Krakowska, Starowiślna

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Krakowska, Starowiślna

#301 Post autor: Kitek » 12 sie 2019, o 22:01

Kaszmir, czyli "18" co 7,5 min przez cały dzień? A wrócą linie "76" i "77" we wrześniu?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1440
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Krakowska, Starowiślna

#302 Post autor: Impuls » 12 sie 2019, o 22:01

Kaszmir - dzięki za info. Malutkie sprostowanie. Prace u wylotu Słomianej nadal trwają. Obecnie brakuje jakieś 150 metrów torowiska.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7412
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#303 Post autor: Locutus » 13 sie 2019, o 07:16

Pasażerowie z Kapelanki i Monte Cassino dostają ostro w zad. W wielu relacjach, w których w okresie bez remontu jeżdżą bezpośrednio teraz będą musieli się przesiadać dwukrotnie... Albo jeden raz, ale cofając się i jadąc kompletnie naokoło... Zresztą nie tylko oni... Dla pasażerów z Tyńca czy Kostrza w niektórych relacjach będzie jazda z trzema przesiadkami (zamiast z jedną jak normalnie)... Borek Fałęcki pozostaje odcięty od dojazdu do Dworca Głównego. Trasa linii 71 to jakiś kosmos totalny - kto skąd dokąd i po co miałby tym jeździć? Nie do końca to wszystko przemyślane...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

Krakowska, Starowiślna

#304 Post autor: fysztof » 13 sie 2019, o 08:05

Z Kapelanką i Monte Cassino to ja osobiście wolę 72/79+752 niż gasnące w korkach obecne 752. Zresztą wiele razy mieliśmy okazję podobny wariant podwójnej przesiadki ćwiczyć na południu przy zamknięciach Wielickiej (przed powstaniem estakady) i było uciążliwe, ale do przetrwania.

Swoją drogą południe Krakowa - jeśli zostanie tak jak w artykule - też będzie miało mocno pod górkę... 50 z f=7,5 (-4 kursy/h), zawieszona zapewne 6 (-4 kursy/h), pocięta w szczycie 73 (-4 kursy/h). Brak bezpośredniego połączenia tych rejonów z Koroną oraz Ruczajem (trudno za takie uważać notorycznie niepunktualne 204). Czy chociaż 24 pozostanie ze wzmocnieniami do f=7,5 w szczycie tudzież wrócą 76 i 77?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#305 Post autor: Kaszmir » 13 sie 2019, o 08:48

Impuls pisze:Kaszmir - dzięki za info. Malutkie sprostowanie. Prace u wylotu Słomianej nadal trwają. Obecnie brakuje jakieś 150 metrów torowiska.
Oczywiście masz rację, tworząc artykuł zapomniałem się i pisałem tak, jakby był już wrzesień ;) Poprawione.
Locutus pisze:Borek Fałęcki pozostaje odcięty od dojazdu do Dworca Głównego.
Nieprawda - będzie "78".
Locutus pisze:Trasa linii 71 to jakiś kosmos totalny - kto skąd dokąd i po co miałby tym jeździć? Nie do końca to wszystko przemyślane...
"71" na południu zastąpi "11", zapewniając połączenie z Małego Płaszowa w kierunku Wielickiej. Od północy zastąpi z kolei "19", obsługując ważne i potrzebne relacje na całym odcinku Plac Boh. Getta - Grzegórzecka - Tunel - Dw. Towarowy.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Krakowska, Starowiślna

#306 Post autor: kucyk » 13 sie 2019, o 09:04

Drogi Kaszmirze. Czytałem wczoraj te Twoje informacje oraz komentarz na Kraboku i w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem pewny, że rozwiązania są idealne. Pomyślałem oczywiście o rejonach z południa miasta (Bieżanów, Prokocim, Rżaka, Kurdwanów, Piaski). Jestem zdania, że przy takich planach we wrześniu mieszkańcy tej części miasta będą mieć naprawdę bardzo ciężko w przeciwieństwie do tych z Borku, Maków czy nawet Bronowic którzy będą mieć sensowne dojazdy do podróży a i nawet jeżdżą przez rok za darmo. :ehh:

Po chwili pomyślałem, że nie będę nic komentował - bo wydawało mi się, że przecież zawieszone są linie "76", "77" a i tabliczki na przystankach się znajdują i po wakacjach one wrócą wiec Twoje donosy odnośnie linii zastępczych mogą być nie pełne. ;)

Oby się tak stało bo jak tych linii nie będzie to przy jednoczesnym pocięciu "73" będzie bardzo źle w południowych rejonach Krakowa. :/

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Krakowska, Starowiślna

#307 Post autor: Kitek » 13 sie 2019, o 09:34

fysztof pisze:Swoją drogą południe Krakowa - jeśli zostanie tak jak w artykule - też będzie miało mocno pod górkę... 50 z f=7,5 (-4 kursy/h), zawieszona zapewne 6 (-4 kursy/h)
Na pewno Kurdwanów nie pozostanie tylko z 12 kursami/h i będzie jeszcze jakaś linia, pytanie tylko dokąd?
fysztof pisze:pocięta w szczycie 73 (-4 kursy/h). Brak bezpośredniego połączenia tych rejonów z Koroną oraz Ruczajem
Powinna być linia z Wielickiej (najlepiej z Bieżanowa) w kierunku Korony, czyli powrót "77". Tylko czy Rondo Matecznego wytrzyma tyle kursów tramwajów/h?
kucyk pisze:Oby się tak stało bo jak tych linii nie będzie to przy jednoczesnym pocięciu "73" będzie bardzo źle w południowych rejonach Krakowa. :/
Już brak "77" ćwiczyliśmy na samym początku remontu Krakowskiej- wtedy podróżowanie liniami bieżanowskimi było bardzo trudne.

Swoją drogą, trasa linii zastępczej "74" dla mnie jest kuriozalna- dlaczego nie pojedzie po prostu przez Basztową do Teatru Słowackiego tylko będzie wykonywać rundę honorową przez Plac Wszystkich Świętych? :O

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#308 Post autor: Kaszmir » 13 sie 2019, o 10:08

Kitek pisze:Kaszmir, czyli "18" co 7,5 min przez cały dzień? A wrócą linie "76" i "77" we wrześniu?
"18" co 7,5 min cały dzień.
"76" jak przed wakacjami tylko skrócona do Łagiewnik, czyli Kurdwanów - Wielicka - Korona - Łagiewniki (częstotliwość dalej co 15 minut od godz. 6 do 19, tylko w dni powszednie)
"77" nie wraca

Dodałem do artykułu info o "76" i "77" - początkowo go brakowało.
Kitek pisze:Swoją drogą, trasa linii zastępczej "74" dla mnie jest kuriozalna- dlaczego nie pojedzie po prostu przez Basztową do Teatru Słowackiego tylko będzie wykonywać rundę honorową przez Plac Wszystkich Świętych? :O
Żeby obsłużyć Teatr Bagatela - linia ma zastępować "44", więc musi zapewnić przesiadkę na "708". Natomiast czemu jedzie naokoło i do KG, zamiast Basztową i do Cichego Kącika - nie wiem.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Krakowska, Starowiślna

#309 Post autor: Kitek » 13 sie 2019, o 16:14

Kaszmir pisze: "76" jak przed wakacjami tylko skrócona do Łagiewnik, czyli Kurdwanów - Wielicka - Korona - Łagiewniki (częstotliwość dalej co 15 minut od godz. 6 do 19, tylko w dni powszednie)
"77" nie wraca
Tylko dlaczego z Kurdwanowa będzie linia do Korony skoro potok z Bieżanowa i Prokocimia do tego przystanku jest dużo większy (co widać po frekwencji na "6" i "13"). Nie dość, że Bieżanów będzie -4 kursy/h w szczycie to jeszcze bez dojazdu przez kilka tygodni do ważnych punktów na Starym Podgórzu.
Jedyne logiczne uzasadnienie tej decyzji jest takie, żeby poza szczytem utrzymać tyle samo kursów na obydwu końcówkach ile było przed wakacjami, ale od września podróżowanie liniami bieżanowskimi będzie nieprzyjemne :/ Widać, że są równi i równiejsi i kolejny raz Bieżanów niezasłużenie obrywa :thumbdown:

obserwator
Dyspozytor
Posty: 558
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Krakowska, Starowiślna

#310 Post autor: obserwator » 13 sie 2019, o 16:48

Kitek pisze:
Kaszmir pisze: "76" jak przed wakacjami tylko skrócona do Łagiewnik, czyli Kurdwanów - Wielicka - Korona - Łagiewniki (częstotliwość dalej co 15 minut od godz. 6 do 19, tylko w dni powszednie)
"77" nie wraca
Tylko dlaczego z Kurdwanowa będzie linia do Korony skoro potok z Bieżanowa i Prokocimia do tego przystanku jest dużo większy (co widać po frekwencji na "6" i "13"). Nie dość, że Bieżanów będzie -4 kursy/h w szczycie to jeszcze bez dojazdu przez kilka tygodni do ważnych punktów na Starym Podgórzu.
Jedyne logiczne uzasadnienie tej decyzji jest takie, żeby poza szczytem utrzymać tyle samo kursów na obydwu końcówkach ile było przed wakacjami, ale od września podróżowanie liniami bieżanowskimi będzie nieprzyjemne :/ Widać, że są równi i równiejsi i kolejny raz Bieżanów niezasłużenie obrywa :thumbdown:
Najlepszym wyjściem z tej sytuacji byłoby dołożenie w szczycie kursów na "9" lub utworzenie szczytówki "49" na trasie Nowy Bieżanów-Cmentarz Rakowicki lub Nowy Bieżanów- Wieczysta.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Krakowska, Starowiślna

#311 Post autor: kucyk » 13 sie 2019, o 16:49

Kitek pisze:Tylko dlaczego z Kurdwanowa będzie linia do Korony skoro potok z Bieżanowa i Prokocimia do tego przystanku jest dużo większy (co widać po frekwencji na "6" i "13"). Nie dość, że Bieżanów będzie -4 kursy/h w szczycie to jeszcze bez dojazdu przez kilka tygodni do ważnych punktów na Starym Podgórzu.
Jedyne logiczne uzasadnienie tej decyzji jest takie, żeby poza szczytem utrzymać tyle samo kursów na obydwu końcówkach ile było przed wakacjami, ale od września podróżowanie liniami bieżanowskimi będzie nieprzyjemne :/ Widać, że są równi i równiejsi i kolejny raz Bieżanów niezasłużenie obrywa :thumbdown:
Jak zawsze. Dziwi Cię to jeszcze dzisiaj? :/

A tak nawiasem to zgadzam się z Tobą. ;D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#312 Post autor: Kaszmir » 13 sie 2019, o 16:53

Kitek pisze:Tylko dlaczego z Kurdwanowa będzie linia do Korony skoro potok z Bieżanowa i Prokocimia do tego przystanku jest dużo większy (co widać po frekwencji na "6" i "13"). Nie dość, że Bieżanów będzie -4 kursy/h w szczycie to jeszcze bez dojazdu przez kilka tygodni do ważnych punktów na Starym Podgórzu.
Jedyne logiczne uzasadnienie tej decyzji jest takie, żeby poza szczytem utrzymać tyle samo kursów na obydwu końcówkach ile było przed wakacjami, ale od września podróżowanie liniami bieżanowskimi będzie nieprzyjemne :/ Widać, że są równi i równiejsi i kolejny raz Bieżanów niezasłużenie obrywa :thumbdown:
No właśnie nie! Przy "76" do Kurdwanowa oba rejony - Kurdwanów, Nowy Bieżanów - są do tyłu o 4 kursy/h w szczycie. Do tego Kurdwanów jeszcze traci w weekendy ("6" kursowała w soboty i święta - w ograniczonych godzinach, jednak "76" nie kursuje wcale). Czyli nawet z "76" do Kurdwanowa, to osiedle i tak ma większe cięcia niż Nowy Bieżanów.

A teraz co by było gdyby zamiast "76", przywrócić szczytowe "77" do Nowego Bieżanowa? Nowy Bieżanów miałby wtedy tę samą liczbę kursów co w stałym układzie, podczas gdy Kurdwanów byłby -8 kursów/h w szczycie, -4 w międzyszczycie i -3 w weekendy. I to jest wg Ciebie sprawiedliwość?

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Krakowska, Starowiślna

#313 Post autor: kucyk » 13 sie 2019, o 16:58

Kaszmir pisze:No właśnie nie! Przy "76" do Kurdwanowa oba rejony - Kurdwanów, Nowy Bieżanów - są do tyłu o 4 kursy/h w szczycie. Do tego Kurdwanów jeszcze traci w weekendy ("6" kursowała w soboty i święta - w ograniczonych godzinach, jednak "76" nie kursuje wcale). Czyli nawet z "76" do Kurdwanowa, to osiedle i tak ma większe cięcia niż Nowy Bieżanów.

A teraz co by było gdyby zamiast "76", przywrócić szczytowe "77" do Nowego Bieżanowa? Nowy Bieżanów miałby wtedy tę samą liczbę kursów co w stałym układzie, podczas gdy Kurdwanów byłby -8 kursów/h w szczycie, -4 w międzyszczycie i -3 w weekendy. I to jest wg Ciebie sprawiedliwość?
Hallo? Słucham? Skąd Ci się biorą cięcia w Kurdwanowie przy zachowaniu "76". Nie kumam. :no:
Z weekendem się zgadzam. Ale w dzień powszedni - skąd te -8 kursów? <_<

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Krakowska, Starowiślna

#314 Post autor: kucyk » 13 sie 2019, o 17:13

obserwator pisze:Najlepszym wyjściem z tej sytuacji byłoby dołożenie w szczycie kursów na "9" lub utworzenie szczytówki "49" na trasie Nowy Bieżanów-Cmentarz Rakowicki lub Nowy Bieżanów- Wieczysta.
Jest to rozwiązanie. :thumbup:

Ale znając niechęć urzędników do tych rejonów to nie ma co liczyć na takie rozwiązania. :wow:

Ba, powiem dobitnie - oni nawet nie wpadną na tak prosty sposób aby zwiększyć tabor na "3" i "9" przez ten czas przy pociętej "73" aby w jakimś stopniu zminimalizować problemy w podróżowaniu km liniami bieżanowskimi. :/

A co dopiero zwiększyć ilość kursów na "9" czy uruchomić nową linię szczytową. :hmm:

Niestety. To wszystko tylko mrzonka jaka się w naszych głowach pojawia tutaj. :ehh:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Krakowska, Starowiślna

#315 Post autor: Kaszmir » 13 sie 2019, o 17:32

kucyk pisze:Hallo? Słucham? Skąd Ci się biorą cięcia w Kurdwanowie przy zachowaniu "76". Nie kumam. :no:
Z weekendem się zgadzam. Ale w dzień powszedni - skąd te -8 kursów? <_<
Przeczytaj uważnie jeszcze raz mój post. Napisałem, że przy zachowaniu "76" i tak masz cięcia 4 kursów/h w szczycie, nie 8. A te 4 biorą się z ograniczonej ~f "50".

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”