Piesi, chodniki, przejścia nad/podziemne

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Piesi, chodniki, przejścia nad/podziemne

#1 Post autor: tramwajem » 30 maja 2011, o 14:14

W kamizelce bezpieczniej
http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/2762 ... zpieczniej

Buahahaha :D DO TEATRU! :D

Widziałem niedawno takie dzieciaki, z ciekawości aż podjechałem zapytać pani przedszkolanki, czy jej nie żal dzieci na tym gorącu (było coś koło 13:00). Pani odpowiedziała, że tak jej kazali je ubrać i nie ma nic do gadania ;)

Uwaga do Administracji - z tego co widzę nie mamy osobnego tematu poświęconego pieszym. Wnioskuję o jego utworzenie :)
Ostatnio zmieniony 1 gru 2011, o 16:34 przez tramwajem, łącznie zmieniany 7 razy.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#2 Post autor: Kaszmir » 1 lip 2011, o 14:05


Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Dyskusje o pieszych

#3 Post autor: Kaszmir » 17 lip 2011, o 15:45

tramwajem pisze:Uwaga do Administracji - z tego co widzę nie mamy osobnego tematu poświęconego pieszym. Wnioskuję o jego utworzenie :)
Mówisz - masz ;)

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#4 Post autor: tramwajem » 17 lip 2011, o 22:54

To od razu dorzucę coś, co dotyczy pieszych w pierwszej kolejności.

http://aleje2020.brugia.org/

Oczywiście w tym momencie takie ograniczenie ruchu na Alejach jest nierealne, ale jest tu kilka ciekawych pomysłów. Genialne są sklepiki rozmieszczone w pasie zieleni - ja bym coś takiego widział na Dietla. Mam nadzieję, że po ucywilizowaniu tej ulicy Planty Dietlowskie przeżyją swą drugą młodość.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#5 Post autor: Allemon » 17 lip 2011, o 23:00

Hehe, znajomy serwer.
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#6 Post autor: Kaszmir » 28 lip 2011, o 11:19

Kobieta potrącona na przejściu dla pieszych na ul. Śląskiej 21 VII 2011
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/ja ... 11/4936996

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#7 Post autor: tramwajem » 1 sie 2011, o 16:54

Aleje to arterie!
http://ibikekrakow.com/2011/08/01/aleje-to-arterie/

Zachęcam, by pisać, bo sprawa dotyczy również w niemałym stopniu ruchu autobusów.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#8 Post autor: Chris » 2 sie 2011, o 12:52

W jakim to stopniu zaparkowane na chodnikach samochody dotyczą ruchu autobusów?

Nie zgadzam się z tym, bo na alejach po stronie gdzie wolno parkować jest sporo miejsc a Kraków narzeka na ogromny deficyt parkingów. Karać tych co parkują niezgodnie z przepisami a nie wprowadzać kolejne bezsensowne zakazy parkowania.
A proponując hasło Aleje to arterie autor powinien sobie zdawać sprawę, że właśnie w sąsiedztwie arterii powinny znajdować się miejsca parkingowe.
Patrząc na komunikację nieco z boku...

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#9 Post autor: pablo » 2 sie 2011, o 12:58

Nie widzisz na Alejach zaparkowanych na chodnikach samochodów, które stoją tam bezprawnie i nielegalnie nie zostawiając przepisowych 150 cm dla ludzi? Polecam wybrać się pieszo od Nowego Kleparza do mostu Dębnickiego. Może dojrzysz je, gdy będziesz miał problem z przejściem. Może my o różnych Alejach mówimy :hihi:. Ja bym tam nie postawił zakazów (bo nie ma sensu zakazywać czegoś co jest już zakazane), ale bariery uniemożliwiające wjazd na chodnik niezgodnie z przepisami. A zastawianie przejśc dla pieszych to stało się plagą nie tylko na Alejach.
Ostatnio zmieniony 2 sie 2011, o 13:04 przez pablo, łącznie zmieniany 2 razy.

Tancin
Inspektor
Posty: 328
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: Tancin » 2 sie 2011, o 16:05

Chris pisze:W jakim to stopniu zaparkowane na chodnikach samochody dotyczą ruchu autobusów?
Auta są po prostu zaparkowane za blisko krawężnika. Lusterka już wystają na buspas a do tego mamy otwierane drzwi, wjazd i wyjazd z/na chodnik powodujący konieczność przyhamowania lub przeważnie zatrzymania autobusu.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#11 Post autor: tramwajem » 2 sie 2011, o 17:50

Chris pisze:W jakim to stopniu zaparkowane na chodnikach samochody dotyczą ruchu autobusów?
Są to trzy kwestie.
Po pierwsze samochody często wystają poza krawężnik i utrudniają sprawny przejazd. Trzeba pamiętać, że wskutek absurdu w polskich przepisach niemożliwe jest zwężenie lewego pasa, by poszerzyć buspas.

Po drugie problemem są też ludzie wsiadający/wysiadający z samochodów oraz parkujący. Nieraz byłem świadkiem sytuacji, że autobus musiał hamować z powodu bezmyślności kierowcy samochodu.

I wreszcie trzecia sprawa - nielegalnie zaparkowane samochody często utrudniają zatrzymanie się pojazdów zaopatrzenia. I tutaj także często spotykam się z sytuacją, że parkują one na buspasie (dość często zdarza się to w rejonie przyst. Jubilat kier. RG)
Chris pisze:Karać tych co parkują niezgodnie z przepisami a nie wprowadzać kolejne bezsensowne zakazy parkowania.
Yyy? Gdzie tu jest mowa o zakazach parkowania?
Chris pisze:A proponując hasło Aleje to arterie autor powinien sobie zdawać sprawę, że właśnie w sąsiedztwie arterii powinny znajdować się miejsca parkingowe.
No właśnie nie bardzo, arteria służy do poruszania się, a samochody ją blokują.
pablo pisze:Ja bym tam nie postawił zakazów (bo nie ma sensu zakazywać czegoś co jest już zakazane), ale bariery uniemożliwiające wjazd na chodnik niezgodnie z przepisami.
Zajrzyj do linku - właśnie o tym mowa. Zachęcam do wysłania do SM :)
Ostatnio zmieniony 2 sie 2011, o 17:51 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#12 Post autor: tramwajem » 14 wrz 2011, o 09:04

Park(ing) Day 2011
http://ibikekrakow.com/2011/09/13/parking-day-2011/

Jak co roku zapraszam na Park(ing) Day :) Już w najbliższy piątek zaparkujemy na ul. Krupniczej, niedaleko Bagateli. Będziemy domagać się reorganizacji tej ulicy w celu udrożnienia ruchu pieszego.

Będziemy tam cały dzień.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#13 Post autor: tramwajem » 17 wrz 2011, o 19:39

I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#14 Post autor: Chris » 19 wrz 2011, o 21:01

Jak to było jedno miejsce parkingowe (te 6 rowerów i riksza) to współczuje osobie, która tak parkuje, że zajmuje tyle miejsca ;)
Patrząc na komunikację nieco z boku...

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#15 Post autor: tramwajem » 1 gru 2011, o 12:35

Czego może nauczyć nas Meester Visserplein?
http://www.zm.org.pl/?a=amsterdam-mr_visserplein-119

Fantastyczny materiał, bardzo polecam! Aż mi się przypomina, jak wylądowałem w Amsterdamie jakoś pod koniec '90. Oczywiście jako przybysz z ubogiego Wschodu nie miałem pojęcia co to DDR, a niestety Holendrzy mają w przeciwieństwie do Duńczyków duże ciśnienie na punkcie porządku w ruchu i ciągle mnie obdzwaniali że wchodzę na drogi rowerowe :) A że miasto jest niesamowite i maksymalnie przyjazne ludziom, to bardzo łatwo się zagapić :)

Wracając do tematu z odnośnika - czytając o tym miałem cały czas przed oczami Rondo Mogilskie. W sumie Rondo niby nie takie złe - ma wydzielone torowiska, blokuje jedynie połowę relacji rowerowych ;), jest teoretycznie poza śródmieściem - pasuje do modernistycznej zabudowy.

Ale z drugiej strony jak się popatrzy na rejon Cm. Rakowickiego, Alei B-P, czy wreszcie końcowy odcinek Grzegórzeckiej (za Błękitkiem), to widać efekt spowodowany obecnością tej ogromnej bariery. Efekt ten, określony początkowo dla "martwej drugiej strony" linii kolejowej działa tak samo przy przeskalowanych drogach. Wystarczy spojrzeć na taką ul. Kopernika - łączy dwa najważniejsze centra Krakowa - centrum historyczne z centrum biznesow-administracyjnym. W większości miasta takie ulice są głównymi deptakami i osiami urbanistycznymi miasta. U nas ul. Kopernika ledwie żyje, bo po co ktoś miałby przeciskać się między samochodami, a potem krążyć po Mogilskim, żeby dostać się w rejon sądów?


Wrzucam ten link do "mojego" tematu o pieszych, bo chciałem Was tu trochę pomęczyć przykładami nowoczesnej urabistyki :) Wielu z Was ma na pewno mnóstwo spostrzeżeń z bardziej rozwiniętych miast, więc zachęcam do dzielenia się.

Jeśli Moderacja uzna to za stosowne, to można dodać do nazwy tematu "& zrównoważony rozwój", bo nie chcę już zakładać kolejnego tematu, a chciałbym czasami wrzucać takie wątki.


Mówisz-masz ;) - K
Ostatnio zmieniony 1 gru 2011, o 16:34 przez tramwajem, łącznie zmieniany 2 razy.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”