Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 cze 2019, o 13:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 434 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 kwi 2019, o 20:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10726
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ale to dość dziwne, że nie zrobili tego wyniesionego przejścia od razu tylko ot tak zalali asfaltem. Chcą przykręcać na to na wierzch plastikowe badziewie w stylu progów zwalniających z ul. Jaracza?(https://www.google.pl/maps/@50.0846962, ... 312!8i6656) Gdzieś widziałem w tym stylu wyniesione przejście, lecz nie pamiętam już gdzie. Czy też planują zrywać ten świeży asfalt, żeby zrobić zabudowę ze szlachetnej kostki Bauma, koniecznie fazowanej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 15:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22371
Na trzy miesiące zwężą Aleje Trzech Wieszczów. Będą wielkie utrudnienia
https://gazetakrakowska.pl/na-trzy-mies ... 1-14031713
Cytuj:
"Projekt organizacji ruchu zakłada, że dla kierowców będą dostępne 2 pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku zaś trzeci pas będzie przeznaczony na buspas (podczas pierwszego etapu buspas będzie dla jadących w kierunku Matecznego zaś w drugim dla jadących w kierunku Radia Kraków). Dodatkowo pojawią się buspasy na moście Dębnickim oraz na wiadukcie na al. 29 Listopada - dodają urzędnicy ZDMK.
O! A może - zwłaszcza ten drugi - by został na stałe...? ;)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2019, o 10:41 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 216
Cytuj:
Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 29.04.2019 r. (poniedziałek) rozpocznie się I etap przebudowy skrzyżowania al. Słowackiego / al. Mickiewicza / Królewska / Karmelicka. W tym etapie zostanie wyłączona z ruchu wschodnia jezdnia al. Mickiewicza i al. Słowackiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do ul. Lenartowicza (ruch w obu kierunkach będzie odbywał się zachodnią jezdnią).

W związku z powyższym przystanek autobusowy "Plac Inwalidów" w kierunku Nowego Kleparza zostanie tymczasowo przeniesiony za skrzyżowanie z ul. Lenartowicza.

Uwaga! W związku z zawężeniem przekroju ciągu Alej Trzech Wieszczów mogą wystąpić duże utrudnienia w kursowaniu pojazdów komunikacji miejskiej w tym rejonie.


Zastanawiam się na ile ten przystanek "pl. Inwalidów" będzie miał sens w tej lokalizacji... Odległość od następnego przystanku "Grottgera" to około 230 metrów. Osoby przesiadające się "do Bronowic" i tak już robią to pod Radiem Kraków, a przy przewidywanych korkach pewnie będą przesiadać się pod Muzeum Narodowym, lub wysiadać pod AGH i dreptać z buta...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2019, o 11:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10726
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
pjetrek napisał(a):
Zastanawiam się na ile ten przystanek "pl. Inwalidów" będzie miał sens w tej lokalizacji... Odległość od następnego przystanku "Grottgera" to około 230 metrów. Osoby przesiadające się "do Bronowic" i tak już robią to pod Radiem Kraków, a przy przewidywanych korkach pewnie będą przesiadać się pod Muzeum Narodowym, lub wysiadać pod AGH i dreptać z buta...

Tak się zastanawiam... Na przełączce przy parku Krakowskim jest przecież wydzielony pas do zawracania - czy nie dałoby się na nim wytyczyć przystanku, z wysiadaniem na wyspę dzielącą jezdnie? Jest tam mniej więcej 36 metrów pasa więc teoretycznie dwa autobusy powinny się zmieścić. Owszem, istnieje ryzyko że przyjedzie ich więcej i wtedy ruch się zablokuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 18:34 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 639
Lokalizacja: Małopolska
Co tam można robić przez 3 miesiące? Rozumiem, że zbudują od razu wejście i pierwsze metry przyszłego tunelu tramwajowego pod centrum?
:wall:

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2019, o 15:20 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 13:54
Posty: 338
Lokalizacja: Kraków
Wyłączenie ruchu na skrzyżowaniu ul. Królewskiej i al. Kijowskiej
Cytuj:
Uprzejmie informujemy, że od dnia 12.05.2019 r. (niedziela), od początku kursowania linii dziennych, rozpocznie się kolejny etap prac przy przebudowie ciągu ulic: Królewska - Podchorążych - Bronowicka. W tym etapie zostanie wyłączone z ruchu skrzyżowanie ul. Królewskiej z al. Kijowską. Jednocześnie zostanie przywrócony przejazd z ulicy Kazimierza Wielkiego w ulicę Smoluchowskiego.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

linia 102 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Krowodrza Górka - … - Wrocławska – al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Smoluchowskiego – Lea – Piastowska - ... - Bielany. Przystanek „Biprostal” w obu kierunkach zostanie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego (jak we wcześniejszych etapach remontu). Zostanie przywrócony przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” na ul. Smoluchowskiego (w kierunku Bielan) i na ul. Kazimierza Wielkiego (w kierunku Krowodrzy Górki);
linie 144 i 194 - będą kursować po trasach czasowo zmienionych:
w kierunku Prądnika Białego (144) i Krowodrzy Górki (194): Rząka / Czerwone Maki P+R - ... - Czarnowiejska - Nawojki - Piastowska - Lea - Smoluchowskiego - Kazimierza Wielkiego - al. Kijowska - ... - Prądnik Biały / Krowodrza Górka. Przystanek „Kawiory” zostanie przeniesiony na ul. Nawojki, natomiast przystanek „Biprostal” zostanie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego. Na zmienionym odcinku trasy linie będą się dodatkowo zatrzymywać na przystankach: „Miasteczko Studenckie AGH” (na ul. Piastowskiej), „Warmijska” oraz „Uniwersytet Pedagogiczny” (na ul. Kazimierza Wielkiego);
w kierunku Rżąki (144) i Czerwonych Maków P+R (194): Prądnik Biały / Krowodrza Górka - ... - al. Kijowska - Kazimierza Wielkiego - Smoluchowskiego - Lea - al. Kijowska - Czarnowiejska - ... - Rżąka / Prądnik Biały. Przystanek „Biprostal” zostanie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego. Na zmienionym odcinku trasy linie będą dodatkowo zatrzymywać się na przystanku „Uniwersytet Pedagogiczny” (na ul. Smoluchowskiego);
linie 704, 713 i 664 - będą kursować po kolejnych trasach zmienionych (UWAGA! Dla linii 664 zmiana trasy nastąpi od nocy 12/13.05.2019 r.):
w kierunku centrum Krakowa: Bronowice Małe / Bronowice - ... - Lea - Smoluchowskiego - Kazimierza Wielkiego - Plac Axentowicza i dalej jak obecnie do Teatru Bagatela (704, 713) oraz Os. Piastów (664). Zostanie przywrócony przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” (na ul. Kazimierza Wielkiego), natomiast przystanek „Biprostal” zostanie ponownie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego;
w kierunku Bronowic Małych: Os. Piastów / Teatr Bagatela - ... - Kazimierza Wielkiego - Smoluchowskiego - Lea i dalej jak obecnie do Bronowic (713) i Bronowic Małych (664, 704). Przystanek „Biprostal” zostanie ponownie przeniesiony na ul. Kazimierza Wielkiego. Ponadto, zostanie przywrócony przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” (na ul. Smoluchowskiego).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2019, o 20:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10726
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Dlaczego tak właściwie "144" i "194" mają krążyć przez Piastowską? Rozumiem, że normalnie lewoskręt z Kijowskiej w Lea spowodowałby paraliż, ale skoro dalszy odcinek i tak będzie ślepy to lewoskręt odbywałby się praktycznie bez przeszkód. Chyba że prawoskręt z Lea w Smoluchowskiego, ale tu też nie sądzę by był on trudniejszy niż analogiczny prawoskręt ze Smoluchowskiego w Lea.

Tak samo nie rozumiem po co włączono sygnalizację świetlną na Lea / Piastowska - a jeśli faktycznie była potrzeba jej włączenia przez zbytnie korkowanie się Piastowskiej, to dlaczego nie usunięto prowizorycznych wysepek, bo teraz wystarczy że się spotka kilku lewoskręciarzy i dany wlot jest zablokowany, a tak to mieliby swój bufor.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2019, o 20:27 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 13:54
Posty: 338
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
Dlaczego tak właściwie "144" i "194" mają krążyć przez Piastowską? Rozumiem, że normalnie lewoskręt z Kijowskiej w Lea spowodowałby paraliż, ale skoro dalszy odcinek i tak będzie ślepy to lewoskręt odbywałby się praktycznie bez przeszkód. Chyba że prawoskręt z Lea w Smoluchowskiego, ale tu też nie sądzę by był on trudniejszy niż analogiczny prawoskręt ze Smoluchowskiego w Lea.

Problemem jest prawoskręt z Lea w Smoluchowskiego, przy takim natężeniu ruchu (około 86 autobusów w szczycie na godzinę, w obie strony + samochody) wykręcenie tam przegubem byłoby wielkim wyzwaniem, a nawet niemożliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2019, o 21:08 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 216
Ciekawe czy przywrócą zakaz wjazdu na Lea na odc. Warmijska-Smoluchowskiego, tak jak było przy wcześniejszym etapie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2019, o 17:21 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 54
Cytuj:
Ciekawe czy przywrócą zakaz wjazdu na Lea na odc. Warmijska-Smoluchowskiego, tak jak było przy wcześniejszym etapie...

Mapka została udostępniona:
Obrazek

Lea będzie jednokierunkowa (dla ruchu ogólnego) od Smoluchowskiego do Warmijskiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2019, o 14:45 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9959
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Zamknięcie południowej części skrzyżowania ulic: Bronowickiej i Rydla
http://zdmk.krakow.pl/ogolne/230012,178 ... EhRprbYeTc

Obrazek

Cytuj:
Na odcinku ulicy Bronowickiej między ulicą Głowackiego, a ulicą Rydla będzie możliwość jazdy w stronę ulicy Rydla (jeden kierunek) dla komunikacji miejskiej i mieszkańców. Zachowany zostanie też dojazd do lokali użytkowych. Na podstawie bieżącej obserwacji ruchu na tym odcinku – może zostać podjęta decyzja o dopuszczeniu do ruchu również samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 10:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22371
Ciekawostka, za PSMKMS. Przy wjeździe na pętlę Bronowice zamontowano podwójną zwrotnicę zespoloną - chyba pierwszą w Krakowie. Chodzi o to, że szyna rozdziela się najpierw na dwie (jedna do jazdy na wprost, kier. Bronowice Małe, i druga do zjazdu na pętlę Bronowice), a potem na druga też się rozdziela (na dwie prowadzące odpowiednio na małą i dużą pętlę).
http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... to2826.jpg

(Tu cały artykuł: http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... raz-blizej )

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 11:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2443
Tylko czekać na podwójne wykolejenie :lmao:

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 20:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3896
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Motorniczowie będą w niebo wzięci. :twisted:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 434 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL