Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Torowiska

#1591 Post autor: Łukasz » 1 mar 2019, o 21:41

Kraków. Torowiska są w fatalnym stanie, więc tramwaje muszą zwalniać
https://dziennikpolski24.pl/krakow-toro ... gn=artykul
Urzędnicy z ZDMK przekonują, że nie mieli wyjścia i musieli ograniczyć prędkość ze względów bezpieczeństwa, ponieważ stan torowiska w ostatnim czasie jeszcze się pogorszył. Kluczowe jest jednak to, że zarząd dróg nie ma nawet jeszcze konkretnego pomysłu, kiedy i w jakim zakresie przeprowadzić remont torów.
okazuje się, że urzędnicy nie wykluczają wprowadzenia kolejnych ograniczeń prędkości, w tym m.in. na torowisku na ulicach Ujastek i Łowińskiego, które też wymagają modernizacji.
W tegorocznym budżecie Krakowa ma modernizację torowisk tramwajowych zarezerwowano ponad 125 mln zł.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1592 Post autor: Locutus » 2 mar 2019, o 07:55

Widzę, że obecną ekipę mocno zainspirowało hasło wyborcze PiS: "Polska w ruinie"...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2500
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1593 Post autor: kucyk » 2 mar 2019, o 10:07

Locutus pisze:Widzę, że obecną ekipę mocno zainspirowało hasło wyborcze PiS: "Polska w ruinie"...

Pozdrawiam!
LOKI
Ta ruina to się dopiero robi. ;P

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1594 Post autor: Locutus » 2 mar 2019, o 11:11

No właśnie o to mi chodzi. „Polska w ruinie” jako program wyborczy, konsekwentnie realizowany. :-P

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1595 Post autor: Mistrzejowiczanin » 2 mar 2019, o 22:19

Dla Gazety Krakowskiej i Dziennika Polskiego generalnie zawsze i w każdym aspekcie Kraków z tą ekipą rządzącą miastem, to Kraków w ruinie, a na pewno w nieprawości. Nie dziwi.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1596 Post autor: Locutus » 3 mar 2019, o 08:58

No powiedz nam jeszcze, że to zupełnie normalne, że wprowadza się na długich odcinkach ograniczenie do 10 km/h, a inne odcinki wręcz zamyka, bo torowisko jest w stanie śmierci technicznej, i w ogóle nie ma remontu w planach...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Torowiska

#1597 Post autor: NowaHutaWschód » 3 mar 2019, o 12:21

Locutus pisze:No powiedz nam jeszcze, że to zupełnie normalne, że wprowadza się na długich odcinkach ograniczenie do 10 km/h, a inne odcinki wręcz zamyka, bo torowisko jest w stanie śmierci technicznej, i w ogóle nie ma remontu w planach...

Pozdrawiam!
LOKI
Na utrzymanie obecnych torowisk brakuje funduszy, a planuje sie rozbudowe siatki tramwajowej...gdzie tu logika?
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1598 Post autor: Mistrzejowiczanin » 3 mar 2019, o 22:05

Locutus pisze:No powiedz nam jeszcze, że to zupełnie normalne, że wprowadza się na długich odcinkach ograniczenie do 10 km/h, a inne odcinki wręcz zamyka, bo torowisko jest w stanie śmierci technicznej, i w ogóle nie ma remontu w planach...

Pozdrawiam!
LOKI
A powiem. Z Walcownią to już od lat było brane na przeczekanie, ażeby się rozleciało i nie trzeba było tam już ciągnąć na siłę jakiejś linii. A z Ptaszyckiego to jest tak, że od czterech lat, co najmniej od czasu remontu Placu Centralnego się tak mówiło, a jeszcze rok, a jeszcze dwa, a przetrzymało 60 lat to przetrzyma jeszcze dwa i teraz się okazuje, że jest d... zbita kolokwialnie rzecz ujmując. I sytuacja jest taka, że najlepiej by było wyremontować ten ciąg między Placem Centralnym a Kopcem Wandy generalnie, wtedy cała trasa z centrum Krakowa do Pleszowa byłaby trasą nowoczesną, ale zapewne tak nie będzie, bo nie ma na to pieniędzy i ciężko byłoby wygospodarować aż taką kwotę. Z pewnością będzie jakiś remont, ale obstawiam doraźny jak na Al. Solidarności, jednak tam była kwestia odraczania remontu generalnego z uwagi na S7, a tu - nic nie wiadomo.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1599 Post autor: Locutus » 4 mar 2019, o 08:12

No i właśnie o to chodzi, że jest źle, nawet bardzo źle i że polityka obecnych władz, która do tego stanu doprowadziła, jest skandaliczna.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1600 Post autor: Mistrzejowiczanin » 4 mar 2019, o 22:15

Wątpię, czy gdyby władza była inna to sytuacja byłaby jakaś inna. My mamy bardzo dużą sieć tramwajową, a pula środków na remonty jest ograniczona, z tego też powodu ja po prostu nie wierzę w to, jakoby w przyszłym roku ZDMK miał wyremontować Starowiślną, Salwator i jeszcze Al. Solidarności do Bulwarowej - za dużo. Pod tym kątem też się patrzyło i patrzy w zakresie remontów - wcześniej remontujemy torowiska ważniejsze, później te bardziej niszowe, a większość torowisk w Hucie co by nie powiedzieć o polityce miasta względem tej dzielnicy nie da się ukryć, że takimi jest. Do tego oczywiście dochodzi kwestia gabarytów i stopnia trudności - najpierw mniejsze odcinki i łatwiejsze, później większe i trudniejsze. Z tego też powodu tyle lat trzeba było czekać na remont trasy do Bronowic, bo to nie jest łatwa przebudowa. Dlatego też torowiska w Hucie spadały na koniec kolejki - może i większości łatwe do wyremontowania, ale to są długie odcinki i stosunkowo mało znaczące, więc wcześniej do takich remontów poszły Mogilska, jakoś na początku XXI wieku Al. Pokoju, Kapelanka, Krowodrza Górka z Długą i parę innych, krótszych, trudniejszych w centrum jak I obwodnica. Tak, że taka a nie inna polityka nie ma wiele tu do rzeczy. Teraz ciekawa będzie sytuacja z tym odcinkiem między Placem Centralnym a Kopcem Wandy - coś z tym trzeba będzie postanowić, ale zakres inwestycji, czy będzie to remont doraźny czy generalny, będzie oczywiście zależeć od środków. Pleszów wyremontowany oczywiście bardzo przemawia za remontem generalnym tego odcinka, ale czy to wystarczy?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Torowiska

#1601 Post autor: Kaszmir » 5 mar 2019, o 05:59

Mistrzejowiczanin pisze:Wątpię, czy gdyby władza była inna to sytuacja byłaby jakaś inna.
Oczywiście, że byłaby inna. To prezydent wraz z radnymi decydował, jaki budżet przeznaczać na torowiska. Zresztą Majchrowski nawet przyznawał parę tygodni temu w wywiadzie, że rzeczywiście dali plamę jeśli chodzi o utrzymanie infrastruktury szynowej.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1214
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Torowiska

#1602 Post autor: pasazer_mobilisu » 5 mar 2019, o 08:11

@Kaszmir, jesteś w stanie podać link do tej wypowiedzi? Nie twierdzę, że ona nie padła ale chciałbym sam przeczytać, oraz podesłać kilku osobom.
W temacie torowisk zastanawia mnie czy nie lepiej sprawdziłby się model warszawski z jedną spółką jeżdżącą tramwajami oraz zajmującą się torowiskami. Wiem że to nie zwiększy magicznie środków finansowych, ale obecnie MPK jeździ, ZDMK zarządza torowiskami a faktyczne prace wykonuje ZUE. Jak to wygląda finansowo? Kojarzę że był niedawno przetarg na utrzymanie torowisk, ale jeśli tam jest jedna stała kwota to ZUE opłaca się robić tych napraw jak najmniej byle tylko torowisko było przejezdne.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1603 Post autor: Locutus » 5 mar 2019, o 08:21

@ Mistrzejowiczanin - piszesz, że pula środków na remonty jest ograniczona. A kto decyduje o wysokości puli środków na remonty? I już masz odpowiedź na pytanie o to dlaczego uważam, że ekipa polityczna ponosi całkowitą odpowiedzialność za niewystarczający stan utrzymania torowisk.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 643
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Torowiska

#1604 Post autor: lucapacioli » 5 mar 2019, o 08:24

Mistrzejowiczanin pisze:My mamy bardzo dużą sieć tramwajową, a pula środków na remonty jest ograniczona
Czy Ty czasem nie jesteś zwolennikiem budowy metra w Krakowie? Rozumiem, że zwiększenie puli na remonty torowisk jest niemożliwe, za to wielokrotnie większa suma na budowę (i późniejsze utrzymanie) kolei podziemnej znajdzie się już bez problemu?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Torowiska

#1605 Post autor: Mistrzejowiczanin » 5 mar 2019, o 09:56

@Kaszmir, @Locutus - To z czego zabieramy dodatkowe środki? Może z utrzymania szkół? A może rozwiązanie iście orwellowskie - remonty za wzmocnienia? Suma środków w budżecie miejskim jest skończona a właściwą gospodarką jest jej racjonalne rozlokowanie na wszelkie potrzeby. Zresztą co by nie powiedzieć i tak od wielu lat się bardzo dużo remontuje w zakresie infrastruktury szynowej, więc nie ma zbytnio na co narzekać, a Huta - jeszcze sobie poczeka, zależnie od przebiegu inwestycji w tym regionie - remont Kocmyrzowskiej, S7 itp.

@lucapacioli - Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest oczywiście nic nie budować, wtedy wszyscy będą bogaci, szczęśliwi, będzie więcej środków w budżecie, ale system komunikacji miejskiej trzeba wzmocnić od podstaw, bo ten system nie wydoli z narastającą liczbą pasażerów. Budżet się przeorganizuje - to jest stan wyższej konieczności. A z metrem - poczekajmy na wyniki studium.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”