Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1966 Post autor: Kaszmir » 31 paź 2019, o 09:01

Locutus pisze:
Kaszmir pisze: "1" nie jest alternatywą dla "52" w dojeździe do centrum.
A niby czemu?
Wlecze się przez Aleję Pokoju, nie obsługuje Dworca Głównego, ma z "52" w Hucie ledwie trzy wspólne przystanki.
Locutus pisze:Przy poprzednich remontach często wycinano pół kursów 52 i tworzono 72 przez Al. Powstania Warszawskiego i Grzegórzecką... I o ile pamięć mnie nie zawodzi, zawsze byłeś zwolennikiem takiego rozwiązania, dowodząc, że spora część pasażerów pięćdziesiątki dwójki to pasażerowie tranzytowi, jadący między Ruczajem a Nową Hutą... Ba, o ile pamiętam, z dyskusji na forum nawet wynikało, że 72 się broniła zapełnieniami i potwierdzała tę tezę (w którą początkowo powątpiewałem, będąc jednocześnie przeciwnikiem takiego podziału)...
Mieszasz. Tak, byłem zwolennikiem "72" - jednak to było w czasach, gdy tramwaje funkcjonowały w systemie ~f=10/20, a podzielenie "52" na pół oznaczało, że linia bazowa i tak kursowała co 10 minut cały dzień. Do tego wtedy wciąż była "4", która tak samo miała mocne ~f=10 cały dzień.

Teraz nie byłoby ani jednego, ani drugiego.
Locutus pisze:No i cacy - 78 do piachu, co drugi kurs 52 przez Grzegórzecką i gotowe. Miejsce jest jak znalazł.
Pomijając już wątek "52", to na stałe na Placu Wszystkich Świętych jest 36 kursów/h co już jest na styk.
Na czas remontu ZTP zakłada 44 kursy/h, co wg mnie oznacza mocno przekroczoną przepustowość.
A Ty jeszcze proponujesz... 48 kursów/h.

brovar
Dyrektor
Posty: 5164
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Torowiska

#1967 Post autor: brovar » 31 paź 2019, o 09:14

Od strony Podwala przy Teatrze Bagatela będzie w szczycie popołudniowym łącznie 68/h
tramwaje - 52/h
autobusy - 16/h

To wyrobi?

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1968 Post autor: kot_feliks » 31 paź 2019, o 09:26

Pewnie sporo zależy też od tego, czy Straż Miejska zacznie cokolwiek robić w tym mieście. Ostatnio pod Bagatelą wróciły korki samochodowe mimo teoretycznego zakazu wjazdu :rotfl:

brovar
Dyrektor
Posty: 5164
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Torowiska

#1969 Post autor: brovar » 31 paź 2019, o 09:51

ZTP pisze:Ciach...
Według mnie przy przekroczonej przepustowości wprowadziłbym drobną korektę.
"2" - Salwator - Podwale - CR
"70" - DT - Długa - Pleszów
"77" - Salwator - Starowiślna - MP

Dzięki temu przy Podwalu zmniejszymy ilość tramwajów do 48/h
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, o 10:11 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1970 Post autor: Kaszmir » 31 paź 2019, o 10:00

kot_feliks pisze:Pewnie sporo zależy też od tego, czy Straż Miejska zacznie cokolwiek robić w tym mieście. Ostatnio pod Bagatelą wróciły korki samochodowe mimo teoretycznego zakazu wjazdu :rotfl:
Tu akurat niewiele od tego zależy, bo km jedzie PATem i z moich doświadczeń korek samochodowy niewiele tu zmienia. Przy takiej liczbie kursów km będzie po prostu korkować się sama o siebie. Podejrzewam, że będzie tak jak w czasie funkcjonowania choćby bronowickiego "708" - czyli będą tworzyć się niestety kolejki, a linie będą łapać opóźnienia.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1971 Post autor: kot_feliks » 31 paź 2019, o 10:55

A tam się nie da puścić autobusów normalnie pasem ogólnym, robiąc im przystanek trochę wcześniej, niż tramwajowy? Takie rozwiązanie powinno trochę rozładować kolejki, bo pasażerowie mogliby równocześnie wsiadać / wysiadać i z tramwajów i autobusów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1972 Post autor: Kaszmir » 31 paź 2019, o 11:00

kot_feliks pisze:A tam się nie da puścić autobusów normalnie pasem ogólnym, robiąc im przystanek trochę wcześniej, niż tramwajowy? Takie rozwiązanie powinno trochę rozładować kolejki, bo pasażerowie mogliby równocześnie wsiadać / wysiadać i z tramwajów i autobusów.
No przy Starym Kleparzu w kier. Teatru Słowackiego na pewno nie da, bo nie ma już pasa do ruchu ogólnego - tylko pas rowerowy i PAT.

Kitek
Inspektor
Posty: 468
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Torowiska

#1973 Post autor: Kitek » 31 paź 2019, o 11:04

Zieleńczanin pisze:Mam wrażenie, że będą to ciche cięcia... czyżby "18" z f~7.5/15 i ewentualnie "3" wszystkimi kursami do Krowodrzy? Oby nie...
Nawet nie strasz, że takie rozwiązanie mogłoby mieć miejsce po remoncie, zwłaszcza, że "18" co 15 minut poza szczytem to stanowczo zbyt rzadko.
Kaszmir pisze:Wlecze się przez Aleję Pokoju, nie obsługuje Dworca Głównego, ma z "52" w Hucie ledwie trzy wspólne przystanki.
Wlecze się to delikatne określenie- Aleja Pokoju nie nadaje się jako trasa tranzytowa Huta- Centrum, bo nikt nie ma odwagi zrobić selekcji przystanków...

Osobiście proponowałbym następujący układ:
Ograniczenie częstotliwości "3" do całodziennego f~15 I skrócenie do Dworca Towarowego
Pozostawienie obecnej linii zastępczej "71" (Mały Płaszów- Dworzec Towarowy) i nieuruchamianie linii zastępczej "77"
Utworzenie nowej linii zastępczej "7x" na trasie Nowy Bieżanów- Starowiślna- PWŚ- Bagatela- Pawia- Krowodrza Górka
I zgodnie z pomysłem Brovara zostaje "2" a "70" przez Długą do Dworca Towarowego.
Mój pomysł nie powoduje zmniejszenia liczby tramwajów w Centrum, ale choć trochę linia "7x" odciążyłaby "13" w której może być niewesoło.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, o 13:36 przez Kitek, łącznie zmieniany 1 raz.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Torowiska

#1974 Post autor: Castaway » 31 paź 2019, o 11:09

Jeśli kierowcy i motorniczowie zaczną przestrzegać zasady "podwójnego" przystanku to spokojnie się zmieści i 70 i 80 kursów/h...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2499
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1975 Post autor: kucyk » 31 paź 2019, o 19:42

Kitek pisze:Mój pomysł nie powoduje zmniejszenia liczby tramwajów w Centrum, ale choć trochę linia "7x" odciążyłaby "13" w której może być niewesoło.
To prawda. W "13" może być od poniedziałku bardzo nie wesoło. Na chwilę obecną z Bieżanowa mamy świetnie ułożony takt "3" z "13" że ta ostatnia jedzie 2 minuty wcześniej niż ta pierwsza. Chwała urzędnikom za takie "cudo" bo przed powrotem "13" na tory sytuacja w tramwajach linii "3" była skandaliczna a jadące za nią "73" w Krakowiakach było ledwo zapełnione miejscami siedzącymi. Tyle tylko, że teraz jadąca "13" tuż przed "3" jest z kolei na maksa zapełniona a jadąca za "3" podobnie jak miesiąc temu "73". I tak jest codziennie. Dzisiaj jadąc "13" w postaci E1+C3 był armagedon i w okolicach przystanku "Szpital Prokocim" już kilka osób nie mogło wsiąść a na ogonie była "3" (na szczęście?) która jedzie 2 minuty później. Z obserwacji wynika jasno, że 4 przystanki od pętli w Bieżanowie tramwaje łapią już spore opóźnienia (kilka przystanków dalej jest jeszcze gorzej bo przy Bieżanowskiej spóźnione tramwaje bieżanowskie muszą przepuszczać linie kurdwanowskie jadące zgodnie ze swoimi rozkładami) i pasażerowie którzy przy "Kablu" chcą się przesiadać mają tylko jedno słowo "na języku" zaczynające się od litery "K". :wall:

Całe szczęście, że "50" kursuje co 5 minut bo te opóźnienia z Bieżanowa mogły spowodować lawinę pism do mediów i urzędników. :/

Zaznaczę jeszcze, że 2 minuty przed co drugim kursem "13" kursuje również zapełniona po brzegi "9" na której na kilku brygadach są również E1+C3. Jak to wszystko wytłumaczyć?

A za kilkanaście dni Szpital w Prokocimiu otworzy się dla pacjentów pierwszych przeniesionych klinik z Kopernika "otworem". Będzie "cudownie". :hihi:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7454
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1976 Post autor: Locutus » 5 lis 2019, o 08:00

No i jak sytuacja wygląda na trzynastce?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2499
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1977 Post autor: kucyk » 6 lis 2019, o 21:43

Dopiero co rozpoczęli prace remontowe a już się dowiadujemy, że ..... prace zostaną przedłużone o 2 tygodnie:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prace ... 32873.html

K..wa mać co się w tym mieście wyrabia? :/

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2348
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1978 Post autor: DaroKRK » 6 lis 2019, o 23:16

Skoro rozszerzyli zakres to i wydłużył się czas.
W wielu dziedzinach życia tak to działa abstrachując od pozostałych czynników.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2499
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1979 Post autor: kucyk » 23 lis 2019, o 17:37

Napiszę krótko ale szczerze. Jeszcze późnym wieczorem w czwartek byłem wściekły na działania urzędników odnośnie utrzymania torowisk w Krakowie. Jak wszyscy wiemy w tym mijającym tygodniu nie kursowała linia "69" na odcinku Prokocim - Nowy Bieżanów P+R bo miały być przeprowadzane prace serwisowe na wspomnianym odcinku torowiska. I do późnego wieczora z czwartku na piątek praktycznie nic nie robiono i niczego dobrego nie można było odczuć jeżdżąc tramwajami. Ludzie byli wściekli - nie tylko ja. :X

Dodam tylko, że we wrześniu (a może w sierpniu ?) widziałem osobiście jak na wspomnianym odcinku przez ładnych kilka dni (jak nie 2 tygodnie) ekipy ZUE poprawiały styki łączeniowe szyn przy normalnym ruchu tramwajowym w godzinach dziennych. :)

A dzisiaj jeden wielki "szok". Tramwaje kursują cichutko i prawie bez szarpania bo jak się okazało torowisko zostało wyszlifowane. Za to "wielkie brawo". :thumbup:

Szkoda tylko, że przy okazji nie podbito torowiska - aż się o to prosi. :wht:

Kowalik
Miłośnik
Posty: 107
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Torowiska

#1980 Post autor: Kowalik » 27 lis 2019, o 18:06

kucyk pisze:Napiszę krótko ale szczerze. Jeszcze późnym wieczorem w czwartek byłem wściekły na działania urzędników odnośnie utrzymania torowisk w Krakowie. Jak wszyscy wiemy w tym mijającym tygodniu nie kursowała linia "69" na odcinku Prokocim - Nowy Bieżanów P+R bo miały być przeprowadzane prace serwisowe na wspomnianym odcinku torowiska. I do późnego wieczora z czwartku na piątek praktycznie nic nie robiono i niczego dobrego nie można było odczuć jeżdżąc tramwajami. Ludzie byli wściekli - nie tylko ja. :X

Dodam tylko, że we wrześniu (a może w sierpniu ?) widziałem osobiście jak na wspomnianym odcinku przez ładnych kilka dni (jak nie 2 tygodnie) ekipy ZUE poprawiały styki łączeniowe szyn przy normalnym ruchu tramwajowym w godzinach dziennych. :)

A dzisiaj jeden wielki "szok". Tramwaje kursują cichutko i prawie bez szarpania bo jak się okazało torowisko zostało wyszlifowane. Za to "wielkie brawo". :thumbup:

Szkoda tylko, że przy okazji nie podbito torowiska - aż się o to prosi. :wht:
Jeżdżąc tym odcinkiem na co dzień odnoszę wrażenie, że prace jedynie ograniczyły się do odcinka między przystankami Prokocim Szpital - Nowy Prokocim. Swoją drogą o pilne szlifowanie prosi się malutki kawałek między Bieżanowską, a pętlą Prokocim. Nie wiem dlaczego został pominięty. Uważam go za najgorszy jeśli chodzi o stan techniczny torowiska do Bieżanowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”