Kocmyrzowska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Kocmyrzowska

#16 Post autor: Kaszmir » 31 paź 2017, o 10:21

Kraków w 2018 roku będzie wielkim, drogowym placem budowy
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12628898/
W Krakowie rozbudowany będzie trzykilometrowy odcinek Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta. Powstaną po dwa pasy ruchu w każdą stronę, do tego nowe chodniki, ścieżki rowerowe, przystanki. Przebudowane zostanie także torowisko tramwajowe.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kocmyrzowska

#17 Post autor: Cukier » 15 mar 2018, o 21:15

Cud zstąpił na ziemię i wyremontowano całkiem przyzwoitą biedanakładką Kocmyrzowską od ślimaka (bez skrzyżowania) do starego skrzyżowania z Makuszyńskiego. Niby tylko 200 metrów, a cieszy.

Jaky
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 10 sie 2017, o 14:21

Kocmyrzowska

#18 Post autor: Jaky » 15 mar 2018, o 22:55

Prawdziwy cud to stanie się dopiero za pół roku jak ją zaczną całą remontować ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kocmyrzowska

#19 Post autor: Cukier » 16 mar 2018, o 09:25

Kocmyrzowskiej nie będą remontować. Będą ją budować od nowa szerszą. I mnie to akurat nie cieszy nic a nic, bo teraz wszyscy ci ludzie wyjeżdżający od Prus nie będą wstrzymani i reglamentowani na Wzgórzach, tylko będziemy wszyscy razem jak jeden mąż stać w korku do Bulwarowej, który na pewno przekroczy Wańkowicza.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Kocmyrzowska

#20 Post autor: Mistrzejowiczanin » 16 mar 2018, o 14:17

Cukier pisze:Kocmyrzowskiej nie będą remontować. Będą ją budować od nowa szerszą. I mnie to akurat nie cieszy nic a nic, bo teraz wszyscy ci ludzie wyjeżdżający od Prus nie będą wstrzymani i reglamentowani na Wzgórzach, tylko będziemy wszyscy razem jak jeden mąż stać w korku do Bulwarowej, który na pewno przekroczy Wańkowicza.
Dlatego po to będą budować P+R na pętli Wzgórza Krzesławickie, aby nie mieć tego problemu ze staniem w korku i przesiąść się na tramwaj. Gdzieś mi się obiło o uszy, że drugi parking ma powstać kawałeczek dalej na Darwina przy przystankach tramwajowych i rozważanym przystanku SKA ,,Kraków Kocmyrzowska" i właśnie ten byłby bardziej atrakcyjny ze względu na wachlarz możliwości przesiadkowych. A jeżeli ktoś ma wylane na P+R i zachęty miasta to niech stoi w korku.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1165
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

Kocmyrzowska

#21 Post autor: tiross » 16 mar 2018, o 17:50

Toż to nie zdąży mi się silnik rozgrzać, a już będę parkował samochód na Wzgórzach :rotfl: A tak na poważnie, ten parking powinien być jakiś okazały (najlepiej w górę), bo bardzo szybko się może zapełnić i wciąż kierowcy będą wjeżdżać do miasta. Druga sprawa, to linie "kocmyrzowskie" kończące na Wzgórzach. Powiedzcie tak teoretycznie, czy ze skrócenia tych kursów byłoby możliwe uruchomienie dodatkowej linii np. tylko do Kocmyrzowa, bądź zagęszczenie kursów na pozostałych liniach? Jeśli rozkład dalej będzie miał 80 minutowe dziury, to nie widzę powodzenia systemu przesiadkowego, a jeszcze większy wzrost liczby samochodów.
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Kocmyrzowska

#22 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2018, o 17:57

tiross pisze:Druga sprawa, to linie "kocmyrzowskie" kończące na Wzgórzach. Powiedzcie tak teoretycznie, czy ze skrócenia tych kursów byłoby możliwe uruchomienie dodatkowej linii np. tylko do Kocmyrzowa, bądź zagęszczenie kursów na pozostałych liniach? Jeśli rozkład dalej będzie miał 80 minutowe dziury, to nie widzę powodzenia systemu przesiadkowego, a jeszcze większy wzrost liczby samochodów.
Wg mnie tak :) Licząc tak na szybko, w przybliżeniu - odcinek Czyżyny Dworzec - Wzgórza Krzesławickie to średnio 1/4 trasy dla każdej z linii "kocmyrzowskich" ("202", "212", "222", "232"). Zatem po skróceniu ich do Wzgórz, można by na każdej z nich zwiększyć liczbę kursów o ok. 1/3 (zostałoby 3/4 trasy, czyli starczy na 4/3 kursów). Z kolei gdyby uruchomić z tych oszczędności nową linię do Kocmyrzowa, to mogłaby wg mnie mieć nawet tak z dwa razy więcej kursów niż którakolwiek z tych linii "2x2".

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kocmyrzowska

#23 Post autor: Cukier » 16 mar 2018, o 18:42

Mistrzejowiczanin pisze:Dlatego po to będą budować P+R na pętli Wzgórza Krzesławickie, aby nie mieć tego problemu ze staniem w korku i przesiąść się na tramwaj.
I turlać się tym tramwajem w żółwim tempie? Osobiście już trzeci rok dojeżdżam do Śródmieścia metodą WP&R i przez ten czas przetestowałem już chyba wszystkie możliwe miejsca w Nowej Hucie i nie tylko, gdzie mógłbym zostawić samochód, możliwe wygodnie przesiąść się do komunikacji zbiorowej i co najważniejsze dla mnie - żeby cała podróż trwała możliwie krótko i był to czas powtarzalny i przewidywalny. I moje wnioski są takie, że jedyne przystanki, gdzie przesiadka ma sens to "Wiślicka" i "Stella Sawickiego"/"Czyżyny". Próbowałem się przesiadać na "Struga", "Teatrze Ludowym", "Wiaduktach", "Elektromontażu" i bardzo szybko uznałem to za słaby pomysł. Przede wszystkim problemem jest to, że im dalej od ciągu R. Mogilskie - R. Czyżyńskie, tym kursów tramwajowych się robi gów*iana ilość więc trzeba długo czekać zarówno na pożądany tramwaj jak i na tramwaj jakikolwiek, ale także często samochodem jest po prostu szybciej. Gdy zaczynam na Ujastku wyścig z "4" to zazwyczaj zdążę dojechać do Czyżyn, porzucić auto i jeszcze na nią czekać. Z Darwina "5" jest już nieco trudniej dogonić, zwłaszcza wobec nowych świateł przy Bulwarowej, ale wciąż warto się z nią ścigać w imię lepszej oferty przesiadkowej.

Tu właśnie chodzi o to, że obecnie z grubsza nie ma problemu ze staniem w korku. Śmieszy mnie więc zachęcanie do przesiadki na tramwaje, którymi obecnie jedzie się dłużej, bo ZIKiT tak udupi układ drogowy Nowej Huty, że tymi wolnymi tramwajami będzie szybciej. To się nazywa dzielne zwalczanie problemów które się samemu stworzyło - sztuka opanowana na Centralnej do perfekcji.
Mistrzejowiczanin pisze:A jeżeli ktoś ma wylane na P+R i zachęty miasta to niech stoi w korku.
Jak na razie to miasto ma wywalone na domaganie się mieszkańców i słowami i czynami parkingów P&R w atrakcyjnych miejscach. I proponuje się mieszkańcom P&R w lokalizacji, w której pozostawienie samochodu oznacza wydłużenie podróży - ewentualnie się właśnie tak wykończy układ drogowy zaproszeniem kolejnej setki tysięcy samochodów z aglomeracji, że te wolne tramwaje okażą się być względnie szybsze.

A nawet tam, gdzie jest miejski P&R, tam ma on śmieszną liczbę miejsc. Ostatnio byłem w szoku jak po 9:00 zobaczyłem parking Giełda Balicka zapchany tak, że nie idzie wepchnąć szpilki - mimo jego beznadziejnej lokalizacji w odległości jakiś 400m od pętli na Widoku. I co, jako kierowca mam jechać w stronę takiego P&R by u jego bram się dowiedzieć, że "sorry nie ma już miejsc"? Nigdy w życiu. Ja nawet od dzikiego parking WP&R wymagam względnej gwarancji możliwości znalezienia miejsca.

Przy 250 000 samochodach wjeżdżających każdego dnia do Krakowa, i czego się do tej liczby nie wlicza, również sporej liczbie mieszkańców obrzeży Krakowa takich jak ja, którzy również potencjalnie chcieliby skorzystać z P&R, parkingi na 120 miejsc to KPINA.
tiross pisze:Toż to nie zdąży mi się silnik rozgrzać, a już będę parkował samochód na Wzgórzach
Powiem Ci, że w sumie to chciałbym mieć do pętli tramwajowej mniej niż 5 km, żebym mógł dojeżdżać do niej rowerem.

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 21:36
Lokalizacja: Skawina

Kocmyrzowska

#24 Post autor: Yunkers » 16 mar 2018, o 21:20

A nawet tam, gdzie jest miejski P&R, tam ma on śmieszną liczbę miejsc. Ostatnio byłem w szoku jak po 9:00 zobaczyłem parking Giełda Balicka zapchany tak, że nie idzie wepchnąć szpilki - mimo jego beznadziejnej lokalizacji w odległości jakiś 400m od pętli na Widoku. I co, jako kierowca mam jechać w stronę takiego P&R by u jego bram się dowiedzieć, że "sorry nie ma już miejsc"? Nigdy w życiu. Ja nawet od dzikiego parking WP&R wymagam względnej gwarancji możliwości znalezienia miejsca.
Mogę Cię jedynie pocieszyć, że ostatnio około 9.30 chciałem zostawić auto na Czerwonych Makach i też okazało się, że miejsc brak, więc musiałem pojechać pod Tesco na Kapelance i tam zostawić samochód. No ale Maki są za małe chyba w każdy możliwy sposób - pętla tramwajowa za mała, P+R wiecznie zapchany, a i autobusy potrafią się przyblokować jak mają gorszy dzień :rotfl:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kocmyrzowska

#25 Post autor: Cukier » 16 mar 2018, o 21:41

No przy takiej polityce jaką prowadzi ZIKiT odnośnie P&R to niedługo będzie trzeba wprowadzić znaną z teatrów czy hal widowiskowych metodę wybierania sobie zawczasu przez internet konkretnego miejsca i rezerwacji go za opłatą.

W Krakowie to naprawdę, jak tylko jakimś cudem miastu udaje się zachęcić ludzi do zostawienia samochodu, to zwykle się to kończy klęską urodzaju której miasto nie jest w stanie sprostać, przez co ludzie w końcu wracają do samochodów. Choćby przykład "304" o którym wszyscy wiedzą, że jest przepełnione, ale nikt nie wzmocni.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Kocmyrzowska

#26 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2018, o 23:09

Yunkers pisze:Mogę Cię jedynie pocieszyć, że ostatnio około 9.30 chciałem zostawić auto na Czerwonych Makach i też okazało się, że miejsc brak, więc musiałem pojechać pod Tesco na Kapelance i tam zostawić samochód. No ale Maki są za małe chyba w każdy możliwy sposób - pętla tramwajowa za mała, P+R wiecznie zapchany, a i autobusy potrafią się przyblokować jak mają gorszy dzień :rotfl:
Też myślałem, że to dobry znak (jakie to P&R robią się popularne), dopóki nie dowiedziałem się ostatnio od znajomego pracującego w rejonie Czerwonych Maków, że coraz więcej miejsc na tym parkingu jest zajętych przez... pracowników pobliskich biurowców :( Jako, że brakuje miejsc parkingowych, to coraz więcej osób kupuje po prostu bilet na km i w jego cenie dostają całodzienny parking na pętli... Zatem totalne wywrócenie idei P&R, przejeżdżają całe miasto samochodem by sobie je wygodnie zaparkować na koszt pasażerów :thumbdown:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kocmyrzowska

#27 Post autor: Cukier » 16 mar 2018, o 23:34

Z perspektywy KZ jednak trudno jednoznacznie uznać za złe i niegodziwe osoby, które dokładają się regularnie do funkcjonowania KZ płacąc za bilety, a jednocześnie nie dokładają się do tłoku w pojazdach bo z KZ nie korzystają.

Tak czy siak parkingów P&R powinno być więcej i powinny mieć więcej miejsc. Niezależnie od tego kto do czego je chce wykorzystać - dopóki za to płaci.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3545
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Kocmyrzowska

#28 Post autor: lukaszpdg » 16 mar 2018, o 23:51

Ostatnio P+R w Bieżanowie miał tylko 11 miejsc wolnych, a pozostałe miejsca były zajęte.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kocmyrzowska

#29 Post autor: Lw25 » 17 mar 2018, o 00:01

P&R na Makach trzeba rozbudować, a wszystkie P&Ry w końcu podłączyć do iMKA.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Kocmyrzowska

#30 Post autor: Kaszmir » 17 mar 2018, o 00:16

Cukier pisze:Z perspektywy KZ jednak trudno jednoznacznie uznać za złe i niegodziwe osoby, które dokładają się regularnie do funkcjonowania KZ płacąc za bilety, a jednocześnie nie dokładają się do tłoku w pojazdach bo z KZ nie korzystają.

Tak czy siak parkingów P&R powinno być więcej i powinny mieć więcej miejsc. Niezależnie od tego kto do czego je chce wykorzystać - dopóki za to płaci.
No nie wiem. Z tego co kojarzę P&R to żaden interes, tylko coś do czego trzeba dokładać (koszty budowy, potem koszty utrzymania, a wpływy na poziomie 10 zł za całodzienne parkowanie to raczej grosze). Zatem wszyscy płacimy za to, że te osoby mają pół-darmowy parking, a do tego - jak można przeczytać parę postów wyżej - zaczyna brakować miejsc dla faktycznych pasażerów km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”