Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 lis 2019, o 05:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2019, o 21:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10801
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Z tego co widzę na tamtym zdjęciu, to od Marcika (obecnie chyba już Korbońskiego?) do zwężki przy placu budowy TŁ. Jako że na żółto to tymczasowy. Ale - dobre i to, duże ułatwienie dla busów od strony Myślenic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2019, o 21:47 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 244
Myślę, że buspas powstał z myślą o pasażerach 708, a nie busów z Myślenic :-P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2019, o 22:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2181
Lokalizacja: kraków
Cukier napisał(a):
Z tego co widzę na tamtym zdjęciu, to od Marcika (obecnie chyba już Korbońskiego?) do zwężki przy placu budowy TŁ. Jako że na żółto to tymczasowy. Ale - dobre i to, duże ułatwienie dla busów od strony Myślenic.

Tylko na 1 tydzień. Bo od 30 marca Zakopiańska będzie miała tylko po jednym pasie w każdym kierunku. ;D
Oj będzie tam gorąco skoro od dawna cała Zakopiańska stoi. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2019, o 22:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10801
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
kucyk napisał(a):
Tylko na 1 tydzień. Bo od 30 marca Zakopiańska będzie miała tylko po jednym pasie w każdym kierunku.

Tym bardziej więc po obu stronach zwężki powinny pojawić się buspasy na wlotach - na południu co najmniej od Zawiłej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 17:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1294
Lokalizacja: Kraków
Afterbirds napisał(a):
Zdaniem radnych Kraków to naprawdę bogate miasto skoro stać je (ich zdaniem) na wpakowanie milionów na dostosowanie torowiska do ruchu autobusów - dla jednej linii...


Radnych dzielnicowych. Ogólnie o ile poziom radnych miejskich jest dość zabawny, to w dzielnicach jest zwyczajnie kabaret.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2019, o 22:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 747
Wam to się serio nie dogodzi - jak idzie z budżetu inwestycyjnego na drogi dla aut to źle, idzie na buspasy, to też źle... Dostosowanie do buspasa zawsze będzie dobre, co będzie widoczne na pewno w obliczu awarii.

Zresztą, po co się produkować, Cukier wyczerpał temat. Dostosowanie jest tak naprawdę jednorazowe, później będzie zwykłe utrzymanie, które nie musi być nawet o grosz droższe niż samego torowiska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 11:39 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 28 gru 2009, o 19:13
Posty: 33
Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Bliźniaczy post wrzucałem na Skyscrapercity, tak czy siak, zauważyłem, że nie ma w internecie mapy wszystkich istniejących w Krakowie buspasów, więc zacząłem je nanosić:
https://www.google.pl/maps/@50.0500881,19.9178657,12z/data=!3m1!4b1!4m2!6m1!1s1_NtRqDIf9uBsMuFcFxsi1MSOamzt4JN9
Gdyby ktoś zauważył potrzebę jakichś uzupełnień, zapraszam do współpracy :)

Mapa ta stała się to dla mnie punktem wyjścia do zmapowania również proponowanych buspasów (póki co bez dokumentacji źródeł propozycji, ale przede wszystkim z wywiadów z Bauerem, blogów miłośników KM i tego forum). W przypadku Prądników i Azorów to luźne pomysły ode mnie, dla Prądnika Czerwonego przetestowane częściowo w czasie remontu Dobrego Pasterza:
https://www.google.pl/maps/@50.0526519,19.9244009,12z/data=!3m1!4b1!4m2!6m1!1s1ddZrWEGmIvnizx6doW-S8kuJjqnBgjZ4
Tu również ciekaw jestem uwag, zwłaszcza w kontekście skutecznego skomunikowania osiedli pozbawionych póki co połączeń tramwajowych (głównie na północy, ale przecież nie tylko).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 12:00 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 179
michal.bakunin napisał(a):
Gdyby ktoś zauważył potrzebę jakichś uzupełnień, zapraszam do współpracy :)

Z zauważonych rzeczy do poprawki:
- na Wielickiej buspas jest tylko w stronę centrum, na pasie od Nowosądeckiej do Teligi buspasa nie ma
- na Kamieńskiego nie jestem pewien czy buspas jest na całym odcinku od Sławka do wylotu z dołu - do zweryfikowania
- teoretycznie na Na Zjedzie i Limanowskiego jest PAT, ale aktualnie korzysta z niego wyłącznie 669, nie wiem, czy to według Ciebie kwalifikuje się do uwzględnienia
- na pętelce wokół pętli Podgórze SKA (na tym łączniku do zawracania) jest buspas (prawy pas jest ogólny, lewy wyłącznie dla KMK)
Tyle kojarzę z moich okolic:-)

Wśród proponowanych buspasów zdecydowanie dodałbym też takowy na Wielickiej, na odcinku od Kamieńskiego co najmniej do Cmentarza Podgórskiego (wlotu bocznej Wielickiej prowadzącej do Urzędu Miasta i nowych biurowców) - funkcjonujący na tych samych zasadach co na Kamieńskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 12:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1454
Lokalizacja: WDZ
Buspas na Powstańców Śląskich w stronę Łagiewnik nie wydaje się artykułem pierwszej potrzeby a jego wyprowadzenie w stronę Matecznego już w ogóle - przecież w tej relacji nic liniowo nie jeździ...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 14:54 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 97
michal.bakunin napisał(a):
nie ma w internecie mapy wszystkich istniejących w Krakowie buspasów, więc zacząłem je nanosić
"Aby zobaczyć tę mapę niestandardową, musisz się zalogować." Mógłbyś udostępnić ją tak, by nie było to konieczne?

Wypadałoby sprawdzić, czy w OSM nie ma już (części) danych: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Pl:Pasy_jezdni - nie jest to chyba prezentowane na mapkach, ale informacje mogą być.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 15:52 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 5 wrz 2014, o 09:59
Posty: 96
Lokalizacja: Ruczaj
Ruch jednokierunkowy na ul. Pawiej
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ruch-j ... 30129.html

Cytuj:
Dokładnie chodzi o odcinek od skrzyżowania z ul. Worcella do skrzyżowania z ul. Szlak. Zmiany wejdą w życie 27 kwietnia.
[...]
Natomiast od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 16:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22695
Zaraz, a co zrobią z nocnymi, jeżdżącymi Pawią w obie strony - "608", "610", "669", "904"? Objazd przez Warszawską? Tylko co dalej?

Przez Plac Matejki i Basztową do Teatru Słowackiego? Chyba odpada, bo na przystanku od tej strony nie pomieści się więcej linii. Zresztą w przypadku "608" to odpada bo linia potem skręca właśnie w Basztową.

To może przez Zacisze i Worcella? Tylko tam jest ciasno, autobusy mogą nie wyrobić...

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 16:27 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 97
Warszawska, Kurniki, Pawia:
Cytuj:
od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 16:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22695
etred napisał(a):
Warszawska, Kurniki, Pawia:
Cytuj:
od skrzyżowania z ul. Kurniki obowiązywał będzie buspas

No właśnie nie. Wg artykułu "od Worcella do Kurniki pojawi się Kiss+Ride, natomiast od skrzyżowania z Kurniki obowiązywał będzie buspas" - czyli buspas będzie od Kurniki do ul. Szlak (inna sprawa, że prawoskręt Kurniki -> Pawia jest raczej zbyt ciasny z powodu wysepki).

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 17:56 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 12:58
Posty: 97
Stawiam, że K+R pojawi się w istniejącej zatoce parkingowej (możliwe, że na całej jej długości), nie na jezdni, a komunikacja miejska będzie jeździć dokładnie tak samo jak wcześniej. Niestety artykuł jest napisany na kolanie i niewiele można z niego wywnioskować. Poczekałbym na informacje bezpośrednio od źródła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL