Zwierzyniecka-Kościuszki

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

kucyk
Dyrektor
Posty: 2921
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Zwierzyniecka-Kościuszki

#1 Post autor: kucyk » 15 sie 2015, o 21:29

Nie znalazłem odpowiedniego wątku na forum więc takowy założyłem. :]
Wynik przetargu dotyczącego opracowania dokumentacji projektowej:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

Postępowanie przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego.
Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg CPV:
71.32.00.00-7 (Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania)

Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 20.07.2016 r.

Wybrano ofertę nr 1:
POLIMEX ENGINEERING Sp z o. o.
30-133 Kraków ul. Juliusza Lea 202 A
Cena ofertowa: 647 046,42 zł
Okres gwarancji: 36 miesięcy


Uzasadnienie wyboru:
Oferta ta spełnia wszystkie wymagania określone w SIWZ oraz jest najkorzystniejsza w świetle przyjętych kryteriów oceny ofert.

Streszczenie oceny i porównanie złożonych ofert:

Nr oferty: 1
POLIMEX ENGINEERING Sp z o. o.
30-133 Kraków ul. Juliusza Lea 202 A
Przyznana punktacja; cena brutto 90 pkt
okres gwarancji: 10 pkt
łącznie 100,00 pkt

Nr oferty: 2
Wrocławskie Biuro Projektów DROSYSTEM Sp. z o.o.
50-319 Wrocław ul. B. Prusa 9
Przyznana punktacja; cena brutto 59,93 pkt,
okres gwarancji: 10 pkt
łącznie 69,93 pkt

Nr oferty: 3
WYG Consulting Sp. z o.o.
02-366 Warszawa ul. Bitwy Warszawskiej 1920 nr 7
WYG International Sp. z o.o.
02-366 Warszawa ul. Bitwy Warszawskiej 1920 nr 7
Przyznana punktacja; cena brutto: 50,37 pkt,
okres gwarancji: 10 pkt
łącznie 60,37 pkt

Nr oferty: 4
MERITUM PROJEKT
41-501 Chorzów, Al. Różana 6 (Park Śląski)
Wykonawca wykluczony

Nr oferty: 5
BIURO PROJEKTÓW KOMUNIKACYJNYCH W POZNANIU SP. z o.o
61-891 Poznań, ul. Kościuszki 68
Przyznana punktacja; cena brutto 71,95 pkt
okres gwarancji: 10 pkt
łącznie 81,95 pkt

Nr oferty: 6
SAP- Konstrukcje Sp. z o.o.
30-321 Kraków, ul. J. Piertusińskiego 3/6
Przyznana punktacja; cena brutto 66,63 pkt,
okres gwarancji: 10 pkt
łącznie 76,63 pkt

Nr oferty: 7
EPG POLSKA Sp. z o.o.
30-002 Kraków, ul. Prądnicka 4
Przyznana punktacja; cena brutto 67,97 pkt,
okres gwarancji: 10 pkt
łącznie 77,97 pkt

Nr oferty: 8
PROGREG Sp. z o. o.
30-414 Kraków, Dekarzy 7C
Przyznana punktacja; cena brutto 75,63 pkt,
okres gwarancji: 10 pkt
łącznie 85,63 pkt

Umowa na w/w zadanie zostanie zawarta w ZIKiT w Krakowie, ul. Centralna 53 po telefonicznym zawiadomieniu, zgodnie z art. 94 ust.1 pkt 2) ustawy Pzp.

Dodatkowe informacje:
Liczba otrzymanych ofert: 8 z czego odrzucono (wykluczono) lub zwrócono bez rozpatrywania 1 ofertę.
Kryteria oceny ofert: cena brutto 90 %.
Okres gwarancji: 10 %.
http://zikit.krakow.pl/sprawy-urzedowe/ ... wy-18v2015

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3459
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki w Krakowie

#2 Post autor: lukaszpdg » 15 sie 2015, o 22:36

Dobrze by było jak przebudują to chociaż nie będzie wybrzuszeń, tak jak na Limanowskiego i Wielickiej, bo dochodziło tam do wybrzuszenia na Zwierzynieckiej lub Kościuszki, a śmigają polewaczki prawie codziennie.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Przebudowa torowiska do Salwatora

#3 Post autor: Krakowiak2013 » 29 mar 2016, o 17:31

Projekt modernizacji torowiska do Salwatora.

http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa ... osciuszki/

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#4 Post autor: Cukier » 29 mar 2016, o 21:17

Przejścia dla pieszych (+ przejazd dla rowerów) zlikwidowane "tymczasowo" pod koniec lat 90. ma wrócić? :eek: Na plus lewoskręty z pasa ogólnego na Kościuszki, choć nie wiem dlaczego w związku z tym nie zamontowano separatorów na całej rozciągłości. Natomiast co do pętli Salwator to wiele dobrego powiedzieć nie mogę zarówno na temat tej autobusowej, jak i tramwajowej. Dla tramwajów znikną wszelkie perony na pętli, cała mała pętla pójdzie do przebudowy, skróci się znacząco (nie wiadomo po co, jak jest na tyle miejsca by obie pętle zaczynały się na ulicy). Przystanki tramwajowe będą vis-a-vis na moście, z peronami wiedeńskimi (jak wszystkie planowane przystanki w jezdni), co oznacza przeniesienie przystanku dla wysiadających z tramwaju i idących do autobusów na Senatorską bliżej pętli... gdzie wybetonują środek, co pozwoli zmieścić perony dla trzech autobusów i jednocześnie oznacza wyrok śmierci dla żeberka odstawczego. Tyle że jedyny wjazd na pętlę będzie od strony Alej, więc autobusy będą musiały nawrócić na trójkącie dookoła kibla, aby dostać się na pętlę. To wymusza drożność tego łącznika, więc nie będzie tam już żadnego przystanku, co więcej jakiś geniusz wymyślił tam wyniesioną jezdnię do poziomu chodnika - ot tak, żeby sobie autobusy poskakały. Do tego wciśnięto tam w dziwaczny sposób DDR, który mógłby spokojnie lecieć z drugiej strony wyspy, zaś w przełączce spokojnie dałoby się zrobić albo dwa stanowiska dla autobusów i drożny przelot, albo cztery stanowiska dla autobusów.

Inna sprawa, że należy podać w mocną wątpliwość sens zakrojonej na tak szeroką skalę przebudowy pętli (gdzie niedawno wymieniono oba tory!), która w zamyśle ma iść do likwidacji a węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia ma powstać w Przegorzałach. A tak to bawiąc się w ten remont w praktyce odkładamy budowę trasy do Przegorzał na długie lata, bo nikt nie będzie rozwalał dopiero co wyremontowanej pętli na Salwatorze...

Edit: niech będzie i "podać" zamiast "poddać"
Ostatnio zmieniony 29 mar 2016, o 22:46 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

judash
Miłośnik
Posty: 126
Rejestracja: 4 paź 2009, o 20:38
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#5 Post autor: judash » 29 mar 2016, o 22:35

Cukier pisze:poddać w mocną wątpliwość.
W wątpliwość można jedynie PODAĆ!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#6 Post autor: Kaszmir » 29 mar 2016, o 23:50

Cukier pisze:A tak to bawiąc się w ten remont w praktyce odkładamy budowę trasy do Przegorzał na długie lata, bo nikt nie będzie rozwalał dopiero co wyremontowanej pętli na Salwatorze...
Torowisko jest w stanie agonalnym czego dowiodło choćby wczorajsze wybrzuszenie. Trasa do Przegorzał to jedno, ale istniejący odcinek też trzeba wyremontować.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#7 Post autor: Cukier » 30 mar 2016, o 01:13

Kaszmir pisze:Torowisko jest w stanie agonalnym czego dowiodło choćby wczorajsze wybrzuszenie. Trasa do Przegorzał to jedno, ale istniejący odcinek też trzeba wyremontować.
Nie neguję konieczności naprawy ciągu od Filharmonii do Salwatora, a jedynie zakrojone na tak szeroką skalę plany przebudowy pętli, która wg planów ma w ogóle przestać istnieć i która ledwie parę miesięcy temu przeszła co prawda doraźny, ale zasadniczy remont. Jestem za modernizacją całego ciągu, lecz z możliwie najmniejszą ingerencją w pętlę typu przestawianie całego toru, skracanie go, czy asfaltowanie placu pod autobusy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#8 Post autor: Kaszmir » 30 mar 2016, o 02:00

Cukier pisze:Nie neguję konieczności naprawy ciągu od Filharmonii do Salwatora, a jedynie zakrojone na tak szeroką skalę plany przebudowy pętli, która wg planów ma w ogóle przestać istnieć i która ledwie parę miesięcy temu przeszła co prawda doraźny, ale zasadniczy remont. Jestem za modernizacją całego ciągu, lecz z możliwie najmniejszą ingerencją w pętlę typu przestawianie całego toru, skracanie go, czy asfaltowanie placu pod autobusy.
Ekspertem nie jestem, lecz nie sądzę by te ostatnie doraźne remonty mogły zastąpić prawdziwą przebudowę - inaczej stosowane byłyby wszędzie. Pętla zatem tak samo potrzebuje przebudowy, a skoro już ją zrobią, to nie ma chyba dużej różnicy czy będzie to zrobione w sposób A (bez większych zmian) czy B (nowa geometria).

A sama pętla przyda się nawet po wydłużeniu trasy do Przegorzał - na postój szczytówek, czy w czasie remontów i objazdów. Trochę brakuje obecnie takich miejsc w centrum - jest Cichy Kącik ale i on ma ograniczoną przepustowość, a pozostałe końcówki/ciągi są zapchane.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7633
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#9 Post autor: Locutus » 30 mar 2016, o 07:47

Przeraża mnie ten trend likwidowania peronów dla wsiadających na pętli... Głupota do entej...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#10 Post autor: Cukier » 30 mar 2016, o 19:10

Kaszmir pisze:Ekspertem nie jestem, lecz nie sądzę by te ostatnie doraźne remonty mogły zastąpić prawdziwą przebudowę - inaczej stosowane byłyby wszędzie.
Przecież wymieniono szyny wraz z podkładami, więc jeśli chodzi stricte o część torową to mamy "prawdziwą przebudowę". Jedyne czego brakuje w pełni to przebudowy peronów, lecz w szczególnie dramatycznym stanie one nie są, a podwyższyć się ich i tak nie da, bo są łukowe (skrajnia).

Zresztą nie powiedziałbym, że remonty doraźne są stosowane w niewielkim zakresie - w Hucie przecież w wielu miejscach wymieniono tylko to, co było w stanie katastrofalnym i wszystko jakoś funkcjonuje (łuki pod Kombinatem chociażby). Wyjątkiem jest jedynie remont Mogilskiej i Jana Pawła II gdzie w części miejsc wymieniono tory w dobrym stanie na nowe, nie zmieniając jednocześnie technologii wykonania (a więc trwałości), ale tu chyba nikt nie ma wątpliwości że to był remont o znaczeniu polityczno-propagandowym który w roku wyborczym miał zaprzeczyć narzekaniom Nowohucian, że w tej części miasta nic się nie remontuje.
Kaszmir pisze:A sama pętla przyda się nawet po wydłużeniu trasy do Przegorzał - na postój szczytówek, czy w czasie remontów i objazdów. Trochę brakuje obecnie takich miejsc w centrum - jest Cichy Kącik ale i on ma ograniczoną przepustowość, a pozostałe końcówki/ciągi są zapchane.
A kto broni w Przegorzałach zrobić trzy albo nawet cztery tory? Tam jest przecież ogrom miejsca, tak że można całą pętlę zaplanować zupełnie dowolnie według potrzeb. A pętla na trasie oznacza niepotrzebne zwrotnice i krzyżulce i towarzyszące im ograniczenie prędkości. No i zapewne zadziała efekt Wieczystej, że ZIKiT na siłę zostawi którąś z linii na Salwatorze ("coby pętla pusta nie stała") przez co pasażerowie z aglomeracji będą mieć w Przegorzałach ofertę gorszą niż obecnie.
Locutus pisze:Przeraża mnie ten trend likwidowania peronów dla wsiadających na pętli... Głupota do entej...
Mnie tylko zastanawia sens tego procederu w tym miejscu. Owszem perony na łuku mają jedną istotną wadę - motorniczy nie widzi trzecich i dalszych drzwi składu, co doprowadziło w przeszłości do wielu wypadków śmiertelnych i w końcu do ustanowienia przystanków warunkowych. Tyle że w momencie gdy zakończy się remont ul. Kościuszki to już w Krakowie zapewne nie będzie ani jednego* wagonu bez fotokomórek, więc ten problem niejako sam się rozwiąże.

* No właściwie to będzie jeden - Protram 405N w którym zdaje się mechanicy dali za wygraną jeśli chodzi o fotokomórki i drzwi funkcjonują wg algorytmu znanego ze stozłomek.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Przebudowa torowiska do Salwatora

#11 Post autor: Mistrzejowiczanin » 13 maja 2016, o 14:57

Ulica Kościuszki do przebudowy? Będą konsultacje
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... tacje.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Przebudowa torowiska do Salwatora

#12 Post autor: Kaszmir » 16 maja 2016, o 11:50

Tutaj jest strona wydarzenia:
https://www.facebook.com/events/685510048256231/

Ktoś z Forumowiczów się wybiera? :-)

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Przebudowa torowiska do Salwatora

#13 Post autor: Festence » 19 maja 2016, o 21:47

Kaszmir pisze:Tutaj jest strona wydarzenia:
https://www.facebook.com/events/685510048256231/

Ktoś z Forumowiczów się wybiera? :-)
Był ktoś? Jakiś krótki opis spotkania? :)

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Przebudowa torowiska do Salwatora

#14 Post autor: bielanek » 19 maja 2016, o 22:40

Festence pisze:
Kaszmir pisze:Tutaj jest strona wydarzenia:
https://www.facebook.com/events/685510048256231/

Ktoś z Forumowiczów się wybiera? :-)
Był ktoś? Jakiś krótki opis spotkania? :)
Mam nadzieję, że jak opracujemy z kolegą tomtą1 to jutro wrzucimy.
Generalnie to były dość dziwne konsultacje. A perełkami wśród tekstów mieszkańców są wypowiedzi dotyczące tego, że jedna Pani stwierdza iż "nie wie po co w ogóle ten remont i po co to wszystko"; jeden Pan stwierdził, że "przy pętli nic nie trzeba zmieniać, bo jest dobrze" bo jeździ on samochodem i zapewne pogorszyłby mu się dojazd; a najbardziej kuriozalne to pomysł ustawienia... ekranów akustycznych na pętli.
Generalnie dużo było mowy o przejściu dla pieszych przy moście Dębnickim i o kwestiach zabezpieczenia torowiska przed emitowaniem drgań i hałasu, które są bardzo uciążliwe.

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Przebudowa torowiska do Salwatora

#15 Post autor: suchy » 20 maja 2016, o 22:32

bielanek pisze:jedna Pani stwierdza iż "nie wie po co w ogóle ten remont i po co to wszystko"; jeden Pan stwierdził, że "przy pętli nic nie trzeba zmieniać, bo jest dobrze" bo jeździ on samochodem i zapewne pogorszyłby mu się dojazd; a najbardziej kuriozalne to pomysł ustawienia... ekranów akustycznych na pętli.
Racja, należy wybudować Autostradę Salwator (tak jak na Ruczaju), a ponieważ już będzie za ciasno na tramwaj, to zgodnie z prośbą "jednej Pani" - zaorać torowisko. I mieszkańcy będą albo łazić z buta do centrum, albo jeździć Autostradą ;P

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”