Królewska-Podchorążych-Bronowicka

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10923
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#421 Post autor: Cukier » 5 kwie 2019, o 21:50

Ale to dość dziwne, że nie zrobili tego wyniesionego przejścia od razu tylko ot tak zalali asfaltem. Chcą przykręcać na to na wierzch plastikowe badziewie w stylu progów zwalniających z ul. Jaracza?(https://www.google.pl/maps/@50.0846962, ... 312!8i6656) Gdzieś widziałem w tym stylu wyniesione przejście, lecz nie pamiętam już gdzie. Czy też planują zrywać ten świeży asfalt, żeby zrobić zabudowę ze szlachetnej kostki Bauma, koniecznie fazowanej?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#422 Post autor: Kaszmir » 8 kwie 2019, o 16:06

Na trzy miesiące zwężą Aleje Trzech Wieszczów. Będą wielkie utrudnienia
https://gazetakrakowska.pl/na-trzy-mies ... 1-14031713
"Projekt organizacji ruchu zakłada, że dla kierowców będą dostępne 2 pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku zaś trzeci pas będzie przeznaczony na buspas (podczas pierwszego etapu buspas będzie dla jadących w kierunku Matecznego zaś w drugim dla jadących w kierunku Radia Kraków). Dodatkowo pojawią się buspasy na moście Dębnickim oraz na wiadukcie na al. 29 Listopada - dodają urzędnicy ZDMK.
O! A może - zwłaszcza ten drugi - by został na stałe...? ;)

pjetrek
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#423 Post autor: pjetrek » 27 kwie 2019, o 11:41

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 29.04.2019 r. (poniedziałek) rozpocznie się I etap przebudowy skrzyżowania al. Słowackiego / al. Mickiewicza / Królewska / Karmelicka. W tym etapie zostanie wyłączona z ruchu wschodnia jezdnia al. Mickiewicza i al. Słowackiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Lenartowicza (ruch w obu kierunkach będzie odbywał się zachodnią jezdnią).

W związku z powyższym przystanek autobusowy "Plac Inwalidów" w kierunku Nowego Kleparza zostanie tymczasowo przeniesiony za skrzyżowanie z ul. Lenartowicza.

Uwaga! W związku z zawężeniem przekroju ciągu Alej Trzech Wieszczów mogą wystąpić duże utrudnienia w kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej w tym rejonie.
Zastanawiam się na ile ten przystanek "pl. Inwalidów" będzie miał sens w tej lokalizacji... Odległość od następnego przystanku "Grottgera" to około 230 metrów. Osoby przesiadające się "do Bronowic" i tak już robią to pod Radiem Kraków, a przy przewidywanych korkach pewnie będą przesiadać się pod Muzeum Narodowym, lub wysiadać pod AGH i dreptać z buta...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10923
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#424 Post autor: Cukier » 27 kwie 2019, o 12:10

pjetrek pisze:Zastanawiam się na ile ten przystanek "pl. Inwalidów" będzie miał sens w tej lokalizacji... Odległość od następnego przystanku "Grottgera" to około 230 metrów. Osoby przesiadające się "do Bronowic" i tak już robią to pod Radiem Kraków, a przy przewidywanych korkach pewnie będą przesiadać się pod Muzeum Narodowym, lub wysiadać pod AGH i dreptać z buta...
Tak się zastanawiam... Na przełączce przy parku Krakowskim jest przecież wydzielony pas do zawracania - czy nie dałoby się na nim wytyczyć przystanku, z wysiadaniem na wyspę dzielącą jezdnie? Jest tam mniej więcej 36 metrów pasa więc teoretycznie dwa autobusy powinny się zmieścić. Owszem, istnieje ryzyko że przyjedzie ich więcej i wtedy ruch się zablokuje.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#425 Post autor: Castaway » 28 kwie 2019, o 19:34

Co tam można robić przez 3 miesiące? Rozumiem, że zbudują od razu wejście i pierwsze metry przyszłego tunelu tramwajowego pod centrum?
:wall:
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#426 Post autor: mpk-kuba1 » 8 maja 2019, o 16:20

Wyłączenie ruchu na skrzyżowaniu ul. Królewskiej i al. Kijowskiej
Uprzejmie informujemy, że od dnia 12.05.2019 r. (niedziela), od początku kursowania linii dziennych, rozpocznie się kolejny etap prac przy przebudowie ciągu ulic: Królewska - Podchorążych - Bronowicka. W tym etapie zostanie wyłączone z ruchu skrzyżowanie ul. Królewskiej z al. Kijowską. Jednocześnie zostanie przywrócony przejazd z ulicy Kazimierza Wielkiego w ulicę Smoluchowskiego.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

linia 102 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Krowodrza Górka - … - Wrocławska – al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Smoluchowskiego – Lea – Piastowska - ... - Bielany. Przystanek „Biprostal” w obu kierunkach zostanie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego (jak we wcześniejszych etapach remontu). Zostanie przywrócony przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” na ul. Smoluchowskiego (w kierunku Bielan) i na ul. Kazimierza Wielkiego (w kierunku Krowodrzy Górki);
linie 144 i 194 - będą kursować po trasach czasowo zmienionych:
w kierunku Prądnika Białego (144) i Krowodrzy Górki (194): Rząka / Czerwone Maki P+R - ... - Czarnowiejska - Nawojki - Piastowska - Lea - Smoluchowskiego - Kazimierza Wielkiego - al. Kijowska - ... - Prądnik Biały / Krowodrza Górka. Przystanek „Kawiory” zostanie przeniesiony na ul. Nawojki, natomiast przystanek „Biprostal” zostanie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego. Na zmienionym odcinku trasy linie będą się dodatkowo zatrzymywać na przystankach: „Miasteczko Studenckie AGH” (na ul. Piastowskiej), „Warmijska” oraz „Uniwersytet Pedagogiczny” (na ul. Kazimierza Wielkiego);
w kierunku Rżąki (144) i Czerwonych Maków P+R (194): Prądnik Biały / Krowodrza Górka - ... - al. Kijowska - Kazimierza Wielkiego - Smoluchowskiego - Lea - al. Kijowska - Czarnowiejska - ... - Rżąka / Prądnik Biały. Przystanek „Biprostal” zostanie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego. Na zmienionym odcinku trasy linie będą dodatkowo zatrzymywać się na przystanku „Uniwersytet Pedagogiczny” (na ul. Smoluchowskiego);
linie 704, 713 i 664 - będą kursować po kolejnych trasach zmienionych (UWAGA! Dla linii 664 zmiana trasy nastąpi od nocy 12/13.05.2019 r.):
w kierunku centrum Krakowa: Bronowice Małe / Bronowice - ... - Lea - Smoluchowskiego - Kazimierza Wielkiego - Plac Axentowicza i dalej jak obecnie do Teatru Bagatela (704, 713) oraz Os. Piastów (664). Zostanie przywrócony przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” (na ul. Kazimierza Wielkiego), natomiast przystanek „Biprostal” zostanie ponownie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego;
w kierunku Bronowic Małych: Os. Piastów / Teatr Bagatela - ... - Kazimierza Wielkiego - Smoluchowskiego - Lea i dalej jak obecnie do Bronowic (713) i Bronowic Małych (664, 704). Przystanek „Biprostal” zostanie ponownie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego. Ponadto, zostanie przywrócony przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” (na ul. Smoluchowskiego).

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10923
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#427 Post autor: Cukier » 9 maja 2019, o 21:15

Dlaczego tak właściwie "144" i "194" mają krążyć przez Piastowską? Rozumiem, że normalnie lewoskręt z Kijowskiej w Lea spowodowałby paraliż, ale skoro dalszy odcinek i tak będzie ślepy to lewoskręt odbywałby się praktycznie bez przeszkód. Chyba że prawoskręt z Lea w Smoluchowskiego, ale tu też nie sądzę by był on trudniejszy niż analogiczny prawoskręt ze Smoluchowskiego w Lea.

Tak samo nie rozumiem po co włączono sygnalizację świetlną na Lea / Piastowska - a jeśli faktycznie była potrzeba jej włączenia przez zbytnie korkowanie się Piastowskiej, to dlaczego nie usunięto prowizorycznych wysepek, bo teraz wystarczy że się spotka kilku lewoskręciarzy i dany wlot jest zablokowany, a tak to mieliby swój bufor.

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#428 Post autor: mpk-kuba1 » 9 maja 2019, o 21:27

Cukier pisze:Dlaczego tak właściwie "144" i "194" mają krążyć przez Piastowską? Rozumiem, że normalnie lewoskręt z Kijowskiej w Lea spowodowałby paraliż, ale skoro dalszy odcinek i tak będzie ślepy to lewoskręt odbywałby się praktycznie bez przeszkód. Chyba że prawoskręt z Lea w Smoluchowskiego, ale tu też nie sądzę by był on trudniejszy niż analogiczny prawoskręt ze Smoluchowskiego w Lea.
Problemem jest prawoskręt z Lea w Smoluchowskiego, przy takim natężeniu ruchu (około 86 autobusów w szczycie na godzinę, w obie strony + samochody) wykręcenie tam przegubem byłoby wielkim wyzwaniem, a nawet niemożliwe.

pjetrek
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#429 Post autor: pjetrek » 9 maja 2019, o 22:08

Ciekawe czy przywrócą zakaz wjazdu na Lea na odc. Warmijska-Smoluchowskiego, tak jak było przy wcześniejszym etapie...

etred
Miłośnik
Posty: 145
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#430 Post autor: etred » 10 maja 2019, o 18:21

Ciekawe czy przywrócą zakaz wjazdu na Lea na odc. Warmijska-Smoluchowskiego, tak jak było przy wcześniejszym etapie...
Mapka została udostępniona:
Obrazek

Lea będzie jednokierunkowa (dla ruchu ogólnego) od Smoluchowskiego do Warmijskiej.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#431 Post autor: Mseifer » 15 maja 2019, o 15:45

Zamknięcie południowej części skrzyżowania ulic: Bronowickiej i Rydla
http://zdmk.krakow.pl/ogolne/230012,178 ... EhRprbYeTc

Obrazek
Na odcinku ulicy Bronowickiej między ulicą Głowackiego, a ulicą Rydla będzie możliwość jazdy w stronę ulicy Rydla (jeden kierunek) dla komunikacji miejskiej i mieszkańców. Zachowany zostanie też dojazd do lokali użytkowych. Na podstawie bieżącej obserwacji ruchu na tym odcinku – może zostać podjęta decyzja o dopuszczeniu do ruchu również samochodów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#432 Post autor: Kaszmir » 24 maja 2019, o 11:33

Ciekawostka, za PSMKMS. Przy wjeździe na pętlę Bronowice zamontowano podwójną zwrotnicę zespoloną - chyba pierwszą w Krakowie. Chodzi o to, że szyna rozdziela się najpierw na dwie (jedna do jazdy na wprost, kier. Bronowice Małe, i druga do zjazdu na pętlę Bronowice), a potem na druga też się rozdziela (na dwie prowadzące odpowiednio na małą i dużą pętlę).
http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... to2826.jpg

(Tu cały artykuł: http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... raz-blizej )

smerf
Dyrektor
Posty: 2636
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#433 Post autor: smerf » 24 maja 2019, o 12:36

Tylko czekać na podwójne wykolejenie :lmao:
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#434 Post autor: Mistrzejowiczanin » 24 maja 2019, o 21:43

Motorniczowie będą w niebo wzięci. :twisted:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Impuls
Dyrektor
Posty: 1471
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#435 Post autor: Impuls » 16 cze 2019, o 23:28

Są już wykonane wszystkie płyty betonowe pod prefabrykaty rowkowe na całym remontowanym odcinku. Na przejeździe Rydla torowisko jest przytwierdzone do płyt i połączone ze starym. W rejonie Kijowskiej pozostało do ułożenia kilka prefabrykatów podobnie na Podchorążych. Połączono już torowisko w rejonie Pomorskiej. Brakuje prefabrykatów przy Alejach. Powinni do końca czerwca skończyć Królewską. Mogliby też przy alejach zrobić nakładkę i wysłać tramwaje dwukierunkowe do Bronowic. Tylko czy ktoś na to wpadł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”