Buspasy i zatoki

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Buspasy i zatoki

#466 Post autor: Cukier » 22 mar 2019, o 21:31

Z tego co widzę na tamtym zdjęciu, to od Marcika (obecnie chyba już Korbońskiego?) do zwężki przy placu budowy TŁ. Jako że na żółto to tymczasowy. Ale - dobre i to, duże ułatwienie dla busów od strony Myślenic.

pjetrek
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Buspasy i zatoki

#467 Post autor: pjetrek » 22 mar 2019, o 21:47

Myślę, że buspas powstał z myślą o pasażerach 708, a nie busów z Myślenic :-P

kucyk
Dyrektor
Posty: 2500
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Buspasy i zatoki

#468 Post autor: kucyk » 22 mar 2019, o 22:01

Cukier pisze:Z tego co widzę na tamtym zdjęciu, to od Marcika (obecnie chyba już Korbońskiego?) do zwężki przy placu budowy TŁ. Jako że na żółto to tymczasowy. Ale - dobre i to, duże ułatwienie dla busów od strony Myślenic.
Tylko na 1 tydzień. Bo od 30 marca Zakopiańska będzie miała tylko po jednym pasie w każdym kierunku. ;D
Oj będzie tam gorąco skoro od dawna cała Zakopiańska stoi. :]

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Buspasy i zatoki

#469 Post autor: Cukier » 22 mar 2019, o 22:12

kucyk pisze:Tylko na 1 tydzień. Bo od 30 marca Zakopiańska będzie miała tylko po jednym pasie w każdym kierunku.
Tym bardziej więc po obu stronach zwężki powinny pojawić się buspasy na wlotach - na południu co najmniej od Zawiłej.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

Buspasy i zatoki

#470 Post autor: wincent » 24 mar 2019, o 17:17

Afterbirds pisze:Zdaniem radnych Kraków to naprawdę bogate miasto skoro stać je (ich zdaniem) na wpakowanie milionów na dostosowanie torowiska do ruchu autobusów - dla jednej linii...
Radnych dzielnicowych. Ogólnie o ile poziom radnych miejskich jest dość zabawny, to w dzielnicach jest zwyczajnie kabaret.

PanA
Kierownik
Posty: 915
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Buspasy i zatoki

#471 Post autor: PanA » 24 mar 2019, o 22:01

Wam to się serio nie dogodzi - jak idzie z budżetu inwestycyjnego na drogi dla aut to źle, idzie na buspasy, to też źle... Dostosowanie do buspasa zawsze będzie dobre, co będzie widoczne na pewno w obliczu awarii.

Zresztą, po co się produkować, Cukier wyczerpał temat. Dostosowanie jest tak naprawdę jednorazowe, później będzie zwykłe utrzymanie, które nie musi być nawet o grosz droższe niż samego torowiska.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

michal.bakunin
Znawca
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2009, o 19:13
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Buspasy i zatoki

#472 Post autor: michal.bakunin » 17 kwie 2019, o 12:39

Bliźniaczy post wrzucałem na Skyscrapercity, tak czy siak, zauważyłem, że nie ma w internecie mapy wszystkich istniejących w Krakowie buspasów, więc zacząłem je nanosić:
https://www.google.pl/maps/@50.0500881, ... SOamzt4JN9
Gdyby ktoś zauważył potrzebę jakichś uzupełnień, zapraszam do współpracy :)

Mapa ta stała się to dla mnie punktem wyjścia do zmapowania również proponowanych buspasów (póki co bez dokumentacji źródeł propozycji, ale przede wszystkim z wywiadów z Bauerem, blogów miłośników KM i tego forum). W przypadku Prądników i Azorów to luźne pomysły ode mnie, dla Prądnika Czerwonego przetestowane częściowo w czasie remontu Dobrego Pasterza:
https://www.google.pl/maps/@50.0526519, ... uJjqnBgjZ4
Tu również ciekaw jestem uwag, zwłaszcza w kontekście skutecznego skomunikowania osiedli pozbawionych póki co połączeń tramwajowych (głównie na północy, ale przecież nie tylko).

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Buspasy i zatoki

#473 Post autor: fysztof » 17 kwie 2019, o 13:00

michal.bakunin pisze:Gdyby ktoś zauważył potrzebę jakichś uzupełnień, zapraszam do współpracy :)
Z zauważonych rzeczy do poprawki:
- na Wielickiej buspas jest tylko w stronę centrum, na pasie od Nowosądeckiej do Teligi buspasa nie ma
- na Kamieńskiego nie jestem pewien czy buspas jest na całym odcinku od Sławka do wylotu z dołu - do zweryfikowania
- teoretycznie na Na Zjedzie i Limanowskiego jest PAT, ale aktualnie korzysta z niego wyłącznie 669, nie wiem, czy to według Ciebie kwalifikuje się do uwzględnienia
- na pętelce wokół pętli Podgórze SKA (na tym łączniku do zawracania) jest buspas (prawy pas jest ogólny, lewy wyłącznie dla KMK)
Tyle kojarzę z moich okolic:-)

Wśród proponowanych buspasów zdecydowanie dodałbym też takowy na Wielickiej, na odcinku od Kamieńskiego co najmniej do Cmentarza Podgórskiego (wlotu bocznej Wielickiej prowadzącej do Urzędu Miasta i nowych biurowców) - funkcjonujący na tych samych zasadach co na Kamieńskiego.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1478
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Buspasy i zatoki

#474 Post autor: Afterbirds » 17 kwie 2019, o 13:03

Buspas na Powstańców Śląskich w stronę Łagiewnik nie wydaje się artykułem pierwszej potrzeby a jego wyprowadzenie w stronę Matecznego już w ogóle - przecież w tej relacji nic liniowo nie jeździ...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

etred
Miłośnik
Posty: 146
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Buspasy i zatoki

#475 Post autor: etred » 17 kwie 2019, o 15:54

michal.bakunin pisze:nie ma w internecie mapy wszystkich istniejących w Krakowie buspasów, więc zacząłem je nanosić
"Aby zobaczyć tę mapę niestandardową, musisz się zalogować." Mógłbyś udostępnić ją tak, by nie było to konieczne?

Wypadałoby sprawdzić, czy w OSM nie ma już (części) danych: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Pasy_jezdni - nie jest to chyba prezentowane na mapkach, ale informacje mogą być.

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 112
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
Lokalizacja: Ruczaj

Buspasy i zatoki

#476 Post autor: mateuszwon94 » 17 kwie 2019, o 16:52

Ruch jednokierunkowy na ul. Pawiej
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ruch-j ... 30129.html
Dokładnie chodzi o odcinek od skrzyżowania z ul. Worcella do skrzyżowania z ul. Szlak. Zmiany wejdą w życie 27 kwietnia.
[...]
Natomiast od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Buspasy i zatoki

#477 Post autor: Kaszmir » 17 kwie 2019, o 17:04

Zaraz, a co zrobią z nocnymi, jeżdżącymi Pawią w obie strony - "608", "610", "669", "904"? Objazd przez Warszawską? Tylko co dalej?

Przez Plac Matejki i Basztową do Teatru Słowackiego? Chyba odpada, bo na przystanku od tej strony nie pomieści się więcej linii. Zresztą w przypadku "608" to odpada bo linia potem skręca właśnie w Basztową.

To może przez Zacisze i Worcella? Tylko tam jest ciasno, autobusy mogą nie wyrobić...

etred
Miłośnik
Posty: 146
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Buspasy i zatoki

#478 Post autor: etred » 17 kwie 2019, o 17:27

Warszawska, Kurniki, Pawia:
od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Buspasy i zatoki

#479 Post autor: Kaszmir » 17 kwie 2019, o 17:38

etred pisze:Warszawska, Kurniki, Pawia:
od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas
No właśnie nie. Wg artykułu "od Worcella do Kurniki pojawi się Kiss+Ride, natomiast od skrzyżowania z Kurniki obowiązywał będzie buspas" - czyli buspas będzie od Kurniki do ul. Szlak (inna sprawa, że prawoskręt Kurniki -> Pawia jest raczej zbyt ciasny z powodu wysepki).

etred
Miłośnik
Posty: 146
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Buspasy i zatoki

#480 Post autor: etred » 17 kwie 2019, o 18:56

Stawiam, że K+R pojawi się w istniejącej zatoce parkingowej (możliwe, że na całej jej długości), nie na jezdni, a komunikacja miejska będzie jeździć dokładnie tak samo jak wcześniej. Niestety artykuł jest napisany na kolanie i niewiele można z niego wywnioskować. Poczekałbym na informacje bezpośrednio od źródła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”