Rondo Kocmyrzowskie

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
ds
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 29 sty 2013, o 13:00
Lokalizacja: NH

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#106 Post autor: ds » 14 mar 2017, o 12:39

kot_feliks pisze:Patrząc na to, jak to wygląda, to zastanawiam się, czy można być aż tak głupim, jak osoby za to odpowiadające, czy jest to po prostu jest to robione celowo, aby wyciągnać od miasta kasę..
Dla mnie przede wszystkim urzędnicy stamtąd powinni beknąć za marnowanie publicznych pieniędzy (jak sprawa ze wspomnianym przez Ciebie parkingiem, lub DDRem koło Serenady, bo założę się, że za jakiś rok-dwa ZIKiT będzie tam robił remont za miejskie środki) oraz za zwyczajne utrudnianie życia mieszkańcom, którym powinni służyć (i tu patrz: "remont" na Rondzie Kocmyrzowskim).

To wszystko naprawdę jest kpiną i ręce opadają jak się na to patrzy.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#107 Post autor: kot_feliks » 14 mar 2017, o 14:52

Jak działają niektóre działy tam, pewien przykład (powtórzony zresztą z 3, czy 4x):
- remont w jakimś miejscu i nieprawidłowe oznakowanie;
- zgłaszam na dyspozytornię - przyjmują;
- mija tydzień - nic;
- znowu zgłaszam na dyspozytornię - przyjmują;
- mija kolejny tydzień - nic;
- dzwonię na dyspozytornię, dostaję numer do osoby, która się tym zajmuje;
- albo nie da się dodzwonić, albo "przecież wszystko jest ok", w stylu "no przecież można iść środkiem budowy po błocie, inni tak chodzą i im nie przeszkadza" (osoba od remontu na Kocmyrzowskiej), "jak Panu przeszkadza, że się nie da legalnie jechać, to proszę przenieść rower, to przecież tylko kilkaset metrów, nikt w tej sprawie nie dzwoni" (remont Bulwarowej), "tam jest wszystko ok, kierownik budowy tak mówił przez telefon, nie nie, nie byłem tam i nie widziałem, ale tak mówił" (remont Opolskiej, po 3-4 tygodniach sp... oznakowania i zabezpieczenia prac);
- ok, wysyłam pismo do BKW UMK wraz ze zdjęciami;
- mija jeden - dwa dni - wszystko na miejscu poprawione :wall:

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#108 Post autor: Krakowiak2013 » 15 mar 2017, o 13:01

No to wszystko jasne z pracami na Kocmyrzowskim....
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu W trakcie prowadzenia wykopów wykonawca natknął się na warunki geotechniczne, które nie były ujęte w dokumentacji projektowej. W związku z tym należy wykonać dodatkowe zagęszczenia gruntu, jednak żeby to zrobić również musi zostać zaktualizowana dokumentacja - dzieje się to w tym momencie. Prace na miejscu zostaną wznowione niebawem.

Pozdrawiamy,
https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/p ... 2091883506
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3541
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#109 Post autor: Łukasz » 21 mar 2017, o 16:32

Remont Kocmyrzowskiego w weekend:Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w dniach 25-26.03.2017 r. (sobota - niedziela) prowadzone będą prace awaryjne na Rondzie Kocmyrzowskim im. Ks. Gorzelanego. W związku z tym, wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na odcinku od Ronda Czyżyńskiego do Mistrzejowic i Osiedla Piastów. W tym czasie wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linie 16 i 21 – zostaną zawieszone;
linia 5 kursować będzie na skróconej trasie z Krowodrzy Górki do Wieczystej. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
linia 9 kursować będzie z Nowego Bieżanowa do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie al. Jana Pawła II, ul. Ptaszyckiego do Kopca Wandy. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
linia 14 kursować będzie z Bronowic do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie al. Jana Pawła II do Wieczystej. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
linia 52 kursować będzie z Czerwonych Maków P+R do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie al. Jana Pawła II, Ptaszyckiego do Kopca Wandy. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
linia 64 - nocna linia tramwajowa w noce 25/26 - 26/27.03.2017r. (sobota/niedziela - niedziela/poniedziałek) zostanie zawieszona. W zamian kursować będzie nocna linia autobusowa 664;
linia 716 – zastępcza linia autobusowa kursować będzie na trasie: Mistrzejowice – Jancarza, Srebrnych Orłów, Mikołajczyka, Broniewskiego, Andersa - Plac Centralny im. R. Reagana. Linia 716 będzie zatrzymywać się na następujących przystankach: Mistrzejowice, Miśnieńska, Os. Złotego Wieku, Rondo Piastowskie, Dunikowskiego, Rondo Hipokratesa, DH Wanda (jak dla linii 132, 152, 172), Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego, Os. Zgody, Plac Centralny im. R. Reagana (przystanek końcowo-początkowy jak dla linii 502);
linia 752 – zastępcza linia autobusowa kursować będzie na trasie: Os. Piastów – Piasta Kołodzieja, Mikołajczyka, Broniewskiego, Andersa, Bieńczycka, Rondo Czyżyńskie - Czyżyny Dworzec. Linia 752 będzie zatrzymywać się na następujących przystankach: Os. Piastów, Piasta Kołodzieja, Kleeberga, Dunikowskiego, Rondo Hipokratesa, DH Wanda (jak dla linii 132, 152, 172), Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego, Bieńczycka, Rondo Czyżyńskie, Czyżyny Dworzec;
Linie 716 i 752 kursować będą w godzinach funkcjonowania linii tramwajowych z częstotliwością w godz. ok. 6:00 – 22:00 w sobotę i w godzinach ok. 9:00 - 22:00 w niedzielę – 10 minut, poza tymi godzinami co 15 minut.

Przystanek „Bieńczycka” zostanie uruchomiony również dla linii 701. Przystanek ten zostanie utrzymany na stałe dla tej linii.
źródło: http://kmkrakow.pl/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#110 Post autor: Kaszmir » 22 mar 2017, o 12:30

Hm, przez skrócenie "5" do Wieczystej jej pasażerowie nie będą mieli możliwości przesiadki na "701". Czyli niektórzy zamiast bezpośredniego dojazdu będą mieli aż dwie przesiadki. Rozumiem, że to zmiana tylko na dwa dni, jednak można było wydłużyć tę "5" gdzieś dalej tak, by jechała przez r. Czyżyńskie.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3721
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#111 Post autor: tomta1 » 22 mar 2017, o 14:25

Połączyć "5" z "14"?
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#112 Post autor: kot_feliks » 22 mar 2017, o 14:40

Albo skrócić obie do... r. Czyżyńskiego. Nie trzeba by wtedy zawieszać 5 i 14 i robić osobnej 7x.

Po prostu 5 przyjeżdżająca od strony JPII skręcałaby w al. Pokoju i zmieniała się w 14. W drugą stronę analogicznie.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3721
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#113 Post autor: tomta1 » 22 mar 2017, o 14:42

Dokładnie to miałem na myśli ;)
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#114 Post autor: Kaszmir » 22 mar 2017, o 15:38

tomta1 pisze:Połączyć "5" z "14"?
kot_feliks pisze:Albo skrócić obie do... r. Czyżyńskiego. Nie trzeba by wtedy zawieszać 5 i 14 i robić osobnej 7x.
Jeśli chodzi o trasę, to super pomysł. Jedno "7x" wprowadziłoby chaos na Mogilskim, bo ta sama linia przyjeżdżałaby ze wszystkich stron: z Tunelu, z Lubicz, z al. Powstania Warszawskiego i z Mogilskiej. Zostawienie "5"/"14" i przebieranki na Czyżyńskim lepiej, ale tu trzeba by było upewnić się, że motorniczowie zmieniają nr linii przed dojazdem do ronda, a nie już na przystanku - inaczej część osób mogłaby przegapić swój tramwaj.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3721
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#115 Post autor: tomta1 » 22 mar 2017, o 17:31

W sumie ten weekend to byłby bardzo fajny moment na eksperymentowanie z takim układem. Jedyne co to trzeba by zrezygnować z tablic z trasą wewnątrz tramwajów.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3162
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#116 Post autor: tomek_m » 22 mar 2017, o 21:29

Kaszmir pisze: Zostawienie "5"/"14" i przebieranki na Czyżyńskim lepiej, ale tu trzeba by było upewnić się, że motorniczowie zmieniają nr linii przed dojazdem do ronda, a nie już na przystanku - inaczej część osób mogłaby przegapić swój tramwaj.
Ewentualnie na przystankach tramwajowych na rondzie Czyżyńskim można by rozwiesić stosowne komunikaty, że tramwaje linii "5" po dojeździe na przystanek zmieniają numer na "14" i na odwrót.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1468
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#117 Post autor: Afterbirds » 23 mar 2017, o 08:10

Ostatnio przy takich zabawach robiło się linię 7x kursującą po zbiorczej trasie...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#118 Post autor: scyzor663 » 23 mar 2017, o 08:45

Tak, jak napisał Kaszmir: ludzie by się pogubili, na Mogilskim tramwaj o tym samym numerze jechałby z każdej strony.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3721
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#119 Post autor: tomta1 » 23 mar 2017, o 09:02

Afterbirds pisze:Ostatnio przy takich zabawach robiło się linię 7x kursującą po zbiorczej trasie...
Tyle że wówczas chodziło też o to, że (przynajmniej na niektórych liniach) kursowały stopiątki bez wyświetlaczy. No i zostaje problem wozów z tablicami w środku, gdzie kwalifikuje się większość tramwajów, nawet NGT6. Z tym że na te 2 dni nieumieszczenie tablic w tramwajach 5/14 chyba dużym problemem nie będzie.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2111
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc

#120 Post autor: kot_feliks » 23 mar 2017, o 09:31

A dużym problemem byłaby zmiana tej jednej/dwóch tablic w środku na Czyżyńskim...? ;) Ew. faktycznie zrezygnować ze zwykłych blach na te dwa dni, większość taboru ma elektroniczne choinki.

Przecież tego typu zamiany numeru linii to w wielu miastach na zachodzie codzienność ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”