Rondo Kocmyrzowskie

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3224
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#91 Post autor: lukaszpdg » 13 lut 2017, o 02:05

suchy pisze:Ponadto - po co jeszcze uruchamiać potworki 71 i 76, jeśli w twojej propozycji przez Kocmyrzowską kursowałyby linie 1, 9, 14, 52? Aż taki popyt jest na tramwaj, że trzeba upychać dodatkowe 6 kursów/h? :puppyeyes: W dodatku - gdzie motorniczowie mieliby przystanek końcowy/początkowy - a co za tym idzie, punkt socjalny oraz postój/przerwę śniadaniową? Na żadnym przystanku nie dasz rady, bo przecież co kilka minut nadjeżdżałby inny tramwaj liniowy, a w trakcie zmiany min. 6 godzinnej należy się przynajmniej jedna przerwa 15 minutowa.
Do tego jeszcze "71" i "76" woziłyby muchy. :rotfl:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#92 Post autor: Cukier » 13 lut 2017, o 02:05

suchy pisze:Czemu wywalasz 5 na Kopiec skoro można ją skierować objazdem tak samo jak 1 - przez Kolorowe, pl.Centralny, Andersa do Kocmyrzowskiej i normalnie do Wzgórz?
Miałem obawy czy to się wszystko na Wzgórzach pomieści, doszłoby przecież jeszcze 6/h. Ale masz rację, 21/h na dwa tory to nie jest aż tak dużo.
suchy pisze:Dlaczego proponujesz 14 na Pleszów? Przecież to by wymusiło zmianę taboru z NGT6 na E1-C3 (ew.2x Konstal, bo nic innego na Pleszów nie wjedzie) - czyli de facto na ciągu Bronowice - R.Mogilskie zmniejszasz ilość niskiej podłogi o 3 kursy, a na alei Pokoju CAŁKOWICIE ją zabierasz - bo w dni powszednie linia 1 również kursuje w Konstalach, a 22 na Wiedeńcach = więc 14 jest JEDYNĄ linią niskopodłogową.
Bo coś na Pleszów musi od Kombinatu pojechać, a "14" rzadziej kursuje w szczycie niż "9". Oczywiście wówczas niski tabor należałoby przenieść na "1", czego nie napisałem bo nie wdawałem się w rozdział taboru.
suchy pisze:Ponadto - po co jeszcze uruchamiać potworki 71 i 76, jeśli w twojej propozycji przez Kocmyrzowską kursowałyby linie 1, 9, 14, 52? Aż taki popyt jest na tramwaj, że trzeba upychać dodatkowe 6 kursów/h? W dodatku - gdzie motorniczowie mieliby przystanek końcowy/początkowy - a co za tym idzie, punkt socjalny oraz postój/przerwę śniadaniową? Na żadnym przystanku nie dasz rady, bo przecież co kilka minut nadjeżdżałby inny tramwaj liniowy, a w trakcie zmiany min. 6 godzinnej należy się przynajmniej jedna przerwa 15 minutowa.
Okej, masz rację, faktycznie to problematyczne. Tylko coś mnie tak nie przekonuje al. Solidarności tylko z "4" i "22" a więc bez żadnego tramwaju na R. Kocmyrzowskie no i Ptaszyckiego z samą tylko "10".
mpk-kuba1 pisze:Ujastek mają otworzyć dopiero w lipcu.
Mam nadzieję że to tylko ponury żart.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#93 Post autor: Kaszmir » 13 lut 2017, o 02:47

Cukier pisze:Bo coś na Pleszów musi od Kombinatu pojechać, a "14" rzadziej kursuje w szczycie niż "9". Oczywiście wówczas niski tabor należałoby przenieść na "1", czego nie napisałem bo nie wdawałem się w rozdział taboru.
Zawsze można zrobić warianty "9". A złota zasada z taborem niskowejściowym mówi: nie zabieraj, jeśli nie musisz.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#94 Post autor: Mistrzejowiczanin » 13 lut 2017, o 16:06

Rozkopane rondo Kocmyrzowskie [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/galeria/rozkopane- ... _3162.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#95 Post autor: Cukier » 13 lut 2017, o 16:54

Kaszmir pisze:Zawsze można zrobić warianty "9". A złota zasada z taborem niskowejściowym mówi: nie zabieraj, jeśli nie musisz.
Trochę się to kłóci z zasadą nie rozbijaj linii na dwie jeśli nie musisz. Chyba że Pleszów to taka enklawa gdzie linie tramwajowe z wariantami są spoko, podczas gdy w całej reszcie miasta są be.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3541
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#96 Post autor: Łukasz » 17 lut 2017, o 21:22

Trwa modernizacja Ronda Kocmyrzowskiego
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... rzowskiego
W najbliższym czasie pogoda powinna pozwolić na rozpoczęcie realizacji żelbetowej podbudowy pod nowe torowisko. Po jej wykonaniu, powinien ruszyć montaż pierwszych elementów rozjazdów. Na początku wykonane zostaną tory w relacji Plac Centralny - ulica Kocmyrzowska, tak aby umożliwić prowadzenie ruchu tramwajów podczas wyłączenia obecnie funkcjonującej jeszcze relacji torowej.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6995
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#97 Post autor: Krakowiak2013 » 24 lut 2017, o 17:21

Prace na r. Kocmyrzowskim
Rusza kolejny etap prac na Rondzie Kocmyrzowskim im Ks. Gorzelanego. Od stycznia trwa tam modernizacja torowiska tramwajowego, która zakończy się wiosną 2017 roku. W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu, od poniedziałku (27 lutego) zostanie wprowadzona zmiana w organizacji ruchu.

Prace na wschodniej części ronda prowadzone będą przy zajęciu zewnętrznego pasa ruchu na przejeździe tramwajowym w kierunku ul. Kocmyrzowskiej oraz w rejonie przyległego przejścia dla pieszych, przejazdu rowerowego i zieleńca.

W związku z tym wprowadza się następujące zmiany w organizacji ruchu: na wlocie al. Andersa w Rondo Kocmyrzowskie z kierunku od Placu Centralnego zamknięty zostanie środkowy pas ruchu, a na zajętym ciągu pieszo-rowerowym w ul. Kocmyrzowskiej będzie utrzymane przejście dla pieszych w postaci pomostu.

Do tej pory w ramach modernizacji Ronda Kocmyrzowskiego zakończyły się prace związane z demontażem sieci trakcyjnej i torowiska na nieczynnej dla ruchu tramwajowego części. Usunięto krzewy i drzewa przeznaczone do wycinki. Wykonano fundamenty i zamontowano nowe słupy sieci trakcyjnej.

Mimo trudnych warunków atmosferycznych i zmarzniętej ziemi udało się także wykonać przebudowę sygnalizacji i kanalizacji deszczowej. Po wykonaniu demontażu torowiska, przeprowadzono badania geotechniczne, które wykazały konieczność wzmocnienia gruntu. Po uzgodnieniu z projektantem nastąpi przegłębienie koryta torowiska i wykonanie warstwy stabilizacyjnej, która jest niezbędna do rozpoczęcia prac przy budowie nowego torowiska.

Koszt całości prac na Rondzie Kocmyrzowskim wynosi 7,6 mln zł.
http://zikit.krakow.pl/utrudnienia/2079 ... wskim.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#98 Post autor: Mistrzejowiczanin » 27 lut 2017, o 16:00

Utrudnienia dla kierowców w Krakowie, kolejny etap prac na rondzie Kocmyrzowskim
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... yrzowskim/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10871
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#99 Post autor: Cukier » 11 mar 2017, o 21:28

Coś te prace na R. Kocmyrzowskim się wleką, wg pierwotnych planów w marcu ma się zacząć drugi etap, a tu postęp prac w pierwszym etapie jest taki sobie. Niby drugi etap powinien być prostszy, a warunki bardziej sprzyjające, jednak mam pewne obawy czy uda się dotrzymać majowego terminu dla całości.

Oczywiście dziwnym zbiegiem okoliczności generalnym wykonawcą jest firma Taumer, która słynie w naszym mieście z terminowości :hihi:

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#100 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 mar 2017, o 21:35

Rzeczywiście. Już prawie środek marca, a tam wszystko rozgrzebane, nawet grunt pod płyty żelbetowe nieutwardzony. Z taką szybkością robót to do sierpnia się z tym nie uporamy. I tu się rodzi pytanie czy ci... wykonawcy, żeby w tym przypadku ich nie nazwać inaczej dostają ,,wynagrodzenie" od dniówki czy za konkretnie wykonaną robotę? :hmm:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#101 Post autor: scyzor663 » 11 mar 2017, o 21:52

Nie zapominajcie o tym, że prawie cały luty był na tyle zimny, że niemożliwe były prace ziemne.

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 672
Rejestracja: 16 cze 2012, o 11:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#102 Post autor: marcin1410 » 12 mar 2017, o 01:36

A w ogóle coś tam robią? W tym tygodniu przejeżdżałem tam 2 razy (wtorek ok 11 i piątek ok 14) i nikogo pracującego tam nie widziałem...

Impuls
Dyrektor
Posty: 1425
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#103 Post autor: Impuls » 12 mar 2017, o 08:14

Byłem tam w zeszłą sobotę i wczoraj i żadnego postępu prac nie ma. Mrozy się skończyły już dawno.

ds
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 29 sty 2013, o 13:00
Lokalizacja: NH

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#104 Post autor: ds » 14 mar 2017, o 11:58

Impuls pisze:Byłem tam w zeszłą sobotę i wczoraj i żadnego postępu prac nie ma. Mrozy się skończyły już dawno.
Jeżdżę przez Kocmyrzowskie codziennie od poniedziałku do piątku - rano i popołudniu i muszę przyznać, że zaczyna mnie powoli krew zalewać jak patrzę na "postęp prac"... Na Rondzie od dość długiego czasu nie dzieje się nic lub prawie nic, często (a w ostatnich dniach praktycznie codziennie) nie widać tam NIKOGO, dosłownie ani jednego robotnika. Naprawdę człowieka może trafić szlag, bo potem są takie kwiatki, że tramwaj wypada na Bieńczyckiej (swoją drogą kolejne torowisko do natychmiastowego remontu, przy którym ZIKiT zaklina rzeczywistość i za chwilę wszystkie tramwaje z konieczności będą robiły kółko przez Pl. Centralny, ale to już temat na inną dyskusję) z szyn i potem za komunikację od Czyżyńskiego w stronę Mistrzejowic i Piastów robią dwa krótkie Solarisy (sic!)... Naprawdę ten remont jest kolejnym popisem nieudolności pionu inwestycyjnego ZIKiTu i kolejnym, już nawet nie wiadomo którym pokazem, że cena wcale nie czyni cudów, a wybór najtańszej oferty często się mści. Nie zdziwię się, jeżeli Rondo poleży rozgrzebane gdzieś tak do czerwca-lipca, wcześniej, w trakcie 2 etapu prac zapewniając pełną "urozmaiceń" podróż dla pasażerów jeżdżących tramwajami od strony Al. Andersa przez jakieś 3 miesiące...

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#105 Post autor: kot_feliks » 14 mar 2017, o 12:29

Ostatnich osiągnięć działu zajmującego się inwestycjami w ZIKiT to akurat jest sporo (w sumie to zastanawiam się, czy ktokolwiek tam nad czymkolwiek panuje :D ):
- procedowanie decyzji środowiskowej dla tramwaju na Prądnik Cz. chyba z 1,5 roku (czy 2 lata?) - bo ZIKiT w kółko nie był w stanie dostarczyć prawidłowej dokumentacji;
- przebudowa Basztowej;
- planowana przebudowa Kościuszki (wypadła już w ogóle z planów, w zamian ma "chyba" wskoczyć Królewska);
- budowa Orlińskiego przez BX, gdzie ZIKiT najpierw wymusza na inwestorze budowę drogi bez parkingów, aby rok później budować tam parking za 1,2mln zł miejskich pieniędzy;
- DDR po północnej stronie Bora-Komorowskiego budowana na koszt Serenady, a właściwie jej brak (jest tylko remont chodnika), bo mając gotowy projekt ZIKiT przez kilka lat(!) nie był w stanie załatwić PnB;
- koncepcja przebudowy Meissnera, gdzie jezdnie drogi przesuwa się o kilka metrów, aby wyremontować wyremontowaną drogę, a kawałek dalej przebudowuje r. Młyńskie na zasadzie: "wg prognoz ruch zmaleje, ale to niemożliwe, a daj Pan tak z 15% wzrostu ruchu i tak Pan to zaprojektuj" - autentyk(!);

Patrząc na to, jak to wygląda, to zastanawiam się, czy można być aż tak głupim, jak osoby za to odpowiadające, czy jest to po prostu robione celowo, aby wyciągnąć od miasta kasę..

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”