KST Azory

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#1 Post autor: rafaello » 17 lip 2013, o 08:27

Tramwaj na Azory będzie wcześniej ? Za kilka tygodni będzie akcja z podpisami po petycję w tej sprawie:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... dalej.html

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#2 Post autor: pablo » 17 lip 2013, o 12:16

rafaello pisze:Tramwaj na Azory będzie wcześniej ? Za kilka tygodni będzie akcja z podpisami po petycję w tej sprawie:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... dalej.html
Nareszcie się zorganizowali. Bez tego jeszcze długo trzeba by czekać. Ciekawe, o ile to przyspieszy tę inwestycję?
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, o 12:16 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1542
Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

#3 Post autor: krakowianka » 17 lip 2013, o 13:39

pablo pisze:Nareszcie się zorganizowali. Bez tego jeszcze długo trzeba by czekać. Ciekawe, o ile to przyspieszy tę inwestycję?
A potem będą płakać jak ci z Ruczaju, że im zabrali autobusy.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#4 Post autor: pablo » 17 lip 2013, o 16:37

Autobusy nie pokrywają się w tym przypadku z planowana trasą tramwaju. Co mogliby pociąć? 172/572 - nie ma uzasadnienia. 130 - teoretycznie tak, ale coś w zamian musi otrzymać Wrocławska, bo tam 130 nie wyrabia. Jedynie można będzie wyciąć 168, jeżeli tramwaj dotrze do ROK. Pozostałe linie nijak mają się do tras tramwaju.

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1542
Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

#5 Post autor: krakowianka » 17 lip 2013, o 17:21

pablo pisze:Pozostałe linie nijak mają się do tras tramwaju.
W przypadku budowy nowej linii tramwajowej nie tylko pokrycie tras może mieć znaczenie przy likwidacji autobusów ale również fakt, że z tramwaju można się dalej przesiąść do docelowego miejsca.. Niekoniecznie dojechać bezpośrednio autobusem. ZIKiT ma wprawę w układaniu nam tras dojazdu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#6 Post autor: Kaszmir » 17 lip 2013, o 17:24

pablo pisze:Autobusy nie pokrywają się w tym przypadku z planowana trasą tramwaju.
Pewnie wytną "168", skrócą "172"/"572" do KG, a także - jeśli będzie bliżej do nowej pętli - przekierują tam część linii lokalnych z Bronowic Małych.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

#7 Post autor: kot_feliks » 17 lip 2013, o 17:40

W skrócenie 172/572 wątpię, te linie to nie tylko Azory, ale przede wszystkim połączenie wschód - zachód przez całe miasto po jego północnej stronie. I obecna trasa jest jak najbardziej ok.

Obstawiałbym raczej np. pocięcie 130 wraz z wyprostowaniem trasy na Azorach, skrócenie 138 do KG oraz likwidację 168, przy czym tutaj coś musiałoby jechać Radzikowskiego (102 przetrasowana z KG?).
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, o 17:44 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10924
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#8 Post autor: Cukier » 17 lip 2013, o 21:21

kot_feliks pisze:W skrócenie 172/572 wątpię, te linie to nie tylko Azory, ale przede wszystkim połączenie wschód - zachód przez całe miasto po jego północnej stronie. I obecna trasa jest jak najbardziej ok.

Obstawiałbym raczej np. pocięcie 130 wraz z wyprostowaniem trasy na Azorach, skrócenie 138 do KG oraz likwidację 168, przy czym tutaj coś musiałoby jechać Radzikowskiego (102 przetrasowana z KG?).
Tak, tylko że wozokilometry się z nieba nie wezmą. A jeśli znów dojdzie do sytuacji że Azory dostaną więcej tramwajów niż oddadzą autobusów, to całe miasto będzie się musiało dorzucać do nowej trasy. I ciekawe z czego tym razem potną jak gdzie się dało to już pocięto (w tym gdzieniegdzie nawet przesadzono)...

O ile na Czerwonych Makach tramwaj jedzie pi razy oko po śladach dawnych autobusów (a więc można je było skrócić do RG czy gdziekolwiek bo tramwaj przejął pracę przewozową) o tyle do Azorów pojechałby zupełnym uboczem. A że obecnie rdzeń komunikacji na Azorach stanowi "130" to kierując tam tramwaj oczywiste by się wydało jej wycięcie w celu pozyskania wzkm... tylko że tramwaj w żaden sposób nie zastąpi "130" na Wrocławskiej. Więc zyski pocięcia linii na Azory będą śmiesznie małe, bo w praktyce bez szkody dla pasażerów można by tylko skrócić "138" do KG oraz zlikwidować "168". Tylko że coś musiało by jeździć Radzikowskiego, a poza tym "168" przejmie Mobilis, i nawet jeśli nie będzie problemu z przerzuceniem tej pracy przewozowej na inne linie w przypadku jej likwidacji, to wciąż będzie problem takiej natury ze na "168" przewidziano tabor midi+, a po jej likwidacji gdzie się Mobilis z tymi mikrobusikami podzieje? Co, na Kuźnice się przeniesie na "137"? :D

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#9 Post autor: wincent » 17 lip 2013, o 22:43

Hmm...tylko cały czas zapominacie że i tak CAŁY SYSTEM jest do zmiany i powinni poukładać przebieg linii od nowa. Oczywiście nie_wiadomo_kiedy_o_wiecznie_nie_ma_kasy :devil:

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: pablo » 17 lip 2013, o 22:49

wincent pisze:Hmm...tylko cały czas zapominacie że i tak CAŁY SYSTEM jest do zmiany i powinni poukładać przebieg linii od nowa. Oczywiście nie_wiadomo_kiedy_o_wiecznie_nie_ma_kasy :devil:
Znowóż nie tak cały, bez przesady. W autobusach aż takiej rewolucji nie ma potrzeby robić.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#11 Post autor: Kaszmir » 17 lip 2013, o 23:29

Cukier pisze:Tylko że coś musiało by jeździć Radzikowskiego, a poza tym "168" przejmie Mobilis, i nawet jeśli nie będzie problemu z przerzuceniem tej pracy przewozowej na inne linie w przypadku jej likwidacji, to wciąż będzie problem takiej natury ze na "168" przewidziano tabor midi+, a po jej likwidacji gdzie się Mobilis z tymi mikrobusikami podzieje? Co, na Kuźnice się przeniesie na "137"? :D
A nawet jeśli, czemu nie?
wincent pisze:Hmm...tylko cały czas zapominacie że i tak CAŁY SYSTEM jest do zmiany i powinni poukładać przebieg linii od nowa. Oczywiście nie_wiadomo_kiedy_o_wiecznie_nie_ma_kasy :devil:
Akurat KST do Azorów/Górki Narodowej wg mnie sam w sobie nie będzie wymagał jakichś większych rewolucji. Ot, przedłużyć część linii z KG/DT, ew. poprawić częstotliwość.
pablo pisze:W autobusach aż takiej rewolucji nie ma potrzeby robić.
Dokładnie. W wielu miejscach obecny układ jest zbliżony do W1.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#12 Post autor: pablo » 17 lip 2013, o 23:34

Kaszmir pisze:Akurat KST do Azorów/Górki Narodowej wg mnie sam w sobie nie będzie wymagał jakichś większych rewolucji. Ot, przedłużyć część linii z KG/DT, ew. poprawić częstotliwość.
Całkowicie się zgadzam. Patrząc na obecny układ linii, wystarczyłoby dociągnąć 19 do Krowodrzy, a to co tam teraz kończy wydłużyć po dwie linie do Azorów i Górki Narodowej. Ewentualnie wzmocnić jeszcze 5 do f10 w szczytach.

sudione
Znawca
Posty: 43
Rejestracja: 26 gru 2010, o 15:48
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII

#13 Post autor: sudione » 17 lip 2013, o 23:40

Na stronie Dziennika Polskiego można przeczytać w podpisie pod mini-mapką takie zdanie:
"W projekcie nowego studium zagospodarowania dla Krakowa ....."
Czy ktoś z Państwa może udostępnić tę mapę? Czy jest ona niedostępna w postaci cyfrowej?
Z góry dziękuje za pomoc!:)
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, o 23:40 przez sudione, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10924
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#14 Post autor: Cukier » 18 lip 2013, o 00:35

Kaszmir pisze:Akurat KST do Azorów/Górki Narodowej wg mnie sam w sobie nie będzie wymagał jakichś większych rewolucji. Ot, przedłużyć część linii z KG/DT, ew. poprawić częstotliwość.
Rewolucja i tak będzie bo wzkm się nie wezmą z nieba a koszt przedłużenia do Azorów jednej czy dwóch linii z KG z pewnością przewyższy zyski ze skrócenia "138" do KG i likwidacji "168". Suma summarum znów zapłacimy solidarnie wszyscy. Sęk w tym że np. w Hucie już nie za bardzo jest co ciąć bo co się dało to pocięto..

Z artykułu:
Okazuje się, że władze Krakowa myślą podobnie. - Jest rozstrzygnięta realizacja linii z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i uzupełniającej trasy z Krowodrzy Górki na Azory - informuje wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.
Czyli tak jak mówiłem - Górka Narodowa ma priorytet a Azory są traktowane na zasadzie "dobrze by było, no ale teraz nie ma kasy, może kiedyś".
Ale może już nie ma co planować linii tramwajowej pod samą Ikeę, by za miejskie pieniądze nie fundować sklepom dojazdu do nich - zastanawia się przewodniczący Kosek.
Ale w sumie dlaczego nie? Przecież IKEA to generator ruchu, zaś jeśli zyska łatwy dostęp przy pomocy tramwaju to zapewne jeszcze więcej osób tam będzie jeździć. A więcej pasażerów = większe przychody z biletów = opłaca się :)
Z analiz przeprowadzonych przez Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa wynika, że na tej trasie w godzinie szczytu przewożonych byłoby około trzy tysiące pasażerów. Wyliczono też, że w przypadku linii w kierunku Azorów jest to około półtora tysiąca pasażerów.
Szczerze mówiąc nie chce mi się zbytnio wierzyć w te statystyki coby na GN mieszkało więcej ludzi niż na Azorach..

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#15 Post autor: wincent » 18 lip 2013, o 00:40

sudione pisze:Na stronie Dziennika Polskiego można przeczytać w podpisie pod mini-mapką takie zdanie:
"W projekcie nowego studium zagospodarowania dla Krakowa ....."
Czy ktoś z Państwa może udostępnić tę mapę? Czy jest ona niedostępna w postaci cyfrowej?
Z góry dziękuje za pomoc!:)
Mapa studium jest na bipie, jest tam też z dokładniejsza mapa projektu linii na Azory

http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=56497 (pliki k4 i rysunek8)

http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=44176

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”