Królewska-Podchorążych-Bronowicka

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#376 Post autor: Locutus » 22 lut 2019, o 21:34

Niezwiązane z tematem pytanie o wynajem ogórka wydzielone do osobnego wątku: viewtopic.php?f=22&t=5719

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2862
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#377 Post autor: kucyk » 23 lut 2019, o 06:46

Kaszmir pisze: Lipiec 2019 jest aktualny, znajoma dziennikarka pytała dzisiaj urzędników. Wiadomość we wczorajszym komunikacie to zwykły chochlik.
A to bardzo ciekawe bo wczoraj słuchałem w radiu audycji poświęconej temu zagadnieniu (na dodatek z Twoim udziałem) i dziennikarze twierdzą także, że tramwaje wrócą do Bronowic najwcześniej w połowie września. :xP

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#378 Post autor: Kaszmir » 24 lut 2019, o 01:01

Tak jak pisałem, rzecznik się pomyliła, wyszło to dopiero po nagraniu, po tym jak zwróciłem na to uwagę (najpierw nagrano rzecznik, potem dziennikarka przyjechała do mnie, i po naszej rozmowie zadzwoniła z powrotem do rzecznik by wyjaśnić sprawę). Dziennikarka pewnie nie miała już czasu jechać ponownie do ZDMK i zostawili oryginalną wypowiedź rzecznik.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 780
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#379 Post autor: lolek-12 » 11 mar 2019, o 12:42

Na stronie kmkrakow.pl opublikowano komunikat dotyczący kolejnych zmian w trasach linii zastępczych. Sugerowałbym, aby w takim wypadku dołożono przystanek w okolicach ulicy Galla przy parku i szpitalu MSWiA.

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#380 Post autor: pjetrek » 11 mar 2019, o 20:08

Teraz oblężenie będzie przeżywał przystanek Warmijska. Cały ruch studencki z UP i PK będzie się kumulował na tym przystanku...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#381 Post autor: Cukier » 11 mar 2019, o 21:07

pjetrek pisze:Teraz oblężenie będzie przeżywał przystanek Warmijska. Cały ruch studencki z UP i PK będzie się kumulował na tym przystanku...
Jeszcze wydział zarządzania i humanistyczny oraz miasteczko studenckie AGH. Ciekawe czy w końcu z tej okazji na Lea w okolicy tego przystanku straż miejska zainteresuje się egzekwowaniem minimalnej ustawowej szerokości chodnika. Bo ten cały ruch jakoś na ten przystanek musi dojść.

Mam też mieszane odczucia co do kierowania autobusiarzy przez lewoskręt z Krowoderskiej na Aleje i dziwię się dlaczego nie zastosowano rozwiązania sprzed 20 lat z przejazdem przez św. Teresy i Łobzowską.

Adrian78
Znawca
Posty: 27
Rejestracja: 3 lut 2019, o 11:13

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#382 Post autor: Adrian78 » 12 mar 2019, o 09:39

że od dnia 16.03.2019 r. (sobota) rozpocznie się kolejny etap prac przy przebudowie ciągu ulic: Królewska – Podchorążych – Bronowicka. W tym etapie zostanie wyłączone z ruchu skrzyżowanie ulic Królewskiej, Podchorążych, Kazimierza Wielkiego i Smoluchowskiego oraz fragment ul. Królewskiej od al. Mickiewicza do ul. Pomorskiej.

Adrian78
Znawca
Posty: 27
Rejestracja: 3 lut 2019, o 11:13

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#383 Post autor: Adrian78 » 12 mar 2019, o 09:40

linia 102 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Krowodrza Górka - … - Wrocławska – al. Kijowska – Lea – Piastowska - … - Bielany. Przystanek „Biprostal” w obu kierunkach zostanie przeniesiony na al. Kijowską (jak dla linii 144 i 194). Przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” w obu kierunkach będzie nieczynny. Przystanek „Warmijska” funkcjonować będzie bez zmian;
linia 664 – od nocy 16/17.03.2019 r. (sb/nd) będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Os. Piastów - … - Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka - … - Bronowice Małe. Powrót: Bronowice Małe - … - Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea - al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Dunajewskiego - … - Os. Piastów. Dokładne informacje o funkcjonowaniu przystanków na odcinku Stary Kleparz – Bronowice Małe znajdują się w dalszej części komunikatu. Przypominamy, że linia funkcjonuje we wszystkie noce w tygodniu;
linia 704 – będzie kursować na kolejnej trasie: Bronowice Małe – Na Błonie - Balicka – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Teatr Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Karmelicka – Dunajewskiego – Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowicka – Balicka – Na Błonie – Bronowice Małe. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Szczegółowe informacje na temat przystanków znajdują się w dalszej części komunikatu;
linia 713 – będzie kursować na kolejnej trasie: Bronowice – Bronowicka – Przybyszewskiego – Zarzecze – Lea – al. Kijowska – Kazimierza Wielkiego – Łobzowska – Garbarska – Karmelicka – Teatr Bagatela. Powrót: Teatr Bagatela – Karmelicka – Dunajewskiego – Basztowa – Krowoderska – al. Słowackiego – Kazimierza Wielkiego – al. Kijowska – Lea – Młodej Polski – Jadwigi z Łobzowa – Rydla – Bronowice. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Szczegółowe informacje na temat przystanków znajdują się w dalszej części komunikatu.


Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:

W kierunku Teatru Bagatela:

przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” dla linii 102, 664, 704 i 713 będzie nieczynny;
przystanek „Biprostal” dla linii 102, 664, 704 i 713 zostanie przeniesiony z ul. Kazimierza Wielkiego na al. Kijowską, za skrzyżowanie z ul. Królewską (jak dla linii 144 i 194 w kierunku przystanku „Łobzów SKA”).
W kierunku Bronowic Małych:

przystanek „Teatr Bagatela” dla linii 664 będzie nieczynny;
przystanki „Batorego” oraz „Plac Inwalidów” dla linii 664, 704 i 713 będą nieczynne;
przystanek „Stary Kleparz”:
dla linii 664 będzie funkcjonował bez zmian (na ul. Basztowej od strony Teatru Słowackiego);
dla linii 704 i 713 będzie zlokalizowany na ul. Basztowej (od strony Teatru Bagatela). Autobusy będą się zatrzymywać na początku podniesienia jezdni (tzw. „przystanku wiedeńskiego”) aby potem móc skręcić w ul. Krowoderską;
zostanie uruchomiony nowy przystanek o nazwie „Słowiańska” dla linii 664, 704 i 713 zlokalizowany na ul. Krowoderskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Słowiańską;
przystanek „Grottgera” dla linii 664, 704 i 713 będzie funkcjonował na al. Słowackiego, przy budynku Radia Kraków;
przystanek „Biprostal” dla linii 102, 664, 704 i 713 zostanie przeniesiony z ul. Kazimierza Wielkiego na al. Kijowską, za skrzyżowanie z ul. Królewską (jak dla linii 144 i 194 w kierunku ul. Nawojki);
przystanek „Uniwersytet Pedagogiczny” dla linii 102, 664, 704 i 713 będzie nieczynny.

GoMeZz391
Moderator fb pkk
Posty: 302
Rejestracja: 28 lis 2015, o 14:49
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#384 Post autor: GoMeZz391 » 12 mar 2019, o 13:27

lolek-12 pisze:Na stronie kmkrakow.pl opublikowano komunikat dotyczący kolejnych zmian w trasach linii zastępczych. Sugerowałbym, aby w takim wypadku dołożono przystanek w okolicach ulicy Galla przy parku i szpitalu MSWiA.
Według mnie najlepszym rozwiązaniem na lokalizację przystanku tam to by było na wysokości już wyburzonego szpitala kolejowego przy ul. Lea, za Kościołem Pw. NMP z Lourdes lub na wysokości kościoła, gdzie by była potrzeba zdemontować barierki (o ile jeszcze tam są).

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#385 Post autor: tjakub » 13 mar 2019, o 15:59

Pewnie na początku będzie przejezdność na rowerze ;)
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ulica- ... 29601.html

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3447
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#386 Post autor: lukaszpdg » 13 mar 2019, o 16:35

Przecież to było wiadome że w lipcu nie wrócą tramwaje, ale niektórzy na forum w to wierzą. Nawet na poprzedniej stronie było dyskutowane o aktualnym terminie. Teraz jest mowa że otworzą pod koniec wakacji, nie zdziwię się jak otwarcie będzie w połowie września lub na początku października.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#387 Post autor: Locutus » 13 mar 2019, o 21:11

Ja nie wiem jak to skomentować nie używając słów powszechnie uznanych za obraźliwe wobec urzędników miejskich, więc chyba od komentarza się powstrzymam…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#388 Post autor: Mistrzejowiczanin » 13 mar 2019, o 21:54

Różne zdarzają się przypadłości, które sprawiają, ze prace nie do końca idą zgodnie z założonym harmonogramem, albo na początku nie mówi się wszystkiego odnośnie przebiegu inwestycji zaplanowanego. Nie ma za co w tym przypadku oklinać urzędników. Niemniej, są rzeczy na które warto czekać.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#389 Post autor: Cukier » 13 mar 2019, o 22:31

Zdecydowanie jest za co oklinać urzędników: Karmelicka od samego początku powinna iść do remontu, powinna więc się pojawić w opracowaniu i szczegółowym planie budowy - jeśli nie było wiadomo ile będzie kasy i czy starczy na wszystko, to mogła być oznaczona jako opcja, etap 2, cokolwiek - ale dokumentacja powinna być na tip top i jedyne na co urzędnicy mieliby prawo czekać to na gwarancję finansowania.

Tymczasem remont części głównej jest już za półmetkiem, a urzędnicy nawet nie wiedzą w jakim zakresie remontować Karmelicką i w jakim trybie (z wolnej ręki / z przetargu) szukać wykonawcy. A praktyka jeszcze pokazuje, że wykonawca albo przestrzeli budżet 50-100% (co jest ostatnio bardzo modne, w końcu urzędnicy rozpisujący przetarg nie wiedzą jakie są ceny na rynku i nadal łudzą się że rozpisując po cenach sprzed 5 lat ktoś im to za tyle zrobi) albo się znajdzie dwóch i się będą odwoływać (przez co opóźnił się remont głównej części i utrudnienia na ATW będą w roku szkolnym zamiast w wakacje).

Efekt będzie taki, że Królewska-Podchorążych-Bronowicka będą w pełni przejezdne, a na Karmelickiej dopiero zaczną rozbierać stare torowisko i dalej brnąć w chory syndrom Bieńczyckiej, gdzie nie można było jej wyremontować przy okazji długotrwałego wyłączenia jej z ruchu _tak_czy_siak_ tylko trzeba ją zamykać specjalnie.

Jeszcze tylko brakuje do kompletu szczęścia syndromu Ronda Kocmyrzowskiego / syndromu Igołomskiej, aby za projektowanie Karmielickiej wzięli się partacze którzy nie przewidzą że grunty są zbyt mało nośne i gdy wszystko będzie rozkopane to będą musieli przeprojektowywać i szukać dodatkowej kasy na wzmacnianie tychże gruntów.

hlsd
Miłośnik
Posty: 76
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 09:55

Królewska-Podchorążych-Bronowicka

#390 Post autor: hlsd » 13 mar 2019, o 22:49

Można też zarzucić mówienie nieprawdy w wywiadzie
Michał Pyclik - rzecznik ZDMK pisze:Nie mówiliśmy, że mają pojawić się tramwaje, tylko że ma być przejezdność. Przejezdność będzie w sensie formalnym i technicznym
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ulica- ... 29601.html
Ale krótkie wyszukiwanie na stronie ZDMK/ZIKiTu i znajdujemy
ZIKiT pisze:Inwestycja potrwa 12 miesięcy, przy założeniu, że po dziesięciu miesiącach kursy tramwajów zostaną wznowione.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/223054,17 ... nowic.html
Pewna niezgodność. Wiadomo, że zdarzają się opóźnienia i raczej nie ma co o to winić urzędników, ale zgadzam się z zarzutami Cukra.
Pytanie też co to jest przejezdność w sensie formalnym i technicznym, bo może można by uruchomić wahadło Bronowice Małe - Plac Inwalidów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”