Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Torowiska

#1936 Post autor: Kaszmir » 11 paź 2019, o 09:20

PanA pisze:Nie przeinaczam.
Skoro nie przeinaczasz, to ponawiam dwa swoje pytania:
1) A gdzież ja neguję potrzebę zwiększenia finansowania na oświatę?
2) Gdzież to wg Ciebie wylewam rzekomo hejt?

I czekam na odpowiedzi na nie.
PanA pisze:Ale faktycznie, bardzo mnie rozemocjonowało to ignorowanie innych kwestii przez... Twoje rozemocjonowanie dot. KM.
Jakie rozemocjonowanie? Po prostu wyraziłem swoją opinię.

Sorry, ale dalej zmieniasz znaczenie moich postów. Ja napisałem tylko jeden post, z godziny 9:40, w którym nie dostrzegam żadnego "hejtu" czy rozemocjonowania. Mam wrażenie, że mylisz moją wypowiedź z wypowiedzią Locutusa z 7:20, w której może było trochę więcej emocji.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 703
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Torowiska

#1937 Post autor: gagacek » 11 paź 2019, o 10:29

Ale Panowie... Szkoda tematu :)
[Edit dla @Locutus]
Ostatnio zmieniony 12 paź 2019, o 09:22 przez gagacek, łącznie zmieniany 1 raz.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 155
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 15:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Torowiska

#1938 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 11 paź 2019, o 11:14

Chyba nie ma budżetu który nie byłby zbyt mały... tym bardziej szkoda, że dla pokrycia zwiększonej dziury na wydatki oświatowe (spowodowane zbyt małą subwencją z budżetu centralnego) konieczne było sięgnięcie po środki na remont torów.

Jednocześnie czasem właśnie takie drastyczne decyzje powodują, że warto się zastanowić nad ogólnym kształtem utrzymania torowisk.

Obecnie mamy zupełnie inny podmiot od torów: ZDMK (dawny ZIKiT)
I od korzystania z torów: MPK

W wielu miastach oba zadania wykonuje jedna spółka miejska co przyczynia się (przynajmniej teoretycznie) do szukania sposobów na optymalizację kosztów poprzez poprawę współpracy pojazd-tor. Ciekawy jestem argumentów za oraz przeciw przesunięciu odpowiedzialności za tory do MPK.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Torowiska

#1939 Post autor: Kaszmir » 11 paź 2019, o 11:23

Po dwóch wykolejeniach na Kocmyrzowskiej przy "Wiaduktach" (wczorajszym oraz dzisiejszym) Zarząd Dróg Miasta Krakowa wprowadził ograniczenie prędkości do 10km/h... na całym odcinku od Wańkowicza do Wiaduktów. Spodziewajcie się jeszcze większych opóźnień na liniach "1" i "5".
https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... =3&theater

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1132
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Torowiska

#1940 Post autor: Jamnik » 11 paź 2019, o 11:36

Pewnie zaraz zaleje mnie fala hejtu, ale zaryzykuję: Po tym chamskim strajku w kwietniu, to nauczycielom żadne podwyżki się nie należą.

Awatar użytkownika
karolak
Inspektor
Posty: 334
Rejestracja: 23 lip 2010, o 16:40
Lokalizacja: Kielce / Kraków
Kontakt:

Torowiska

#1941 Post autor: karolak » 11 paź 2019, o 11:39

No to nieźle... :wall:

A swoją drogą, ciekawe czy nie wymusi to w jakimś stopniu zmian taborowych. Bo w momencie, gdy ograniczenie do 10km/h zostało wprowadzone na Ptaszyckiego, wymusiło to zabranie stopiątek z "10" ("70") i przerzucenie ich na "22". To nie zdziwię się, jak stopiątki znikną przez to z "74".

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1942 Post autor: kucyk » 11 paź 2019, o 11:41

Jamnik pisze:Pewnie zaraz zaleje mnie fala hejtu, ale zaryzykuję: Po tym chamskim strajku w kwietniu, to nauczycielom żadne podwyżki się nie należą.
Znalazł się specjalista. :/

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 20:36
Lokalizacja: Skawina

Torowiska

#1943 Post autor: Yunkers » 11 paź 2019, o 12:27

kucyk pisze:
Jamnik pisze:Pewnie zaraz zaleje mnie fala hejtu, ale zaryzykuję: Po tym chamskim strajku w kwietniu, to nauczycielom żadne podwyżki się nie należą.
Znalazł się specjalista. :/
Nie trzeba być specjalistą, żeby zauważyć, że tamten strajk był z góry skazany na porażkę...

Ale wracając to sedna sprawy, to osobiście mnie to aż tak nie oburza, bo po prostu uważam oświatę za ważniejszą od torowisk. Zdaję sobie sprawę z tego, że problemu by nie było, gdyby nie nadmiarowe (i wątpliwie - patrzę na ciebie Traso Łagiewnicka) inwestycje, ale tu już jest "po ptakach", rząd też dorzucił kamyczek do ogródka, więc to trochę "mniejsze zło".

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1132
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Torowiska

#1944 Post autor: Jamnik » 11 paź 2019, o 12:36

Ja nie chcę tutaj wzniecać niepotrzebnej kłótni, bo to nie ten wątek. Jednak widać jak na dłoni, że był to strajk polityczny. Za PO, które im nic nie dało, nie strajkowali. PiS dał im już podwyżki (wiadomo - nie jakieś ogromne, ale jednak), i wtedy zaczęli protestować. Przypadkiem nie jest też to, że strajkowali głównie nauczyciele, którzy są właśnie za PO.
A szacunek do tego protestu straciłem w dużej mierze wtedy, gdy dowiedziałem się w jaki sposób potraktowali "nauczyciele" strajkujący tych niestrajkujących: "Tylko świnie siedzą na egzaminie!" i inne podobne wyzwiska, czy groźby. Nie wspominam już o tym, ile stresu najedli się maturzyści.
PS. Nie jestem zwolennikiem żadnej partii, nie interesuję się polityką. Piszę to z własnych obserwacji.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 155
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 15:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Torowiska

#1945 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 11 paź 2019, o 13:31

Jamnik pisze:...widać jak na dłoni, że był to strajk polityczny. ...
W sumie każde wydarzenie jest jakoś polityczne, choć jak kiedyś usiadłem do dostępnych danych i zrobiłem proste porównanie, to doszedłem do wniosku, że strajk miał też rozsądne wytłumaczenie.
Obrazki z moich zabaw zamieściłem tu:
https://www.facebook.com/phinek/posts/2 ... ?__xts__[0]

W podobne sidła "polityczności" możemy też i my wpaść gdy ktoś np. jedna ekipa zapisze, że co roku będzie 5% wzrost wydatków na transport publiczny (np. na utrzymanie torów) i w ten sposób poziom budżetu będzie w kolejnych latach na poziomie:
1 - 100
2 - 105
3 - 110,25
4 - 115,76
5 - 121,55

A potem przyjdzie inna ekipa która zatrzyma wzrost budżetowania by na pół roku przed wyborami dać podwyżkę do 135 wskazując, że nikt nie dał tak dużej podwyżki ("aż" o 14) czy tak dużego wzrostu ("aż" ok 11%).
Gdy to jednak rozbierzemy na lata to zauważymy że to "aż" powinniśmy czytać jako "tylko", gdyż poprzednie wzrosty po "tylko" 5% dały wzrost o 21,5%

Wróćmy jednak na tory...

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1946 Post autor: Arsents » 11 paź 2019, o 23:57

To teraz na "1" dadzą E1-c3, a "5" skierują na pętlę Bieńczyce.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7413
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1947 Post autor: Locutus » 12 paź 2019, o 09:17

Po pierwsze – podpisuję się obiema rękami pod postami Kaszmira. Zdaję sobie sprawę, że krakowskie torowiska to nie jedyna dziedzina, gdzie jest tragicznie, ale przerzucanie pieniędzy z jednego miejsca gdzie jest bardzo źle w drugie miejsce gdzie jest bardzo źle to na pewno nie jest dobre rozwiązanie, przecież to tak jakby pociąć autobusy do Branic żeby wzmocnić autobusy w Wolicy… A są miejsca, z których aż się prosi żeby zabrać pieniążki… Autostrada Wolbromska chociażby… Gdyby zrealizować tylko część tramwajową projektu, od razu byłoby za co i nauczycielom płacić i najpotrzebniejsze remonty torów wykonać… O Trasie Łagiewnickiej nie wspomnę, bo niestety na to już za późno…

Po drugie – Gagacek, czy Ty koniecznie chcesz sobie zapracować na ostrzeżenie? W każdym wątku będziemy czytać o Twojej sprzeczce z Jackiem? Jak Ci tak zależy, to mogę Ci to ostrzeżenie przyznać, to dla mnie dwa kliknięcia…


Po trzecie – skoro już mowa o strajku nauczycieli – bardzo, ale to BARDZO mi się nie spodobało, że wzięli młodzież na zakładników… Tak jakby gimnazjalista, który ma pisać egzamin końcowy czy maturzysta nie miał już wystarczająco dużo stresu z powodu samych egzaminów… Wycieranie sobie gęby dobrem młodzieży w sytuacji gdy się tym biednym już i tak przerażonym dzieciakom dokłada dodatkowego stresu, byle tylko załatwić swoje interesy, było ewidentną hipokryzją i zagrywką poniżej pasa.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1948 Post autor: kucyk » 29 paź 2019, o 11:57

Od najbliższego poniedziałku na 3 tygodnie zamykają skrzyżowanie przy Poczcie Głównej. Tramwaje pojadą objazdami. Szykuje się kolejny armagedon przy już i tak okrojonej sieci tramwajowej. :wow:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7413
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1949 Post autor: Locutus » 29 paź 2019, o 15:22

ZTP pisze: Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 04.11.2019 r. (poniedziałek) przez okres około 3 tygodni będą prowadzone prace serwisowe na torowisku w węźle rozjazdowym „Poczta Główna”. W tym czasie zostanie wyłączony ruch tramwajowy na ul. Westerplatte oraz ograniczony ruch pojazdów na skrzyżowaniu ul. Westerplatte, Św. Gertrudy, Siennej, Wielopole i Starowiślnej.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie.



Linie tramwajowe dzienne:

linie 6, 10, 11, 17, 19 – w dalszym ciągu są zawieszone w związku z trwającą przebudową ul. Krakowskiej i skrzyżowania z ul. Dietla;
linia 2 – zostanie zawieszona od dnia 04.11.2019 r.;
linie 8, 13, 18, 22 – w dalszym ciągu będą kursować po obecnych trasach czasowo zmienionych i z obecnymi częstotliwościami;
linie 72, 76, 78, 79 – będą kursować bez zmian;
linie 71 i 74 – zostaną zawieszone;
linia 1 – będzie kursować po stałej trasie. Zostanie przywrócone kursowanie z częstotliwością co 7,5 minuty w dni powszednie;
linia 3 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Nowy Bieżanów P+R - … - Starowiślna – Dietla – Grzegórzecka – al. Powstania Warszawskiego – Tunel – Dworzec Towarowy - Krowodrza Górka. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. W dalszym ciągu w dni powszednie w okresie międzyszczytowym będą realizowane kursy wariantowe do pętli Dworzec Towarowy;
linia 24 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Kurdwanów P+R - … - Starowiślna – Poczta Główna – Św. Gertrudy – Dominikańska – Franciszkańska – Podwale – Karmelicka - … - Bronowice Małe. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 52 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Os. Piastów - … - Lubicz – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Franciszkańska – Dominikańska – Poczta Główna – Starowiślna – Na Zjeździe – Kalwaryjska – Brożka – Czerwone Maki P+R. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 70 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Pleszów - … - Lubicz – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Zwierzyniecka – Kościuszki – Salwator;
linia 77 – nowa linia czasowa kursująca po następującej trasie: Mały Płaszów P+R – Lipska – Dworzec Płaszów Estakada – Wielicka – Na Zjeździe – Starowiślna – Franciszkańska – Podwale – Basztowa – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki. Linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością jak linia 2.



Linie tramwajowe i autobusowe nocne (zmiany obowiązują od nocy 04/05.11.2019 r.):

linia 62 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Starowiślna – Poczta Główna – Dominikańska – Franciszkańska – Podwale – Basztowa – Teatr Słowackiego – Lubicz - … - Plac Centralny im. R. Reagana. Linia będzie kursować we wszystkie noce w tygodniu (w noce pn/wt – śr/cz będzie obowiązywać rozkład jazdy jak w noce cz/pt i nd/pn);
linia 69 – będzie kursować po stałej trasie we wszystkie noce w tygodniu (w noce pn/wt – śr/cz będzie obowiązywać rozkład jazdy jak w noce cz/pt i nd/pn);
linia 610:
w kierunku Prądnika Czerwonego będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki - … - Rondo Grunwaldzkie – Konopnickiej – Most Dębnicki – Zwierzyniecka – Franciszkańska – Dominikańska – Poczta Główna – Westerplatte - … - Prądnik Czerwony. Przystanek „Rondo Grunwaldzkie” zostanie przeniesiony za rondo (jak dla wszystkich linii jadących w kierunku Mostu Dębnickiego). Przystanek „Poczta Główna” zostanie przeniesiony na ul. Św. Gertrudy. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: „Konopnickiej” i „Plac Wszystkich Świętych”;
w kierunku Borku Fałęckiego będzie kursować po stałej trasie;
linia 904:
w kierunku Prądnika Białego będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Wieliczka Kampus - … - Rondo Matecznego – Konopnickiej – Most Dębnicki – Zwierzyniecka – Franciszkańska – Dominikańska – Poczta Główna – Westerplatte - … - Prądnik Biały. Przystanek „Rondo Matecznego” zostanie przeniesiony na ul. Konopnickiej. Przystanek „Poczta Główna” zostanie przeniesiony na ul. Św. Gertrudy. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: „Ludwinów”, „Rondo Grunwaldzkie” (za rondem), „Konopnickiej” i „Plac Wszystkich Świętych”;
w kierunku Wieliczki Kampus będzie kursować po obecnej trasie czasowo zmienionej wyznaczonej na czas przebudowy ul. Krakowskiej (bez dodatkowych zmian);
linie 662 i 669 – zostaną zawieszone (w zamian będą kursować linie tramwajowe).
Z mojej strony - nie podoba mi się, że Bieżanów zostanie z jedną tylko linią do Pierwszej Obwodnicy... Jeśli nie zwiększą taboru na trzynastce, może być dramat... Poza tym zmiany IMHO bardzo sensowne.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

fkolasa
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 17 maja 2017, o 09:27
Lokalizacja: Kurdwanów

Torowiska

#1950 Post autor: fkolasa » 29 paź 2019, o 15:22

Widzę, że ZTP z każdym remontem zaczyna proponować coraz gorszą organizację KMK. Na ulicy Pawiej nie będzie żadnej linii. W okresie bezpośrednio po Wszystkich świętych kiedy jeszcze sporo ludzi jeździ na cmentarze likwidują linię 2. Na pewno starsi ludzie będą wdzięczni. Ci którzy tracą już resztki cierpliwości podróżując z Huty na Czerwone Maki godzinę, dostają w promocji wydłużenie jazdy o lekko 10 min i możliwość zwiedzenia plant dookoła. Tłok w linii 3 i 13 do Poczty Głównej? Wywalmy więc tą linię co ma więcej kursów poza I obwodnicę. A co! To tak na pierwszy rzut oka. Pewnie bubli jest więcej. Brawo ZTP, brawo urzędnicy. Pasażer to zło konieczne. Ta jednostka działa fatalnie i ciężko nie odnieść wrażenia, że decydenci nie mają pojęcia jak wygląda ruch pasażerski w mieście. Brak słów. Szkoda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”