Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 cze 2019, o 14:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lis 2016, o 08:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6976
Lokalizacja: Kraków
Tramwajem do Galerii Bronowice
Cytuj:
Inwestycje. Nowe torowisko ma się zaczynać przy ul. Weissa i kończyć przy ul. Jasnogórskiej. Linia powstanie jednak najwcześniej za 5 lat. Na zlecenie Urzędu Miasta krakowska firma Altrans przygotowała cztery warianty przebiegu nowej linii tramwajowej z Azorów do Bronowic. 7 i 8 listopada odbędą się konsultacje, podczas których mieszkańcy mogą wskazać, którędy powinno zostać poprowadzone torowisko. Nie wiadomo tylko... kiedy dokładnie ono powstanie.


http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11411617/


Wątek podzieliłem. Proszę na przyszłość w takich przypadkach tworzyć nowy wątek, ponieważ wrzucanie do działów ogólnych tworzy niepotrzebny bałagan - mod. Jopek36

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lis 2016, o 22:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2013, o 20:01
Posty: 271
Lokalizacja: Krowodrza Górka
na SCC Kocon wrzucił projekty trzech wariantów linii na Azory.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=184
Pozwolę sobie powtórzyć mój komentarz, bo projekt jest marny.

Tak to jest, jak się projektuje Opolską i III obwodnicę jako ściek tylko dla samochodów, a nie normalną miejską ulicę, gdzie przewidziano choćby miejsce na tramwaj.

Zawijas :hump: i przyklejenie tramwaju przy ślimaku jest tylko po to, żeby w ramach inwestycji pt. "tramwaj" trochę go spowolnić, ale za to poszerzyć wiadukt drogowy nad torami z 4 do 8 pasów, schować przystanki autobusowe w zatoczkach i zlikwidować PdP na poszerzonej cichcem Conrada.

Oczywiście przebudowa rondka na początku Sosnowieckiej, to zbyt drogi dodatek, więc tramwaj omija go zawijasami.

A zamiana torów przed pętlą, żeby trochę spowolnić i porzucać pasażerami po wagonie jak będą się przygotowywać do wysiadania to majstersztyk. :hump: Zrobienie normalnego wjazdu po łuku na pętlę ze skrzyżowaniem (jak na Małym Płaszowie) przerasta możliwości rysunkowe projektantów Altransu.

Albrichtowi powinno się zabrać ręce, bo to kolejne gówno z jego pracowni, które po realizacji będzie nam zatruwać życie wiele dekad. :middlef2:

_________________
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2016, o 15:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3896
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Jak dla mnie wariant III jest najlepszy. Bo najprostszy, od razu po zrobieniu kółeczka wokół węzła Opolskiej z Weissa pod samą galerię, w dodatku miejsca na to jest najwięcej. Widać, że pętla dobrze zaprojektowana. Warianty I i II jak dla mnie nie mają racji bytu.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2016, o 15:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22371
Podyskutują o budowie linii tramwajowej z Azorów do Bronowic Wielkich
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/podysk ... 17453.html
Cytuj:
Pierwsze spotkanie odbędzie się w poniedziałek o godzinie 18 w Katolickiej Szkole Podstawowej przy ul. Stelmachów 137, a drugie we wtorek też o godz. 18 w Szkole Podstawowej nr 119 przy ul. Czerwieńskiego 1 – informuje Jakub Kosek, radny Krakowa i przewodniczący Dzielnicy IV Prądnik Biały.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2016, o 22:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10726
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Jak dla mnie również koncepcja III jest z tego grona najlepsza, natomiast strasznie szkoda tych zawijasów dookoła węzła drogowego. Ja rozumiem, że dawno dawno temu jak robili ten węzeł, to przygotowali przepust dla tramwaju i wykorzystanie go teraz, pozwoli tanim kosztem pokonać tramwajowi Opolską bezkolizyjnie. Tyle, że w koncepcji z lat 70. tramwaj miał mieć pętlę tuż za wiaduktem, a w dzisiejszej koncepcji ma biec dalej na zachód, co oznacza konieczność pokonania jeszcze torów kolejowych. Więc droga inwestycja w postaci wiaduktu tramwajowego nad torami i tak jest nieunikniona, więc myślę, że można to było rozwiązać lepiej - tunelem w linii prostej:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/204 ... wajjpg.jpg

Od strony Chełmońskiego byłaby tradycyjna trapa najazdowa, zaś ul. Weissa tramwaj pokonywałby w jednym poziomie - myślę, że byłoby to wykonalne, bo jednak Weissa jest znacznie poniżej Opolskiej no i w pewnej odległości od torów. Ewentualnie należałoby nieco pogłębić przepust pod wiaduktem i obniżyć poziom Weissa dopasowując go do maksymalnej wysokości na jaką może wyjechać tramwaj po opuszczeniu tunelu pod torami kolejowymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2016, o 22:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3896
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Mnie jakoś tak koncepcja tunelu nie przypada do gustu. W tym miejscu, gdzie zaplanowałeś wjazd do tunelu od strony centrum, to w planach jest P+R. Ja jednak wolałbym wiadukt nad torami kolejowymi, podobny do tego jaki jest w trasie na Krowodrzę Górkę, a kształt węzła Opolskiej i Weissa jeszcze umożliwia poprowadzenie łatwej i łagodnej rampy najazdowej. Obstawiałbym raczej coś takiego:
Obrazek
Czerwony to tory, żółty to przystanki, czerwony w czarnym obramowaniu to nasyp najazdowy na wiadukt, a czerwony w białym obramowaniu to sam wiadukt nad torami kolejowymi. Pomijając, że takie rozwiązanie byłoby tańsze i bardziej realne, to jeszcze byłoby prostsze w realizacji, nieprawda?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2016, o 23:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10726
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
W tym miejscu, gdzie zaplanowałeś wjazd do tunelu od strony centrum, to w planach jest P+R.

Pytanie tylko komu ten parking P+R w tym miejscu potrzebny. Parking powinien być przy pętli Galeria Bronowice, zresztą sama galeria dysponuje tak ogromną powierzchnią parkingową, że spora część ludzi spoza miasta i tak wybierze właśnie pozostawienie auta w galerii przy okazji robiąc jakieś tam zakupy.

A parking na Azorach jeśli już koniecznie musi być, to zawsze może być wewnątrz ślimaka po północnej stronie Opolskiej.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Pomijając, że takie rozwiązanie byłoby tańsze i bardziej realne, to jeszcze byłoby prostsze w realizacji, nieprawda?

Co i tak nie zmienia faktu że dodatkowe łuki to szybsze zużywanie się torowiska i hałas. Czasem lepiej jest zainwestować nieco więcej jednorazowo i później zaoszczędzić na kosztach cyklicznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2016, o 20:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10726
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
W nawiązaniu do zdjęcia z fb pkk:
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... permPage=1

Całkiem ciekawy jest wariant IV, w szczególności z wariantem II tj. po prawej wg wariantu IV a od miejsca ich przecięcia w lewo wg wariantu II. Tyle że ma kilka istotnych minusów takich jak (1) przecięcie Opolskiej w jednym poziomie (=kolizyjne), (2) dostępność przystanku Azory - w ogóle to powinien być on przewidziany dokładnie nad ul. Weissa, ale w każdym razie - mieszkańcy Azorów musieliby pokonywać różnicę poziomów by dostać się do tramwaju, (3) uniemożliwienie zrobienia w przyszłości rozjazdów na południe w ramach przyszłej III obwodnicy tramwajowej (Weissa, Rydla, Piastowska, Emaus, Nowaczyńskiego, Kapelanka). Znaczy się teoretycznie dałoby się zrobić rozjazdy daleko przed węzłem drogowym i zjazd łagodną rampą tramwaju na poziom 0 obok najazdu na poziom +1, ale to raczej tylko od strony Mehoffera, więc przyszła linia obwodowa musiałaby kończyć na Górce Narodowej ewentualnie na Krowodrzy Górce, jeśli by ktoś jeszcze poszedł po rozum do głowy i wybrał moją koncepcję tamtejszej pętli.

Natomiast o co mi chodzi z tym wariantem nr II? Otóż puszczenie tramwaju obok ROK i zrobienie tam przystanku, spowodowałoby, że pasażerowie autobusów jadących Pasternikiem w kierunku wiaduktu Bronowicka / Armii Krajowej mieliby świetną ofertę przesiadkową, bo oprócz tramwajów Bronowickich i SKA mieliby w zasięgu również tramwaje via Azory i Krowodrza Górka - wystarczyłoby przejść pewien dystans przy ROK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2016, o 16:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3896
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Mieszkańcy podzieleni w sprawie trasy tramwaju do Bronowic
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11438374/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2017, o 10:30 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6976
Lokalizacja: Kraków
Kraków. Spór o tramwaj. Mieszkańcy za inną trasą niż chce urząd
Cytuj:
Mieszkańcy Bronowic i Prądnika Białego chcą nowej linii tramwajowej obok ronda Ofiar Katynia. Urzędnicy napisali im, że wolą inny przebieg trasy. To oburzyło krakowian i wywołało protest.


http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,11770980/

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 16:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3896
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rozbieżne zdania o tramwaju do Galerii Bronowice
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/rozbie ... 19631.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 14:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3896
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Tramwaj Azory - Bronowice: wybrali najdłuższy wariant [MAPA]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... -mapa.html

Ażeby to! Pięknie i naokoło. :/

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 09:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22371
TRAMWAJ NA AZORY Z PROBLEMAMI
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramwa ... 19954.html
Cytuj:
Firma prowadząca salon samochodowy złożyła odwołanie od decyzji środowiskowej wydanej dla linii tramwajowej na Azory. Teraz sprawa trafiła do Samorządowego Kolegium Odwoławczego i dopiero okaże się, o ile przedłuży to przygotowanie inwestycji. Wcześniej ta sama firma odwoływała się od decyzji dla tramwaju na Górkę Narodową, a przed laty opóźniała podobną budowę na Ruczaju.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 13:45 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2599
Lokalizacja: Krowodrza Górka
To było oczywiste przecież...

A dzisiaj był dzień z cyklu: "Azory nie potrzebują tramwaju, autobusy dają radę". Trochę popadało i korki na Azorach i Krowodrzy były takie, że korkowały się nawet osiedlowe uliczki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2017, o 08:44 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 13:27
Posty: 150
Linia tramwajowa do Azorów - właściciel gruntu złożył odwołanie
Cytuj:
Gdyby nie sprzeciw Marka Golemy, prace przy oczekiwanej przez mieszkańców linii tramwajowej do Azorów mogłyby już być na etapie wydania warunków zabudowy. Niestety, pięć segregatorów z pełną dokumentacją wartej około 100 mln zł inwestycji leży w Samorządowym Kolegium Odwoławczym.

http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... lanie.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL