Krakowska, Starowiślna

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#31 Post autor: Lw25 » 27 paź 2016, o 21:07

Ja bym poszedł dalej. Na ulicach, gdzie jest wspólna jezdnia dla komunikacji i aut na wysokości przystanków oddzieliłbym pasy separatorem. Obecnie np. na Długiej kierowcy wyprzedzają tramwaje, co jest niebezpieczne.
Swoją drogą, rozety na budynkach mogą uszkadzać budynki i to też jest jedna z przyczyn ich likwidacji.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#32 Post autor: Kaszmir » 27 paź 2016, o 21:17

Lw25 pisze:Swoją drogą, rozety na budynkach mogą uszkadzać budynki i to też jest jedna z przyczyn ich likwidacji.
Nawet jeśli (czy to na pewno prawda? nie ma na to żadnego sposobu?), to nie można było przyczepić sieci do jakichś cienkich słupów tuż przy budynkach, tak by nie trzeba było ograniczać przekroju?

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#33 Post autor: scyzor663 » 27 paź 2016, o 21:50

Kaszmir pisze:to nie można było przyczepić sieci do jakichś cienkich słupów tuż przy budynkach
Cienkich tzn? Słupy oświetleniowe nie przeniosą obciążeń sieci, innych opcji raczej nie ma...

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#34 Post autor: chlorofil » 27 paź 2016, o 22:22

Jopek36 pisze:
chlorofil pisze: No i można by pomyśleć o dodatkowym pasie tam gdzie są przystanki aby ludzie jadący samochodem mogli wyprzedzić tramwaj stojący na przystanku, tak by nie tworzyły się bezsensowne korki.
:lol-above: Najlepiej od razu zrób estakadę nad przystankiem, aby kilka samochodów przypadkiem nie utknęło w 30 sekundowym korku :lol-above:
Jeśli jest kilka samochodów to po co te płacze żeby robić osobny pas albo że jest korek przez 1,5h szczytu na Kalwaryskiej? To zresztą śmieszne, że jest mowa o jakichś przystankach wiedeńskich krzyżujących ruch pieszy z samochodów, a proste rozwiązanie nie. : ) Wiem, że pałasz nienawiścią do ludzi, którzy preferują inne niż Ty środki komunikacji, ale jest to typowy przykład absurdu fanatyka, który poświęci się żeby mieć nawet trochę gorzej, tak by inni mieli bardzo źle.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#35 Post autor: Locutus » 28 paź 2016, o 06:37

No wiemy, Chlorofil, że Ty się chętnie poświęcisz, byle tylko pasażerowie tramwajów stali tak samo w korku jak Ty i żeby czasem im się lepiej nie jechało... Ale to nie znaczy, że miasto powinno prezentować podobną mentalność. Miasto powinno brać pod uwagę dobro większości. A że więcej ludzi na godzinę przejeżdża Starowiślną tramwajem niż samochodem, tramwaje powinny być uprzywilejowane.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#36 Post autor: kot_feliks » 28 paź 2016, o 07:23

Może się narażę, ale moim zdaniem ten projekt też jest całkiem.... w porządku :)

Tyle, że tu wszystko zależy od organizacji ruchu i natężenia ruchu indywidualnego.

Niemniej zdecydowanie wolę szersze chodniki, jakąś tam zieleń, parkowanie w zatokach, _ograniczenie_ ruchu samochodowego i auta na torowisku, niż ruch jak obecnie (albo większy) + wąski chodnik zastawiony autami.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#37 Post autor: Cukier » 28 paź 2016, o 10:36

kot_feliks pisze:ten projekt też jest całkiem.... w porządku
Może i absolutnego dramatu jak na Długiej nie ma, ale to nie znaczy że nie mogłoby być lepiej. Na pewno in plus jest to, że problematyczny odcinek z samochodami na torowisku jest relatywnie krótki, samochody generalnie będą mieć gdzie zjechać z tego odcinka (na Długiej nie mają bo trzymają ich światła na Nowym Kleparzu / Strefa B) na własny pas i co najistotniejsze zatoki parkingowe wydają się być znacznie bardziej odsunięte od osi torowiska, co pozostawia januszom parkowania znacznie większą tolerancję jeśli chodzi parkowanie na odpier*ol nie blokujące tramwaju.

Natomiast ja bym tu zrobił tak, że od Dietla do Miodowej przesunąłbym torowisko na wschód, zostawiając jedynie kontrapas rowerowy na północ, jednocześnie wytyczając osobny pas ruchu dla samochodów w kierunku południowym wzdłuż zatok parkingowych. Implikowałoby to konieczność skrętu samochodem w Miodową i objazd do Dietla albo przez Brzozową i św. Sebastiana, albo w drugą stronę przez Siedleckiego.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#38 Post autor: Jopek36 » 28 paź 2016, o 12:22

kot_feliks pisze:Może się narażę, ale moim zdaniem ten projekt też jest całkiem.... w porządku :)

Tyle, że tu wszystko zależy od organizacji ruchu i natężenia ruchu indywidualnego.

Niemniej zdecydowanie wolę szersze chodniki, jakąś tam zieleń, parkowanie w zatokach, _ograniczenie_ ruchu samochodowego i auta na torowisku, niż ruch jak obecnie (albo większy) + wąski chodnik zastawiony autami.
Auta należy wyeliminować z torowiska i to jest bezdyskusyjne, w przeciwnym razie NIE będzie możliwe uzyskanie równomiernych czasów przejazdu tramwajów - a potem narzekanie czemu te pi******ne tramwaje jeżdżą opóźnione... Rowerzyści bardzo lubią przytaczać przykład Karmelickiej jako, że "niby" jest spoko dla tramwajów, co NIE jest prawdą. Bielanek w jeden czwartek zrobił "mini pomiary" i na 10 przejazdów tramwajów odcinka Teatr Bagatela-Plac Inwalidów/Plac Inwalidów-Teatr Bagatela TYLKO 2 kursy przejechały bezproblemowo, bez żadnych zatrzymań. Pozostałe 8 kursów jechało dłużej w wyniku 19 zdarzeń:
SO lewoskręt x 4
blokada skrzyżowania x 4
tramwaj na przystanku x 4
korek przed przystankiem x 2
skuter x 1
rower x 1
parkowanie x 1
inne x 2
Mam nadzieję, że powyższe dane rozwiewają wszelkie wątpliwości o braku jakiegokolwiek sensu wpuszczania samochodów na torowisko, skoro jest możliwość odseparowania tych uczestników ruchu i nadania priorytetu większości, czyli pasażerom komunikacji miejskiej.

Szersze chodniki chwalę, zieleń również (i tak trochę jeszcze jej za mało), ale nie mogą one być wygospodarowane kosztem braku wydzielenia torowiska tramwajowego!! - najlepszym dawcą jest jeden pas ruchu dla samochodów, czyli defacto wprowadzenie przekroju tj. na ulicy Podwale czy Dunajewskiego. Dlaczego jeszcze nie może być torowiska wspólnego z jezdnią? Wystarczy, że na wspólną jezdnię z torowiskiem wyjedzie melex (bardzo popularne na Kazimierzu), rowerzysta, dorożka konna i tramwaj ze 150 pasażerami będzie się wlókł z 10km/h za taką zawalidrogą zamiast jechać 40-50km/h - sorry, ale nie tak ma chyba wyglądać zachęta do przesiadki na transport zbiorowy? W dodatku na odcinku od Miodowej do Wawrzyńca znika parkowanie na chodnikach, co oznacza scenariusz tj. na Kalwaryjskiej, czyli "włączenie niewidzialności" na jezdni i penetracja samochodów na torowisko na całym odcinku ulicy Starowiślnej, gdzie w szczycie potrafi stać calutki sznurek aut... Zdecydowana większość samochodów na Starowiślnej czy Krakowskiej to KRA, KWI itp., więc naprawdę nie ma sensu utrzymywania ruchu 2-kierunkowego dla tych kierowców, bo ich należy zatrzymać na poziomie IV obwodnicy.

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#39 Post autor: fysztof » 28 paź 2016, o 13:04

Podpisuję się obiema rękami pod powyższym postem. Może ktoś się jeszcze opamięta i przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej odbędzie się na wzór Dunajewskiego - jako uzupełniające się ulice: Na Starowiślnej pas dla samochodów w kierunku od Dietla do Podgórza (czyli przedłużenie organizacji tej ulicy z odcinka od Poczty Głównej do Dietla), na Krakowskiej pas dla samochodów od Placu Wolnica do Dietla.

Plusem planowanej przebudowy Krakowskiej jest reorganizacja skrzyżowania Dietla-Krakowska-Stradomska (zakładająca m.in. fizyczną likwidację przejazdu z Krakowskiej w Stradomską dla samochodów). Gdyby do tego dołożyć likwidację lewoskrętu (od strony Hali Targowej) z Dietla w Starowiślną, dałoby to fajną "regionalizację" i w znacznej mierze wyeliminowałoby tranzyt przez Kazimierz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#40 Post autor: Locutus » 28 paź 2016, o 18:00

Pełna zgoda z Jopkiem.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#41 Post autor: chlorofil » 28 paź 2016, o 20:37

Locutus pisze:No wiemy, Chlorofil, że Ty się chętnie poświęcisz, byle tylko pasażerowie tramwajów stali tak samo w korku jak Ty i żeby czasem im się lepiej nie jechało... Ale to nie znaczy, że miasto powinno prezentować podobną mentalność. Miasto powinno brać pod uwagę dobro większości. A że więcej ludzi na godzinę przejeżdża Starowiślną tramwajem niż samochodem, tramwaje powinny być uprzywilejowane.
Niestety wychodzi z Ciebie złośliwość wobec innych ludzi. Przy rozwiązaniu jakie zaproponowałem zyskują wszyscy, bo ani nie stoją ludzie jadący samochodem (za tramwajem stojącym na przystanku) ani tramwajem (za samochodami stojącymi w korku). Wszyscy to więcej niż większość.

Choć wiem, że nie podoba Ci się to bo głównym Twoim celem żeby ludzie jadący indywidualnie mieli gorzej?

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#42 Post autor: Jopek36 » 29 paź 2016, o 11:14

chlorofil pisze:Przy rozwiązaniu jakie zaproponowałem zyskują wszyscy, bo ani nie stoją ludzie jadący samochodem (za tramwajem stojącym na przystanku) (...)
Twoje rozwiązanie jest nierealne, gdyż nadzwyczaj w świecie nie ma na niego miejsca na tych ulicach...
chlorofil pisze:ani tramwajem (za samochodami stojącymi w korku).
A to jest nieprawda, jeśli torowisko jest wspólne z jezdnią i nie ma separatorów/wyniesienia o 7 cm tj. na Podwalu na całej długości ulicy.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#43 Post autor: chlorofil » 29 paź 2016, o 20:50

Aha, czyli 1+1+czasami 1 dodatkowy=3 na fragmentach jest nierealne, niemniej 2+2=4 (bo separator) jest realne i się wg fanatyków zmieści? : )

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#44 Post autor: aislinnek » 29 paź 2016, o 21:35

A kto proponuje 2+2?

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#45 Post autor: chlorofil » 30 paź 2016, o 15:56

Przedmówcy

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”