Rondo Kocmyrzowskie
Moderator: Moderatorzy
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Rondo Kocmyrzowskie
Coraz bliżej końca I etapu prac na Rondzie Kocmyrzowskim
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... myrzowskim
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... myrzowskim
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rondo Kocmyrzowskie
Ciekawe jak zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza do Mistrzejowic i Piastów jak zaczną robić drugą stronę Ronda. Toporne 709/714/716 i 721/752, czy może jakieś dwukierunkowce, bo to długi i ważny odcinek sieci tramwajowej, który będzie wyłączony na dość długi czas.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Rondo Kocmyrzowskie
Myślisz, że na kolejne miesiące uwięzione zostanie kilkanaście tramwajów bez zjazdów na sprzątanie i doraźne naprawy?Mistrzejowiczanin pisze:Ciekawe jak zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza do Mistrzejowic i Piastów jak zaczną robić drugą stronę Ronda. Toporne 709/714/716 i 721/752, czy może jakieś dwukierunkowce, bo to długi i ważny odcinek sieci tramwajowej, który będzie wyłączony na dość długi czas.
Rondo Kocmyrzowskie
To byłoby najrozsądniejsze z punktu widzenia pasażerów rozwiązanie. Pytanie tylko czy taboru starczy, Igołomska jednak trochę pochłonęła.krawiec pisze:Myślisz, że na kolejne miesiące uwięzione zostanie kilkanaście tramwajów bez zjazdów na sprzątanie i doraźne naprawy?
Rondo Kocmyrzowskie
A ja sobie takiego rozwiązania na dłuższą metę nie wyobrażam. Jakakolwiek usterka, kolizja i wagon jest wyłączony z ruchu. Dwa czy trzy takie zdarzenia i mamy spory problem, i prawdopodobnie cięcie częstotliwości. Takie rozwiązanie może być dobre na tydzień-dwa, lecz nie na miesiące.Cukier pisze:To byłoby najrozsądniejsze z punktu widzenia pasażerów rozwiązanie. Pytanie tylko czy taboru starczy, Igołomska jednak trochę pochłonęła.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rondo Kocmyrzowskie
A co było na Wielickiej w czasie remontu Limanowskiego? Tam też było kilka miesięcy takiego rozwiązania...
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Rondo Kocmyrzowskie
Nie kilka miesięcy, tylko przez wakacje, to raz. A patrząc na tempo pracy Taumera, to II etap może się nie skończyć w sierpniu tylko w listopadzie - grudniuMistrzejowiczanin pisze:A co było na Wielickiej w czasie remontu Limanowskiego? Tam też było kilka miesięcy takiego rozwiązania...
Dwa - na Wielickiej użyto Bombardierów, które na Kurdwanowie i Bieżanowie normalnie zawracały na pętli, a na Dworcowej używały trójkąta torowego.
Tu na Kocmyrzowskim żadnego trójkąta nie będzie, musieliby zamontować przejazdówkę i wpuścić wagony dwukierunkowe (GT8) - które jak wiadomo, są trochę bardziej awaryjne niż NGT6 - więc jak Kaszmir pisze, byłoby większe ryzyko zablokowania ruchu.
Rondo Kocmyrzowskie
Suchy to prawda co piszecie ale nie do końca. Ja pamiętam czasy gdy jeszcze nie było trasy na Kurdwanów (później przy niej też to praktykowano) gdzie do Bieżanowa kursowały tylko odcięte od całej sieci tramwajowej wagony z Norymbergi i były nimi składy B4-T4. Dawały wtedy spokojnie radę. Najważniejsza jest jednak jedna sprawa. Nawet gdy były wtedy awarie tramwajów na odciętej sieci (a były) to na pętli w Bieżanowie mamy do dnia dzisiejszego kanał na żeberku. A tego w Mistrzejowicach i osiedlu Piastów nie uświadczysz.
Rondo Kocmyrzowskie
No i właśnie, tylko że ten kanał powstał właśnie wskutek uwięzenia tam tych wagonów - nie było innego wyjścia. Tak więc jak dla mnie to już powinni się brać za wykopki na pętli w Mistrzejowicach, bo to faktycznie może być potrzebne.kucyk pisze:Nawet gdy były wtedy awarie tramwajów na odciętej sieci (a były) to na pętli w Bieżanowie mamy do dnia dzisiejszego kanał na żeberku. A tego w Mistrzejowicach i osiedlu Piastów nie uświadczysz.
Rondo Kocmyrzowskie
Tyle że ja sobie nie wyobrażam, żeby w czasie zamknięcia wlotu w al. Andersa od strony DH Wandy nie było utrzymanej komunikacji tramwajowej od Mistrzejowic/Os. Piastów do Ronda Kocmyrzowskiego. Dlaczego? Bo wymagałoby to pochłonięcia zbyt dużej liczby autobusów i wykorzystania zbyt małej liczby tramwajów. Jeśli chodzi o autobusy:
Zdaję sobie sprawę, że GT8S nie jest bezawaryjnym taborem. I że różnie może z tym być. Niemniej: 1) na Mistrzejowicach jest tor odstawczy, więc nieaktywny wóz może trochę tam odstać, jeśli naprawa może być zrobiona przysłowiowym "młotkiem i śrubokrętem"; 2) na Os. Piastów również jest tor odstawczy; 3) jest pętla "Bieńczyce". Problem może być, gdy ta awaria to nie będzie awaria mogąca się naprawić bez kanału, wejścia na dach lub innego ciężkiego sprzętu dostępnego tylko na zajezdni. Ale w trakcie ostatniego zamknięcia Wielickiej przecież jakiś NGT6 się zepsuł i jakoś sobie z tym poradzono. Oczywiście, tutaj zamknięcie byłoby na dłużej, a i prawdopodobieństwo zepsucia się tramwaju jest większe, ale... to chyba jest lepsze rozwiązanie.
- linia (nazwijmy to roboczo) 721 na trasie z Os. Piastów do Czyżyn Dworca (po trasie tramwaju) musiałaby mieć następujące charakterystyki:
- czas przejazdu w jedną stronę: ok. 16 minut
- czas postoju na jednej pętli: min. 5 minut
- czas przejazdu w drugą stronę: ok. 17 minut
- czas postoju na drugiej pętli: min. 5 minut
- RAZEM czas przejazdu+postojów: min. 43 minuty
- pożądana częstotliwość w godzinach szczytu: min. co 6 minut (co i tak jest obniżeniem liczby kursów z 15 do 10 na godzinę, nie wspominając już o pojemności taboru!)
- przy częstotliwości co 6 minut potrzeba min. 8 autobusów na obsługę takiej linii (wtedy przerwy mogą mieć odpowiednio 5 i 10 minut)
- linia (nazwijmy to roboczo) 716 na trasie z Mistrzejowic do Czyżyn Dworca musiałaby mieć podobne charakterystyki, z tym że czas przejazdu jest o ok. 1–2 minut dłuższy niż w przypadku jazdy z Os. Piastów. Potrzebne by były znowu min. 8 autobusów do obsługi tej linii, zakładając bardzo krótkie postoje na końcówkach (ok. 5 i 7–8 minut).
Zdaję sobie sprawę, że GT8S nie jest bezawaryjnym taborem. I że różnie może z tym być. Niemniej: 1) na Mistrzejowicach jest tor odstawczy, więc nieaktywny wóz może trochę tam odstać, jeśli naprawa może być zrobiona przysłowiowym "młotkiem i śrubokrętem"; 2) na Os. Piastów również jest tor odstawczy; 3) jest pętla "Bieńczyce". Problem może być, gdy ta awaria to nie będzie awaria mogąca się naprawić bez kanału, wejścia na dach lub innego ciężkiego sprzętu dostępnego tylko na zajezdni. Ale w trakcie ostatniego zamknięcia Wielickiej przecież jakiś NGT6 się zepsuł i jakoś sobie z tym poradzono. Oczywiście, tutaj zamknięcie byłoby na dłużej, a i prawdopodobieństwo zepsucia się tramwaju jest większe, ale... to chyba jest lepsze rozwiązanie.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Rondo Kocmyrzowskie
Ten etap będzie w wakacje, gdy rezerwy taborowe są znacznie większe.tomta1 pisze:Tyle że ja sobie nie wyobrażam, żeby w czasie zamknięcia wlotu w al. Andersa od strony DH Wandy nie było utrzymanej komunikacji tramwajowej od Mistrzejowic/Os. Piastów do Ronda Kocmyrzowskiego. Dlaczego? Bo wymagałoby to pochłonięcia zbyt dużej liczby autobusów i wykorzystania zbyt małej liczby tramwajów.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Rondo Kocmyrzowskie
Pytanie, o ile się przedłuży I co w sytuacji, jak w praktyce skończy się np. w październiku? O 16 przegubowców mniej w 09-10.2017? :;)Kaszmir pisze:Ten etap będzie w wakacje, gdy rezerwy taborowe są znacznie większe.
Rondo Kocmyrzowskie
We wrześniu nie kursuje jeszcze "429" (i "409"), więc rezerwy taborowe wciąż są większe. Plus mają do nas dotrzeć nowe wozy w najbliższej przyszłości, więc będzie więcej autobusów.kot_feliks pisze:Pytanie, o ile się przedłuży I co w sytuacji, jak w praktyce skończy się np. w październiku? O 16 przegubowców mniej w 09-10.2017? :;)
Rondo Kocmyrzowskie
A ja z kolei nie wierzę, że będzie utrzymany ruch tramwajowy do Os. Piastów i Mistrzejowic i jestem przygotowany na dobre 4-5 miesięcy ciśnięcia się w zbyt rzadko jeżdżących autobusach zastępczych. Ten remont pokazuje, że w Krakowie w tej chwili ZIKiT ma mieszkańców głęboko w poważaniu (bo już dawno Taumer powinien dostać takie kary za sposób "przeprowadzania" tego remontu, żeby bardziej opłacało mu się posłać na budowę 6 razy więcej ludzi niż teraz - choć co prawda nadal byłoby to max. 30 osób ), a co za tym idzie komunikacja zastępcza dla bardzo dużej ilości osób i bardzo dużego kawałka miasta zostanie zrobiona tak, żeby było najtaniej i w konsekwencji byle jak. I znów jakiś procent ludzi zniechęcony takim postępowaniem odejdzie od KM i wsiądzie do własnych aut, powiększając korki, ale z drugiej strony czemu się dziwić, skoro o wiele wygodniej i - mimo korków - zapewne szybciej dojedzie do celu...
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rondo Kocmyrzowskie
Rondo Kocmyrzowskie miało być już gotowe. Teraz kumulacja utrudnień
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/rondo- ... 20659.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/rondo- ... 20659.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!