Torowiska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Arsents
Dyrektor
Posty: 3084
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1456 Post autor: Arsents » 31 maja 2018, o 19:10

Piękna pogoda, można by remontować torowiska, ale nasz ZIKiT tak przygotował przetargi że remonty będą zimą.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1457 Post autor: Cukier » 31 maja 2018, o 20:31

Skończy się jeszcze na tym, że się nie wstrzelą w termin realizacji S7 przez GDDKiA i będą zamykać al. Solidarności dwukrotnie. Syndrom Bieńczyckiej.

suchy
Dyrektor
Posty: 2390
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1458 Post autor: suchy » 1 cze 2018, o 13:22

Ograniczenie prędkości na Królewskiej w kierunku Bronowic (przy skrzyżowaniu z ul.Konarskiego) zostało znacząco wydłużone. Wcześniej było to tylko jakieś 100m w rejonie tego skrzyżowania, teraz tramwaj wlecze się 10km/h aż do przystanku Biprostal.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1459 Post autor: Cukier » 1 cze 2018, o 13:43

No to właściwie wlecze się od zjechania z ATW, bo w rejonie przejścia przy Sienkiewicza się zrobiło ostre załamanie toru i tam też trzeba się 10 km/h przeturlać. A między Pomorską a Józefitów to już nie bardzo jest się gdzie rozpędzić...

suchy
Dyrektor
Posty: 2390
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Torowiska

#1460 Post autor: suchy » 1 cze 2018, o 13:50

Cukier pisze:No to właściwie wlecze się od zjechania z ATW, bo w rejonie przejścia przy Sienkiewicza się zrobiło ostre załamanie toru i tam też trzeba się 10 km/h przeturlać. A między Pomorską a Józefitów to już nie bardzo jest się gdzie rozpędzić...
To załamanie to już chyba od ponad pół jest ;P A na odcinku który wymieniłeś, to jednak trochę się tramwaje rozpędzają ;)

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Torowiska

#1461 Post autor: PiVoSH92 » 2 cze 2018, o 11:10

Zależy które, zazwyczaj jak jedzie NGT6 albo 105 to motorniczy pozwala sobie na więcej, Krakowiakiem rzadko kiedy - same wrażenia słuchowe w PESAch zachęcają do zwolnienia :D

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1462 Post autor: Jopek36 » 4 cze 2018, o 15:06

PROJEKT ODRZUCONY: SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnych rozjazdów
https://budzet.krakow.pl/projekty2018/7 ... azdow.html

Osoby pracujące w dziale utrzymania torowisk ZIKiT są wysoko niekompetentne - NIE umieją czytać ze zrozumieniem oraz przejawiają brak logicznego myślenia, ponieważ projekt odrzucili powołując się na brak zapewnienia finansowania dla wymiany obręczy w kołach tramwajowych.

Oczywiście składam protest na tą bezzasadną i bezczelną decyzję, gdyż MPK Kraków rutynowo wymienia obręcze co 2 lata w 50% tramwajów, dlatego też nie widzę konieczności zapewnienia zewnętrznego finansowania dla zakupu obręczy, gdyż przewoźnik i tak rezerwuje na ten cel kwotę - MPK Kraków potrzebuje tylko nowej dokumentacji technicznej dla szerszych obręczy, której koszty uwzględniłem w zgłoszonym projekcie.

Poniższą propozycję zadania dopracowałem w najdrobniejszych szczegółach, co możecie zresztą sami ocenić i zapoznać się pod powyższym linkiem, wobec czego decyzja działu utrzymania torowisk ZIKiT jest skandaliczna i karygodna - idealnie odzwierciedla obecny stan torowisk, po których tramwaje wloką i wykolejają się.
Dział utrzymania torowisk ZIKiT pisze:Projekt odrzucony: Opinia NEGATYWNA Zgodnie z Regulaminem Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa § 12 pkt2 „nie mogą być realizowane zadania których wymagany budżet całkowity na realizację jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w § 8 ust.2 do 4 regulaminu tj. koszt realizacji propozycji zadania ogólnomiejskiego nie może być wyższy niż 30% środków przeznaczonych na realizację budżetu obywatelskiego . Informujemy że projekt zakłada konieczność dostosowania taboru przez MPK który polega na wymianie obręczy z nowym profilem w tramwajach które nie spełniają wymagań technicznych poruszania się po krzyżownicach głębokotorowych . Według wyliczeń Miejskiego Przedsiębiorstwa i Komunikacji w Krakowie koszt wymiany obręczy w tramwajach jeżdżących po mieście wyniósłby około 28 mln złotych.
Kluczowy cytat z projektu: pisze: 2) Dostosowanie taboru Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie do korzystania z nowych rozjazdów - stopniowa wymiana obręczy z nowym profilem f>102 mm podczas rutynowej wymiany na wskutek zużycia eksploatacyjnego w tramwajach, których obręcze nie spełnią wymogów technicznych poruszania się po krzyżownicach głębokorowkowych.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1463 Post autor: Cukier » 4 cze 2018, o 21:08

Trzymam kciuki za Twoją walkę o normalność! :thumbup:

kucyk
Dyrektor
Posty: 2439
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Torowiska

#1464 Post autor: kucyk » 5 cze 2018, o 14:54

Przez najbliższy weekend i w poniedziałek nie będą kursować tramwaje przez Plac Wszystkich Świętych. Prowadzona będzie awaryjna naprawa zwrotnicy przy skrzyżowaniu z ulicą Gertrudy. Tramwaje będą kursować objazdami. Ma powstać na ten okres jedna linia "7x". Natomiast "13" kursować ma na trasie "Nowy Bieżanów P+R" - "Poczta Główna" - "Nowy Bieżanów P+R". :)

Arsents
Dyrektor
Posty: 3084
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Torowiska

#1465 Post autor: Arsents » 5 cze 2018, o 15:47

Jak ostatnio zamykali, to nie mogli dwie zwrotnice wymienić?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Torowiska

#1466 Post autor: Cukier » 5 cze 2018, o 21:45

kucyk pisze:Przez najbliższy weekend i w poniedziałek nie będą kursować tramwaje przez Plac Wszystkich Świętych. Prowadzona będzie awaryjna naprawa zwrotnicy przy skrzyżowaniu z ulicą Gertrudy. Tramwaje będą kursować objazdami. Ma powstać na ten okres jedna linia "7x". Natomiast "13" kursować ma na trasie "Nowy Bieżanów P+R" - "Poczta Główna" - "Nowy Bieżanów P+R". :)
Awaryjna wymiana zwrotnicy na ulicy Dominikańskiej
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... nikanskiej
Niezbędne prace zajmą niestety aż trzy dni, stąd konieczne będzie wstrzymanie ruchu tramwajów przez Plac Wszystkich Świętych w okresie od soboty 9 czerwca, do poniedziałku 11 czerwca. Z tego powodu również, wprowadzane zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie będą dotyczyć wielu linii, tak aby równomiernie rozłożyć dodatkowe pociągi tramwajowe na trasach objazdowych.

W czasie prowadzonych prac naprawczych wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linia 1 będzie kursować po następującej zmienionej trasie: od Wzgórz Krzesławickich do Poczty Głównej bez zmian, następnie ulicą Westerplatte, Basztową, Dunajewskiego, Straszewskiego do przystanku „Filharmonia”, gdzie linia wróci na stałą trasę do Salwatora. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 2 zostanie zawieszona;
linia 6 będzie kursować po następującej zmienionej trasie (okrężnej): od Kurdwanowa P+R do przystanku „Stradom” bez zmian, następnie ulicą Dietla, Starowiślną do przystanku Poczta Główna. Powrót ulicą Św. Gertrudy i Stradomską. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 8 będzie kursować po następującej zmienionej trasie: od Borku Fałęckiego do ulicy Św. Gertrudy bez zmian, następnie ulicą Westerplatte, Basztową, Dunajewskiego do Teatru Bagatela, gdzie linia wróci na stałą trasę do Bronowic Małych. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Przystanek „Św. Gertrudy” będzie funkcjonował tylko w kierunku Borku Fałęckiego;
linia 10 będzie kursować po następującej zmienionej trasie: od Kopca Wandy do Ronda Mogilskiego bez zmian, następnie aleją Powstania Warszawskiego, ulicą Grzegórzecką, Dietla do przystanku „Stradom”, gdzie linia wróci na swoją trasę do Łagiewnik. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 13 będzie kursować po następującej zmienionej trasie (okrężnej): od Nowego Bieżanowa P+R do przystanku „Wawel” bez zmian, następnie ulicą Św. Gertrudy (bez obsługi przystanku „Św. Gertrudy”) do Poczty Głównej. Powrót ulicą Starowiślną, Dietla do ul. Krakowskiej. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 18 będzie kursować po następującej zmienionej trasie: od Czerwonych Maków P+R do ulicy Św. Gertrudy bez zmian, następnie ulicą Westerplatte, Basztową do przystanku „Stary Kleparz”, gdzie linia wróci na stałą trasę do Krowodrzy Górki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian. Przystanek „Św. Gertrudy” będzie funkcjonował tylko w kierunku Czerwonych Maków P+R;
linia 19 po następującej zmienionej trasie: od Borku Fałęckiego do Ronda Mogilskiego bez zmian, następnie ulicą Lubicz i Rakowicką do Cmentarza Rakowickiego. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 52 – będzie kursować po stałej trasie. W dniu 11.06.2018 r. (poniedziałek) częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 7,5 minuty przez cały dzień;
linia 69 – w noce 09/10 oraz 10/11.06.2018 r. będzie kursować po następującej zmienionej trasie: od Nowego Bieżanowa P+R do przystanku „Poczta Główna” bez zmian, następnie ulicą Westerplatte do przystanku „Dworzec Główny”, gdzie linia wróci na stałą trasę do Krowodrzy Górki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 73 – zastępcza linia tramwajowa kursująca po następującej trasie: Salwator – Kościuszki, Zwierzyniecka, Podwale, Karmelicka, Królewska, Bronowicka – Bronowice. Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut w sobotę i w niedzielę, co 7,5 minuty w poniedziałek w godzinach szczytu i co 15 minut w poniedziałek poza godzinami szczytu;
linia 0 – w dniu 10.06.2018 r. kursy w relacji Muzeum Inżynierii Miejskiej – Cichy Kącik będą wykonywane po następującej zmienionej trasie: od Muzeum Inżynierii Miejskiej do przystanku „Wawel” bez zmian, następnie ulicą Św. Gertrudy (bez obsługi przystanku „Św. Gertrudy”), Westerplatte, Basztową, Dunajewskiego, Podwale do przystanku „Uniwersytet Jagielloński”, gdzie linia powróci na stałą trasę do Cichego Kącika. Powrót do Muzeum Inżynierii Miejskiej oraz kursy na trasie Muzeum Inżynierii Miejskiej - Kopiec Wandy (w obu kierunkach) pozostają bez zmian.
Szanuję że w końcu w sytuacji kryzysowej rozprawiono się z "2". Szkoda tylko że ot tak znów tnie się "52" w szczycie, a "10" się wysyła na wszystkie trzy dni na objazd poza Pierwszą Obwodnicę, mimo że właściwie tylko w poniedziałek by się tam nie zmieściła... Choć i tak zamierzają wpompować 44/h na Westerplatte, więc 48/h już nie robi chyba większej różnicy - tak czy siak wypada na skrzyżowaniach rozstawić inspektorów i kierować ruchem.

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 244
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Torowiska

#1467 Post autor: Mr. Passenger » 5 cze 2018, o 23:08

Trochę głupi pomysł z zastąpieniem 2 przez 19, bo, poza Rakowicką, linie te mają całkowicie różne trasy, a pasażerowie podróżujący z Podgórza do Tunelu pod dworcem są teraz zmuszeni do przesiadania się. Już lepiej by było tam wsadzić 6, albo puścić po prostu zastępczą autobusową.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7402
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Torowiska

#1468 Post autor: Locutus » 6 cze 2018, o 06:48

Kiepsko to rozwiązano... Bieżanów zostaje z dojazdem tylko do dwóch punktów Pierwszej Obwodnicy zamiast pięciu, ludzie z Os. Wandy, Os. Na Skarpie i okolicy w ogóle na trzy dni tracą dojazd do Pierwszej Obwodnicy, Podgórze niepotrzebnie traci dojazd do tunelu, dojazd do Cmentarza Rakowickiego zostanie wywrócony do góry nogami... Z drugiej strony pytanie czy dałoby się to zrobić lepiej, zważywszy na przepustowość Westerplatte...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1469 Post autor: Krakowiak2013 » 6 cze 2018, o 07:16

Mr. Passenger pisze:Trochę głupi pomysł z zastąpieniem 2 przez 19, bo, poza Rakowicką
"19" na Rakowickiej jest z powodu weekendowych prac w tunelu, które będą w ten oraz następny weekend.
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 17:45
Lokalizacja: Kraków

Torowiska

#1470 Post autor: Jopek36 » 6 cze 2018, o 16:24

Cukier pisze:Trzymam kciuki za Twoją walkę o normalność! :thumbup:
Dzięki! ;) Jutro o 8:30 rozpatrzenie protestu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”