Krakowska, Starowiślna

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Impuls
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Królewskiej/Podchorążych/Bronowickiej

#16 Post autor: Impuls » 4 paź 2016, o 22:09

Skoro będą remontować obie ulice powinni zrobić coś na kształt ulic w Barcelonie. Równoległe ulice arterie jednokierunkowe na przemian dla ruchu ulicznego. W Krakowie odpowiednikiem jest Wielopole i Starowiślna. Zrobić Starowiślną w podobny sposób co jest obecnie dalej a Krakowską odwrotnie ruch jak na Wielopolu a torowisko bliżej kamienic od strony Wisły. Parkowanie od strony północnej.

proszę adm. o przeniesienie do Krakowska/Starowiślna

Proszę bardzo ;) - Jopek36
Ostatnio zmieniony 4 paź 2016, o 22:11 przez Impuls, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2114
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#17 Post autor: Jopek36 » 4 paź 2016, o 22:55

Impuls pisze: Zrobić Starowiślną w podobny sposób co jest obecnie dalej a Krakowską odwrotnie ruch jak na Wielopolu a torowisko bliżej kamienic od strony Wisły. Parkowanie od strony północnej.
Dział inwestycji ZIKiT z Albrichtem uważają inaczej... ale jako PKK próbujemy coś zdziałać właśnie na powyższy wzór: https://drive.google.com/file/d/0B19vg6 ... ZocGc/view

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10933
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#18 Post autor: Cukier » 4 paź 2016, o 23:06

ZIKiT z tego co widzę tylko odniósł się do tego, że nie da się zachować statusu quo, bo nie zezwalają na to właściciele kamienic. Muszą pojawić się więc słupy i albo samochody będzie trzeba wpuścić się na torowisko, albo częściowo / całkowicie wyrzucić na inne ulice. I tu w zasadzie ZIKiTowcy nie powiedzieli nic na ten temat - w sensie nie podali żadnych argumentów na poparcie tego że ich wizja (samochody na torowisku) jest lepsza od wizji Jopka (ruch jednokierunkowy). Natomiast my możemy podać szereg dowodów na to, że ruch jednokierunkowy na Podwalu i Dunajewskiego sprawdza się znacznie lepiej niż mieszanka samochodowo-tramwajowa na Długiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#19 Post autor: Kaszmir » 4 paź 2016, o 23:12

Cukier pisze:Muszą pojawić się więc słupy i albo samochody będzie trzeba wpuścić się na torowisko, albo częściowo / całkowicie wyrzucić na inne ulice.
No właśnie nie! Mnie przekonuje argument jopka36 - przecież słupy nie są rozlokowane co pół metra, więc w przestrzeni od jednego do drugiego słupa można bez problemu umieścić parking.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10933
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#20 Post autor: Cukier » 4 paź 2016, o 23:30

Kaszmir pisze:No właśnie nie! Mnie przekonuje argument jopka36 - przecież słupy nie są rozlokowane co pół metra, więc w przestrzeni od jednego do drugiego słupa można bez problemu umieścić parking.
Nie rozumiesz. Nie da się utrzymać statusu quo czyli 2x2 (po jednym pasie dla tramwajów i reszty w każdym kierunku) bo trzeba gdzieś wstawić słupy, a na chodniku się nie zmieszczą. Trzeba więc albo zmniejszyć liczbę pasów:
- albo tak jak proponuje Jopek czyli zamiast jednego pasa ruchu dla samochodów zrobić pas rowerowy - wówczas odzyskujemy ok. 2 metrów przekroju, co pozwala na wytyczenie jednostronnego parkingu. A parking jak wiadomo można posiekać co jakiś czas drzewami czy też słupami
- albo tak jak proponuje ZIKiT czyli wpuścić samochody na tory i zrobić obustronny parking, a wtedy ze słupami zrobić j/w

Czyli cechą wspólną jest pojawienie się pasa parkingowego posiekanego co jakiś czas słupami trakcyjnymi. Różnice są natomiast takie, czy ten pas parkingowy będzie jeden (potrzebny jest CO NAJMNIEJ jeden) czy dwa, i czy ruch samochodowy będzie odseparowany od tramwajowego i czy będzie on jedno- czy dwukierunkowy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#21 Post autor: Kaszmir » 5 paź 2016, o 00:27

Cukier pisze:Nie da się utrzymać statusu quo czyli 2x2 (po jednym pasie dla tramwajów i reszty w każdym kierunku) bo trzeba gdzieś wstawić słupy, a na chodniku się nie zmieszczą.
Ok, faktycznie się nie zrozumieliśmy, mea culpa ;)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#22 Post autor: Łukasz » 16 paź 2016, o 12:16

Nadchodzą zmiany na ulicy Krakowskiej [AUDIO]
http://krakow.eska.pl/newsy/nadchodza-z ... dio/286626

Awatar użytkownika
Paparazzi 97
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#23 Post autor: Paparazzi 97 » 26 paź 2016, o 23:48

Jest projekt przebudowy Starowiślnej:
http://rowery.zikit.pl/audyt/koncepcja- ... rowislnej/
Na pierwszy rzut oka:
- od skrzyżowania z Dietla do wysokości Miodowej parkowanie w zatokach parkingowych, ruch samochodów po torowisku,
- przystanki wiedeńskie, ale nadal bez wiat czy zadaszenia,
- pełno słupów trakcyjnych,
- przystanek Miodowa w kierunku PBG za skrzyżowaniem i dodatkowe Pdp :thumbup:
- brak informacji na temat wyniesienia torowiska, ale jest poszerzone żeby wpuścić na nie nocne autobusy,
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1478
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#24 Post autor: Afterbirds » 27 paź 2016, o 07:24

Czyli jak coś będzie kończyć na Dajworze to pasażerów wysadzi dopiero przy Wawrzyńca? Zaiste genialne rozwiązanie...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7481
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#25 Post autor: Locutus » 27 paź 2016, o 07:36

Samochody na torowisku... Tam się naprawdę ktoś z własnym przyrodzeniem na łby pozamieniał...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Paparazzi 97
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#26 Post autor: Paparazzi 97 » 27 paź 2016, o 09:32

Afterbirds pisze:Czyli jak coś będzie kończyć na Dajworze to pasażerów wysadzi dopiero przy Wawrzyńca? Zaiste genialne rozwiązanie...
Jest wyznaczony dodatkowy przystanek na początku Dajworu, równoległy do tego z Miodowej.
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#27 Post autor: sienioo » 27 paź 2016, o 11:38

Locutus pisze:Samochody na torowisku... Tam się naprawdę ktoś z własnym przyrodzeniem na łby pozamieniał...

Pozdrawiam!
LOKI
Już dawno o tym trąbiliśmy na forum. Nawet poszła forumowa koncepcja. Oba ciągi komunikacyjne - Krakowska i Starowiślna będą tak przebudowane - samochody na wielu długich odcinkach będą na torowisku.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7481
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#28 Post autor: Locutus » 27 paź 2016, o 18:33

Ależ wiem o tym wszystkim, Sienioo... I tylko odczułem nagłą potrzebę skomentowania sytuacji... Patologia totalna - z jednej strony ZIKiT dostaje jakieś europejskie nagrody za projekt przebudowy Pierwszej Obwodnicy, wprowadza separatory, likwiduje miejsca parkingowe na Kalwaryjskiej, a z drugiej chce na Starowiślnej zrobić coś takiego, co jest dokładnym zaprzeczeniem tych dwóch poprzednich udogodnień... Czyżby ktoś tam za bardzo wziął sobie do serca biblijną zasadę "niech nie wie lewica co czyni prawica"?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#29 Post autor: chlorofil » 27 paź 2016, o 21:40

To jest dobry projekt. Ludzie wreszcie będą mieć więcej miejsca na chodnikach i zyska handel. To nie jest ulica tranzytowa. Parkować powinno się właśnie w zatokach. Tak samo zresztą warto byłoby przebudować Kalwaryjską. Minusem słupy - trakcja powinna być przyczepiona do budynków. No i można by pomyśleć o dodatkowym pasie tam gdzie są przystanki aby ludzie jadący samochodem mogli wyprzedzić tramwaj stojący na przystanku, tak by nie tworzyły się bezsensowne korki.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2114
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa Krakowskiej i Starowiślnej

#30 Post autor: Jopek36 » 27 paź 2016, o 22:01

chlorofil pisze: No i można by pomyśleć o dodatkowym pasie tam gdzie są przystanki aby ludzie jadący samochodem mogli wyprzedzić tramwaj stojący na przystanku, tak by nie tworzyły się bezsensowne korki.
:lol-above: Najlepiej od razu zrób estakadę nad przystankiem, aby kilka samochodów przypadkiem nie utknęło w 30 sekundowym korku :lol-above: A tak na poważnie, zgadza się, że jedyną pozytywną rzeczą są szersze chodniki, reszta to projekt archaiczny pokroju ulicy Długiej czy Karmelickiej, gdzie tramwaje notorycznie notują i łapią opóźnienia, wobec czego najsensowniej zastosować przekrój tj. na Podwalu czy Dunajewskiego, który został zresztą nagrodzony przez europejskie miasta i bardzo dobrze się sprawdza - tyle w temacie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”