Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 9 gru 2018, o 21:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 198 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 cze 2017, o 20:52 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3391
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Coraz bliżej końca I etapu prac na Rondzie Kocmyrzowskim
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... myrzowskim


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2017, o 21:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Ciekawe jak zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza do Mistrzejowic i Piastów jak zaczną robić drugą stronę Ronda. Toporne 709/714/716 i 721/752, czy może jakieś dwukierunkowce, bo to długi i ważny odcinek sieci tramwajowej, który będzie wyłączony na dość długi czas. :hmm:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2017, o 21:41 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 858
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Ciekawe jak zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza do Mistrzejowic i Piastów jak zaczną robić drugą stronę Ronda. Toporne 709/714/716 i 721/752, czy może jakieś dwukierunkowce, bo to długi i ważny odcinek sieci tramwajowej, który będzie wyłączony na dość długi czas. :hmm:

Myślisz, że na kolejne miesiące uwięzione zostanie kilkanaście tramwajów bez zjazdów na sprzątanie i doraźne naprawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2017, o 22:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10438
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
krawiec napisał(a):
Myślisz, że na kolejne miesiące uwięzione zostanie kilkanaście tramwajów bez zjazdów na sprzątanie i doraźne naprawy?

To byłoby najrozsądniejsze z punktu widzenia pasażerów rozwiązanie. Pytanie tylko czy taboru starczy, Igołomska jednak trochę pochłonęła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 07:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
Cukier napisał(a):
To byłoby najrozsądniejsze z punktu widzenia pasażerów rozwiązanie. Pytanie tylko czy taboru starczy, Igołomska jednak trochę pochłonęła.

A ja sobie takiego rozwiązania na dłuższą metę nie wyobrażam. Jakakolwiek usterka, kolizja i wagon jest wyłączony z ruchu. Dwa czy trzy takie zdarzenia i mamy spory problem, i prawdopodobnie cięcie częstotliwości. Takie rozwiązanie może być dobre na tydzień-dwa, lecz nie na miesiące.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 08:29 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
A co było na Wielickiej w czasie remontu Limanowskiego? Tam też było kilka miesięcy takiego rozwiązania...

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 09:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2199
Lokalizacja: KRK
Mistrzejowiczanin napisał(a):
A co było na Wielickiej w czasie remontu Limanowskiego? Tam też było kilka miesięcy takiego rozwiązania...

Nie kilka miesięcy, tylko przez wakacje, to raz. A patrząc na tempo pracy Taumera, to II etap może się nie skończyć w sierpniu tylko w listopadzie - grudniu ;P
Dwa - na Wielickiej użyto Bombardierów, które na Kurdwanowie i Bieżanowie normalnie zawracały na pętli, a na Dworcowej używały trójkąta torowego.

Tu na Kocmyrzowskim żadnego trójkąta nie będzie, musieliby zamontować przejazdówkę i wpuścić wagony dwukierunkowe (GT8) - które jak wiadomo, są trochę bardziej awaryjne niż NGT6 - więc jak Kaszmir pisze, byłoby większe ryzyko zablokowania ruchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 10:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1880
Lokalizacja: kraków
Suchy to prawda co piszecie ale nie do końca. Ja pamiętam czasy gdy jeszcze nie było trasy na Kurdwanów (później przy niej też to praktykowano) gdzie do Bieżanowa kursowały tylko odcięte od całej sieci tramwajowej wagony z Norymbergi i były nimi składy B4-T4. Dawały wtedy spokojnie radę. Najważniejsza jest jednak jedna sprawa. Nawet gdy były wtedy awarie tramwajów na odciętej sieci (a były) to na pętli w Bieżanowie mamy do dnia dzisiejszego kanał na żeberku. A tego w Mistrzejowicach i osiedlu Piastów nie uświadczysz. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 10:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10438
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
kucyk napisał(a):
Nawet gdy były wtedy awarie tramwajów na odciętej sieci (a były) to na pętli w Bieżanowie mamy do dnia dzisiejszego kanał na żeberku. A tego w Mistrzejowicach i osiedlu Piastów nie uświadczysz.

No i właśnie, tylko że ten kanał powstał właśnie wskutek uwięzenia tam tych wagonów - nie było innego wyjścia. Tak więc jak dla mnie to już powinni się brać za wykopki na pętli w Mistrzejowicach, bo to faktycznie może być potrzebne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 10:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3565
Lokalizacja: Kraków
Tyle że ja sobie nie wyobrażam, żeby w czasie zamknięcia wlotu w al. Andersa od strony DH Wandy nie było utrzymanej komunikacji tramwajowej od Mistrzejowic/Os. Piastów do Ronda Kocmyrzowskiego. Dlaczego? Bo wymagałoby to pochłonięcia zbyt dużej liczby autobusów i wykorzystania zbyt małej liczby tramwajów. Jeśli chodzi o autobusy:
  • linia (nazwijmy to roboczo) 721 na trasie z Os. Piastów do Czyżyn Dworca (po trasie tramwaju) musiałaby mieć następujące charakterystyki:
    • czas przejazdu w jedną stronę: ok. 16 minut
    • czas postoju na jednej pętli: min. 5 minut
    • czas przejazdu w drugą stronę: ok. 17 minut
    • czas postoju na drugiej pętli: min. 5 minut
    • RAZEM czas przejazdu+postojów: min. 43 minuty
    • pożądana częstotliwość w godzinach szczytu: min. co 6 minut (co i tak jest obniżeniem liczby kursów z 15 do 10 na godzinę, nie wspominając już o pojemności taboru!)
    • przy częstotliwości co 6 minut potrzeba min. 8 autobusów na obsługę takiej linii (wtedy przerwy mogą mieć odpowiednio 5 i 10 minut)
  • linia (nazwijmy to roboczo) 716 na trasie z Mistrzejowic do Czyżyn Dworca musiałaby mieć podobne charakterystyki, z tym że czas przejazdu jest o ok. 1–2 minut dłuższy niż w przypadku jazdy z Os. Piastów. Potrzebne by były znowu min. 8 autobusów do obsługi tej linii, zakładając bardzo krótkie postoje na końcówkach (ok. 5 i 7–8 minut).
Jak widać, łącznie będzie potrzeba wysłania minimum 16 autobusów do obsługi linii zastępczych. Oczywiście przegubowych. Zakładając f-6 na każdej linii. I krótkie lub bardzo krótkie postoje na końcówkach. Czy MPK lub Mobilis ma takie rezerwy taboru?

Zdaję sobie sprawę, że GT8S nie jest bezawaryjnym taborem. I że różnie może z tym być. Niemniej: 1) na Mistrzejowicach jest tor odstawczy, więc nieaktywny wóz może trochę tam odstać, jeśli naprawa może być zrobiona przysłowiowym "młotkiem i śrubokrętem"; 2) na Os. Piastów również jest tor odstawczy; 3) jest pętla "Bieńczyce". Problem może być, gdy ta awaria to nie będzie awaria mogąca się naprawić bez kanału, wejścia na dach lub innego ciężkiego sprzętu dostępnego tylko na zajezdni. Ale w trakcie ostatniego zamknięcia Wielickiej przecież jakiś NGT6 się zepsuł i jakoś sobie z tym poradzono. Oczywiście, tutaj zamknięcie byłoby na dłużej, a i prawdopodobieństwo zepsucia się tramwaju jest większe, ale... to chyba jest lepsze rozwiązanie.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 11:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
tomta1 napisał(a):
Tyle że ja sobie nie wyobrażam, żeby w czasie zamknięcia wlotu w al. Andersa od strony DH Wandy nie było utrzymanej komunikacji tramwajowej od Mistrzejowic/Os. Piastów do Ronda Kocmyrzowskiego. Dlaczego? Bo wymagałoby to pochłonięcia zbyt dużej liczby autobusów i wykorzystania zbyt małej liczby tramwajów.

Ten etap będzie w wakacje, gdy rezerwy taborowe są znacznie większe.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 12:02 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1863
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Ten etap będzie w wakacje, gdy rezerwy taborowe są znacznie większe.

Pytanie, o ile się przedłuży ;) I co w sytuacji, jak w praktyce skończy się np. w październiku? :) O 16 przegubowców mniej w 09-10.2017? :;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 12:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
kot_feliks napisał(a):
Pytanie, o ile się przedłuży ;) I co w sytuacji, jak w praktyce skończy się np. w październiku? :) O 16 przegubowców mniej w 09-10.2017? :;)

We wrześniu nie kursuje jeszcze "429" (i "409"), więc rezerwy taborowe wciąż są większe. Plus mają do nas dotrzeć nowe wozy w najbliższej przyszłości, więc będzie więcej autobusów.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 15:15 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 29 sty 2013, o 13:00
Posty: 63
Lokalizacja: NH
A ja z kolei nie wierzę, że będzie utrzymany ruch tramwajowy do Os. Piastów i Mistrzejowic i jestem przygotowany na dobre 4-5 miesięcy ciśnięcia się w zbyt rzadko jeżdżących autobusach zastępczych. Ten remont pokazuje, że w Krakowie w tej chwili ZIKiT ma mieszkańców głęboko w poważaniu (bo już dawno Taumer powinien dostać takie kary za sposób "przeprowadzania" tego remontu, żeby bardziej opłacało mu się posłać na budowę 6 razy więcej ludzi niż teraz - choć co prawda nadal byłoby to max. 30 osób :wall: ), a co za tym idzie komunikacja zastępcza dla bardzo dużej ilości osób i bardzo dużego kawałka miasta zostanie zrobiona tak, żeby było najtaniej i w konsekwencji byle jak. I znów jakiś procent ludzi zniechęcony takim postępowaniem odejdzie od KM i wsiądzie do własnych aut, powiększając korki, ale z drugiej strony czemu się dziwić, skoro o wiele wygodniej i - mimo korków - zapewne szybciej dojedzie do celu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2017, o 14:22 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rondo Kocmyrzowskie miało być już gotowe. Teraz kumulacja utrudnień
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/rondo- ... 20659.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 198 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL