relacji o podobnych porach i poprzednimi razy z zapełnieniami bywało podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2019, o 13:50 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 400
rogow153 napisał(a):
Były to kursy o 9:25 z Kurdwanowa i z powrotem o 15:21 ze Starego Kleparza. Na całej długości utrzymywała się wysoka frekwencja w EC.

W porannym szczycie "24" jest bardzo mocno zapełnione (zwłaszcza jak jedzie przed "3"). Głównie widuję tę linię albo pod Pocztą albo w ciągu Starowiślnej w godzinach 13-14 albo po godzinie 17, więc jaka jest frekwencja w godzinach 14-17 się nie wypowiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2019, o 20:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2128
Lokalizacja: kraków
Złe informacje:

http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... zlego-roku

Kolejna obsuwa. :/
A jeszcze kilka dni temu pisano i wmawiano nam, że tramwaje na Dietla powrócą z końcem października. :fack-off:

Masakra. :wall: Ale jak się wybiera w przetargach "firmy duduś" które wygrywają przetargi poniżej kosztów i którym grozi upadłość to mamy w Krakowie to co widzimy. :no: :wht:

A i ZDMK (dawny ZIKiT) to spółka do wy...ania na "zbity py.k" :middlef:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2019, o 22:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1349
Lokalizacja: Kraków
Impuls napisał(a):
Organizacja tego remontu dla mnie wciąż budzi niepokój o terminowość i jakość.
Moje prognozy wobec ślamazarnego postępu prac.
koniec października jedna relacja skrętna Stradom - Dietla
koniec roku węzeł Dietla - Stradom - Krakowska
marzec 2020 Krakowska


Ja przepraszam wszystkich, że moje czarne pesymistyczne prognozy z sierpnia dzisiaj okazały się zbyt optymistyczne :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2019, o 08:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7096
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kucyk, serio jest to wina firmy Duduś, a nie wielkich odkryć archeologicznych?

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2019, o 09:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2051
Lokalizacja: Kraków
Czy ja wiem czy firmy Duduś... Raczej obecnego rynku pracy w PL ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2019, o 12:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2128
Lokalizacja: kraków
Locutus napisał(a):
Kucyk, serio jest to wina firmy Duduś, a nie wielkich odkryć archeologicznych?

Pozdrawiam!
LOKI

Ty tak serio myślisz o tych odkryciach? :wow:
Czy te prace na pewno mogły spowolnić przebudowę Krakowskiej? Raczej skrzyżowania. Ulica Krakowska już powinna być gotowa po tylu miesiącach. :eek:

Dawniej całe odcinki: Wielicka do Bieżanowa, Al. Pokoju, Karmelicka i Królewska do Bronowic Nowych były robione w 2 ewentualnie 3 miesiące. Teraz po 6 miesiącach prac na Krakowskiej zaczęto układać na fragmencie ulicy płyty pod torowisko i chodniki. Porażka i nic więcej. :wall:

Co mieliśmy z Rondem Kocmyrzowskim? Przeszło rok niekończących się prac (przez kolejne kilka miesięcy szukano wykonawcy zakończenia fragmentu zatoki autobusowej z kilkoma krawężnikami). :X
Główna firma wykonawcza tamtych prac upadła bo wykonywała praca po kosztach. Firma na Krakowskiej też ma wielkie problemy i to nie tylko u nas na krakowskim podwórku ale w całym kraju gdzie coś wygrała. Każda obecna inwestycja niestety ma kilkumiesięczne obsuwy. Również uważam tak jak kot feliks, że chory mamy rynek pracy ale jeszcze gorsze mamy zasady przetargowe które też do świętych nie należą. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2019, o 09:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7096
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Fakt, że coś jest na rzeczy. Ja też pamiętam remonty tras tramwajowych, które wykonywano od A do Z w dwa do trzech miesięcy… A teraz głupi remont trasy do Bronowic ciągnie się ponad rok…

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2019, o 20:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1349
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Fakt, że coś jest na rzeczy. Ja też pamiętam remonty tras tramwajowych, które wykonywano od A do Z w dwa do trzech miesięcy… A teraz głupi remont trasy do Bronowic ciągnie się ponad rok…



Trasa do Bronowic to jak wiemy dwa przetargi. Pierwszy Królewskiej i Bronowickiej to modernizacja kompleksowa i trwał do lipca a wykończenia brukarskie i zieleni trochę dłużej. Natomiast drugi jako remont Karmelickiej trwał właśnie tylko trzy miesiące. Nie udało ich się skoordynować w jednym czasie ze względu na Aleje i zbyt długi przebieg trasy przez Miasto. Wykonawca obu przetargów był jeden. Modernizacja to gruntowna przebudowa wszystkich mediów wokół, zmiany przebiegu toru, wymiana całego podłoża, również w drodze i chodnikach, zieleni wokół trasy. Przy dzisejszych standardach to trwa i na tyle było planowane. Uważam, że solidnie i będzie służyć na lata. Natomiast Karmelicka to taki remont w którym położono cienkie węgierskie płyty na starej podbudowie. Bez wymiany mediów za wyjątkiem kanalizacji. Dokonano jedynie poszerzenia płyt fundamentowych pod pobocze torowiska. Inwestycja po kosztach odtworzeniowa, może przetrwa kilkanaście lat. I taki remont można robić w trzy miesiące.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2019, o 09:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Impuls napisał(a):
Natomiast Karmelicka to taki remont w którym położono cienkie węgierskie płyty na starej podbudowie. Bez wymiany mediów za wyjątkiem kanalizacji. Dokonano jedynie poszerzenia płyt fundamentowych pod pobocze torowiska. Inwestycja po kosztach odtworzeniowa, może przetrwa kilkanaście lat. I taki remont można robić w trzy miesiące.

2019 rok a my nadal kładziemy płyty węgierskie? :eek: Żeby w latach 30 przyszłe pokolenie też mogło na własne oczy obserwować jak się szyna wybrzusza?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2019, o 08:34 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2956
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
Ta płyta na Karmelickiej jest zmodyfikowana oidp.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2019, o 12:17 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 646
Impuls napisał(a):
I taki remont można robić w trzy miesiące.
A wcześniej można kombinować jak najpóźniej doprowadzić do tego remontu, aby wszystko szło zgodnie z planem...
Cukier napisał(a):
2019 rok a my nadal kładziemy płyty węgierskie? :eek:
Płyta węgierska (+ PRAWIDŁOWE prace utrzymaniowe) nie jest niczym złym, krótkowiecznym ani tym bardziej groźnym, vide np. utrzymanie takich torowisk w Warszawie. Jeden warunek: trzeba chcieć to wykonać prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2019, o 14:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10779
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Płyta węgierska ma poważną wadę konstrukcyjną - szyna blokowa jest szersza niż wyższa, co w przypadku naprężeń ściskających wyrzuca ją do góry, podczas gdy tradycyjne szyny kolejowe generalnie wyrzuca na bok (co w betonowej płycie jest zablokowane przez beton). Można oczywiście próbować zapobiegać naprężeniom przez stosowanie dylatacji typu klin ale trudno mi powiedzieć na ile to skuteczne bo na torowiskach w jezdni w Krakowie z tego co mi wiadomo nie ma tego typu dylacjacji nigdzie.

Mamy w Krakowie prawie od dekady torowiska z szynami kolejowymi zalewanymi żywicą w betonie i widać trwałość tego rozwiązania. Dziwię się więc niezmiernie, że zamiast użyć go na Karmelickiej jak wszędzie indziej, robi się fuszerkę wymieniając stare badziewie na nowe badziewie jeden do jeden.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 363 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL