Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2019, o 09:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 363 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sie 2019, o 22:01 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 400
Kaszmir, czyli "18" co 7,5 min przez cały dzień? A wrócą linie "76" i "77" we wrześniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2019, o 22:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1349
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir - dzięki za info. Malutkie sprostowanie. Prace u wylotu Słomianej nadal trwają. Obecnie brakuje jakieś 150 metrów torowiska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 07:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7096
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Pasażerowie z Kapelanki i Monte Cassino dostają ostro w zad. W wielu relacjach, w których w okresie bez remontu jeżdżą bezpośrednio teraz będą musieli się przesiadać dwukrotnie... Albo jeden raz, ale cofając się i jadąc kompletnie naokoło... Zresztą nie tylko oni... Dla pasażerów z Tyńca czy Kostrza w niektórych relacjach będzie jazda z trzema przesiadkami (zamiast z jedną jak normalnie)... Borek Fałęcki pozostaje odcięty od dojazdu do Dworca Głównego. Trasa linii 71 to jakiś kosmos totalny - kto skąd dokąd i po co miałby tym jeździć? Nie do końca to wszystko przemyślane...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 08:05 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 176
Z Kapelanką i Monte Cassino to ja osobiście wolę 72/79+752 niż gasnące w korkach obecne 752. Zresztą wiele razy mieliśmy okazję podobny wariant podwójnej przesiadki ćwiczyć na południu przy zamknięciach Wielickiej (przed powstaniem estakady) i było uciążliwe, ale do przetrwania.

Swoją drogą południe Krakowa - jeśli zostanie tak jak w artykule - też będzie miało mocno pod górkę... 50 z f=7,5 (-4 kursy/h), zawieszona zapewne 6 (-4 kursy/h), pocięta w szczycie 73 (-4 kursy/h). Brak bezpośredniego połączenia tych rejonów z Koroną oraz Ruczajem (trudno za takie uważać notorycznie niepunktualne 204). Czy chociaż 24 pozostanie ze wzmocnieniami do f=7,5 w szczycie tudzież wrócą 76 i 77?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 08:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
Impuls napisał(a):
Kaszmir - dzięki za info. Malutkie sprostowanie. Prace u wylotu Słomianej nadal trwają. Obecnie brakuje jakieś 150 metrów torowiska.

Oczywiście masz rację, tworząc artykuł zapomniałem się i pisałem tak, jakby był już wrzesień ;) Poprawione.

Locutus napisał(a):
Borek Fałęcki pozostaje odcięty od dojazdu do Dworca Głównego.

Nieprawda - będzie "78".

Locutus napisał(a):
Trasa linii 71 to jakiś kosmos totalny - kto skąd dokąd i po co miałby tym jeździć? Nie do końca to wszystko przemyślane...

"71" na południu zastąpi "11", zapewniając połączenie z Małego Płaszowa w kierunku Wielickiej. Od północy zastąpi z kolei "19", obsługując ważne i potrzebne relacje na całym odcinku Plac Boh. Getta - Grzegórzecka - Tunel - Dw. Towarowy.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 09:04 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2128
Lokalizacja: kraków
Drogi Kaszmirze. Czytałem wczoraj te Twoje informacje oraz komentarz na Kraboku i w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem pewny, że rozwiązania są idealne. Pomyślałem oczywiście o rejonach z południa miasta (Bieżanów, Prokocim, Rżaka, Kurdwanów, Piaski). Jestem zdania, że przy takich planach we wrześniu mieszkańcy tej części miasta będą mieć naprawdę bardzo ciężko w przeciwieństwie do tych z Borku, Maków czy nawet Bronowic którzy będą mieć sensowne dojazdy do podróży a i nawet jeżdżą przez rok za darmo. :ehh:

Po chwili pomyślałem, że nie będę nic komentował - bo wydawało mi się, że przecież zawieszone są linie "76", "77" a i tabliczki na przystankach się znajdują i po wakacjach one wrócą wiec Twoje donosy odnośnie linii zastępczych mogą być nie pełne. ;)

Oby się tak stało bo jak tych linii nie będzie to przy jednoczesnym pocięciu "73" będzie bardzo źle w południowych rejonach Krakowa. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 09:34 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 400
fysztof napisał(a):
Swoją drogą południe Krakowa - jeśli zostanie tak jak w artykule - też będzie miało mocno pod górkę... 50 z f=7,5 (-4 kursy/h), zawieszona zapewne 6 (-4 kursy/h)

Na pewno Kurdwanów nie pozostanie tylko z 12 kursami/h i będzie jeszcze jakaś linia, pytanie tylko dokąd?

fysztof napisał(a):
pocięta w szczycie 73 (-4 kursy/h). Brak bezpośredniego połączenia tych rejonów z Koroną oraz Ruczajem

Powinna być linia z Wielickiej (najlepiej z Bieżanowa) w kierunku Korony, czyli powrót "77". Tylko czy Rondo Matecznego wytrzyma tyle kursów tramwajów/h?

kucyk napisał(a):
Oby się tak stało bo jak tych linii nie będzie to przy jednoczesnym pocięciu "73" będzie bardzo źle w południowych rejonach Krakowa. :/

Już brak "77" ćwiczyliśmy na samym początku remontu Krakowskiej- wtedy podróżowanie liniami bieżanowskimi było bardzo trudne.

Swoją drogą, trasa linii zastępczej "74" dla mnie jest kuriozalna- dlaczego nie pojedzie po prostu przez Basztową do Teatru Słowackiego tylko będzie wykonywać rundę honorową przez Plac Wszystkich Świętych? :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 10:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
Kitek napisał(a):
Kaszmir, czyli "18" co 7,5 min przez cały dzień? A wrócą linie "76" i "77" we wrześniu?

"18" co 7,5 min cały dzień.
"76" jak przed wakacjami tylko skrócona do Łagiewnik, czyli Kurdwanów - Wielicka - Korona - Łagiewniki (częstotliwość dalej co 15 minut od godz. 6 do 19, tylko w dni powszednie)
"77" nie wraca

Dodałem do artykułu info o "76" i "77" - początkowo go brakowało.

Kitek napisał(a):
Swoją drogą, trasa linii zastępczej "74" dla mnie jest kuriozalna- dlaczego nie pojedzie po prostu przez Basztową do Teatru Słowackiego tylko będzie wykonywać rundę honorową przez Plac Wszystkich Świętych? :O

Żeby obsłużyć Teatr Bagatela - linia ma zastępować "44", więc musi zapewnić przesiadkę na "708". Natomiast czemu jedzie naokoło i do KG, zamiast Basztową i do Cichego Kącika - nie wiem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 16:14 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 400
Kaszmir napisał(a):
"76" jak przed wakacjami tylko skrócona do Łagiewnik, czyli Kurdwanów - Wielicka - Korona - Łagiewniki (częstotliwość dalej co 15 minut od godz. 6 do 19, tylko w dni powszednie)
"77" nie wraca

Tylko dlaczego z Kurdwanowa będzie linia do Korony skoro potok z Bieżanowa i Prokocimia do tego przystanku jest dużo większy (co widać po frekwencji na "6" i "13"). Nie dość, że Bieżanów będzie -4 kursy/h w szczycie to jeszcze bez dojazdu przez kilka tygodni do ważnych punktów na Starym Podgórzu.
Jedyne logiczne uzasadnienie tej decyzji jest takie, żeby poza szczytem utrzymać tyle samo kursów na obydwu końcówkach ile było przed wakacjami, ale od września podróżowanie liniami bieżanowskimi będzie nieprzyjemne :/ Widać, że są równi i równiejsi i kolejny raz Bieżanów niezasłużenie obrywa :thumbdown:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 16:48 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 480
Kitek napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
"76" jak przed wakacjami tylko skrócona do Łagiewnik, czyli Kurdwanów - Wielicka - Korona - Łagiewniki (częstotliwość dalej co 15 minut od godz. 6 do 19, tylko w dni powszednie)
"77" nie wraca

Tylko dlaczego z Kurdwanowa będzie linia do Korony skoro potok z Bieżanowa i Prokocimia do tego przystanku jest dużo większy (co widać po frekwencji na "6" i "13"). Nie dość, że Bieżanów będzie -4 kursy/h w szczycie to jeszcze bez dojazdu przez kilka tygodni do ważnych punktów na Starym Podgórzu.
Jedyne logiczne uzasadnienie tej decyzji jest takie, żeby poza szczytem utrzymać tyle samo kursów na obydwu końcówkach ile było przed wakacjami, ale od września podróżowanie liniami bieżanowskimi będzie nieprzyjemne :/ Widać, że są równi i równiejsi i kolejny raz Bieżanów niezasłużenie obrywa :thumbdown:


Najlepszym wyjściem z tej sytuacji byłoby dołożenie w szczycie kursów na "9" lub utworzenie szczytówki "49" na trasie Nowy Bieżanów-Cmentarz Rakowicki lub Nowy Bieżanów- Wieczysta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 16:49 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2128
Lokalizacja: kraków
Kitek napisał(a):
Tylko dlaczego z Kurdwanowa będzie linia do Korony skoro potok z Bieżanowa i Prokocimia do tego przystanku jest dużo większy (co widać po frekwencji na "6" i "13"). Nie dość, że Bieżanów będzie -4 kursy/h w szczycie to jeszcze bez dojazdu przez kilka tygodni do ważnych punktów na Starym Podgórzu.
Jedyne logiczne uzasadnienie tej decyzji jest takie, żeby poza szczytem utrzymać tyle samo kursów na obydwu końcówkach ile było przed wakacjami, ale od września podróżowanie liniami bieżanowskimi będzie nieprzyjemne :/ Widać, że są równi i równiejsi i kolejny raz Bieżanów niezasłużenie obrywa :thumbdown:

Jak zawsze. Dziwi Cię to jeszcze dzisiaj? :/

A tak nawiasem to zgadzam się z Tobą. ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 16:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
Kitek napisał(a):
Tylko dlaczego z Kurdwanowa będzie linia do Korony skoro potok z Bieżanowa i Prokocimia do tego przystanku jest dużo większy (co widać po frekwencji na "6" i "13"). Nie dość, że Bieżanów będzie -4 kursy/h w szczycie to jeszcze bez dojazdu przez kilka tygodni do ważnych punktów na Starym Podgórzu.
Jedyne logiczne uzasadnienie tej decyzji jest takie, żeby poza szczytem utrzymać tyle samo kursów na obydwu końcówkach ile było przed wakacjami, ale od września podróżowanie liniami bieżanowskimi będzie nieprzyjemne :/ Widać, że są równi i równiejsi i kolejny raz Bieżanów niezasłużenie obrywa :thumbdown:

No właśnie nie! Przy "76" do Kurdwanowa oba rejony - Kurdwanów, Nowy Bieżanów - są do tyłu o 4 kursy/h w szczycie. Do tego Kurdwanów jeszcze traci w weekendy ("6" kursowała w soboty i święta - w ograniczonych godzinach, jednak "76" nie kursuje wcale). Czyli nawet z "76" do Kurdwanowa, to osiedle i tak ma większe cięcia niż Nowy Bieżanów.

A teraz co by było gdyby zamiast "76", przywrócić szczytowe "77" do Nowego Bieżanowa? Nowy Bieżanów miałby wtedy tę samą liczbę kursów co w stałym układzie, podczas gdy Kurdwanów byłby -8 kursów/h w szczycie, -4 w międzyszczycie i -3 w weekendy. I to jest wg Ciebie sprawiedliwość?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 16:58 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2128
Lokalizacja: kraków
Kaszmir napisał(a):
No właśnie nie! Przy "76" do Kurdwanowa oba rejony - Kurdwanów, Nowy Bieżanów - są do tyłu o 4 kursy/h w szczycie. Do tego Kurdwanów jeszcze traci w weekendy ("6" kursowała w soboty i święta - w ograniczonych godzinach, jednak "76" nie kursuje wcale). Czyli nawet z "76" do Kurdwanowa, to osiedle i tak ma większe cięcia niż Nowy Bieżanów.

A teraz co by było gdyby zamiast "76", przywrócić szczytowe "77" do Nowego Bieżanowa? Nowy Bieżanów miałby wtedy tę samą liczbę kursów co w stałym układzie, podczas gdy Kurdwanów byłby -8 kursów/h w szczycie, -4 w międzyszczycie i -3 w weekendy. I to jest wg Ciebie sprawiedliwość?


Hallo? Słucham? Skąd Ci się biorą cięcia w Kurdwanowie przy zachowaniu "76". Nie kumam. :no:
Z weekendem się zgadzam. Ale w dzień powszedni - skąd te -8 kursów? <_<


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 17:13 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2128
Lokalizacja: kraków
obserwator napisał(a):
Najlepszym wyjściem z tej sytuacji byłoby dołożenie w szczycie kursów na "9" lub utworzenie szczytówki "49" na trasie Nowy Bieżanów-Cmentarz Rakowicki lub Nowy Bieżanów- Wieczysta.

Jest to rozwiązanie. :thumbup:

Ale znając niechęć urzędników do tych rejonów to nie ma co liczyć na takie rozwiązania. :wow:

Ba, powiem dobitnie - oni nawet nie wpadną na tak prosty sposób aby zwiększyć tabor na "3" i "9" przez ten czas przy pociętej "73" aby w jakimś stopniu zminimalizować problemy w podróżowaniu km liniami bieżanowskimi. :/

A co dopiero zwiększyć ilość kursów na "9" czy uruchomić nową linię szczytową. :hmm:

Niestety. To wszystko tylko mrzonka jaka się w naszych głowach pojawia tutaj. :ehh:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 17:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22628
kucyk napisał(a):
Hallo? Słucham? Skąd Ci się biorą cięcia w Kurdwanowie przy zachowaniu "76". Nie kumam. :no:
Z weekendem się zgadzam. Ale w dzień powszedni - skąd te -8 kursów? <_<

Przeczytaj uważnie jeszcze raz mój post. Napisałem, że przy zachowaniu "76" i tak masz cięcia 4 kursów/h w szczycie, nie 8. A te 4 biorą się z ograniczonej ~f "50".

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 363 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL