Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lis 2018, o 18:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 415 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 19:52 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Oddzielili liniami tramwaje od samochodów
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... hodow.html

Ułatwienia dla tramwajów na I obwodnicy.
http://www.facebook.com/notes/miejskie- ... 4911599062


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 13:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Zostałem poproszony o zamieszczenie poniższej petycji. Jeśli chcecie, aby ostatnie pozytywne zmiany na pierwszej obwodnicy (odseparowanie tramwajów od ruchu samochodowego) zostały, to zachęcam do wysyłania jej na adres sekretariat@zikit.krakow.pl . Jest to ważna sprawa, gdyż pewne siły naciskają, by te zmiany cofnąć...

Cytuj:
Szanowni Państwo,

Zauważyliśmy ostatnio, iż nareszcie poprzez oznakowanie poziome wydzielone zostało torowisko tramwajowe w ciągu ulic Straszewskiego i Podwale. Rozwiązanie takie znakomicie usprawnia przejazd tramwajów oraz wpisuje się w oficjalną politykę miasta mającą na celu jak największe uprzywilejowanie ruchu pojazdów komunikacji miejskiej w centrum.

W związku faktem, iż jest to ścisłe centrum miasta pojazdy komunikacji miejskiej powinny mieć w tym miejscu bezwzględny priorytet. Jeden tramwaj w szczycie jest w stanie w danej chwili przewozić nawet ponad 150 osób, jeden samochód średnio przewozi mniej niż 1,5 osoby. Kuriozalne wydaje się więc, aby tramwaj, przewożący 100 razy więcej osób nie miał pierwszeństwa przed pojazdem indywidualnym…
Bez nadania priorytetu transportowi zbiorowemu nigdy nie przekonamy mieszkańców, aby przy dojeździe do centrum miasta porzucili własne pojazdy na rzecz komunikacji miejskiej.

Obecne rozwiązania w tym aspekcie wydają się kuriozalne, gdyż miasto jedynie mówi o uprzywilejowaniu komunikacji zbiorowej w centrum, a poprzez pozostawienie możliwości poruszania się po torowiskach samochodów, w wielu miejscach priorytet ten jest czystą fikcją. Zmiana oznakowania poziomego wciągu ulic Straszewskiego i Podwale jest w tym kontekście rozwiązaniem bardzo dobrym i doskonale wpisuje się w politykę miasta. Chciałoby się powiedzieć – nareszcie! Szkoda, że zmiany nadeszły jedynie w tym miejscu, a nie dotyczą większej ilości ulic. Warto również zauważyć, iż obecna zmiana to de facto powrót do rozwiązania z początku lat 90tych, gdzie tramwaj miał swój własny, wydzielony pas. W kolejnych latach, w ramach uprzywilejowania komunikacji zbiorowej… na torowiska dopuszczono samochody. Czyż nie brzmi to śmiesznie…?

Jako mieszkaniec tego miasta postuluję pozostawienie obecnego, nowego, oznakowania poziomego. Postuluję również, aby podobne rozwiązania, w tym z zastosowanie separatorów wdrażać w innych miejscach w centrum miasta tak, aby priorytet dla komunikacji miejskiej był realny, i dało się go odczuć podczas codziennych przejazdów po mieście, a nie jedynie usłyszeć z ust miejskich urzędników.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 15:21 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2010, o 08:56
Posty: 880
Lokalizacja: Kraków
O widzę, że jakaś współpraca z KWK kwitnie... Ale i tak wyślę. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 15:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Treść petycji znajdziesz w wielu miejscach na necie, choćby w komentarzach pod tym artykułem. A o wrzucenie prosił mnie jeden z użytkowników naszego forum ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 17:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2056
Lokalizacja: Kraków
Napisałem kilka tygodni list do ZIKiT-u w sprawie separatorów na ulicach Krakowa i odpowiedź dostałem pod koniec marca, ale zapomniałem o tym napisać.
ZIKiT napisał(a):
(…)
Obecna infrastruktura separująca ruch tramwajowy od pozostałych użytkowników
ulic na bieżąco jest odtwarzana i uzupełniana. Analizowane jest wprowadzenie kolejnych
ułatwień dla pojazdów komunikacji miejskiej, również na ulicach, które zostały wymienione
w Pana liście. Na części lokalizacji nie ma możliwości montażu betonowych separatorów,
przede wszystkim z powodu zbyt wąskiego pasa ruchu dla pojazdów indywidualnych. Tam
rozważane będzie zastosowanie innych środku organizacji ruchu, promujących transport
zbiorowy. Chodzi tu przede wszystkim o stosowne oznakowanie poziome w postaci linii
oddzielających ruch tramwajowy.
(…)


Fajnie, że wykonali oznakowanie poziome, ale nadal promują po części samochody, ponieważ zostały wymalowane dodatkowe pasy dla samochodów skręcających w lewo, które wchodzą na torowisko. Co do możliwości zastosowania separatorów, uważam, że na większości ulic da się je zamontować, tylko ZIKiT-owi nie chce się wydawać kasy. Jak będę miał czas któregoś wieczoru, spróbuję zmierzyć odległości gdzie zastosowano separator (na Limanowskiego i ten kawałek: http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... 2508&mode= ) i gdzie go nie ma.


Ostatnio edytowano 27 kwi 2011, o 17:17 przez Jopek36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 18:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Separatory to nie zawsze najlepsze rozwiązanie, bo uderzają w rowerzystów. Choćby dziś rano jechałem Grzegórzecką i musiałem stać z samochodami, bo nie zawsze dało się je wyprzedzić.

Oczywiście sytuacja, gdy auta blokują tramwaj jest niedopuszczalna, ale w niektórych miejscach separator byłby wylewaniem dziecka z kąpielą. Czasami wystarczy wymalować linię i puścić patrol.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 21:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
jopek36 napisał(a):
Fajnie, że wykonali oznakowanie poziome, ale nadal promują po części samochody, ponieważ zostały wymalowane dodatkowe pasy dla samochodów skręcających w lewo, które wchodzą na torowisko.

W jakiś sposób muszą skręcić w lewo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 22:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
W jakiś sposób muszą skręcić w lewo

No ale akurat lewoskręty powinny odbywać się z pasa ogólnego, a nie z torowiska..

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 27 kwi 2011, o 22:12 przez tramwajem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 11:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
tramwajem napisał(a):
No ale akurat lewoskręty powinny odbywać się z pasa ogólnego, a nie z torowiska..


Święte słowa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 18:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 18:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Te lewoskręty przy Basztowej Lot w kierunku dworca często wydłużają przejazd tramwaju o 1 cykl.

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2011, o 19:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
tramwajem napisał(a):
No ale akurat lewoskręty powinny odbywać się z pasa ogólnego, a nie z torowiska..

Każdy kij ma dwa końce. Wtedy samochody potrzebowałyby więcej czasu na skręcenie - albo inaczej, miałyby mniej czasu przed nadjeżdżającym z przeciwka samochodem. W najlepszym przypadku prowadziłoby to do wymuszeń. W gorszym - nawet do zwiększenia ilości kolizji, plus zakorkowanie pasów samochodowych. A przecież nimi jeżdżą również autobusy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2011, o 09:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
To prawda, natomiast autobus powinien mieć możliwość jazdy torowiskiem.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2011, o 12:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
tramwajem napisał(a):
No ale akurat lewoskręty powinny odbywać się z pasa ogólnego, a nie z torowiska..

Każdy kij ma dwa końce. Wtedy samochody potrzebowałyby więcej czasu na skręcenie - albo inaczej, miałyby mniej czasu przed nadjeżdżającym z przeciwka samochodem. W najlepszym przypadku prowadziłoby to do wymuszeń. W gorszym - nawet do zwiększenia ilości kolizji, plus zakorkowanie pasów samochodowych. A przecież nimi jeżdżą również autobusy.


Z pierwszej obwodnicy auta (nie autobusy) powinny już dawno zniknąć. To rozwiązałoby problem lewoskrętów definitywnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2011, o 21:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
tramwajem napisał(a):
To prawda, natomiast autobus powinien mieć możliwość jazdy torowiskiem.

Żeby jechał wolniej? Olbrzymią zaletą autobusu jest to, że jedzie po pasie samochodowym i nieraz wyprzedza tramwaje.

Poza tym do przystanków tramwajowych i tak tworzą się kolejki, zatem dalej autobusy musiałyby zjeżdżać i korzystać z własnych przystanków, tak jak obecnie. I w efekcie co chwilę by zmieniały pas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2011, o 21:52 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Dziś jechałem koło Bagateli i nawet tam trochę czasu spędziłem. Niestety oznakowanie poziomie nic nie daje - kierowcy jak jeździli po torowisku tak jeżdżą dalej...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 415 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL