KST Mistrzejowice - Rakowice/Wieczysta
Moderator: Moderatorzy
KST Mistrzejowice - Rakowice/Wieczysta
Przywracam stary temat.
Hale, drogi i tunele za obligacje?
http://www.krakow.pl/prasowka/?art_id=11591
Z tego niewielkiego artykułu wynika, że Miasto już szuka środków na finansowanie min. trasy tramwajowej z Mistrzejowic przez Olszę II do Cm. Rakowickiego. Czy możemy spodziewać się jej w ciągu 10 lat? Przydałoby się.
Hale, drogi i tunele za obligacje?
http://www.krakow.pl/prasowka/?art_id=11591
Z tego niewielkiego artykułu wynika, że Miasto już szuka środków na finansowanie min. trasy tramwajowej z Mistrzejowic przez Olszę II do Cm. Rakowickiego. Czy możemy spodziewać się jej w ciągu 10 lat? Przydałoby się.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2014, o 22:37 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.
Linia Mistrzejowice - Rakowice
Ta.. tylko już planują opcję by jechał Młyńską , Meissnera , przebudowaną KST Mogilską , Rondo i do tunelu . Może to nie zły pomysł znając zatłoczoną Rakowicką , Lubicz itd. A jeśliby wcześniej zrobili odnogę z tunelu pod Nowym Kleparzem do Karmelickiej .. mogło by być ciekawieKaszmir pisze:Przywracam stary temat.
Hale, drogi i tunele za obligacje?
http://www.krakow.pl/prasowka/?art_id=11591
Z tego niewielkiego artykułu wynika, że Miasto już szuka środków na finansowanie min. trasy tramwajowej z Mistrzejowic przez Olszę II do Cm. Rakowickiego. Czy możemy spodziewać się jej w ciągu 10 lat? Przydałoby się.
Ostatnio zmieniony 8 cze 2010, o 21:09 przez Arsents, łącznie zmieniany 3 razy.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru
Linia Mistrzejowice - Rakowice
O skierowanie tramwaju przez Meissnera zamiast Rakowice zabiegała Dzielnica. Chciano, by po pierwsze te rejony zyskały połączenie z Olszą II i dalej na północ, po drugie, by stały się lepiej skomunikowane z centrum. Z podobnych przyczyn zabiegano, by "125" jechał Mogilską, Meissnera zamiast przez Olszyny, Pilotów.Arsents pisze:Ta.. tylko już planują opcję by jechał Młyńską , Meissnera , przebudowaną KST Mogilską , Rondo i do tunelu . Może to nie zły pomysł znając zatłoczoną Rakowicką , Lubicz itd. A jeśliby wcześniej zrobili odnogę z tunelu pod Nowym Kleparzem do Karmelickiej .. mogło by być ciekawie
Jednak ztcw propozycja raczej nie przejdzie i na razie była odrzucana, ponieważ jednym z celów puszczenia przez Rakowice jest uzyskanie trzeciej niezależnej drogi dojazdu do centrum. Gdyby poprowadzono linię przez Meissnera, nadal wszystkie połączenia kursowałyby przez Al. Pokoju albo Mogilską. W przypadku remontu jednej i zatrzymania na drugiej oznacza to odcięcie NH od reszty miasta.
Drugą zaletą jest krótszy czas przejazdu, a trzecią - brak konieczności utrzymywania pustostanów, tzn. linii typu "2" czy "11" na odcinku Rakowickim - teraz połączenia zostaną "automatycznie" zapewnione przez linie jadące w kierunku Mistrzejowic i Os. Piastów.
Ostatnio zmieniony 8 cze 2010, o 21:16 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Miasto szykuje alternatywę. Która opcja będzie lepsza i dojdzie do skutku ? Szczegóły:
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... rwony.html
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... rwony.html
Widział bym tu "9" na Piastów, która by jechała przez Mistrzejowice -- > co 10 minut.
No i tyle z tramwaju bliżej Olszy..
Autobusów się nie wytnie, chyba, że "182".
Ja za to będę jechał w porównywalnym czasie przez Tomex jak i Meissnera, żadna poprawa.
Mała symulacja przebiegów tras jak i ich długości.
http://img709.imageshack.us/slideshow/w ... d=awfz.jpg
No i tyle z tramwaju bliżej Olszy..
Autobusów się nie wytnie, chyba, że "182".
Ja za to będę jechał w porównywalnym czasie przez Tomex jak i Meissnera, żadna poprawa.
Mała symulacja przebiegów tras jak i ich długości.
http://img709.imageshack.us/slideshow/w ... d=awfz.jpg
Planiści wpadli na pomysł by przewieść 10 tys osób na 1/h.
Mogli by się zastanowić czym ich przewieść ? Chyba nie... EU8N ?
Nawet jakby było 7200tys osób na godzinę to by musiały jechać 4 linie 3 wagonowe co 10 minut. Ja sobie tego nie wyobrażam..
Gdzie je posłać by centrum nie zapchać ?
Jedna do tunelu, druga "9" trzecia może "12" z Cichego Kącika, a czwarta coś na wzór "10" do Kampusa przez Meissnera i Kapelankę.
Mogli by się zastanowić czym ich przewieść ? Chyba nie... EU8N ?
Nawet jakby było 7200tys osób na godzinę to by musiały jechać 4 linie 3 wagonowe co 10 minut. Ja sobie tego nie wyobrażam..
Gdzie je posłać by centrum nie zapchać ?
Jedna do tunelu, druga "9" trzecia może "12" z Cichego Kącika, a czwarta coś na wzór "10" do Kampusa przez Meissnera i Kapelankę.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, o 10:23 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Tramwajem na Prądnik Czerwony. Pasażerowie czekają
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... ekaja.html
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... ekaja.html
Dla mnie trasa przez Meissnera to jakieś nieporozumienie. Żadna alternatywa dla obecnych tras, dalej wystarczą dwa zatrzymania i Huta jest odcięta, pierwotna trasa wydaje mi się lepsza, do tego daje lepsze możliwości mieszania liniami (np połączenie 2 i 16 w jedną linię). To tylko moje zdanie.
Darzę serdeczną antypatią straż miejską!
Jakby zbudowali skręt z Meissnera w lewo na pętle Wieczysta, to można by wrzucić taką "16" z Wieczystej - Mistrzejowice - Walcownia.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG
Niestety w mojej opinii opcja przez Mogilską/Meissnera jest również gorsza. Projektując linię przez Rakowice, kierowano się jednym ważnym założeniem: by uzyskać trzecią niezależną nitkę do Huty. A tak nic z tego, bo dalej będą dwie: przez Mogilską oraz przez Al. Pokoju. W przypadku remontu jednej z nich, awaria/wypadek na drugiej oznacza całkowite odcięcie od km.jez12 pisze:Dla mnie trasa przez Meissnera to jakieś nieporozumienie. Żadna alternatywa dla obecnych tras, dalej wystarczą dwa zatrzymania i Huta jest odcięta,
A czy to problem część puścić przez Grzegórzecką albo Klimeckiego? Autobusy obecnie kursujące przez Olszę II też rozjeżdżają się we wszystkie stronybrovar pisze:Nawet jakby było 7200tys osób na godzinę to by musiały jechać 4 linie 3 wagonowe co 10 minut. Ja sobie tego nie wyobrażam..
Gdzie je posłać by centrum nie zapchać ?
Poza tym w zamian potnie się linie autobusowe. Zapewne "124" jest pierwsza na liście.
Myślę, że w tym przypadku układ linii akurat zmieni się nie do poznania. To nie jest otwarcie nowej końcówki typu Płaszów czy łącznika dla KST, to inwestycja, która całkowicie zmieni układ linii w rejonie i wiążące się z tym potoki.brovar pisze:Jedna do tunelu, druga "9" trzecia może "12" z Cichego Kącika, a czwarta coś na wzór "10" do Kampusa przez Meissnera i Kapelankę.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, o 13:41 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak dla mnie oczywistym jest, że powinny powstać obie linie - przez Olszę i przez Wieczystą. Uzasadnia to chociażby potok pasażerski, jaki będzie występował na trasie z Mistrzejowic/Prądnika Czerwonego do centrum.
Ponadto linia przez Wieczystą mogłaby stać się osią nowej dzielnicy powstałej w miejscu lotniska.
Ponadto linia przez Wieczystą mogłaby stać się osią nowej dzielnicy powstałej w miejscu lotniska.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com
http://ibikekrakow.com
Owszem - problem w tym, że trasa przez Wieczystą nie będzie budowana "dodatkowo", tylko "zamiast". I z tych dwóch priorytet powinna mieć ta przez Rakowice.tramwajem pisze:Jak dla mnie oczywistym jest, że powinny powstać obie linie - przez Olszę i przez Wieczystą. Uzasadnia to chociażby potok pasażerski, jaki będzie występował na trasie z Mistrzejowic/Prądnika Czerwonego do centrum.
Chcę zwrócić uwagę na pewną kwestię, która ma bezpośredni związek z liniami tramwajowymi zarówno nowymi jak i planowanymi, a praktycznie zawsze jest pomijana, a później jest jak jest. Jak było wcześniej wspomniane, aby zaspokoić taki potok pasażerów to trzeba puścić tam 4 linie co 10min obsługiwane 3x105Na. Jak rzadko mówi się o tym, że przy kolejnych inwestycjach potrzeba kupić nowy większy lub sprowadzić większy tabor. Co z tego że powstanie w Krakowie tyle nowych linii tramwajowych, jak nie będzie miało je co obsługiwać. Powiedzmy sobie szczerze, że aktualnie wiele linii jest na granicy przepustowości. Coraz częściej widzimy sceny, w których dużo osób nie mieści się do tramwaju, a będzie gorzej. Zachęca się do korzystania z KM, ale gdzie ci ludzie mają się upchać? Pomijam już fakt, że coraz częściej zamienia się pojazdy większe na mniejsze i ludzie jadą na glonojada. Owszem nowe linie tramwajowe TAK, ale jednocześnie więcej pojemniejszych tramwajów. Kto wie, jeżeli nie zainwestujemy w systemy, które zwiększą przewóz pasażerów to czy nie będziemy potrzebować nowej zajezdni i jeszcze więcej tramwajów. Swoją drogą, wie ktoś coś na temat planów z lat 80/90 budowy zajezdni w okolicach al. Pokoju, bo gdzieś mi się to obiło o uszy.