Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 wrz 2019, o 09:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 348 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 paź 2016, o 21:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Kraków
Skoro będą remontować obie ulice powinni zrobić coś na kształt ulic w Barcelonie. Równoległe ulice arterie jednokierunkowe na przemian dla ruchu ulicznego. W Krakowie odpowiednikiem jest Wielopole i Starowiślna. Zrobić Starowiślną w podobny sposób co jest obecnie dalej a Krakowską odwrotnie ruch jak na Wielopolu a torowisko bliżej kamienic od strony Wisły. Parkowanie od strony północnej.

proszę adm. o przeniesienie do Krakowska/Starowiślna

Proszę bardzo ;) - Jopek36


Ostatnio edytowano 4 paź 2016, o 21:11 przez Impuls, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 21:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2101
Lokalizacja: Kraków
Impuls napisał(a):
Zrobić Starowiślną w podobny sposób co jest obecnie dalej a Krakowską odwrotnie ruch jak na Wielopolu a torowisko bliżej kamienic od strony Wisły. Parkowanie od strony północnej.
Dział inwestycji ZIKiT z Albrichtem uważają inaczej... ale jako PKK próbujemy coś zdziałać właśnie na powyższy wzór: https://drive.google.com/file/d/0B19vg6 ... ZocGc/view


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 22:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
ZIKiT z tego co widzę tylko odniósł się do tego, że nie da się zachować statusu quo, bo nie zezwalają na to właściciele kamienic. Muszą pojawić się więc słupy i albo samochody będzie trzeba wpuścić się na torowisko, albo częściowo / całkowicie wyrzucić na inne ulice. I tu w zasadzie ZIKiTowcy nie powiedzieli nic na ten temat - w sensie nie podali żadnych argumentów na poparcie tego że ich wizja (samochody na torowisku) jest lepsza od wizji Jopka (ruch jednokierunkowy). Natomiast my możemy podać szereg dowodów na to, że ruch jednokierunkowy na Podwalu i Dunajewskiego sprawdza się znacznie lepiej niż mieszanka samochodowo-tramwajowa na Długiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 22:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
Cukier napisał(a):
Muszą pojawić się więc słupy i albo samochody będzie trzeba wpuścić się na torowisko, albo częściowo / całkowicie wyrzucić na inne ulice.

No właśnie nie! Mnie przekonuje argument jopka36 - przecież słupy nie są rozlokowane co pół metra, więc w przestrzeni od jednego do drugiego słupa można bez problemu umieścić parking.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 22:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
No właśnie nie! Mnie przekonuje argument jopka36 - przecież słupy nie są rozlokowane co pół metra, więc w przestrzeni od jednego do drugiego słupa można bez problemu umieścić parking.

Nie rozumiesz. Nie da się utrzymać statusu quo czyli 2x2 (po jednym pasie dla tramwajów i reszty w każdym kierunku) bo trzeba gdzieś wstawić słupy, a na chodniku się nie zmieszczą. Trzeba więc albo zmniejszyć liczbę pasów:
- albo tak jak proponuje Jopek czyli zamiast jednego pasa ruchu dla samochodów zrobić pas rowerowy - wówczas odzyskujemy ok. 2 metrów przekroju, co pozwala na wytyczenie jednostronnego parkingu. A parking jak wiadomo można posiekać co jakiś czas drzewami czy też słupami
- albo tak jak proponuje ZIKiT czyli wpuścić samochody na tory i zrobić obustronny parking, a wtedy ze słupami zrobić j/w

Czyli cechą wspólną jest pojawienie się pasa parkingowego posiekanego co jakiś czas słupami trakcyjnymi. Różnice są natomiast takie, czy ten pas parkingowy będzie jeden (potrzebny jest CO NAJMNIEJ jeden) czy dwa, i czy ruch samochodowy będzie odseparowany od tramwajowego i czy będzie on jedno- czy dwukierunkowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2016, o 23:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
Cukier napisał(a):
Nie da się utrzymać statusu quo czyli 2x2 (po jednym pasie dla tramwajów i reszty w każdym kierunku) bo trzeba gdzieś wstawić słupy, a na chodniku się nie zmieszczą.

Ok, faktycznie się nie zrozumieliśmy, mea culpa ;)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2016, o 11:16 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3504
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Nadchodzą zmiany na ulicy Krakowskiej [AUDIO]
http://krakow.eska.pl/newsy/nadchodza-z ... dio/286626


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 paź 2016, o 22:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2013, o 20:01
Posty: 271
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Jest projekt przebudowy Starowiślnej:
http://rowery.zikit.pl/audyt/koncepcja- ... rowislnej/
Na pierwszy rzut oka:
- od skrzyżowania z Dietla do wysokości Miodowej parkowanie w zatokach parkingowych, ruch samochodów po torowisku,
- przystanki wiedeńskie, ale nadal bez wiat czy zadaszenia,
- pełno słupów trakcyjnych,
- przystanek Miodowa w kierunku PBG za skrzyżowaniem i dodatkowe Pdp :thumbup:
- brak informacji na temat wyniesienia torowiska, ale jest poszerzone żeby wpuścić na nie nocne autobusy,

_________________
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2016, o 06:24 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1452
Lokalizacja: WDZ
Czyli jak coś będzie kończyć na Dajworze to pasażerów wysadzi dopiero przy Wawrzyńca? Zaiste genialne rozwiązanie...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2016, o 06:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7045
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Samochody na torowisku... Tam się naprawdę ktoś z własnym przyrodzeniem na łby pozamieniał...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2016, o 08:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2013, o 20:01
Posty: 271
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Afterbirds napisał(a):
Czyli jak coś będzie kończyć na Dajworze to pasażerów wysadzi dopiero przy Wawrzyńca? Zaiste genialne rozwiązanie...
Jest wyznaczony dodatkowy przystanek na początku Dajworu, równoległy do tego z Miodowej.

_________________
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2016, o 10:38 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 872
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Samochody na torowisku... Tam się naprawdę ktoś z własnym przyrodzeniem na łby pozamieniał...

Pozdrawiam!
LOKI


Już dawno o tym trąbiliśmy na forum. Nawet poszła forumowa koncepcja. Oba ciągi komunikacyjne - Krakowska i Starowiślna będą tak przebudowane - samochody na wielu długich odcinkach będą na torowisku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2016, o 17:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7045
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ależ wiem o tym wszystkim, Sienioo... I tylko odczułem nagłą potrzebę skomentowania sytuacji... Patologia totalna - z jednej strony ZIKiT dostaje jakieś europejskie nagrody za projekt przebudowy Pierwszej Obwodnicy, wprowadza separatory, likwiduje miejsca parkingowe na Kalwaryjskiej, a z drugiej chce na Starowiślnej zrobić coś takiego, co jest dokładnym zaprzeczeniem tych dwóch poprzednich udogodnień... Czyżby ktoś tam za bardzo wziął sobie do serca biblijną zasadę "niech nie wie lewica co czyni prawica"?

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2016, o 20:40 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 20:29
Posty: 1069
Lokalizacja: Ziemia
To jest dobry projekt. Ludzie wreszcie będą mieć więcej miejsca na chodnikach i zyska handel. To nie jest ulica tranzytowa. Parkować powinno się właśnie w zatokach. Tak samo zresztą warto byłoby przebudować Kalwaryjską. Minusem słupy - trakcja powinna być przyczepiona do budynków. No i można by pomyśleć o dodatkowym pasie tam gdzie są przystanki aby ludzie jadący samochodem mogli wyprzedzić tramwaj stojący na przystanku, tak by nie tworzyły się bezsensowne korki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2016, o 21:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2101
Lokalizacja: Kraków
chlorofil napisał(a):
No i można by pomyśleć o dodatkowym pasie tam gdzie są przystanki aby ludzie jadący samochodem mogli wyprzedzić tramwaj stojący na przystanku, tak by nie tworzyły się bezsensowne korki.
:lol-above: Najlepiej od razu zrób estakadę nad przystankiem, aby kilka samochodów przypadkiem nie utknęło w 30 sekundowym korku :lol-above: A tak na poważnie, zgadza się, że jedyną pozytywną rzeczą są szersze chodniki, reszta to projekt archaiczny pokroju ulicy Długiej czy Karmelickiej, gdzie tramwaje notorycznie notują i łapią opóźnienia, wobec czego najsensowniej zastosować przekrój tj. na Podwalu czy Dunajewskiego, który został zresztą nagrodzony przez europejskie miasta i bardzo dobrze się sprawdza - tyle w temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 348 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL