Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lis 2018, o 18:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 paź 2017, o 10:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Kraków w 2018 roku będzie wielkim, drogowym placem budowy
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12628898/
Cytuj:
W Krakowie rozbudowany będzie trzykilometrowy odcinek Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta. Powstaną po dwa pasy ruchu w każdą stronę, do tego nowe chodniki, ścieżki rowerowe, przystanki. Przebudowane zostanie także torowisko tramwajowe.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 21:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Cud zstąpił na ziemię i wyremontowano całkiem przyzwoitą biedanakładką Kocmyrzowską od ślimaka (bez skrzyżowania) do starego skrzyżowania z Makuszyńskiego. Niby tylko 200 metrów, a cieszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2018, o 22:55 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 10 sie 2017, o 13:21
Posty: 31
Prawdziwy cud to stanie się dopiero za pół roku jak ją zaczną całą remontować ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 09:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kocmyrzowskiej nie będą remontować. Będą ją budować od nowa szerszą. I mnie to akurat nie cieszy nic a nic, bo teraz wszyscy ci ludzie wyjeżdżający od Prus nie będą wstrzymani i reglamentowani na Wzgórzach, tylko będziemy wszyscy razem jak jeden mąż stać w korku do Bulwarowej, który na pewno przekroczy Wańkowicza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 14:17 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3780
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Kocmyrzowskiej nie będą remontować. Będą ją budować od nowa szerszą. I mnie to akurat nie cieszy nic a nic, bo teraz wszyscy ci ludzie wyjeżdżający od Prus nie będą wstrzymani i reglamentowani na Wzgórzach, tylko będziemy wszyscy razem jak jeden mąż stać w korku do Bulwarowej, który na pewno przekroczy Wańkowicza.

Dlatego po to będą budować P+R na pętli Wzgórza Krzesławickie, aby nie mieć tego problemu ze staniem w korku i przesiąść się na tramwaj. Gdzieś mi się obiło o uszy, że drugi parking ma powstać kawałeczek dalej na Darwina przy przystankach tramwajowych i rozważanym przystanku SKA ,,Kraków Kocmyrzowska" i właśnie ten byłby bardziej atrakcyjny ze względu na wachlarz możliwości przesiadkowych. A jeżeli ktoś ma wylane na P+R i zachęty miasta to niech stoi w korku.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 17:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2012, o 12:57
Posty: 1125
Lokalizacja: Kraków|●Prusy
Toż to nie zdąży mi się silnik rozgrzać, a już będę parkował samochód na Wzgórzach :rotfl: A tak na poważnie, ten parking powinien być jakiś okazały (najlepiej w górę), bo bardzo szybko się może zapełnić i wciąż kierowcy będą wjeżdżać do miasta. Druga sprawa, to linie "kocmyrzowskie" kończące na Wzgórzach. Powiedzcie tak teoretycznie, czy ze skrócenia tych kursów byłoby możliwe uruchomienie dodatkowej linii np. tylko do Kocmyrzowa, bądź zagęszczenie kursów na pozostałych liniach? Jeśli rozkład dalej będzie miał 80 minutowe dziury, to nie widzę powodzenia systemu przesiadkowego, a jeszcze większy wzrost liczby samochodów.

_________________
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 17:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
tiross napisał(a):
Druga sprawa, to linie "kocmyrzowskie" kończące na Wzgórzach. Powiedzcie tak teoretycznie, czy ze skrócenia tych kursów byłoby możliwe uruchomienie dodatkowej linii np. tylko do Kocmyrzowa, bądź zagęszczenie kursów na pozostałych liniach? Jeśli rozkład dalej będzie miał 80 minutowe dziury, to nie widzę powodzenia systemu przesiadkowego, a jeszcze większy wzrost liczby samochodów.

Wg mnie tak :) Licząc tak na szybko, w przybliżeniu - odcinek Czyżyny Dworzec - Wzgórza Krzesławickie to średnio 1/4 trasy dla każdej z linii "kocmyrzowskich" ("202", "212", "222", "232"). Zatem po skróceniu ich do Wzgórz, można by na każdej z nich zwiększyć liczbę kursów o ok. 1/3 (zostałoby 3/4 trasy, czyli starczy na 4/3 kursów). Z kolei gdyby uruchomić z tych oszczędności nową linię do Kocmyrzowa, to mogłaby wg mnie mieć nawet tak z dwa razy więcej kursów niż którakolwiek z tych linii "2x2".

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 18:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Dlatego po to będą budować P+R na pętli Wzgórza Krzesławickie, aby nie mieć tego problemu ze staniem w korku i przesiąść się na tramwaj.

I turlać się tym tramwajem w żółwim tempie? Osobiście już trzeci rok dojeżdżam do Śródmieścia metodą WP&R i przez ten czas przetestowałem już chyba wszystkie możliwe miejsca w Nowej Hucie i nie tylko, gdzie mógłbym zostawić samochód, możliwe wygodnie przesiąść się do komunikacji zbiorowej i co najważniejsze dla mnie - żeby cała podróż trwała możliwie krótko i był to czas powtarzalny i przewidywalny. I moje wnioski są takie, że jedyne przystanki, gdzie przesiadka ma sens to "Wiślicka" i "Stella Sawickiego"/"Czyżyny". Próbowałem się przesiadać na "Struga", "Teatrze Ludowym", "Wiaduktach", "Elektromontażu" i bardzo szybko uznałem to za słaby pomysł. Przede wszystkim problemem jest to, że im dalej od ciągu R. Mogilskie - R. Czyżyńskie, tym kursów tramwajowych się robi gów*iana ilość więc trzeba długo czekać zarówno na pożądany tramwaj jak i na tramwaj jakikolwiek, ale także często samochodem jest po prostu szybciej. Gdy zaczynam na Ujastku wyścig z "4" to zazwyczaj zdążę dojechać do Czyżyn, porzucić auto i jeszcze na nią czekać. Z Darwina "5" jest już nieco trudniej dogonić, zwłaszcza wobec nowych świateł przy Bulwarowej, ale wciąż warto się z nią ścigać w imię lepszej oferty przesiadkowej.

Tu właśnie chodzi o to, że obecnie z grubsza nie ma problemu ze staniem w korku. Śmieszy mnie więc zachęcanie do przesiadki na tramwaje, którymi obecnie jedzie się dłużej, bo ZIKiT tak udupi układ drogowy Nowej Huty, że tymi wolnymi tramwajami będzie szybciej. To się nazywa dzielne zwalczanie problemów które się samemu stworzyło - sztuka opanowana na Centralnej do perfekcji.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
A jeżeli ktoś ma wylane na P+R i zachęty miasta to niech stoi w korku.

Jak na razie to miasto ma wywalone na domaganie się mieszkańców i słowami i czynami parkingów P&R w atrakcyjnych miejscach. I proponuje się mieszkańcom P&R w lokalizacji, w której pozostawienie samochodu oznacza wydłużenie podróży - ewentualnie się właśnie tak wykończy układ drogowy zaproszeniem kolejnej setki tysięcy samochodów z aglomeracji, że te wolne tramwaje okażą się być względnie szybsze.

A nawet tam, gdzie jest miejski P&R, tam ma on śmieszną liczbę miejsc. Ostatnio byłem w szoku jak po 9:00 zobaczyłem parking Giełda Balicka zapchany tak, że nie idzie wepchnąć szpilki - mimo jego beznadziejnej lokalizacji w odległości jakiś 400m od pętli na Widoku. I co, jako kierowca mam jechać w stronę takiego P&R by u jego bram się dowiedzieć, że "sorry nie ma już miejsc"? Nigdy w życiu. Ja nawet od dzikiego parking WP&R wymagam względnej gwarancji możliwości znalezienia miejsca.

Przy 250 000 samochodach wjeżdżających każdego dnia do Krakowa, i czego się do tej liczby nie wlicza, również sporej liczbie mieszkańców obrzeży Krakowa takich jak ja, którzy również potencjalnie chcieliby skorzystać z P&R, parkingi na 120 miejsc to KPINA.

tiross napisał(a):
Toż to nie zdąży mi się silnik rozgrzać, a już będę parkował samochód na Wzgórzach

Powiem Ci, że w sumie to chciałbym mieć do pętli tramwajowej mniej niż 5 km, żebym mógł dojeżdżać do niej rowerem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 21:20 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 114
Lokalizacja: Skawina
Cytuj:
A nawet tam, gdzie jest miejski P&R, tam ma on śmieszną liczbę miejsc. Ostatnio byłem w szoku jak po 9:00 zobaczyłem parking Giełda Balicka zapchany tak, że nie idzie wepchnąć szpilki - mimo jego beznadziejnej lokalizacji w odległości jakiś 400m od pętli na Widoku. I co, jako kierowca mam jechać w stronę takiego P&R by u jego bram się dowiedzieć, że "sorry nie ma już miejsc"? Nigdy w życiu. Ja nawet od dzikiego parking WP&R wymagam względnej gwarancji możliwości znalezienia miejsca.
Mogę Cię jedynie pocieszyć, że ostatnio około 9.30 chciałem zostawić auto na Czerwonych Makach i też okazało się, że miejsc brak, więc musiałem pojechać pod Tesco na Kapelance i tam zostawić samochód. No ale Maki są za małe chyba w każdy możliwy sposób - pętla tramwajowa za mała, P+R wiecznie zapchany, a i autobusy potrafią się przyblokować jak mają gorszy dzień :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 21:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
No przy takiej polityce jaką prowadzi ZIKiT odnośnie P&R to niedługo będzie trzeba wprowadzić znaną z teatrów czy hal widowiskowych metodę wybierania sobie zawczasu przez internet konkretnego miejsca i rezerwacji go za opłatą.

W Krakowie to naprawdę, jak tylko jakimś cudem miastu udaje się zachęcić ludzi do zostawienia samochodu, to zwykle się to kończy klęską urodzaju której miasto nie jest w stanie sprostać, przez co ludzie w końcu wracają do samochodów. Choćby przykład "304" o którym wszyscy wiedzą, że jest przepełnione, ale nikt nie wzmocni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 23:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Yunkers napisał(a):
Mogę Cię jedynie pocieszyć, że ostatnio około 9.30 chciałem zostawić auto na Czerwonych Makach i też okazało się, że miejsc brak, więc musiałem pojechać pod Tesco na Kapelance i tam zostawić samochód. No ale Maki są za małe chyba w każdy możliwy sposób - pętla tramwajowa za mała, P+R wiecznie zapchany, a i autobusy potrafią się przyblokować jak mają gorszy dzień :rotfl:

Też myślałem, że to dobry znak (jakie to P&R robią się popularne), dopóki nie dowiedziałem się ostatnio od znajomego pracującego w rejonie Czerwonych Maków, że coraz więcej miejsc na tym parkingu jest zajętych przez... pracowników pobliskich biurowców :( Jako, że brakuje miejsc parkingowych, to coraz więcej osób kupuje po prostu bilet na km i w jego cenie dostają całodzienny parking na pętli... Zatem totalne wywrócenie idei P&R, przejeżdżają całe miasto samochodem by sobie je wygodnie zaparkować na koszt pasażerów :thumbdown:

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 23:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10414
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Z perspektywy KZ jednak trudno jednoznacznie uznać za złe i niegodziwe osoby, które dokładają się regularnie do funkcjonowania KZ płacąc za bilety, a jednocześnie nie dokładają się do tłoku w pojazdach bo z KZ nie korzystają.

Tak czy siak parkingów P&R powinno być więcej i powinny mieć więcej miejsc. Niezależnie od tego kto do czego je chce wykorzystać - dopóki za to płaci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2018, o 23:51 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 2710
Lokalizacja: Kraków
Ostatnio P+R w Bieżanowie miał tylko 11 miejsc wolnych, a pozostałe miejsca były zajęte.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2018, o 00:01 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2816
Lokalizacja: Krowodrza Górka
P&R na Makach trzeba rozbudować, a wszystkie P&Ry w końcu podłączyć do iMKA.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2018, o 00:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
Cukier napisał(a):
Z perspektywy KZ jednak trudno jednoznacznie uznać za złe i niegodziwe osoby, które dokładają się regularnie do funkcjonowania KZ płacąc za bilety, a jednocześnie nie dokładają się do tłoku w pojazdach bo z KZ nie korzystają.

Tak czy siak parkingów P&R powinno być więcej i powinny mieć więcej miejsc. Niezależnie od tego kto do czego je chce wykorzystać - dopóki za to płaci.

No nie wiem. Z tego co kojarzę P&R to żaden interes, tylko coś do czego trzeba dokładać (koszty budowy, potem koszty utrzymania, a wpływy na poziomie 10 zł za całodzienne parkowanie to raczej grosze). Zatem wszyscy płacimy za to, że te osoby mają pół-darmowy parking, a do tego - jak można przeczytać parę postów wyżej - zaczyna brakować miejsc dla faktycznych pasażerów km.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL