Buspasy i zatoki

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Outofrange
Miłośnik
Posty: 127
Rejestracja: 10 lis 2012, o 21:35
Lokalizacja: Krk

Buspasy i zatoki

#511 Post autor: Outofrange » 25 maja 2019, o 01:09

Niemniej rozwiązanie teoretycznie było znakomite.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Buspasy i zatoki

#512 Post autor: Łukasz » 1 lip 2019, o 11:56

Nowy buspas do ronda Matecznego. Jutro decyzja
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy-b ... 31147.html
Prawdopodobnie na ulicy Kamieńskiego pojawi się nowy buspas, który kończyłby się na rondzie Matecznego. To jeden z pomysłów na poradzenie sobie z korkami tramwajowymi.

etred
Miłośnik
Posty: 136
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 12:58

Buspasy i zatoki

#513 Post autor: etred » 1 lip 2019, o 12:01

Prawdopodobnie na ulicy Kamieńskiego pojawi się nowy buspas, który kończyłby się na rondzie Matecznego. To jeden z pomysłów na poradzenie sobie z korkami tramwajowymi.
W zajawce ktoś popłynął: buspas rozwiązaniem korków tramwajowych!

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

Buspasy i zatoki

#514 Post autor: fysztof » 1 lip 2019, o 13:08

Najwyższa pora... Szkoda, że nie przygotowano tego rozwiązania przed remontem, żeby choć raz się na coś przygotować. Sznurek tramwajów do Matecznego stał po 8 rano też dziś od strony Kalwaryjskiej. Podwójne otwarcie przy tylu składach to konieczność. Przy okazji skorzystają też pasażerowie autobusów, bo o tym, że buspas na Kamieńskiego kończy się za wcześnie wiedzą wszyscy oprócz ZDMK/ZTP;-)

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1133
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Buspasy i zatoki

#515 Post autor: Jamnik » 3 lip 2019, o 22:32

Zauważyliście, że BusPas na wiadukcie na Słowackiego został po otwarciu Alej? Ciekawe, czy będą coś kombinować np. a'la Kamieńskiego, czy po prostu zostanie dopóki żółta farba się zetrze.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Buspasy i zatoki

#516 Post autor: Cukier » 4 lip 2019, o 06:43

Powinien zostać na stałe i wszyscy o tym dobrze wiedzą. Być może podobnie jak wszystko prozbiorkomowe w Krakowie musi to przejść fortelem i aktem dokonanym.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Buspasy i zatoki

#517 Post autor: Cukier » 14 paź 2019, o 13:49

Mam nadzieję, że przed zimą buspas A29L => ATW zostanie ładnie odmalowany na biało. Sprawdza się świetnie, ale niestety żółte linie są coraz mniej widoczne.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Buspasy i zatoki

#518 Post autor: Lw25 » 16 paź 2019, o 14:49

Swoją drogą, skoro mamy buspas na estakadzie 29 listopada, to może czas na buspas na Dębnickim i Konopnickiej? :hihi:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Buspasy i zatoki

#519 Post autor: Cukier » 16 paź 2019, o 15:21

Na Dębnickim szkodził, bo na zwężce dla ruchu ogólnego są światła. Ten na wiadukcie nad torami jest o tyle fajny że nie tworzy wąskiego gardła więc nikt nie traci a ktoś zyskuje.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 366
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

Buspasy i zatoki

#520 Post autor: kbieniu7 » 25 paź 2019, o 22:39

Ahoj!

W dyskusji o buspasach mam jeden pomysł trochę na uboczu :) Dotyczy on skrzyżowania ul. Stojałowskiego i ul. Halszki na Kurdwanowie.

Rano tworzą się korki do skrzyżowania ul. Stojałowskiego i ul. Herberta. Na tyle spore, że sięgają do skrzyżowania Stojałowskiego/Halszki blokując je i tworząc korek dalej na Stojałowskiego. Powoduje to, że autobusy 174, 179 i 184 notują opóźnienia już na samym początku swojej trasy (sięgające do 10 minut). Problemem nie jest zaś przepustowość skrzyżowania Stojałowskiego/Halszki.

Link do lokalizacji na Google Maps

Aby poradzić sobie z tym, zasadne by było przeznaczenie prawego pasa na odcinku przed przystankiem "Halszki" jako wyłącznie dla autobusów. Pozwoliłoby to autobusom ominąć korek. Ułatwiłoby to również pokonanie skrzyżowania pojazdom skręcającym w ul. Halszki.
Obrazek

Warto dodać, że w ubiegłym roku ul. Stojałowskiego została na większości swojej długości zwężona z dwóch do jednego pasa. Ostał się tylko ten odcinek przed skrzyżowaniem z ul. Halszki.

Jako dodatkowe usprawnienie, na skrzyżowaniu Stojałowskiego/Halszki zasadnym byłoby przesunięcie wysepki na wschodnim wlocie ok. 3m na południe, tak aby wlot miał 3 pasy ruchu, a wylot 1 pas + wjazd do zatoki. Pojazdy skręcające w lewo do Centrum Handlowego "Dekada" muszą ustępować pierwszeństwa pojazdom jadącym od ul. Herberta, których obserwacja jest utrudniona przez pojazdy z naprzeciwka oczekujące na zielone światło do skrętu w ul. Halszki. Ponadto, pojazdy jadące od ul. Herberta często przekraczają prędkość. Z moim obserwacji, często obserwuję sytuacje potencjalnie kolizjogenne. Rozwiązanie z dodatkowym wydzielonym lewoskrętem zwiększyłoby poziom bezpieczeństwa.
Obrazek

Powyższy plan jest jedną z propozycji, które składałem podczas konsultacji społecznych dot. ścieżek rowerowych.

Pozdrawiam! :)

carver
Znawca
Posty: 38
Rejestracja: 6 lut 2013, o 21:46
Lokalizacja: Kraków

Buspasy i zatoki

#521 Post autor: carver » 19 lis 2019, o 06:47

Tymczasem buspas na wiadukcie w ciągu Al. 29 Listopada został pomalowany na biało. Teraz czas na to samo w drugim kierunku.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Buspasy i zatoki

#522 Post autor: Cukier » 19 lis 2019, o 07:50

Wreszcie :) W drugą stronę rozważyłbym rozmalowanie środkowego pasa jako tylko do skrętu w Pawią (nie dotyczy BUS) i dalej na wiadukcie pojazdy z Pawiej (w tym sporo autobusów) włączałyby się na pas prawy łatwiej niż obecnie. A pasy lewy i prawy od tego momentu do świateł rozdzieliłbym co najmniej linią ciągłą - choć debilne wyjeżdżanie pojazdów z Wita Stwosza i przecinanie przez nie wszystkich pasów by zająć pas do lewoskrętu... w Wita Stwosza powinno być ukrócone separatorem.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 366
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

Buspasy i zatoki

#523 Post autor: kbieniu7 » 20 lis 2019, o 13:19

W sumie też ciekawy pomysł. Wjazd z Pawiej (mimo że nim nie jeżdżę) za każdym razem widzę pełnym samochodów.

Za to dziś dostałem z ZTP taką oto odpowiedź:

Obrazek

No to czekamy, co powie IR i co z tego wyjdzie :thumbup:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Buspasy i zatoki

#524 Post autor: Kaszmir » 20 lis 2019, o 15:39

Od przyszłego tygodnia wydłużony będzie buspas na al. Focha:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 33074.html

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Buspasy i zatoki

#525 Post autor: Locutus » 20 lis 2019, o 18:57

@Kbieniu7 - pismo wysłane w dzień, który nie dość, że jeszcze nie nadszedł, to co gorsza w ogóle nigdy nie nadejdzie (bo listopad ma tylko 30 dni)? Oby ta pomyłka w zaprezentowanej odpowiedzi od ZTP nie była prorocza... :twisted:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”