Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 11 lis 2019, o 21:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 366 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 mar 2019, o 09:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2065
Lokalizacja: Kraków
suchy napisał(a):
Ale remont Karmelickiej nie pochłonie 50mln zł (bo jak pamiętam, to mniej więcej na tyle oszacowano koszt przebudowy torowiska na Dietla i zrobienie tam buspasa). W dodatku przebudowa Dietla nie zajęłaby 2-3 miesięcy (okres wakacji, kiedy będzie przebudowywane całe skrzyżowanie Dietla/Stradom), tylko o wiele więcej - żeby zbudować tram/buspas, trzeba przecież zrobić betonową podbudowę, a potem na tym położyć płyty żelbetowe albo przykręcić szyny i zalać betonem i asfaltem. A na Karmelickiej zostaną tylko zerwane stare płyty węgierskie i położone nowe.

Ale co niby na Dietla miałoby zająć "o wiele więcej"? Remont Krakowskiej, czy Królewskiej trwa tyle czasu, bo tam są również wymieniane instalacje podziemne itd. Przecież na Dietla nic takiego nie ma, tam jest do "ściągnięcia" stare torowisko, zrobienie dolnej warstwy, wylanie podbudowy, ułożenie szyn i ich zalanie... Zresztą.... dokładnie tyle (ok. 2 m-ce) będą przecież remontować skrzyżowanie Dietla x Krakowska... stopień "zaawansowania" podobny ;)

Owszem, to wszystko trwa, ale nie pół roku, czy rok i raczej spokojnie dałoby się z takim "remontem" zamknąć w 2-3 miesiącach w okresie wakacyjnym... :rotfl: Przypominam, że kiedyś całą Królewską wyremontowano w pół roku, a raczej technologia do tyłu nie poszła :D

suchy napisał(a):
Dwa - w tym momencie cały Ruczaj i Borek Fałęcki miałyby dojazd do centrum wyłącznie przez Kalwaryjską i Starowiślną. Kursów zatem byłoby sporo - 10 (4/h), 19 (4/h), 22 (4/h), 78 (8/h), 11 (4/h), 18 (8/h), 52 (8/h), 76 (4/h) oraz 77 (4/h w szczycie) = 48/h w szczycie. I wszystko to stanęłoby na Matecznym, bo przecież cykl dla tramwaju jest tam koszmarnie długi (coś koło 2 minut). Ponadto, wystarczy jakieś zatrzymanie, awaria czy wypadek na Wadowickiej lub Kalwaryjskiej i obie dzielnice nie mają w tym momencie ŻADNEGO dojazdu.

Dodatkowo, na wyłączonym odcinku Łagiewniki/Kapelanka - Dietla - Starowiślna trzeba by zapewnić komunikację zastępczą - skąd wziąć kolejne autobusy przegubowe? Owszem, w wakacje i tak do tego dojdzie, ale wtedy komunikacja kursuje rzadziej niż w roku szkolnym, więc będzie więcej wolnych wozów do wykorzystania.

Ale cały czas mówimy o okresie +/- wakacyjnym. Podczas remontu płyty skrzyżowania Dietla x Krakowska i tak zamknięty będzie ruch tramwajowy na Dietla, a co za tym idzie zamknięty będzie ruch tramwajowy na Kapelance. I nie jestem przekonany, czy "wszystko" z Ruczaju i Borku pojedzie Starowiślną, bo część potoków będzie i tak trzeba przerzucić na autobusy zastępcze jadące Kapelanką. A skąd autobusy...? Z zajezdni :D Przecież to okres wakacyjny.

@Mistrzejowiczanin - tak, ma sens "dla jednego" 184, bo to nie tylko "jeden 184", ale również cała komunikacja zastępcza w przypadku jakiejkolwiek awarii, linie nocne, o wiele większa funkcjonalność ulicy z punktu widzenia KMK (np., gdyby chciano w przyszłości uruchomić dodatkowe kursy), nie mówiąc o np. przejeździe pojazdów uprzywilejowanych. Poza tym dla niektórych rejonów ten "jeden 184" to główna linia obsługująca dany teren....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2019, o 17:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22690
suchy napisał(a):
Dwa - owszem nie byłoby 77, które będzie uruchomione za tydzień (bo pojechałoby pewnie ponownie przez Krakowską jako 73 / 13), ale od strony Maków mielibyśmy z powrotem 17 (którą częściowo zastępuje obecne 76). Więc w godzinach szczytu byłoby tylko 4 kursy mniej, czyli 44/h - co dalej przekracza przepustowość Matecznego.

Osobiście wierzę tak jak kot_feliks że przebudowę dałoby się zmieścić w wakacje gdy kursów jest mniej. A nawet jeśli nie, to nie wiem czemu zakładasz taki układ kursów. "17" w takiej sytuacji na pewno byłaby zawieszona, bo jej głównym zadaniem jest zwiększenie częstotliwości na trasie Ruczaj - Łagiewniki - R. Matecznego, co wtedy byłoby zapewnione przez "18" i "52". Z drugiej strony spora część pasażerów "18" i "52" wsiada przy Centrum Kongresowym, więc zamiast "17" lepiej byłoby puścić zatramwaj "7xx" do r. Grunwaldzkiego. Gdyby kursów na r. Matecznego dalej było za dużo, można dalej kombinować (może np. z trasą "10" od Korony). Ja bym obstawiał tak:
- "8" co 7,5
- "11" co 15
- "18" co 7,5
- "19" co 15
- "22" co 15
- "52" co 7,5
- i ew. "10" co 15
razem 36-40 kursów/h. W zamian oczywiście "718" Czerwone Maki - Centrum Kongresowe z wysokim ~f oraz rzadsze "722" Łagiewniki - Centrum Kongresowe by dało się w Łagiewnikach złapać przesiąść na cokolwiek w stronę Kapelanki.

suchy napisał(a):
Trzy - czemu zatem nie można zmienić świateł na Matecznym na co dzień? Wiecznie padają argumenty, że "nie można dać częściej świateł dla tramwaju, bo autobusy na Kamieńskiego i Konopnickiej staną w korkach" - czyli co, w trakcie ewentualnego remontu (i zmiany świateł) magicznie przestałyby stać w korkach (albo w drugą stronę - nagle nikomu by to nie przeszkadzało, że stoją)? :puppyeyes:

A czemu na czas przebudowy pl. Inwalidów będzie można zmniejszyć liczbę pasów na skrzyżowaniu? To też spowoduje utrudnienia, jednak skoro mus to mus, musimy zagryźć zęby i przetrzymać. Km to zawsze sztuka wyboru, czasem niestety mniejszego zła. Skoro na co dzień taka przepustowość tramwajów starcza na r. Matecznego, to zdecydowano się na takie rozwiązanie. Jednak jeśli na czas przebudowy by było za mało, to trzeba ją zwiększyć tak, by tramwaje wyrabiały.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2019, o 20:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2170
Lokalizacja: kraków
Jak donosi ZDMK na swojej stronie tramwaje na Krakowską wrócą (przy dobrym układzie :hihi: ) dopiero 22 listopda br. :]

Szczegóły:
http://zdmk.krakow.pl/ogolne/229757,178 ... skiej.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2019, o 14:18 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 wrz 2018, o 08:55
Posty: 44
Cóż, zawsze można powiedzieć, że będzie przejezdność w sensie formalnym i technicznym. :]

A tak co do waszych dyskusji o zastępczych trasach (dość późno je zauważyłem, dzisiaj), to czy nie można by było użyć na Grunwaldzkim, takiego rozjazdu jaki się pojawił podczas remontu pod Bagatelą kilka lat temu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 15:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22690
Cytuj:
Tak będzie wyglądała iluminacja mostu Piłsudskiego
piątek, 10 maja 2019 r.

Prezentujemy projekt iluminacji mostu Józefa Piłsudskiego. Tak najstarsza przeprawa na Wiśle w Krakowie, łącząca Podgórze z Kazimierzem, będzie wyglądała po renowacji. Ruch tramwajowy na moście zostanie wznowiony 22 listopada.

Obrazek
Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa

W trakcie remontu wymienione zostaną zniszczone i skorodowane nity, za pomocą których połączone są elementy mostu. Cały most jest poddawany piaskowaniu, a stalowa konstrukcja po oczyszczeniu będzie pomalowana tak, aby ją jak najlepiej zabezpieczyć przed korozją. Odnowione zostaną balustrady, a zwieńczeniem prac będzie montaż nowych latarni oraz iluminacji. Rozświetlą one długą na 147,5 metra kratownicową konstrukcję.

Most im. marszałka Józefa Piłsudskiego oddano do użytku w 1933 r. Jest to najstarszy most na Wiśle w Krakowie. Na przestrzeni 86 lat przeszedł kilka kompleksowych remontów, a w 2014 r. przeprowadzono naprawę nawierzchni.
http://krakow.pl/aktualnosci/229881,191 ... kiego.html

Mi się podoba :thumbup:

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 17:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7129
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Mi też.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 20:29 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 665
Lokalizacja: Małopolska
I po to teraz straszą te płachty?

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 20:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10796
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Płachty są po to, że usuwają stary lakier i rdzę piaskiem pod ciśnieniem. Gdyby nie te płachty to piaskowa chmura unosiłaby się nad Kazimierzem i Podgórzem, a pod mostem usypałaby się w poprzek Wisły tama.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2019, o 23:06 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 230
Tak się zastanawiam czy dobrym rozwiązaniem nie byłoby całkowite zlikwidowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Starowiślnej i Dietla po zakończeniu remontu Krakowskiej. Podróżując codziennie tamtędy zauważyłem, że od czasu jej wyłączenia ruch tramwajowy przebiega tam znaczenie płynniej - odcinek Stradom-Starowiślna "52" pokonywało wcześniej w 3-4 minuty (czasem nawet około 5), teraz - około dwóch, jeżeli akurat nic nie będzie akurat skręcało.
Mając na uwadze obecne przed wyłączeniem korki tramwajowe na Starowiślnej (mające momentami nawet aż 4 oczekujące składy) wydaje mi się, że to rozwiązanie przełożyłoby się nie tylko na poprawę funkcjonowania tego skrzyżowania, ale również poprawę punktualności tramwajów w całym mieście (przecież spóźnione "1", "24" czy "52" potem będzie blokować inne wagony).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2019, o 21:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22690
Sensacja archeologiczna w Krakowie: Drogowcy natrafili na ruiny mostu Królewskiego
https://www.magnapolonia.org/sensacja-a ... lewskiego/
Cytuj:
Prace w pobliżu wykopaliska zostały chwilowo wstrzymane. Drogowcy wspólnie ze służbami miejskiego konserwatora zabytków i archeologami ustalają dalszy proces postępowania.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2019, o 19:15 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 665
Lokalizacja: Małopolska
A teraz wyobraźcie sobie, że kopiemy tunel pod Rynkiem :puppyeyes:
Trzeba by było przyjąć bardzo twardą linię, tak chyba robiono w Rzymie czy Atenach - żadnych wykopalisk, żadnego cackania się z kamyczkami, tylko myślimy do przodu.

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2019, o 19:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2170
Lokalizacja: kraków
Tramwaje wrócą co najmniej miesiąc później - przy każdym etapie prac:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prace ... 31406.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2019, o 20:06 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 405
Czyli Krakowską mamy do końca roku wyłączoną... Pewnie w ZTP się cieszą, że się remont przeciągnie i trochę pieniędzy zaoszczędzi :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2019, o 21:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1359
Lokalizacja: Kraków
Po czterech miesiącach prac nawet media są nie rozprowadzone. Nie ma jednej nowej szyny zamontowanej, nawet podstawy żelbetonowej. Nie ma jednego elementu brukarskiego. Nie skończono z kanalizacją, podstawami pod nowe słupy. W porównaniu do Karmelickiej, którą dopiero co zamknięto, jest bałagan. Nie porównuję do Królewskiej. Jedynie przy moście sporo zrobili. Prace archeologiczne to punktowe sprawy. Dlaczego nie robią prac na innych odcinkach. W takim tempie zima ich zaskoczy. Jeszcze nie rozkuli tarczy skrzyżowania. Piwnice z XVIII i XIX wieku wzdłuż Dietla. I to jet powód żeby blokować całe miasto. A jak rozkują tarczę to znowu coś znajdą. Po to żeby mieć argument do przesunięcia kolejnego terminu. Do projektu też mam zastrzeżenia. Kasuje się zdrowe słupy a w ich miejsce stawia dwa kolejne obok siebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2019, o 05:31 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3106
Lokalizacja: Kraków
Wczoraj po 22 na moście Grunwaldzkim szlifowali torowisko.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 366 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL