Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 26 cze 2019, o 21:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 435 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 mar 2019, o 22:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
suchy napisał(a):
Mamy zatem rozumieć, że remont Legionów Piłsudskiego / Limanowskiego - Kalwaryjska - Rondo Matecznego w 2004 roku, który trwał od 28.06 - 20.09, czyli TRZY MIESIĄCE, było dużo łatwiej przeprowadzić, bo "podkłady betonowe na tłuczniu na wydzielonym torowisku" bez przebudowy całej ulicy?

Owszem, pamiętam ten remont, jednak tam również zakres przebudowy był o wiele mniejszy niż na Królewskiej. Zacząwszy od tego, że na krótszym odcinku. Nieznacznie, ale jednak, a skończywszy, że media pod spodem były przebudowywane częściowo, to co było bezpośrednio pod torowiskiem. Na Królewskiej ten zakres przebudowy instalacji teletechnicznych, mediów jest dużo większy. Do tego oczywiście, że tak - prostsza technologia - płyta, szyny, śruby, instalacje wyciszające, nawierzchnia. Na Królewskiej technologia jest bardziej zawiła poprzez wylewanie podbudowy, na tym układanie ław monolitycznych i w to wmontowywane są szyny. To wszystko wymaga trochę więcej czasu.

Locutus napisał(a):
Ty miałeś w szkole chyba mocno pod górkę, bo w szkole zazwyczaj ostro się tępi wypowiedzi nie na temat na wszelakiej maści sprawdzianach, kartkówkach, przy odpytce, czy w wypracowaniach…

Przecież my tu nie o Królewskiej, ale o Karmelickiej od początku piszemy.

Te kwestie o Królewskiej od których zacząłem odpowiedzi były iż:
lukaszpdg napisał(a):
Przecież to było wiadome że w lipcu nie wrócą tramwaje, ale niektórzy na forum w to wierzą. Nawet na poprzedniej stronie było dyskutowane o aktualnym terminie. Teraz jest mowa że otworzą pod koniec wakacji, nie zdziwię się jak otwarcie będzie w połowie września lub na początku października.

Locutus napisał(a):
Ja nie wiem jak to skomentować nie używając słów powszechnie uznanych za obraźliwe wobec urzędników miejskich, więc chyba od komentarza się powstrzymam…

A to jest zdecydowanie o samej Królewskiej. Na co ja odpowiedziałem:
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Różne zdarzają się przypadłości, które sprawiają, ze prace nie do końca idą zgodnie z założonym harmonogramem, albo na początku nie mówi się wszystkiego odnośnie przebiegu inwestycji zaplanowanego. Nie ma za co w tym przypadku oklinać urzędników. Niemniej, są rzeczy na które warto czekać.

O Karmelickiej dyskusja zaczęła się później. Resztę sobie przeanalizuj. Doprawdy nie widzę tu wypowiedzi nie na temat.

kucyk napisał(a):
Tak Masz rację - w większości remontów z lat 90-tych chodziło o tą metodę przebudowy. Ale, .... robiono to w 2 miesiące, przebudowywano przystanki z chodnikami, przejściami, przesuwano całą infrastrukturę podziemną, wymieniano podłoża, szyny, kładziono nowe krawężniki, wiaty lano nowy asfalt na nowych przejazdach itd. Ale także były przebudowy strategicznych miejsc w Krakowie jak Wielicka z Limanowskiego, Krakowska, Kalwaryjska, Starowiślna. Tam nie miałeś wspominanej przez Ciebie "najtańszej" technologii. I robiono to również 3 miesiące. :)
Jak zgadzałem się w większości Twoich wypowiedzi to tutaj dałeś wielkiej plamy. ;P
A i pytanie: Kiedy remontowano Karmelicką i Podchorążych? I ile to trwało? :P Odpowiedz sobie na to pytanie. I przestań brnąć dalej w ten swój zakątek bzdur. :xP

Nie zawsze były przebudowywane jezdnie razem z torowiskami. Na Mistrzejowicach chyba nie było. Albo było w ograniczonym zakresie. Już dobrze nie pamiętam. Chodniki przy drogach to samo. Kiedy MPK się tym zajmowało to remontowane były tylko torowiska - to co było w kompetencji spółki, a jezdnie to już były inwestycje ZDiK jeżeli były prowadzone równolegle. Zatem aż takich zakresów inwestycji nie było. Wielicka, Krakowska, Starowiślna - czy któraś z tych inwestycji czasem nie była prowadzona z wykorzystaniem płyt węgierskich? Rzeczywiście to były remonty z lat 80. i 90. jednak typowo budżetowe. Nie zmieniano przy tym starszej podbudowy torowiska, albo zmieniano w niewielkim zakresie. Więc rzeczywiście - te prace mogły być prowadzone nawet w miesiąc, dodawszy oczywiście do tego jakość wykonawstwa, a raczej jej brak - co teraz widać na tego typu odcinkach, że nie są w stanie wytrzymać w dobrym stanie nawet gwarancyjnych 35 lat. Nie ma co tego zestawiać ze współczesną technologią ław monolitycznych, chociaż pozornie płyty wyglądają podobnie.

suchy napisał(a):
To może ja odpowiem, wrzucając jeszcze raz link do Encyklopedii Krakowskiej Komunikacji - remont całego odcinka od Bagateli do pętli Bronowice trwał od 1.04 - 6.09.1997, czyli 5 miesięcy :]

http://www.komunikacja.krakow.pl/infra/ ... is&id=1997

I o tym właśnie mówiłem - technologia, zakres inwestycji, jakość i skutki infrastrukturalne.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 09:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6901
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Mój komentarz od początku dotyczył artykułu, który mówił, że urzędnicy nawet nie wiedzą w jakim zakresie remontować Karmelicką i że wskutek tego otwarcia trasy tramwajowej nie będzie, a przejezdność dla tramwajów będzie tylko teoretyczna.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 12:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22395
Po dzisiejszym paraliżu:

BĘDZIE KOLEJNA ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU W ZWIĄZKU Z REMONTEM ULICY KRÓLEWSKIEJ
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... olewskiej/
Cytuj:
- Najpierw będzie dyskusja na temat ulicy Krowoderskiej i jej wylotu na Aleje. Potem będzie sprawa tego, jak zorganizować wjazd w prawo w ulicę Kazimierza Wielkiego. Pytanie, czy będzie działala sygnalizacja. O tym kiedyś rozmawialiśmy. Pytanie też, czy nie będzie tymczasowo oddzielony buspas od jezdni takimi gumowymi słupkami. Chodzi o to, żeby jak najbardziej wyseparować ruch - mówi Bartosz Piłat z Zarządu Transportu Publicznego. Szczegóły zmian mają być znane po południu.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 13:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1997
Lokalizacja: Kraków
No dobra, ale co da odseparowanie ruchu, jak na jednym przystanku jest prawie 90 kursów/h samej tylko KMK + busy? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 14:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2286
Lokalizacja: KRK
kot_feliks napisał(a):
No dobra, ale co da odseparowanie ruchu, jak na jednym przystanku jest prawie 90 kursów/h samej tylko KMK + busy? :rotfl:

Jak kojarzę, to obecnie przystanek jest chyba podwójny, więc wychodzi 45/h dla KMK (na "pojedynczym" stanowisku).
Dwa - być może chodzi o to, żeby poprzez separację zrobić coś a'la "zakaz" skrętu dla aut w prawo w Łobzowską. Obecnie układ pasów na skrzyżowaniu wygląda tak - czyli auta skręcające w prawo muszą wjechać na bus-pas, przeciąć go i zjechać na prawy pas. A jak aut jest zbyt dużo, to mogą blokować autobusom możliwość podjechania na przystanek, obsłużenia go i odjazdu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 16:55 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 66
Z ciekawostek: pod Biprostalem pojawiły się "światła" dla pieszych w postaci czterech policjantów. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 17:15 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 18:57
Posty: 629
Na razie bez zmian.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/korki- ... 29688.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 17:38 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 66
Pod Biprostalem pokierowali przez całe 15 minut - i tyle. Poza tym stoją w myśl zasady "pańskie oko konia tuczy".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 21:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10746
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mówiłem że lewoskręt z Krowoderskiej w ATW się będzie mścić, choć nie do końca przewidziałem, że aż tak. Ale fakt faktem, że tą organizacją zaprzeczyli wszystkiemu co od początku przyświecało "704" i "713" w Śródmieściu - celowo kręciły one ósemki przez Garbarską, żeby mieć własny przystanek na de facto wyłączonej z ruchu Karmielickiej i nie blokować reszty. A od dziś ot tak lekką ręką dorzucono 30 kursów/h na będące i bez tego na styk przystanki Stary Kleparz i Grottgera, jak widać z opłakanym skutkiem. Ten nakaz skrętu w św. Teresy wydaje się być mocno dla picu, poza tym wciąż nie wywala on choćby złotówiarzy, a zachowanie pełnego ruchu na Mazowieckiej sprawia, że autobus wjeżdża na przełączkę i czeka do końca świateł aż będzie mógł z niej zjechać. Jeśli cokolwiek za nim, choćby ten złotówiarz, wyjedzie w tym czasie z Krowoderskiej, to staje w poprzek wewnętrznej jezdni ATW i zjeżdża z niej w momencie gdy ma ona już zielone.

Podtrzymuję, że wyżej wymienione siedemsetki powinny jechać ul. Św. Teresy i Łobzowską:
- nie blokowałyby przystanku pozostałym liniom
- nie blokowałyby samochodziarzom możliwości opuszczenia centrum w kierunku Krowodrzy (jakby nie było likwidacja relacji Krowoderska -> Mazowiecka jest dla samochodziarzy mocno dotkliwy, i przeniesienie się tych kierowców na Kazimierza Wielkiego bądź na Długą robi KMK tym większe ziaziu niż zwykle)
- na jednym cyklu świateł ATW mogłyby przeciąć dwie brygady, a siedemsetki niewątpliwie jeżdżą stadnie

Do rozważenie kwestia przystanku:
- albo zostawiamy tylko plac Axentowicza i przesiadka z przejściem 300 m jadąc od n. Kleparza / 400 m jadąc od pl. Inwalidów
- albo dajemy samochodziarzom nakaz skrętu z św. Teresy w lewo, zostawiając na wlocie Łobzowskiej tylko autobusiarzy i tym samym przystanek przed skrzyżowaniem
- albo dajemy samochodziarzom nakaz skrętu z obu pasów Łobzowskiej i przecinki tylko w lewo w ATW (jak ktoś chce w K. Wielkiego to objechać przez Lenartowicza i Sienkiewicza) i tym samym w K. Wielkiego wjeżdżałyby tylko autobusy + prawoskręt z ATW (który ma własny pas więc nie zablokuje skrzyżowania) i tym samym przystanek tuż za skrzyżowaniem
- albo dajemy samochodziarzom zakaz wjazdu od ATW w K. Wielkiego i niezależnie skąd jadą muszą objechać przez Lenartowicza i Sienkiewicza i reszta jak wyżej

Zaś na skrzyżowaniach al. Kijowskiej z Lea i K. Wielkiego policjanci kierujący ruchem to straszna proteza, ale obawiam się że lepiej się tego zrobić nie da. Nie wiem jak to zrobili na skrzyżowaniu z remontowaną Królewską, ale zdecydowanie albo światła, albo kolejny kierujący ruchem, powinien też tam reglamentować ruch pieszych wzdłuż Królewskiej, bo jeśli się rozleją jak Dworakowi na Pawiej, to wszystko stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 22:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Locutus napisał(a):
Mój komentarz od początku dotyczył artykułu, który mówił, że urzędnicy nawet nie wiedzą w jakim zakresie remontować Karmelicką i że wskutek tego otwarcia trasy tramwajowej nie będzie, a przejezdność dla tramwajów będzie tylko teoretyczna.

Pozdrawiam!
LOKI

Dużo tam było kwestii: o lokalizacji przystanków, o Karmelickiej, części głównej. Ten Twój komentarz, który przytoczyłem wcześniej? Niemniej ja o niespodziankach typowo budowlanych zacząłem później, a w tym pierwszym pisałem ogólnie na temat naskoku na urzędników, że zdarzają się różne przypadłości, również w toku postepowania czy konsultacji odnośnie przebudowy Karmelickiej i innych takich postępowaniach.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2019, o 23:16 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 221
Problem korkującej się al. Kijowskiej to przystanek w ciągu pasa ruchu. Autobus zatrzymując się na przystanku wstrzymuje cały pas ruchu. Wyprzedzić go nie bardzo jest jak i gdzie, bo przeciwległy pas też stoi. Do tego światła na skrzyżowaniach z Kazimierza Wlk. z Lea i z Czarnowiejską odpowiednio spowalniają potok pojazdów...

Sytuacja może się nieco poprawić po otwarciu relacji Głowackiego-Piastowska. Wówczas aleja Kijowska może się nieco odkorkować a odpływ pojazdów z Azorów może pójść właśnie tędy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2019, o 08:11 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 19:19
Posty: 156
Lokalizacja: Prądnik Biały
Z moich obserwacji wynika, że gdy policja steruje ruchem pod Biprostalem, przejazd Kijowską odbywa się zdecydowanie płynniej, jednak jadąc od Łobzowa przed Kawiorami trzeba odstać za to kilka cykli świateł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2019, o 21:37 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10746
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
https://www.facebook.com/Razemwruchu/ph ... 46/?type=3
Od poniedziałku przywrócony przejazd dla ruchu kołowego w relacjach: Piastowska <-> Głowackiego oraz Kazimierza Wielkiego -> Galla -> Lea.
Mam taką myśl, że trochę szkoda, że nie wywalono parkowania z Galla i nie puszczono tamtędy dwukierunkowo samochodów, jednocześnie dając im zakaz na al. Kijowskiej od Lea do K. Wielkiego, udrożniając tym samym przejazd KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2019, o 09:40 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 7 paź 2017, o 19:45
Posty: 11
Może mi ktoś wyjaśnić jaki jest cel wysokich krawężników na przejściach dla pieszych, na ulicach odchodzących od Królewskiej? Jest tu jakieś racjonalne wytłumaczenie, którego nie potrafię znaleźć, czy to szykuje się jakiś wielki bubel? Patrzę sobie na Galla, tam skrzyżowanie jest już skończone i co widzę? O ile wejście na pasy na Królewską, torowiska jest obniżone jak to się normalnie robi, to już przejście przez Galla tak wykończone nie jest, po prostu mamy normalnej wysokości krawężnik. Przejście jest zakończone tymi wypukłościami dla niewidomych, tylko, że za nimi nie ma łagodnego wejścia na jezdnię, a po prostu kilkucentymetrowy krawężnik... Ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego tak to wygląda? Jaki to ma cel? Czy może już to było gdzieś wyjaśniane, że może będą to poprawiać, zmieniać? Dla mnie to jak to wygląda teraz wydaje się być niedopuszczalne. Przecież to jest utrudnienie dla osób niepełnosprawnych, osób starszych, osób z dzieckiem w wózku. Idzie na ten remont kupa kasy, do tego mamy przez to ogromne utrudnienia, a w zamian dostaniemy taki bubel? Chyba że ma to jakieś naprawdę mocne, racjonalne podstawy czemu to zrobili tak jak zrobili, a nie tak jak się wszędzie robi, ale ja jakoś takich argumentów nie potrafię znaleźć.

Ok, już chyba domyślam się o co biega :) Pewnie będą na każdej ulicy robić w miejscu do przechodzenia próg zwalniający? Bo jeśli nie i miałoby to tak zostać, to naprawdę nie jestem w stanie tego ogarnąć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2019, o 11:40 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1997
Lokalizacja: Kraków
Tam będą wyniesione PdP wzdłuż Królewskiej, czyli będziesz miał zachowaną wysokość chodnika (nie wiem, jak z nawierzchnią), za to samochody będą musiały wjechać i zjechać z takiego "przejścia".

Natomiast w poprzek Królewskiej będzie "tradycyjnie", czyli obniżony krawężnik i PdP w poziomie jezdni.

Zresztą analogiczne rozwiązania (w końcu!) będą wprowadzone na Krakowskiej i mam nadzieję, że również na większości remontowanych ulic w centrum :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 435 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL