Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 24 wrz 2019, o 10:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 349 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sie 2019, o 15:55 
Online
Miłośnik

Dołączył(a): 5 wrz 2014, o 09:59
Posty: 95
Lokalizacja: Ruczaj
Od 1 września tramwaje na rondzie Grunwaldzkim? Jest wniosek

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-1- ... 31626.html

Cytuj:
Tramwaje na skrzyżowanie miały powrócić na początku września. Jednak, przez dodatkowe badania archeologiczne, termin oddania torów będzie zmieniony o minimum miesiąc.
[...]
Jak mówią przedstawiciele ZTP - jest możliwość, aby z pętli Czerwone Maki do przystanku Orzeszkowej na ulicy Dietla jeździły dwukierunkowe tramwaje.
[...]
Wniosek w sprawie instalacji przejazdówki dostali już urzędnicy Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Jednak, jak dowiadujemy się w ZDMK, nie zapadła ostateczna decyzja.

Tramwaj ulicami Kapelanka, Monte Cassino oraz Dietla miałby jeździć co pięć lub siedem minut.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2019, o 17:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22565
Będzie linia "7x" na trasie Czerwone Maki - Orzeszkowej.

Cytuj:
Na przełomie sierpnia i września zostanie wznowiony ruch tramwajowy z pętli Czerwone Maki do przystanku Orzeszkowej – poinformowała Renata Podstawa-Giza z biura prasowego Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-wr ... 31665.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2019, o 19:43 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 393
Ciekawe jak rozwiążą kwestie linii tramwajowych w Borku i na Makach we wrześniu biorąc pod uwagę ograniczoną przepustowość Ronda Matecznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2019, o 20:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Kraków
Kitek napisał(a):
Ciekawe jak rozwiążą kwestie linii tramwajowych w Borku i na Makach we wrześniu biorąc pod uwagę ograniczoną przepustowość Ronda Matecznego.


No właśnie po to robią krańcówkę na Orzeszkowej. Część pasażerów z Maków bezpośrednio pojedzie w rejon Mostu Grunwaldzkiego. Odciąży to linie na około przez Mateczny 18 i 52. O ile ta pierwsza nie zostanie wobec powyższego zawieszona.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 10:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2316
Lokalizacja: KRK
Kaszmir napisał(a):
Będzie linia "7x" na trasie Czerwone Maki - Orzeszkowej.

Tylko po jaką cholerę z Czerwonych Maków a nie z Łagiewnik? Raz, że znów pewnie będzie bajzel na Makach z zajeżdżaniem się brygad (bo wątpię, żeby zawiesili którąś z pozostałych linii), a dwa - Maki zyskają bezpośrednie połączenie, za to ludzie z Borku będą musieli się przesiadać 2x, żeby dojechać na Kapelankę. :wall:

Obecnie pasażerowie jadący z Borku wysiadają w Łagiewnikach i przesiadają się 1x na autobus 752, którym jadą na Kapelankę. Po wprowadzeniu zmian będą mieli dodatkową przesiadkę - bo w Łagiewnikach wsiądą już tylko do tramwaju 11/18/52, którym dojadą na Lipińskiego, gdzie będą musieli KOLEJNY RAZ przesiąść się na zastępcze 7x.

A gdyby tramwaj 7x jechał z Łagiewnik, to ludzie z Borku mieliby dalej jak obecnie 1 przesiadkę (na pętli), a pasażerowie z Maków dalej mogliby się przesiadać na Borsuczej, gdzie do pokonania mieliby zaledwie kilkanaście metrów (przez przejście na torowisku).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 12:34 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 148
Lokalizacja: Skawina
Faktycznie istnieje jakaś większa grupa ludzi potrzebująca konkretnie dojazdu Borek-Kapelanka? Bo to, że sporo ludzi jeździ jeździ na trasie Maki-Rondo Grunwaldzkie widać na codzień (miałem nieprzyjemność jechać 194 kilka razy w wakacje), a Rondo Matecznego miałoby problemy z pomieszczeniem wszystkich tramwajów z Ruczaju i z Borku, a w ten sposób część potoku zostanie przeniesiona na Rondo Grunwaldzkie i może nie będzie kompletnego paraliżu we wrześniu. Jak dla mnie rozwiązanie całkiem w porządku.
PS. Czy są informacje czy 752 zostanie zlikwidowana? Nie zauważyłem tej informacji w artykułach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 15:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22565
suchy napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Będzie linia "7x" na trasie Czerwone Maki - Orzeszkowej.

Tylko po jaką cholerę z Czerwonych Maków a nie z Łagiewnik? Raz, że znów pewnie będzie bajzel na Makach z zajeżdżaniem się brygad (bo wątpię, żeby zawiesili którąś z pozostałych linii), a dwa - Maki zyskają bezpośrednie połączenie, za to ludzie z Borku będą musieli się przesiadać 2x, żeby dojechać na Kapelankę. :wall:

Obecnie pasażerowie jadący z Borku wysiadają w Łagiewnikach i przesiadają się 1x na autobus 752, którym jadą na Kapelankę. Po wprowadzeniu zmian będą mieli dodatkową przesiadkę - bo w Łagiewnikach wsiądą już tylko do tramwaju 11/18/52, którym dojadą na Lipińskiego, gdzie będą musieli KOLEJNY RAZ przesiąść się na zastępcze 7x.

A gdyby tramwaj 7x jechał z Łagiewnik, to ludzie z Borku mieliby dalej jak obecnie 1 przesiadkę (na pętli), a pasażerowie z Maków dalej mogliby się przesiadać na Borsuczej, gdzie do pokonania mieliby zaledwie kilkanaście metrów (przez przejście na torowisku).

Muszę sprostować kilka rzeczy które nie są trafione. Po pierwsze, gdzie napisano, że nie będzie linii od Łagiewnik? Z tego co wiem tak samo w planach jest druga linia z Orzeszkowej w kier. Łagiewnik - nie wiem czy "752" czy tramwaj, czy tylko do Łagiewnik czy do Borku - ale będzie.

Po drugie, nie jest tak jak napisano powyżej, i na bank będzie ograniczenie kursów na Czerwonych Makach. Przecież "17" nie wróci do końca remontu, a i "52" będzie wciąż przycięte do ~f=7,5 zamiast 5 w szczycie. To już 8 kursów/h, które można puścić w kier. Orzeszkowej. A przecież nie wiemy, czy nie są planowane jeszcze jakieś inne ograniczenia.

I wreszcie - decyzja o linii tramwajowej do Czerwonych Maków jest nie tylko dobra, ona jest konieczna. "194" nawet na co dzień jest zatłoczony po dach, bez tramwaju zwyczajnie ludzie zostawaliby na przystankach.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 15:37 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 228
Jeśli będzie problem z pomieszczeniem się tramwajów na pętli to proponuję "11" skrócić do Łagiewnik - przy dwóch mocnych liniach jadących do Podgórza nie jest za bardzo na Ruczaju potrzebna.
Ale decyzja z tramwajem bardzo dobra - szkoda tylko, że tak późno <_<


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 15:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22565
Mr. Passenger napisał(a):
Ale decyzja z tramwajem bardzo dobra - szkoda tylko, że tak późno <_<

Czytałem gdzieś wypowiedź ZTP gdzie mówili, że nie dali przejazdówki wcześniej bo w planach było właśnie wykorzystać wakacyjne zamknięcie odcinka Kapelanka - Dietla do przeprowadzenia różnych napraw torowiska tamże.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 19:45 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 393
Yunkers napisał(a):
Faktycznie istnieje jakaś większa grupa ludzi potrzebująca konkretnie dojazdu Borek-Kapelanka?

Trochę osób wsiada do "22" na Szwedzkiej i Kapelance w popołudniowym szczycie podczas roku szkolnego.

Kaszmir napisał(a):
Z tego co wiem tak samo w planach jest druga linia z Orzeszkowej w kier. Łagiewnik - nie wiem czy "752" czy tramwaj, czy tylko do Łagiewnik czy do Borku - ale będzie.

Zależy pewnie od finansów czy będzie to linia tramwajowa czy autobusowa, ale linia Łagiewniki- Kapelanka w jakiejś formie jest potrzebna.
Kaszmir napisał(a):
To już 8 kursów/h, które można puścić w kier. Orzeszkowej. A przecież nie wiemy, czy nie są planowane jeszcze jakieś inne ograniczenia.

Zależy jaką częstotliwość będzie mieć linia z Maków do Orzeszkowej. W pierwszym artykule o przejazdówce jest wspomniane, że będą jeździć albo co 5 albo co 7,5 minuty. Myślę, że oprócz "7x" zostanie jeszcze na Makach "18" i "52" a z "11" nie wiem co zrobią (pewnie skrócą do Łagiewnik, żeby utrzymać jedną linię na odcinku Wielicka- Korona).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2019, o 20:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2316
Lokalizacja: KRK
Kaszmir napisał(a):
Muszę sprostować kilka rzeczy które nie są trafione. Po pierwsze, gdzie napisano, że nie będzie linii od Łagiewnik? Z tego co wiem tak samo w planach jest druga linia z Orzeszkowej w kier. Łagiewnik - nie wiem czy "752" czy tramwaj, czy tylko do Łagiewnik czy do Borku - ale będzie.

Gdyby były takie plany, to nie uważasz, że powiedzieliby o tym wyraźnie? Np. że "zostanie wznowiony ruch tramwajowy z Łagiewnik oraz Czerwonych Maków do przystanku Orzeszkowej" - a tymczasem pani rzecznik ZDMK wspomina tylko o jednej linii z Maków, o autobusie zaś mowa tylko na odcinku Orzeszkowej - Starowiślna.
Dwa - pytanie czy wystarczy na tyle autobusów, żeby utrzymać 752 do Łagiewnik - wszak wróci rozkład szkolny, a Bronowice mają otworzyć dopiero pod koniec września.

Cytuj:
Czytałem gdzieś wypowiedź ZTP gdzie mówili, że nie dali przejazdówki wcześniej bo w planach było właśnie wykorzystać wakacyjne zamknięcie odcinka Kapelanka - Dietla do przeprowadzenia różnych napraw torowiska tamże.

No i właśnie przeprowadzają naprawę - przy Słomianej (wjazd w osiedle) wymieniają szyny na obu torach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2019, o 05:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3036
Lokalizacja: Kraków
Zgadzam się z Kaszmirem tramwaj z CM do Orzeszkowej jest potrzebny, samo "194" nie wystarczy, a od września tym bardziej, bo już jeździ załadowany. A później byłoby tylko gorzej, bo ludzie zostawaliby na przystankach.

Oprócz remontu torowiska przy Słomianej było też szlifowanie torowiska na Dietla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2019, o 09:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Kraków
Organizacja tego remontu dla mnie wciąż budzi niepokój o terminowość i jakość. Od strony mostu zrobiono warstwy izolacyjne pod torowisko i pierwsze warstwy tłucznia, po czym dalej teren pozostawiono nie oddzielono. Powinni zrobić pierwszą warstwę podbetonową - wyrównującą. Efekt jest taki, że od dwóch miesięcy ciężarówki po tym terenie jeżdżą ugniatają żwir nierównomiernie, nawożąc odpady błota z kół. To może mieć później wpływ na trwałość, bo pod betonem warstwy będą nierównomiernie osiadać. Może to powodować po kilku latach szybsze pęknięcia, zapadanie się torowiska. Owszem zaczęto kłaść kamienie chodnikowe ale przed ukończeniem w wielu miejscach krawężników. Nie zrobiono studzienek i są takie dziury. Będą później dorabiać brakujące miejsca. To też spowoduje inne utwardzenie, niejednolite w tych miejscach. Chodnik może później nierównomiernie osiadać i po paru latach będzie krzywy. Ta inwestycja co raz bardziej przypomina mi Hubską we Wrocławiu.
Moje prognozy wobec ślamazarnego postępu prac.
koniec października jedna relacja skrętna Stradom - Dietla
koniec roku węzeł Dietla - Stradom - Krakowska
marzec 2020 Krakowska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2019, o 21:57 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 659
Lokalizacja: Małopolska
Nie ma przypadków, wszystko jest zaplanowane ;)

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2019, o 20:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22565
Ok, dostałem info odnośnie do planowanego na wrzesień układu linii w związku z remontem Krakowskiej:
https://krabok.wordpress.com/2019/08/12 ... -wrzesnia/

W skrócie:
"72": Czerwone Maki - Orzeszkowej
"79": Borek Fałęcki - Orzeszkowej
"752": Osiedle Podwawelskie - Starowiślna

"11", "19": zawieszone
"71": Mały Płaszów - Starowiślna - Tunel - Dworzec Towarowy

"73": co 15 minut cały dzień
"74": Krowodrza Górka - Długa - Teatr Bagatela - Plac Wszystkich Świętych - Teatr Słowackiego - jak "44/73" do Huty - Kopiec Wandy

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 349 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL