Strona 96 z 140

Torowiska

: 19 kwie 2018, o 12:27
autor: gagacek
kot_feliks pisze:Natomiast mnie najbardziej rozbraja jeszcze jedna rzecz. ZIKiT w nowych torowiskach stosuje różne technologie mające zapobiegać nadmiernemu hałasowi i wibracjom. Czy to smarownice, czy to specjalne osadzanie szyn etc. Wydaje na to x% więcej w stosunku do inwestycji pozbawionej takich udogodnień, po czym.... latami nie szlifuje torowiska. Efekt jest taki, że jest i hałas, i wibracje... :D
Problem w tym, aby to przestało rozbrajać, tylko zaczęło w końcu uzbrajać :) Wybory już niedługo.

To, co dzieje się z utrzymaniem infrastruktury to jeden wielki skandal. I nic nie maja tu do rzeczy wycieczki w mediach odnośnie kosztów, ponieważ spółka miejska z definicji stara się i w efekcie jest największym generatorem własnych kosztów, a podział spółek jest wręcz wymarzonym orężem Trzmiela w... (tu spiskowe teorie :D).

A teraz poważnie.
Nawet jadąc pod magistratem na zakrętach (dzisiaj jechałem) słychać jak dba się o tory. Pewnie one godnie czekają na kiełbasę wyborczą. A tu potrzeba tylko:
1. szlifierki-doczepki, koszt używanej c.a. 200 tys. zł. + materiały eksploatacyjne (koszt tzw. na waciki)
2. koszt utrzymania JEDNEJ brygady
- i już.

Wyeksploatowane łuki?
Odstawiamy na bok bajanie o czyjejś głupocie, ponieważ tego typu osoby w tych spółkach teoretycznie nie mają prawa bytu.

Czy ktoś broni stosować w projekcie i SKUTECZNIE egzekwować krzywe przejściowe, torowe smarownice i chociażby np. sztyfty grafitowe do wózków części taboru? Przecież w stosunku do późniejszych kosztów są to dosłownie GROSZE. To, że te metody nie są właściwie stosowane, przy łukach spotykanych na krakowskich torowiskach, a główny nacisk w działaniach opiera się na szukaniu uzasadnienia obecnej sytuacji świadczy tylko i wyłącznie o działaniu na szkodę spółki i finansów miasta.
Także zamawianie szlifowania powinno być zoptymalizowanym działaniem, a nie "nieprzemyślaną" eksploatacją finansową miasta przez miejską spółkę.

Ilość występujących błędów i zaniedbań po prostu poraża.

Torowiska

: 25 kwie 2018, o 10:10
autor: Krakowiak2013
Intensywniejsze prace na torach
Tegoroczne plany prac utrzymaniowych na torowiskach w Krakowie zostały zrewidowane. Największy od lat budżet na naprawy może być jeszcze powiększony, ale tylko jeśli nie przeszkodzi w utrzymaniu możliwości przewozowych komunikacji zbiorowej.

Przygotowany w 2015 r. program modernizacji krakowskich torowisk tramwajowych zakłada przeprowadzenie sześciu wielkich inwestycji w torowiska w ulicach: Basztowej (wykonane), Kościuszki, Starowiślnej, Krakowskiej, Królewskiej i Podchorążych (te dwie inwestycje mają się rozpocząć w tym roku), oraz al. Solidarności i dodatkowo ronda Kocmyrzowskiego (także zakończone).

Harmonogram inwestycji uległ jednak zmianie - m.in. ze względu na kłopoty wykonawcy, który miał zająć się ul. Kościuszki. Jednocześnie dopiero wiosną tego roku można było przewidzieć, w jakich okresach będą prowadzone modernizacje ulicy Krakowskiej i ciągu torowisk do Bronowic. - Po wiosennych analizach, dokonaliśmy więc szacunków i przygotowaliśmy nowy harmonogram prac utrzymaniowych na torowiskach - wyjaśnia Andrzej Olewicz, Wicedyrektor ZIKiT odpowiedzialny m.in. za infrastrukturę tramwajową.

W tym roku będzie dysponował większą niż w poprzednich latach kwotą na naprawy i mniejsze remonty. To 35 mln zł. Jeśli będą szanse na przeprowadzenie większej liczby remontów, kwota ta może ulec powiększeniu. Zależy to jednak m.in. od możliwości organizacyjnych wykonawców, dostępności szyn i rozjazdów, a także od konieczności utrzymania możliwości przewozowych komunikacji miejskiej na odpowiednim poziomie.

Prace naprawcze i utrzymaniowe będą więc w tym roku prowadzone z pewnością na ul. Bieńczyckiej - przy okazji przebudowy ulicy pod kątem nowego wjazdu na teren inwestycji dewelopera, który sfinansuje część prac na torowisku. Kontynuowane będą także prace w rejonie pętli w Łagiewnikach, gdzie potrzebna jest wymiana zwrotnic i krzyżownic. Prawdopodobnie uda się także przeprowadzić prace na torowisku biegnącym wzdłuż ul. Zakopiańskiej.

Nie ma natomiast wciąż decyzji, kiedy mogłaby się rozpocząć naprawa torowiska w al. Solidarności - sprawdzamy, jakie prace są niezbędne, by torowisko umożliwiało jazdę z pełną prędkością na całym odcinku. Wszystko musi uwzględniać jednocześnie plany całkowitej modernizacji torów w al. Solidarności, które będą prowadzona w ramach wspomnianego programu.

Przewidywane jest także wzmocnienie torowiska w al. Pokoju - torowisko będzie podbijane, a szyny szlifowane, zwłaszcza na odcinku w rejonie Dąbia. Na łukach zamontowane będą nowe szyny. W planach są także dalsze remonty rozjazdów i krzyżownic na najważniejszych skrzyżowaniach w Starym Mieście (pod Bagatelą, przy Colegium Novum, na skrzyżowaniu Dominikańskiej i Gertrudy czy pod Koroną).

Większość prac będzie prowadzona w okresach najmniej uciążliwych dla pasażerów, co będzie szczególnie ważne po wyłączeniu torowisk do Bronowic i na ul. Krakowskiej. Te nietypowe warunki sprawiają, że planowanie kolejnych prac naprawczych może okazać się niemożliwe do pogodzenia z koniecznością przewożenia miliona pasażerów dziennie.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/219642,17 ... orach.html

Torowiska

: 25 kwie 2018, o 12:44
autor: kucyk
Pierdu, Pierdu.... :wall:

Torowiska

: 25 kwie 2018, o 14:36
autor: Cukier
Ja daję okejkę za sam fakt, że ZiKiT wie w czym problem i co jest do roboty oraz mówi o tym otwarcie. Miła odmiana względem dotychczasowego rżnięcia głupa, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. I trzymam kciuki, żeby się udało zrealizować jak najwięcej, nawet za cenę utrudnień w skali zamknięta Lubicz i Grzegórzecka jednocześnie.

Torowiska

: 25 kwie 2018, o 16:48
autor: kot_feliks
Wszystko fajnie, ale nadal nie ma nigdzie informacji o tym, że ZIKiT w końcu zacznie dbać o torowiska. Innymi słowy dalej mamy sytuację: wyremontuj i zapomnij do czasu, aż się nie rozp...., tyle, że rozp... się już tak dużo, że teraz trzeba nadrobić z remontami :D

A trochę słaba jest sytuacja, jak mamy np. nowe, wyciszone torowisko w Dunajewskiego, gdzie tramwaje już hałasują, szczególnie na łączeniach szyn, bo nikt nie jest tego w stanie przeszlifować... Czyli znowu czekamy, aż się rozp..., żeby z gromkim hurra zacząć remontować :D

Torowiska

: 25 kwie 2018, o 20:33
autor: Mr. Passenger
Czy ktoś oprócz mnie zauważył, że ostatnio tramwaje regularnie notują większe spóźnienia niż w zimie? Na przykład 22 od miesiąca zawsze na Kobierzyńską (z Borku) przyjeżdża co najmniej 2 minuty po czasie rozkładowym, a na Hali Targowej jest od 4 do czasem nawet 8 (!) minut spóźnione. Nie chcę wysuwać pochopnych wniosków, ale dramatycznie niska prędkość w niektórych miejscach na Dietla na pewno się do tego przyczyniła. Na rozkład 18 i 52 nie patrzę, bo jeżdżą często, a 17 od początku jeździ jak chce, ale 22 jeszcze do marca było dosyć punktualne

Torowiska

: 25 kwie 2018, o 20:45
autor: Cukier
To są wszystko skutki fatalnego stanu infrastruktury i wieszania kolejnych piątek i dziesiątek na sieci, którym nie towarzyszy nawet zmiana przelotów. W Łagiewnikach też przecież szyny pękały i odpadały.

Torowiska

: 26 kwie 2018, o 07:51
autor: pasazer_mobilisu
Mr. Passenger pisze:Na rozkład 18 i 52 nie patrzę, bo jeżdżą często
52 dzisiaj rano z Ronda Mogilskiego: rozkład: 6:49, odjazd: 6:53 - następny kurs jest rozkładowo 6:54 więc kierując się rozkładem można spokojnie zdążyć na wcześniejszy kurs.
O 6:45 TTSS pokazywał że będzie 6:50 co sugeruje że opóźnienie złapał za Dworcem Głównym.

A w temacie torowisk - byłoby świetnie gdyby powyższe zostały wykonane, mam nadzieję że to nie spóźniony prima aprilis.

Torowiska

: 26 kwie 2018, o 08:21
autor: kot_feliks
Ale to nie są tylko opóźnienia na trasie. Bardzo często tramwaje wyjeżdżają opóźnione już z początkowego przystanku, bo przez ograniczenia prędkości + zbyt mały czas na postój przyjeżdżają na pętle... po swoim odjeździe.

Torowiska

: 26 kwie 2018, o 11:11
autor: Castaway
Jako pasażer autobusów jeżdżących Opolską i Alejami to marzę o tym, żeby były one pospóźniane tylko o parę minut... I żebym mógł sobie to jeszcze podejrzeć na TTSSie... ech, to byłoby dobrze :)

Torowiska

: 26 kwie 2018, o 12:13
autor: kot_feliks
Tak, tylko opóźnienia o których piszesz wynikają z warunków ruchu, teoretycznie niezależnych od organizatora i przewoźnika.

Pytanie natomiast jak traktować fakt, gdzie organizator sprzedaje Ci np. bilet 20 minutowy, w rozkładzie masz czas przejazdu dajmy na to 18 min, więc teoretycznie mógłbyś zdążyć, ale w rzeczywistości, z uwagi na wprowadzone ograniczenia, zgodnie z prawami fizyki, czas przejazdu wynosi np. min. 23 min.

Innymi słowy, czas przejazdu wynosi 23 min, ale w rozkładzie ktoś z premedytacją podaje kłamstwo w postaci 18 min, który to czas NIGDY nie może zostać zachowany, bo nawet w idealnych warunkach nie da się fizycznie przejechać tego odcinka w rozkładowym czasie.

Ot, bardziej jaskrawy przykład, masz np. firmę transportową obsługującą trasę Krk - Waw. Odległość ok. 300 km, jeździsz autobusami DK7 + S7. I puszczasz w świat reklamy "Tylko u nas najszybsze na rynku kursy Kraków - Warszawa, czas przejazdu autobusem 1,5h". Pakujesz ludzi do autobusu, mówisz im "tak tak, dojedziemy w 1,5h, bilet 2,5h za 30 zł", przy czym doskonale zdajesz sobie sprawę, że to totalna bujda. No ale jak już ludzie wsiądą, to przecież nie uciekną po drodze... A potem gdzieś w okolicach Kielc mówisz pasażerom "Wiecie Państwo co, kupiliście bilety za 30 zł, ale to są bilety ważne tylko 2,5h, więc musicie dopłacić jeszcze kolejne 30 zł za kolejne 2,5h". :D

Co innego, gdyby przekroczenie czasu przejazdu wynikało z warunków drogowych, a co innego, gdy ktoś z premedytacją oszukuje klienta, prawda?

A ZIKiT dokładnie to samo robi teraz w kontekście biletów czasowych...

I w przypadku taryfy czasowej, jaka obowiązuje w Krakowie, coraz bardziej zaczyna mi się wydawać, że obecna sytuacja i CELOWE działanie organizatora wraz z przewoźnikiem, to CELOWE wprowadzanie klientów w błąd i ktoś za to powinien odpowiedzieć.

Torowiska

: 26 kwie 2018, o 14:32
autor: Cukier
kot_feliks pisze:I w przypadku taryfy czasowej, jaka obowiązuje w Krakowie, coraz bardziej zaczyna mi się wydawać, że obecna sytuacja i CELOWE działanie organizatora wraz z przewoźnikiem, to CELOWE wprowadzanie klientów w błąd i ktoś za to powinien odpowiedzieć.
Nie przypisuj złośliwości czegoś, co można łatwo wytłumaczyć głupotą i ignorancją. Ludzie są znacznie bardziej głupi niż złośliwi.

Torowiska

: 26 kwie 2018, o 16:22
autor: suchy
Prace torowe na Franciszkańskiej zostały skończone przed terminem:
Szanowni Pasażerowie!
Uprzejmie informujemy, że w związku z wcześniejszym zakończeniem nocnych prac torowych na ul. Franciszkańskiej od dnia 26.04.2018 r. (czwartek) linie 1, 8, 13 i 18 w godzinach wieczornych kursują po swoich stałych trasach.

Linia 69 zostanie przywrócona na stałą trasę od nocy 27/28.04.2018 r. (piątek/sobota).

Torowiska

: 26 kwie 2018, o 20:53
autor: NowaHutaWschód
A torowisko do Pleszowa będzie nadal tak stalo bezczynnie, czy jakis tramwaj sie przetoczy wreszcie?

Torowiska

: 27 kwie 2018, o 08:37
autor: krawiec
A co się stało z torami między Grzegórzeckim a Mogilskim? Huk jest niesamowity! Chyba przed remontem było ciszej, choć rzucało jak na Bieńczyckiej.