Buspasy i zatoki

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#61 Post autor: wincent » 22 maja 2013, o 11:29

Akurat na Ks. Józefa to ten wyjazd by musiał być z Wisły :P

Może chodzić o to że busy by tego nie ogarnęły, no i jak jest gdzieś po drodze przystanek to takie rozwiązanie traci sens (choć na Salwatorze jak najbardziej byłbym właśnie za przerobieniem go na środek, choć bez zmiany kierunków)

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#62 Post autor: Mseifer » 22 maja 2013, o 15:59

rafaello pisze:Kolejne 4 buspasy. ZIKiT maluje kierowcy kręcą nosami:

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/9 ... ,id,t.html
Skoro ludzie mają wątpliwości to po co uprzykrzać ludziom życie? Dobrze zauważyli że na Pilotów nie ma aż takich korków zresztą autobusy sobie radzą jadąc pasem bliżej środka jezdni i są szybsi niż prawy pas. 29 Listopada ma takie korki że wyznaczenie buspasa spowoduje horror komunikacyjny...

Na Bora? W którym niby miejscu i po co? Ktoś mi to wyjaśni? Korek jest przeważnie od świateł z Dobrego Pasterza a zaraz za światłami do Huty jest przystanek :| :evil: PO CO?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2013, o 16:02 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#63 Post autor: Kaszmir » 22 maja 2013, o 16:03

Mseifer pisze:Na Bora? W którym niby miejscu i po co? Ktoś mi to wyjaśni? Korek jest przeważnie od świateł z Dobrego Pasterza a zaraz za światłami do Huty jest przystanek :| :evil: PO CO?
I tam właśnie by się przydał buspas - od skrzyżowania z Dobrego Pasterza do Wiślickiej. Co ma do tego przystanek?

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#64 Post autor: Mseifer » 22 maja 2013, o 16:11

Kaszmir pisze: I tam właśnie by się przydał buspas - od skrzyżowania z Dobrego Pasterza do Wiślickiej. Co ma do tego przystanek?
No przecież prawoskręt to jest buspas...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#65 Post autor: Kaszmir » 22 maja 2013, o 16:17

Mseifer pisze:No przecież prawoskręt to jest buspas...
On się zaczyna dopiero przed skrzyżowaniem, mile za późno!

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#66 Post autor: Mseifer » 22 maja 2013, o 17:13

Kaszmir pisze:
Mseifer pisze:No przecież prawoskręt to jest buspas...
On się zaczyna dopiero przed skrzyżowaniem, mile za późno!
Cały pas jest już od przystanku to ja nie wiem w czym jest problem...

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#67 Post autor: Pigeon » 22 maja 2013, o 19:06

Kaszmir pisze: Interesujący pomysł :) Hm, może chodzi o to, że przed przystankiem autobus i tak musiałby wrócić na zewnętrzny pas?
Nie musiałby wracać, przystanki byłyby jak dla tramwaju na Basztowej. Samochody się zatrzymują - pasażerowie podchodzą do autobusu. A w przypadku normalnej jazdy w ruchu, autobus dojeżdżałby do krawędzi, jak zwykle. Ewentualnie, tak dla bezpieczeństwa, przed każdym przystankiem stawiałoby się progi zwalniające, czy coś równie sprawnie wybijającego zawieszenia ulicznym rajdówkom. ;P

BTW, wincent, a jakby postawić na końcach słupek ze światłami: zieloną strzałką i czerwonym krzyżykiem?? To chyba ogarną... :D

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

#68 Post autor: kot_feliks » 22 maja 2013, o 19:27

Mseifer pisze:Cały pas jest już od przystanku to ja nie wiem w czym jest problem...
W tym, że autobus stoi tam czasem w korku nawet 10-15 minut.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#69 Post autor: Mseifer » 22 maja 2013, o 19:44

kot_feliks pisze:
Mseifer pisze:Cały pas jest już od przystanku to ja nie wiem w czym jest problem...
W tym, że autobus stoi tam czasem w korku nawet 10-15 minut.
Ciekawe... jakoś tego nie odczułem :| a nieraz wracam tamtędy. 15 minut to zdecydowana przesada.

Buspas nie rozwiąże problemu bo i tak ludzie będą jeździć tamtędy bo pełno samochodów skręca w Stella na dół. Więc nie da się za bardzo zmienić organizacji...
Ostatnio zmieniony 22 maja 2013, o 19:45 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 23:00
Lokalizacja: kraków

#70 Post autor: sylwek2k » 22 maja 2013, o 19:57

Mseifer pisze:Buspas nie rozwiąże problemu bo i tak ludzie będą jeździć tamtędy bo pełno samochodów skręca w Stella na dół. Więc nie da się za bardzo zmienić organizacji...
Czasem korek jest taki, ze od wjazdu na Bora Komorowskiego (z Dobrego Pasterza) zaczyna sie korek. I przejazd tego fragmentu do przystanku Okulickiego zajmuje okolo 8 minut.
Przejazd miedzy przystankami Okulickiego->Wislicka: odpowiednio dluzej. Ten fragment czesto lepiej przejsc na piechote - bedzie sie szybciej.

I ten korek nierzadko jest juz przed godzina 8 rano. Po poludniu jest jeszcze gorzej.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

#71 Post autor: kot_feliks » 22 maja 2013, o 19:59

Mnie się zdarzyło tam kilka razy tyle stać. Korek zaczynał się wtedy przed zjazdem z Dobrego Pasterza, a kierowca z uporem maniaka trzymał się obecnego "buspasa", czyli pasa do skrętu w prawo. Dlaczego "buspas" w takiej postaci nie ma najmniejszego sensu? Bo co z tego, że pas jest do skrętu w prawo oraz zielona strzałka i teoretycznie przejazd nie powinien zajmować dużo czasu, skoro co chwilę skręt ten blokują... autobusy jadące na wprost? A kiedy taki autobus dostanie zielone, auta są znowu blokowane przez pewien czas przez przejście dla pieszych. Potem skręt na zielonej strzałce blokuje kolejny autobus i tak w kółko.

Natomiast organizację jak najbardziej da się zmienić. Można wyznaczyć buspas albo na pasie drugim od prawej, zostawiając wtedy prawy pas do skrętu w prawo, albo przenieść na ten pas prawoskręt, zostawiając pas prawy jedynie dla autobusów. Przy czym to (a jest to rozwiązanie powszechnie stosowane poza Polską) nie jest zapewne możliwe w świetle polskich przepisów.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2013, o 19:59 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#72 Post autor: Mseifer » 22 maja 2013, o 20:25

kot_feliks pisze:Natomiast organizację jak najbardziej da się zmienić. Można wyznaczyć buspas albo na pasie drugim od prawej, zostawiając wtedy prawy pas do skrętu w prawo, albo przenieść na ten pas prawoskręt, zostawiając pas prawy jedynie dla autobusów. Przy czym to (a jest to rozwiązanie powszechnie stosowane poza Polską) nie jest zapewne możliwe w świetle polskich przepisów.
Zbyt niebezpiecznie by było.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

#73 Post autor: kot_feliks » 22 maja 2013, o 21:14

Ale które rozwiązanie jest zbyt niebezpieczne?

Buspas na pasie drugim od prawej, czy przerzucenie na ten pas prawoskrętu? Przecież to drugie rozwiązanie, jeśli chodzi o kwestie BRD, to praktycznie to samo co np. lewoskręt z Lubicz w Rakowicką z prawego pasa, gdzie po lewej masz tramwaj jadący na wprost, a całość jest na sygnalizatorach ogólnych:) Przy czym tam poza tramwajem z Twojego kierunku, musisz jeszcze przepuścić tramwaj z naprzeciwka oraz auta z kierunku przeciwnego.

W porównaniu z niektórymi zachodnimi rozwiązaniami to te rozwiązania to i tak pikuś. Wyobraź sobie np. skrzyżowanie Lubicz - Rakowicka, gdzie Rakowicką mogą poruszać się jedynie rowery, przy czym skrzyżowanie jest osygnalizowane jedynie na wlotach Lubicz i od strony centrum biurowego. A Rakowicka to czwarty wlot bez sygnalizacji, jedynie z A-7 przed skrzyżowaniem.

Albo np. Lubomirskiego, gdzie autobusy mogą skręcać w lewo w Rakowicką, przystanek mają na Lubomirskiego przed skrzyżowaniem, a lewoskręt wykonuje się z pasa do prawoskrętu na sygnale ogólnym.

Albo skrzyżowanie takie jak Lubicz x Rakowicka, ale w ogóle bez sygnalizacji, do tego oznaczone jako strefa zamieszkania, a wieć bez przejść dla pieszych i gdzie piesi mogą chodzić praktycznie wszędzie;)
Ostatnio zmieniony 22 maja 2013, o 21:21 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 2 razy.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#74 Post autor: rafaello » 28 maja 2013, o 09:24

Ostatnio zmieniony 28 maja 2013, o 10:49 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#75 Post autor: Kaszmir » 29 lip 2013, o 11:57

Zamknięty pas na al. Słowackiego, niestety oberwało się autobusom:
Buspas na al. Słowackiego zamknięty

29.07.2013

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu informuje, że do niedzieli (04.08) zamknięty będzie buspas w ciągu al. Słowackiego między ul. Mazowiecką a ul. Łobzowską (jezdnia w kierunku placu Inwalidów).

Do czwartku trwać będą w tamtym miejscu roboty brukarskie, później drogowcy wymienią nawierzchnię asfaltową.

Utrudnienia czekają kierowców również na al. Beliny – Prażmowskiego, do 9 sierpnia należy się w tamtym miejscu spodziewać zwężeń.
http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/4396
Ostatnio zmieniony 29 lip 2013, o 11:57 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”