Krakowska, Starowiślna

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Krakowska, Starowiślna

#346 Post autor: Mr. Passenger » 20 wrz 2019, o 06:12

Przyznam, że początkowo sam byłem przeciwnikiem "71", ale w ciągu ostatnich kilku dni zdarzyło mi się kilka razy z niej skorzystać by dostać się z okolic Ronda Grzegórzeckiego na przesiadkę w stronę Ruczaju. I muszę przyznać, że, wbrew moim oczekiwaniom, linia pusta nie jeździ i cieszy się naprawdę przyzwoitymi zapełnieniami.
Inna sprawa, że po pocięciu zarówno "18" jak i "52" na Ruczaju zdarzają się kursy, które są prawie niezabieralne. Z moich obserwacji wynika, że spora część pasażerów (w niektórych przypadkach może nawet połowa) wysiada na odcinku między Łagiewnikami a Koroną, więc rozwiązaniem, które mogłoby chociaż trochę poprawić sytuację byłoby przedłużenie tych kilku kursów "76" na Ruczaj. Dzięki temu pasażerowie dojeżdżający tylko do Podgórza przestaliby przynajmniej zabierać miejsce tym, którzy chcieliby jechać dalej.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Krakowska, Starowiślna

#347 Post autor: Kitek » 20 wrz 2019, o 10:59

Mr. Passenger pisze:Przyznam, że początkowo sam byłem przeciwnikiem "71", ale w ciągu ostatnich kilku dni zdarzyło mi się kilka razy z niej skorzystać by dostać się z okolic Ronda Grzegórzeckiego na przesiadkę w stronę Ruczaju. I muszę przyznać, że, wbrew moim oczekiwaniom, linia pusta nie jeździ i cieszy się naprawdę przyzwoitymi zapełnieniami.
Ja widuję tę linię w ciągu Starowiślnej i frekwencja jest słaba, nawet w godzinach szczytu. Czyli rzeczywiście jest potok z przystanku Starowiślna do Ronda Mogilskiego i Tunelu.
Mr. Passenger pisze:Inna sprawa, że po pocięciu zarówno "18" jak i "52" na Ruczaju zdarzają się kursy, które są prawie niezabieralne.
Masz rację, zwłaszcza rano jest ciasno, z resztą Twoich obserwacji i wniosków się w pełni zgadzam :)

A ktoś mi wytłumaczy dlaczego frekwencja w "24" jest tak słaba? Widzę tę linię w popołudniowym szczycie czy to pod Pocztą czy na Miodowej i frekwencja nie powala (zajęte miejsca siedzące + kilka osób stoi). Czyżby pasażerowie zmierzający na Kurdwanów w większości jeździli "3"/"73" z przesiadką na Kablu?

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 09:29

Krakowska, Starowiślna

#348 Post autor: rogow153 » 20 wrz 2019, o 12:02

Nie podpisuję się pod obserwacją Kitka o słabych zapełnieniach "24". Akurat na temat wielu ciągów/linii nie mogę mieć już opinii z racji zamieszkiwania poza Krakowem, ale tutaj tak. W ubiegłym tygodniu przyjechałem samochodem z Kalwarii do Krakowa, zostawiając wóz na P&R na Kurdwanowie i w obydwie strony (do centrum i z centrum) doświadczyłem jazdy mocno zapełnionymi "24". Były to kursy o 9:25 z Kurdwanowa i z powrotem o 15:21 ze Starego Kleparza. Na całej długości utrzymywała się wysoka frekwencja w EC. Dodam, że na przestrzeni kilku miesięcy zdarzyło się kilka przypadków, gdy podróżowałem w tej relacji o podobnych porach i poprzednimi razy z zapełnieniami bywało podobnie.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Krakowska, Starowiślna

#349 Post autor: Kitek » 23 wrz 2019, o 13:50

rogow153 pisze:Były to kursy o 9:25 z Kurdwanowa i z powrotem o 15:21 ze Starego Kleparza. Na całej długości utrzymywała się wysoka frekwencja w EC.
W porannym szczycie "24" jest bardzo mocno zapełnione (zwłaszcza jak jedzie przed "3"). Głównie widuję tę linię albo pod Pocztą albo w ciągu Starowiślnej w godzinach 13-14 albo po godzinie 17, więc jaka jest frekwencja w godzinach 14-17 się nie wypowiem.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Krakowska, Starowiślna

#350 Post autor: kucyk » 27 wrz 2019, o 20:07

Złe informacje:

http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... zlego-roku

Kolejna obsuwa. :/
A jeszcze kilka dni temu pisano i wmawiano nam, że tramwaje na Dietla powrócą z końcem października. :fack-off:

Masakra. :wall: Ale jak się wybiera w przetargach "firmy duduś" które wygrywają przetargi poniżej kosztów i którym grozi upadłość to mamy w Krakowie to co widzimy. :no: :wht:

A i ZDMK (dawny ZIKiT) to spółka do wy...ania na "zbity py.k" :middlef:

Impuls
Dyrektor
Posty: 1440
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Krakowska, Starowiślna

#351 Post autor: Impuls » 27 wrz 2019, o 22:22

Impuls pisze:Organizacja tego remontu dla mnie wciąż budzi niepokój o terminowość i jakość.
Moje prognozy wobec ślamazarnego postępu prac.
koniec października jedna relacja skrętna Stradom - Dietla
koniec roku węzeł Dietla - Stradom - Krakowska
marzec 2020 Krakowska
Ja przepraszam wszystkich, że moje czarne pesymistyczne prognozy z sierpnia dzisiaj okazały się zbyt optymistyczne :(

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#352 Post autor: Locutus » 28 wrz 2019, o 08:50

Kucyk, serio jest to wina firmy Duduś, a nie wielkich odkryć archeologicznych?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Krakowska, Starowiślna

#353 Post autor: kot_feliks » 28 wrz 2019, o 09:06

Czy ja wiem czy firmy Duduś... Raczej obecnego rynku pracy w PL ;)

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Krakowska, Starowiślna

#354 Post autor: kucyk » 28 wrz 2019, o 12:36

Locutus pisze:Kucyk, serio jest to wina firmy Duduś, a nie wielkich odkryć archeologicznych?

Pozdrawiam!
LOKI
Ty tak serio myślisz o tych odkryciach? :wow:
Czy te prace na pewno mogły spowolnić przebudowę Krakowskiej? Raczej skrzyżowania. Ulica Krakowska już powinna być gotowa po tylu miesiącach. :eek:

Dawniej całe odcinki: Wielicka do Bieżanowa, Al. Pokoju, Karmelicka i Królewska do Bronowic Nowych były robione w 2 ewentualnie 3 miesiące. Teraz po 6 miesiącach prac na Krakowskiej zaczęto układać na fragmencie ulicy płyty pod torowisko i chodniki. Porażka i nic więcej. :wall:

Co mieliśmy z Rondem Kocmyrzowskim? Przeszło rok niekończących się prac (przez kolejne kilka miesięcy szukano wykonawcy zakończenia fragmentu zatoki autobusowej z kilkoma krawężnikami). :X
Główna firma wykonawcza tamtych prac upadła bo wykonywała praca po kosztach. Firma na Krakowskiej też ma wielkie problemy i to nie tylko u nas na krakowskim podwórku ale w całym kraju gdzie coś wygrała. Każda obecna inwestycja niestety ma kilkumiesięczne obsuwy. Również uważam tak jak kot feliks, że chory mamy rynek pracy ale jeszcze gorsze mamy zasady przetargowe które też do świętych nie należą. :/

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#355 Post autor: Locutus » 29 wrz 2019, o 09:33

Fakt, że coś jest na rzeczy. Ja też pamiętam remonty tras tramwajowych, które wykonywano od A do Z w dwa do trzech miesięcy… A teraz głupi remont trasy do Bronowic ciągnie się ponad rok…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1440
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Krakowska, Starowiślna

#356 Post autor: Impuls » 29 wrz 2019, o 20:47

Locutus pisze:Fakt, że coś jest na rzeczy. Ja też pamiętam remonty tras tramwajowych, które wykonywano od A do Z w dwa do trzech miesięcy… A teraz głupi remont trasy do Bronowic ciągnie się ponad rok…
Trasa do Bronowic to jak wiemy dwa przetargi. Pierwszy Królewskiej i Bronowickiej to modernizacja kompleksowa i trwał do lipca a wykończenia brukarskie i zieleni trochę dłużej. Natomiast drugi jako remont Karmelickiej trwał właśnie tylko trzy miesiące. Nie udało ich się skoordynować w jednym czasie ze względu na Aleje i zbyt długi przebieg trasy przez Miasto. Wykonawca obu przetargów był jeden. Modernizacja to gruntowna przebudowa wszystkich mediów wokół, zmiany przebiegu toru, wymiana całego podłoża, również w drodze i chodnikach, zieleni wokół trasy. Przy dzisejszych standardach to trwa i na tyle było planowane. Uważam, że solidnie i będzie służyć na lata. Natomiast Karmelicka to taki remont w którym położono cienkie węgierskie płyty na starej podbudowie. Bez wymiany mediów za wyjątkiem kanalizacji. Dokonano jedynie poszerzenia płyt fundamentowych pod pobocze torowiska. Inwestycja po kosztach odtworzeniowa, może przetrwa kilkanaście lat. I taki remont można robić w trzy miesiące.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowska, Starowiślna

#357 Post autor: Cukier » 1 paź 2019, o 09:18

Impuls pisze:Natomiast Karmelicka to taki remont w którym położono cienkie węgierskie płyty na starej podbudowie. Bez wymiany mediów za wyjątkiem kanalizacji. Dokonano jedynie poszerzenia płyt fundamentowych pod pobocze torowiska. Inwestycja po kosztach odtworzeniowa, może przetrwa kilkanaście lat. I taki remont można robić w trzy miesiące.
2019 rok a my nadal kładziemy płyty węgierskie? :eek: Żeby w latach 30 przyszłe pokolenie też mogło na własne oczy obserwować jak się szyna wybrzusza?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Krakowska, Starowiślna

#358 Post autor: Lw25 » 2 paź 2019, o 08:34

Ta płyta na Karmelickiej jest zmodyfikowana oidp.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 703
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Krakowska, Starowiślna

#359 Post autor: gagacek » 2 paź 2019, o 12:17

Impuls pisze: I taki remont można robić w trzy miesiące.
A wcześniej można kombinować jak najpóźniej doprowadzić do tego remontu, aby wszystko szło zgodnie z planem...
Cukier pisze:2019 rok a my nadal kładziemy płyty węgierskie? :eek:
Płyta węgierska (+ PRAWIDŁOWE prace utrzymaniowe) nie jest niczym złym, krótkowiecznym ani tym bardziej groźnym, vide np. utrzymanie takich torowisk w Warszawie. Jeden warunek: trzeba chcieć to wykonać prawidłowo.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Krakowska, Starowiślna

#360 Post autor: Cukier » 2 paź 2019, o 14:19

Płyta węgierska ma poważną wadę konstrukcyjną - szyna blokowa jest szersza niż wyższa, co w przypadku naprężeń ściskających wyrzuca ją do góry, podczas gdy tradycyjne szyny kolejowe generalnie wyrzuca na bok (co w betonowej płycie jest zablokowane przez beton). Można oczywiście próbować zapobiegać naprężeniom przez stosowanie dylatacji typu klin ale trudno mi powiedzieć na ile to skuteczne bo na torowiskach w jezdni w Krakowie z tego co mi wiadomo nie ma tego typu dylacjacji nigdzie.

Mamy w Krakowie prawie od dekady torowiska z szynami kolejowymi zalewanymi żywicą w betonie i widać trwałość tego rozwiązania. Dziwię się więc niezmiernie, że zamiast użyć go na Karmelickiej jak wszędzie indziej, robi się fuszerkę wymieniając stare badziewie na nowe badziewie jeden do jeden.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”