Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

Torowiska
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=11&t=1415
Strona 94 z 133

Autor:  Arsents [ 29 mar 2018, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

To będzie jakiś przetarg na naprawę tego torowiska?

Autor:  Cukier [ 29 mar 2018, o 20:31 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

A na naprawę całego wzdłuż Igołomskiej był?

Autor:  Jopek36 [ 4 kwi 2018, o 14:08 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

SZYBCIEJ I CISZEJ TRAMWAJEM! - montaż nowoczesnych rozjazdów
https://budzet.krakow.pl/projekty2018/7 ... azdow.html

Separatory przeszły w tamtym roku, więc pora na nowy projekt ;) Mam nadzieję, że dział utrzymania torowisk nie uwali tego, gdyż trudno będzie go sensownie odrzucić :P

Autor:  tomek_m [ 4 kwi 2018, o 17:52 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

Cytuj:
Krzyżownice głębokorowkowe w sieci tramwajowej są powszechnym rozwiązaniem na świecie

A dlaczego również nie w Polsce?

Autor:  Jopek36 [ 4 kwi 2018, o 18:09 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

tomek_m napisał(a):
Cytuj:
Krzyżownice głębokorowkowe w sieci tramwajowej są powszechnym rozwiązaniem na świecie

A dlaczego również nie w Polsce?
W naszym kraju na razie tylko Warszawa zastosowała takie rozjazdy i to w liczbie sztuk: 2, więc trudno to nazwać powszechnym rozwiązaniem w Polsce.

Autor:  tomek_m [ 4 kwi 2018, o 19:48 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

Jopek36@ bardziej chodziło mi o to, czy jest/był jakiś przepis zakazujący stosowania takich krzyżownic.

Autor:  Jopek36 [ 4 kwi 2018, o 19:59 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

tomek_m napisał(a):
Jopek36@ bardziej chodziło mi o to, czy jest/był jakiś przepis zakazujący stosowania takich krzyżownic.
Zakazującego przepisu nie ma, ale trzeba opracować papiery, certyfikaty i aprobaty, aby zastosować rozwiązania nieujęte w przepisach. Z tego też powodu tak łopatologicznie musiałem rozpisać projekt, aby nie było czego się przyczepić ;)

Autor:  Lw25 [ 4 kwi 2018, o 21:18 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

tomek_m napisał(a):
Cytuj:
Krzyżownice głębokorowkowe w sieci tramwajowej są powszechnym rozwiązaniem na świecie

A dlaczego również nie w Polsce?


Bo przepisów w tym zakresie nikomu się nie chciało zmienić od czasów Konstala N.

Autor:  Cukier [ 4 kwi 2018, o 22:22 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

Podobnie jak przepisów o przyczepach autobusowych czy o maksymalnej długości autobusu.

Autor:  Lw25 [ 4 kwi 2018, o 22:58 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

Cukier napisał(a):
Podobnie jak przepisów o przyczepach autobusowych czy o maksymalnej długości autobusu.


One chyba były ruszane 30 lat po tym co do rozjazdów zdaje się. :v

Autor:  smerf [ 13 kwi 2018, o 17:07 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

Na Nowosądeckiej między Dauna a placem targowym Manhattan ustawiono ograniczenia do 20km/h ...
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Autor:  Mr. Passenger [ 13 kwi 2018, o 17:28 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

smerf napisał(a):
Na Nowosądeckiej między Dauna a placem targowym Manhattan ustawiono ograniczenie do 20km/h ...

Szybki tramwaj po krakowsku

Autor:  NowaHutaWschód [ 13 kwi 2018, o 18:59 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

po co tak kombinowac, ograniczyc cala siec do 20 km/h, oraz wbudowac ogranicznik predkosci w wagonach i problem sie rozwiaze.

Autor:  pasazer_mobilisu [ 13 kwi 2018, o 21:30 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

Przy takich ograniczeniach nie ma sensu bawić się w "głębokirowek" - z obecnych "10" na rozjazdach do "20"/"30" na prostych odcinkach łatwo przyspieszyć a szybciej niż "30" jeździć się nie będzie.

Na ostatnim podlinkowanym zdjęciu dobrze widać jaką alternatywą jest szybki tramwaj z Vmax = 20km/h gdzie ulicą obok samochód przeleci 3 razy szybciej, nawet autobus te 40km/h by pojechał.

Moja dzisiejsza podróż wieczorem: NGT8 z "14" skręcił pod Bagatelą, zaraz dogonił go "152" i wlókł się za nim po dopiero co oddanym torowisku 30km/h aż do dworca, potem jeszcze gorzej: 10km/h pod wiaduktem i niewiele szybciej do przystanku Lubicz - odpuściłem, wysiadłem i przesiadłem się w "152". Kiedy autobus był już bliski skrętu w Beliny-Prażmowskiego Bombka dopiero wtaczała się na swój przystanek.

Autor:  Cukier [ 14 kwi 2018, o 07:20 ]
Tytuł:  Re: Torowiska

pasazer_mobilisu napisał(a):
Moja dzisiejsza podróż wieczorem: NGT8 z "14" skręcił pod Bagatelą, zaraz dogonił go "152" i wlókł się za nim po dopiero co oddanym torowisku 30km/h aż do dworca, potem jeszcze gorzej: 10km/h pod wiaduktem i niewiele szybciej do przystanku Lubicz - odpuściłem, wysiadłem i przesiadłem się w "152". Kiedy autobus był już bliski skrętu w Beliny-Prażmowskiego Bombka dopiero wtaczała się na swój przystanek.

Ale to są przecież skutki integracji tramwajów z pieszymi. Na przystanek jest szybciej i wygodniej dojść, przez torowisko można przechodzić co prawie 200m - ale wszystko to kosztem ograniczenia prędkości KZ do 30 km/h - i tu nie ma nic do rzeczy stan torowisk - autobusy również nie mogą tam jeździć szybciej, a jeśli to robią to zapewne tylko dlatego, że nadzór ruchu Mobilisu rzadziej suszy niż jego miejski odpowiednik.

Strona 94 z 133 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/