Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Niezwiązane z tematem pytanie o wynajem ogórka wydzielone do osobnego wątku: viewtopic.php?f=22&t=5719
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
A to bardzo ciekawe bo wczoraj słuchałem w radiu audycji poświęconej temu zagadnieniu (na dodatek z Twoim udziałem) i dziennikarze twierdzą także, że tramwaje wrócą do Bronowic najwcześniej w połowie września.Kaszmir pisze: Lipiec 2019 jest aktualny, znajoma dziennikarka pytała dzisiaj urzędników. Wiadomość we wczorajszym komunikacie to zwykły chochlik.

Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Tak jak pisałem, rzecznik się pomyliła, wyszło to dopiero po nagraniu, po tym jak zwróciłem na to uwagę (najpierw nagrano rzecznik, potem dziennikarka przyjechała do mnie, i po naszej rozmowie zadzwoniła z powrotem do rzecznik by wyjaśnić sprawę). Dziennikarka pewnie nie miała już czasu jechać ponownie do ZDMK i zostawili oryginalną wypowiedź rzecznik.
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Na stronie kmkrakow.pl opublikowano komunikat dotyczący kolejnych zmian w trasach linii zastępczych. Sugerowałbym, aby w takim wypadku dołożono przystanek w okolicach ulicy Galla przy parku i szpitalu MSWiA.
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Teraz oblężenie będzie przeżywał przystanek Warmijska. Cały ruch studencki z UP i PK będzie się kumulował na tym przystanku...
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Jeszcze wydział zarządzania i humanistyczny oraz miasteczko studenckie AGH. Ciekawe czy w końcu z tej okazji na Lea w okolicy tego przystanku straż miejska zainteresuje się egzekwowaniem minimalnej ustawowej szerokości chodnika. Bo ten cały ruch jakoś na ten przystanek musi dojść.pjetrek pisze:Teraz oblężenie będzie przeżywał przystanek Warmijska. Cały ruch studencki z UP i PK będzie się kumulował na tym przystanku...
Mam też mieszane odczucia co do kierowania autobusiarzy przez lewoskręt z Krowoderskiej na Aleje i dziwię się dlaczego nie zastosowano rozwiązania sprzed 20 lat z przejazdem przez św. Teresy i Łobzowską.
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
że od dnia 16.03.2019 r. (sobota) rozpocznie się kolejny etap prac przy przebudowie ciągu ulic: Królewska – Podchorążych – Bronowicka. W tym etapie zostanie wyłączone z ruchu skrzyżowanie ulic Królewskiej, Podchorążych, Kazimierza Wielkiego i Smoluchowskiego oraz fragment ul. Królewskiej od al. Mickiewicza do ul. Pomorskiej.
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
linia 102 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Krowodrza Górka - … - Wrocławska – al. Kijowska – Lea – Piastowska - … - Bielany. Przystanek „Biprostal” w obu kierunkach zostanie przeniesiony na al. Kijowską (jak dla linii 144 i 194). Przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” w obu kierunkach będzie nieczynny. Przystanek „Warmijska” funkcjonować będzie bez zmian;
linia 664 – od nocy 16/17.03.2019 r. (sb/nd) będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Os. Piastów - … - Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka - … - Bronowice Małe. Powrót: Bronowice Małe - … - Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea - al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Dunajewskiego - … - Os. Piastów. Dokładne informacje o funkcjonowaniu przystanków na odcinku Stary Kleparz – Bronowice Małe znajdują się w dalszej części komunikatu. Przypominamy, że linia funkcjonuje we wszystkie noce w tygodniu;
linia 704 – będzie kursować na kolejnej trasie: Bronowice Małe – Na Błonie - Balicka – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Teatr Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Karmelicka – Dunajewskiego – Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka – Balicka – Na Błonie – Bronowice Małe. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Szczegółowe informacje na temat przystanków znajdują się w dalszej części komunikatu;
linia 713 – będzie kursować na kolejnej trasie: Bronowice – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Teatr Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Karmelicka – Dunajewskiego – Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowice. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Szczegółowe informacje na temat przystanków znajdują się w dalszej części komunikatu.
Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:
W kierunku Teatru Bagatela:
przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” dla linii 102, 664, 704 i 713 będzie nieczynny;
przystanek „Biprostal” dla linii 102, 664, 704 i 713 zostanie przeniesiony z ul. Kazimierza Wielkiego na al. Kijowską, za skrzyżowanie z ul. Królewską (jak dla linii 144 i 194 w kierunku przystanku „Łobzów SKA”).
W kierunku Bronowic Małych:
przystanek „Teatr Bagatela” dla linii 664 będzie nieczynny;
przystanki „Batorego” oraz „Plac Inwalidów” dla linii 664, 704 i 713 będą nieczynne;
przystanek „Stary Kleparz”:
dla linii 664 będzie funkcjonował bez zmian (na ul. Basztowej od strony Teatru Słowackiego);
dla linii 704 i 713 będzie zlokalizowany na ul. Basztowej (od strony Teatru Bagatela). Autobusy będą się zatrzymywać na początku podniesienia jezdni (tzw. „przystanku wiedeńskiego”) aby potem móc skręcić w ul. Krowoderską;
zostanie uruchomiony nowy przystanek o nazwie „Słowiańska” dla linii 664, 704 i 713 zlokalizowany na ul. Krowoderskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Słowiańską;
przystanek „Grottgera” dla linii 664, 704 i 713 będzie funkcjonował na al. Słowackiego, przy budynku Radia Kraków;
przystanek „Biprostal” dla linii 102, 664, 704 i 713 zostanie przeniesiony z ul. Kazimierza Wielkiego na al. Kijowską, za skrzyżowanie z ul. Królewską (jak dla linii 144 i 194 w kierunku ul. Nawojki);
przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” dla linii 102, 664, 704 i 713 będzie nieczynny.
linia 664 – od nocy 16/17.03.2019 r. (sb/nd) będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Os. Piastów - … - Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka - … - Bronowice Małe. Powrót: Bronowice Małe - … - Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea - al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Dunajewskiego - … - Os. Piastów. Dokładne informacje o funkcjonowaniu przystanków na odcinku Stary Kleparz – Bronowice Małe znajdują się w dalszej części komunikatu. Przypominamy, że linia funkcjonuje we wszystkie noce w tygodniu;
linia 704 – będzie kursować na kolejnej trasie: Bronowice Małe – Na Błonie - Balicka – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Teatr Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Karmelicka – Dunajewskiego – Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka – Balicka – Na Błonie – Bronowice Małe. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Szczegółowe informacje na temat przystanków znajdują się w dalszej części komunikatu;
linia 713 – będzie kursować na kolejnej trasie: Bronowice – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Teatr Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Karmelicka – Dunajewskiego – Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowice. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Szczegółowe informacje na temat przystanków znajdują się w dalszej części komunikatu.
Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:
W kierunku Teatru Bagatela:
przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” dla linii 102, 664, 704 i 713 będzie nieczynny;
przystanek „Biprostal” dla linii 102, 664, 704 i 713 zostanie przeniesiony z ul. Kazimierza Wielkiego na al. Kijowską, za skrzyżowanie z ul. Królewską (jak dla linii 144 i 194 w kierunku przystanku „Łobzów SKA”).
W kierunku Bronowic Małych:
przystanek „Teatr Bagatela” dla linii 664 będzie nieczynny;
przystanki „Batorego” oraz „Plac Inwalidów” dla linii 664, 704 i 713 będą nieczynne;
przystanek „Stary Kleparz”:
dla linii 664 będzie funkcjonował bez zmian (na ul. Basztowej od strony Teatru Słowackiego);
dla linii 704 i 713 będzie zlokalizowany na ul. Basztowej (od strony Teatru Bagatela). Autobusy będą się zatrzymywać na początku podniesienia jezdni (tzw. „przystanku wiedeńskiego”) aby potem móc skręcić w ul. Krowoderską;
zostanie uruchomiony nowy przystanek o nazwie „Słowiańska” dla linii 664, 704 i 713 zlokalizowany na ul. Krowoderskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Słowiańską;
przystanek „Grottgera” dla linii 664, 704 i 713 będzie funkcjonował na al. Słowackiego, przy budynku Radia Kraków;
przystanek „Biprostal” dla linii 102, 664, 704 i 713 zostanie przeniesiony z ul. Kazimierza Wielkiego na al. Kijowską, za skrzyżowanie z ul. Królewską (jak dla linii 144 i 194 w kierunku ul. Nawojki);
przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” dla linii 102, 664, 704 i 713 będzie nieczynny.
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Według mnie najlepszym rozwiązaniem na lokalizację przystanku tam to by było na wysokości już wyburzonego szpitala kolejowego przy ul. Lea, za Kościołem Pw. NMP z Lourdes lub na wysokości kościoła, gdzie by była potrzeba zdemontować barierki (o ile jeszcze tam są).lolek-12 pisze:Na stronie kmkrakow.pl opublikowano komunikat dotyczący kolejnych zmian w trasach linii zastępczych. Sugerowałbym, aby w takim wypadku dołożono przystanek w okolicach ulicy Galla przy parku i szpitalu MSWiA.
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Pewnie na początku będzie przejezdność na rowerze
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ulica- ... 29601.html

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ulica- ... 29601.html
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Przecież to było wiadome że w lipcu nie wrócą tramwaje, ale niektórzy na forum w to wierzą. Nawet na poprzedniej stronie było dyskutowane o aktualnym terminie. Teraz jest mowa że otworzą pod koniec wakacji, nie zdziwię się jak otwarcie będzie w połowie września lub na początku października.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Ja nie wiem jak to skomentować nie używając słów powszechnie uznanych za obraźliwe wobec urzędników miejskich, więc chyba od komentarza się powstrzymam…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Różne zdarzają się przypadłości, które sprawiają, ze prace nie do końca idą zgodnie z założonym harmonogramem, albo na początku nie mówi się wszystkiego odnośnie przebiegu inwestycji zaplanowanego. Nie ma za co w tym przypadku oklinać urzędników. Niemniej, są rzeczy na które warto czekać.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Zdecydowanie jest za co oklinać urzędników: Karmelicka od samego początku powinna iść do remontu, powinna więc się pojawić w opracowaniu i szczegółowym planie budowy - jeśli nie było wiadomo ile będzie kasy i czy starczy na wszystko, to mogła być oznaczona jako opcja, etap 2, cokolwiek - ale dokumentacja powinna być na tip top i jedyne na co urzędnicy mieliby prawo czekać to na gwarancję finansowania.
Tymczasem remont części głównej jest już za półmetkiem, a urzędnicy nawet nie wiedzą w jakim zakresie remontować Karmelicką i w jakim trybie (z wolnej ręki / z przetargu) szukać wykonawcy. A praktyka jeszcze pokazuje, że wykonawca albo przestrzeli budżet 50-100% (co jest ostatnio bardzo modne, w końcu urzędnicy rozpisujący przetarg nie wiedzą jakie są ceny na rynku i nadal łudzą się że rozpisując po cenach sprzed 5 lat ktoś im to za tyle zrobi) albo się znajdzie dwóch i się będą odwoływać (przez co opóźnił się remont głównej części i utrudnienia na ATW będą w roku szkolnym zamiast w wakacje).
Efekt będzie taki, że Królewska-Podchorążych-Bronowicka będą w pełni przejezdne, a na Karmelickiej dopiero zaczną rozbierać stare torowisko i dalej brnąć w chory syndrom Bieńczyckiej, gdzie nie można było jej wyremontować przy okazji długotrwałego wyłączenia jej z ruchu _tak_czy_siak_ tylko trzeba ją zamykać specjalnie.
Jeszcze tylko brakuje do kompletu szczęścia syndromu Ronda Kocmyrzowskiego / syndromu Igołomskiej, aby za projektowanie Karmielickiej wzięli się partacze którzy nie przewidzą że grunty są zbyt mało nośne i gdy wszystko będzie rozkopane to będą musieli przeprojektowywać i szukać dodatkowej kasy na wzmacnianie tychże gruntów.
Tymczasem remont części głównej jest już za półmetkiem, a urzędnicy nawet nie wiedzą w jakim zakresie remontować Karmelicką i w jakim trybie (z wolnej ręki / z przetargu) szukać wykonawcy. A praktyka jeszcze pokazuje, że wykonawca albo przestrzeli budżet 50-100% (co jest ostatnio bardzo modne, w końcu urzędnicy rozpisujący przetarg nie wiedzą jakie są ceny na rynku i nadal łudzą się że rozpisując po cenach sprzed 5 lat ktoś im to za tyle zrobi) albo się znajdzie dwóch i się będą odwoływać (przez co opóźnił się remont głównej części i utrudnienia na ATW będą w roku szkolnym zamiast w wakacje).
Efekt będzie taki, że Królewska-Podchorążych-Bronowicka będą w pełni przejezdne, a na Karmelickiej dopiero zaczną rozbierać stare torowisko i dalej brnąć w chory syndrom Bieńczyckiej, gdzie nie można było jej wyremontować przy okazji długotrwałego wyłączenia jej z ruchu _tak_czy_siak_ tylko trzeba ją zamykać specjalnie.
Jeszcze tylko brakuje do kompletu szczęścia syndromu Ronda Kocmyrzowskiego / syndromu Igołomskiej, aby za projektowanie Karmielickiej wzięli się partacze którzy nie przewidzą że grunty są zbyt mało nośne i gdy wszystko będzie rozkopane to będą musieli przeprojektowywać i szukać dodatkowej kasy na wzmacnianie tychże gruntów.
Królewska-Podchorążych-Bronowicka
Można też zarzucić mówienie nieprawdy w wywiadzie
Ale krótkie wyszukiwanie na stronie ZDMK/ZIKiTu i znajdujemy
Pewna niezgodność. Wiadomo, że zdarzają się opóźnienia i raczej nie ma co o to winić urzędników, ale zgadzam się z zarzutami Cukra.
Pytanie też co to jest przejezdność w sensie formalnym i technicznym, bo może można by uruchomić wahadło Bronowice Małe - Plac Inwalidów.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ulica- ... 29601.htmlMichał Pyclik - rzecznik ZDMK pisze:Nie mówiliśmy, że mają pojawić się tramwaje, tylko że ma być przejezdność. Przejezdność będzie w sensie formalnym i technicznym
Ale krótkie wyszukiwanie na stronie ZDMK/ZIKiTu i znajdujemy
http://zikit.krakow.pl/ogolne/223054,17 ... nowic.htmlZIKiT pisze:Inwestycja potrwa 12 miesięcy, przy założeniu, że po dziesięciu miesiącach kursy tramwajów zostaną wznowione.
Pewna niezgodność. Wiadomo, że zdarzają się opóźnienia i raczej nie ma co o to winić urzędników, ale zgadzam się z zarzutami Cukra.
Pytanie też co to jest przejezdność w sensie formalnym i technicznym, bo może można by uruchomić wahadło Bronowice Małe - Plac Inwalidów.